https://yliteippaus.fi/

BMW 3GT (F34) 2013->

Skula

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
No niin, pistetään ihan oma topikki tästä.

Itse hain juuri koeajoon tuollaisen:

16291843585_49a7037785_b.jpg


Ei tuo pöllömpi ole, pari ulkoista kuvaa varmaan lisään, takaa ei nyt onnistunut tuo kuva.

Sisäisesti auto on minun makuun kyllä, ei mitään hirveätä härdelliä, eikä toisaalta ihan spartalainenkaan..

16105991927_d5443e5dae_b.jpg


16104489720_72331367c5_b.jpg


Mittaristokin on ihan miellyttävän sävyinen ja oloinen.. Tykkään kyllä.

16265919126_d4867b6485_b.jpg


Sisätilat edessä ovat ihan hyvät, vieressäkönöttäjä ei ihan istu kyynerpäässä kiinni ja takana tosiaan tilaa on vähintään riittävästi..

Penkit ovat hyvän tuntuiset, säädettävyys riittävä..

16105712569_f9b95e0c55_b.jpg


Näissä kelpaa kyllä istua, ainakin sen mitä nyt olen hetken istunut..

Tästä lähdetään sitten vähän hakemaan ajotuntumaa, harmittavasti ajokki on vajakki, mutta kai tuosta jotain irtoaa..

Sen voin jo sanoa että StartStoppi piti kyllä kytkeä pois, sen verran rumasti tuo 318d kone tärähtää käyntiin liikennevalostopin jälkeen etten tykkää, pilkunviilausta mutta kuitenkin.. En tykkää, en, en tykkää..




muokattu otsikkoa - juupeli  :)
 
Onhan tuo omalla tavallaan ihan tyylikäs, mutta mitä liikenteessä tullut vastaan niin näyttää aika pappamaiselta. Jotenkin maavara näyttää todella isolta, mutta samalla yrittää olla menevän näköinen. 4GC on ulkonäöllisesti omaan silmään 10kertaa tyylikkäämpi, ja jopa A5 on tätä GT:tä paljon paremman näköinen. Tämä GT on vissiin suunniteltu vähän enemmän ''herraskaisempaan'' menoon kuin 4GC tai A5 Sportback? Tilat taitavat olla paremmat sisällä? Penkit näyttävät aika karuilta tuossa kuvassa. Onko nuo vakiopenkit vai sportpenkit?
 
tuo Bimmerin yksivärinen peruskangaskuosi näyttää ihan hyvältä, ettei tarvitsisi alkaa välttämättä ruksimaan mitään kalliimpaa vaihtoehtoa tilalle kuten monissa muissa merkeissä/malleissa on melkein must, jotta pääsisi eroon niistä "raitaruutuhinnatalkaen" jakkaroista. 
 
Itseäni jotenkin häiritsee tuo kangaskuosi. Penkit näyttävät jo nyt kuin olisivat kulahtaneet. Vaatisi ehdottomasti nahat. Muutenkin helpompi pitää puhtaana. Auto on kyllä hieno!
 
Tuo kangaskuosi on Sport Lines varustelun mukana tuleva. Luonnossa näyttää jotenkin paremmalta kuin kuvassa.

M Sport varustepaketilla (+iso navi) sisätiloista tulee tuon näköiset (kuvassa F30):

 

Liitteet

  • Screen%20Shot%202011-12-04%20at%206_08_45%20PM.jpg
    Screen%20Shot%202011-12-04%20at%206_08_45%20PM.jpg
    135,5 KB · Katsottu: 379
...ja ulkopuolelta tämän näköinen...
 

Liitteet

  • bmw_335i_gran_turismo_m_sports_package_19.jpg
    bmw_335i_gran_turismo_m_sports_package_19.jpg
    89,8 KB · Katsottu: 346
E92 sanoi:
Itseäni jotenkin häiritsee tuo kangaskuosi. Penkit näyttävät jo nyt kuin olisivat kulahtaneet. Vaatisi ehdottomasti nahat. Muutenkin helpompi pitää puhtaana. Auto on kyllä hieno!

