Mikä kokemus teillä on etutörmäysvaroituksen toimimisesta? Mulla ei auto anna minkäänlaisia varoituksia(ei ääni, eikä varoitusvaloja) peräänajosta. Valoihin jos ajat yli 5km/ ja toisen auton perä lähenee niin takuulla kolahtaisi ellei itse jarruta. Auto kyllä hiljentää vauhtia jarruttamalla vähän ennen, mutta jos antaisi rullata niin kolahtaisi. Kokeilin myös kovemmasta 60km/h vauhdista ja sama juttu, ei mitään varoituksia ja piti jo oikein kunnolla jarruttaa. Muissa autoissa on herkästi ilmoittanut varoituksilla jos ajat liian esim. liian lähellä ja vauhtia on liikaa.
Toisekseen onko kellään muulla ongelmia ajettavuudessa? Talvirenkaat on 18" Good Yearin nastat ja ns. sound comfort versiona. Vanteet on tarvikevanteet mutta täysin Oe-mitoissa. Auto on kauhea ajaa verrattuna mihinkään muuhun autoon, sanoisinpa että yksi surkeimmista talviautoista ikinä. Jotain mysteeristä joko renkaissa ja/tai autossa on kun alussa esim. heitoissa, kaistan vaihdoissa, tuulisessa kelissä tai rekan ohituksessa kun ilmanvastus iskee autoon tai vähänkään liukkaassa kelissä perä heilahteli vaarallisesti. Autoa piti paimentaa koko ajan ja se meni ikään kuin kylki edellä.
Auto on suunnattu kahdesti, ja tilanne hiukan parani siten että nyt ainakin kuivilla keleillä perä ei enää heilahda esim. heitoissa. (tehtaan jäljiltä oli arvot pielessä) Mutta esim. tuulisella kelillä auto on edelleen tosi vaarallinen ajaa. Ajo on yhtä siksakkia...Ratti ei ole suorassa jos yrittää ajaa suoraan, sitä pitää vängätä vasemmalle ja jos laitat ratin suoraan niin ojaan mennään...Kaikki arvot on suuntausten mukaan kohdillaan. Verrattu kahteen liikkeen i4:seen ja ajettavuus niissä aivan eri planeetalta. Renkaat, joita liike epäilee vai edelleen suuntauksessa säätämistä? Muilla kokemuksia noista Good Yearin sound comfort-nastoista?