Toki olisi parempi esim. puolinahkakuosilla, mutta verrattaessa muiden merkkien/mallien tarjontaan peruskangaskuoseista niin kyllä tuo parhaimmistoa sillä saralla edustaa.
 
16266453336_002cda15f8_b.jpg


Kyllähän tämä on niin erimaailmasta ololtaan kun tuo 4GC.. Nämä kun ovat vierekkäin tuolla Autokeskuksen sisällä niin näitä ei mitenkään ole suunnattu samaa ostajakuntaa kohtaan.. Tämä 3GT on melkein korotettu tila-auto tuohon 4GC malliin verrattuna  ;D

Ajelin tällä tunteroisen pitkin Kehä III, Tuusulanmoottoritie ja pikkuteitä, kävinpä myös Jumbon ja Flamingon parkkihelveteissä kääntelemässä ja peruuttelemassa..

Ensimmäiset huomiot..

Ohjaus ei palauta mielestäni riittävän tehokkaasti, vaan hyvin usein joutuu rattia auttamaan suoristuakseen. Ihan jopa 90 asteen liikennevalokäännöksistä lähtiessa ohjauspyörylää pitää auttaa viimeiset sentit tai auto ohjautuu ojaan..

Ohjaus tuntuu muutenkin hivenen tahmealta ja tunnottomalta, varmasti tottumiskysymys, mutta näin vain tuntui.

Muuten auto oli tosi näppärä ohjastaa pitkin ahtaita parkkitaloja, kulmat helppo arvoida, paitsi takaperse, sen kanssa pitäis vähän harjoitella, toisaalta p-tutka tuossakin oli, joten ei olis mikään kamalan vaikea totuteltava.. Kaiken kaikkiaan, vaikkei auto ole pieni, se on tosi näppärän kokoinen kuitenkin.. Tykkäsin tästä!

Kaasuvasteesta ja vaihteensiirrosta automaatissa ei voi paljon sanoa, sain oman näppituntuman nimittäin liian sekaisin kun rämppäsin Sport-ECO säädintä aivan liikaa..

Sen voin sanoa että vaihteisto pelasi hienosti, pari kertaa paikaltaan lähtiessä tuntui että ykkösellä tuli liian nykäisevä lähtö.. Mä en varmaan osaa..

Tehoa tuossa 318d versiossa oli aivan riittävästi, motarille ja kylille.. Itse kyllä ottaisin 320i version, ihan sen takia kun toista dieseliä en tarvitse.

Ja koeajoautohan oli vajakki, joten siitä ei sen enempää kuin että pitkä painallus siitä taikanappulasta ja auto pyöri ympyrää lumessa kun puolukka p......... Ihan kiva, kertaluonteiseksi jäävä kokeilu  :eek:

Hiljainen? En tiedä, koska keli oli mitä oli, hirveä tuuli ja romuluiset tiet teki sen että meteliä riitti alustassa ja korissa... Joten tuosta paha sanoa mitään..

Motarilla auto meni suoraan ohjaamatta, loskassa takatuuppari haki paikkaansa normaalisti, mitenkään hankalaa auton kanssa ei ollut hangessa edetä, koska maavaraa on mukavasti.. Mutta X version etuvetolisä auttanee tuossa runsaasti..

Suurin ärsytyksen aihe on nuo jakkaroiden säädöt.. Oikeesti korkeudensäätö ja kallistuksensäätö ovat mielestäni niin hemmetin epäkäytännölliset ettei mitään rajaa.. Nuo on jo melkein täydellinen kaupan estävä ominaisuus, ja aika paljon rahaa pitäis laittaa jos meinais tuonne saaha elektroniikkaa..

Muita pieniä huomioita:

Isohko tavaratila!

Sähköinen takaluukku, hieno varuste!

Nouseva (vauhdissa tai napista) takaspoileri, ruma ja turha varuste!

Ei tuulilasinpyyhintäautomatiikkaa vakiona!?!? WTF!?

Suomea puhuva ajotieturi! Ihqua!

SS toiminta, dieselissä ainakin ärsyttävä täräys..

No, siinä kai ne päälimmäiset..

Kaiken kaikkiaan tykkäsin, mutta miinuksiakin on.. Eikä nyt syttynyt mikään hinku ostaa kyseistä autoa, mutta sen verran positiiviset ajatukset kuitenkin jäi että jos tässä vaimolle(ja perheelle) uutta ostamaan, niin sitten tämä on vakavasti mukana harkinnassa..

Vieressä olikin sitten Skodaliike  :rolleyes:
 
^ Olikohan tuossa yksilössä ns perusohjaus eli ei servotronicia?.  Saattaa vaikuttaa paljonkin tuohon tuntumaan? Itse en ole tosin ajanut servotronicittomalla Gt;llä.
Tilat on tosiaan hulppeet varsinkin takapenkillä, ja konttikin nielee mukavasti tavaraa.
Jakkaroiden säädöt ovat tosiaan syvältä ja itse en investoinut sähkösäätöihin kun itselleni vakuutin että ei niitä tarvitse usein säädellä(ehkä olis pitänyt satsata)? mutta itse pärjään kun Avokki ajelee kuitenkin A1;sellä. Ja penkit eivät usein ole olleet säädöntarpeessa... Muutaman kerran hän on vain tuolla ajanut vuoden aikana.
Itsekkin olin tilaamassa sport-versiota mutta yksi suurin syy oli tuo perusverhoilu, joka käänti viimehetkellä muihin  valintoihin eli m-Sportiin. Ja kertaakaan en ole katunut sitä päätöstä.
 
^tuossa koeajoyksilössä piti kyllä oleman Servo.. Täytyykin kysäistä..

Meillä tuo auto tulisi vaimon ajoon 80%.. Ja sen mitä itse sinne könyän niin kyllä *ituttais noita säädellä, mutta eihän tuo nyt totaalinen showstopperi ole..
 
batman14 sanoi:
Onhan tuo omalla tavallaan ihan tyylikäs, mutta mitä liikenteessä tullut vastaan niin näyttää aika pappamaiselta. Jotenkin maavara näyttää todella isolta, mutta samalla yrittää olla menevän näköinen. 4GC on ulkonäöllisesti omaan silmään 10kertaa tyylikkäämpi, ja jopa A5 on tätä GT:tä paljon paremman näköinen. Tämä GT on vissiin suunniteltu vähän enemmän ''herraskaisempaan'' menoon kuin 4GC tai A5 Sportback? Tilat taitavat olla paremmat sisällä? Penkit näyttävät aika karuilta tuossa kuvassa. Onko nuo vakiopenkit vai sportpenkit?

Lisähintaiset sport-penkit on nuo. Nuo kuuluu vakiona Sport linesiin ja M-Sportiin (M-sportissa on eri kangas), muihin saa lisähintaan.Tuo sisustus, on Sport lines-version, eli se mikä kuuluu nyt siihen kampanjaan.
 
batman14 sanoi:
Onhan tuo omalla tavallaan ihan tyylikäs, mutta mitä liikenteessä tullut vastaan niin näyttää aika pappamaiselta. Jotenkin maavara näyttää todella isolta, mutta samalla yrittää olla menevän näköinen. 4GC on ulkonäöllisesti omaan silmään 10kertaa tyylikkäämpi, ja jopa A5 on tätä GT:tä paljon paremman näköinen. Tämä GT on vissiin suunniteltu vähän enemmän ''herraskaisempaan'' menoon kuin 4GC tai A5 Sportback? Tilat taitavat olla paremmat sisällä? Penkit näyttävät aika karuilta tuossa kuvassa. Onko nuo vakiopenkit vai sportpenkit?

Ai että isompi vai. No totta hitossa on. Penkit kaatuu näppärästi auton takakontin kautta, luukku nousee ylös asti ja sähköllä. Takakontin saa myös sisältä sähköllä auki. Luukun aukeamiskorkeuden voi säätää sisältä itselleen sopivaksi. Tavaratilan lattia nousee kaasupumpulla ylös ja sinne alle mahtuu hattuhylly kokonaan.  3-sarjan sedanissa tavaratila on verhoiltu kauttaaltaan karkealla huovalla, mutta tässä on kokonaan pehmeää velouria. Kynnyksen sisäpuolella on rosterilista, jota ei ole sedanissa. Tässä on myös (valopaketin kautta ainakin) takakontin verhouksen molemmin puolin kirkkaat ledinauhat, joita ei oo ainakaan sedanissa.

Takana selkänojan kulmaa voi säätää eri asentoihin ja tätä toimintoa ei ole noissa muissa malleissa.

Kyyti ei juuri eroa normaalista 3-sarjasta muuten, kuin että näkyvyys joka suuntaan on hieman parempi, koska tuossa istutaan 6cm korkeammalla kuin farkussa ja sedanissa. Niin ja akseliväliä on 11cm enempi kuin sedanissa tai farkussa tai 4GC:ssä, joten kyyti on ehkä osittain vakaampaa kuin sedanissa tai farkussa. Tuo on 8cm korkeampi kuin farkku ja sedan ja 12cm korkeampi kuin 4GC. Kokonaispituutta on myös enempi, eli noin 20cm enemmän kuin noilla muilla. Tuossa on myös sähköisesti ja automaattisesti 110km/h nopeudessa ylös nouseva takaspoileri, joka puuttuu noista muista. Sivusuunnassa on tilaa hieman enempi kuin noissa muissa. Tavaratilan on isompi kuin farkun, eli noin 520 litraa. Maavaraa on hitunen enempi kuin noissa muissa, joten etenemiskyky sohjossa yms. on parempi.


Sähkötoiminnot+sähköinen ristiselätuki saa nuo sport-penkit ihan toisenlaisiks. Jos joku ostaa nyt bemarin, niin älkää hitossa tinkikö sport-penkeistä ja ottakaa vielä lisänä M-sport-ratti joka on tuota koeajoauton rattia paljon parempi. Ottakaa myö ihmeessä kaikki mahdolliset säädöt sähköllä, mitä tuohon vaan saa ikinä saa. Manuaalijakkarat on bemarissa täysin surkeat.

Tähänkin malliin saa M-sport paketin, sport-ohjauksen ja säädettävän alustan, kuten muihinkin, joten siten on aito  BMW.

Tämä on perhemalli ja tarkoitettu mukavaan sekä vaivattomaan matkantekoon. Tässä on mös helppo kuljettaa paljon tavaraa. Sopii myös paremmin huonojalkaisillem heikkoselkäisille ja hartiakipuisille, kuin nuo muut versiot.
 
Kyllähän tämä on niin erimaailmasta ololtaan kun tuo 4GC.. Nämä kun ovat vierekkäin tuolla Autokeskuksen sisällä niin näitä ei mitenkään ole suunnattu samaa ostajakuntaa kohtaan.. Tämä 3GT on melkein korotettu tila-auto tuohon 4GC malliin verrattuna

Itse kun vertailin marmorilattialla peräkkäin olevia sedania, GC:tä ja GT:tä, niin aivan samaan johtopäätökseen päädyin. Ne kun laittaa vierekkäin, niin erot ovat todella selkeät, vaikka yksittäisistä kuvista ei välttämättä kovin mullistavia eroja huomaakaan.
 
Skula sanoi:
Myyjä kertoi maavaraksi 18cm.

En oo tarkistanu pitääkö kutinsa. Toi olis jo ihan jees..

Ei voi pitää paikkansa, tuohan olisi peruscittarin maavaraa vastaava. Veikkaan 13-14 cm.
 
MMV sanoi:
Ei voi pitää paikkansa, tuohan olisi peruscittarin maavaraa vastaava. Veikkaan 13-14 cm.

Sedanissa se maavara on noin 12-13cm ja tuo tuntuu kyllä paljon korkeammalta maavaraltaan. Tai sitten sen eron tekee isompi istuinkorkeus ja 11cm pidempi akseliväli... Tuonne kyllä hieman noustaan, eikä todellakaan laskeuduta kuten normaaliin kolmoseen.

Takapenkin tilan pitäisi olla pituussuunnassa vastaavan kuin nykyisen Superbin.
 
Vuosi sitten oli lähellä kaupat 3GT:stä, tänä vuonna kaupat lähellä 520xd Touringista. Olisiko seuraava kärry sitten oikeasti Bimmeri. Mielestäni 300-sarjan järkevin auto perhekäyttöön on juuri GT.
 
MMV sanoi:
Ei voi pitää paikkansa, tuohan olisi peruscittarin maavaraa vastaava. Veikkaan 13-14 cm.

16-17cm löytyi netin perusteella. Enkä kyl epäile kun tuota katselin luonnossa, mut faktan sais mittailemalla ;D
 
MMV sanoi:
Vuosi sitten oli lähellä kaupat 3GT:stä, tänä vuonna kaupat lähellä 520xd Touringista. Olisiko seuraava kärry sitten oikeasti Bimmeri. Mielestäni 300-sarjan järkevin auto perhekäyttöön on juuri GT.

Näin on näreet. Kallis on tuokin, mutta kuitenkin käytännöllisempi etu- ja takatiloiltaan, istuinkorkeudeltaan, takakontin kooltaan ja maavaraltaan kuin 4GC tai muut kolmoset. Takaluukun ikkunakaan ei kuraannu samalla tavalla kuin farkussa. Ulkoa ei niin kaunis, kuin 4GC, muttei toki mikään hirvitys, kuten 5GT. 4GC on ulkopäin karkkia, mutta ahdas takaata sekä pienehköllä maavaralla ja kontilla varustettu peli. 3GT on käytännöllisempi kuin 4GC ja halvempi. Farkkua vain muutaman tonnin kalliimpi on tämä 3GT. Sisältähän 4GC ja 3GT ovat paljolti samannäköiset. Ajofiilis on toki erilainen, kuin toinen imee matalampana paremmin tiehen, takana on ahtaampaa ja edessä myös. Toista ajetaan päältä ja toista lattialta :)
 
Itse halusin nuo etulokareiden air breatherit korin värissä, koska muuten nuo korostuu minusta hieman liikaa. Nuo erottavat 3GT:n ja 4-sarjan 3-sarjan sedanista ja farkusta, sillä niissä ei ole niitä. 3GT:ssä on karmittomat ikkunat, kuten 4-sarjassakin. Myös 3GT:n keula on erilainen kuin normin 3-sarjan tai 4-sarjan. Nuo muut mallisarjat näyttää siltä, että keula on ajettu päin seinään ja mennyt lyttyyn. 3GT:n keulailme on lähempänä 5-sarjaa, eli korkeampi ja pystympi. 3GT:n perä on sitten tietyistä kulmista kuin lanteikkaan ja perseikkään latinonaisen.

Tuossa Mr skulan ajamassa autossa on  taatusti run flatit, kuten essareissa on aina. Voi vaikuttaa ajotuntumaan. Tuossa kampanjamallissa tulee väkisin jommat kummat renkaat run flateilla.

Mulla on tavalliset kumit ja autolehtien testeissä suuntavakaiksi kehutut. Vakaammin toi kulkee, kuin normaali 3-sarjan sedan tavisalustalla.
 
Viime keväänä kävin koeajamassa 3GT:n. Olen siitä aiemminkin kirjoittanut. Tykkäsin autosta kovasti, itseasiassa mietinkin, jotta jospa sitä farkkukoria ei tarvitsisikaan, mutta...

Koko auton (ko yksilön) pilasivat aivan järkyttävä-ääniset runfat-renkaat. Siis se meteli oli aivan infernaalinen. Muut ominaisuudet jäivät oikeastaan arvioimatta, kun tuo meteli puski kaiken yli. En voi ymmärtää, miksi tuollaisia renkaita laitetaan esittelyautojen alle tai yleensäkään Suomessa tarjotaan.
 
Children of the damned sanoi:
Lisähintaiset sport-penkit on nuo. Nuo kuuluu vakiona Sport linesiin ja M-Sportiin (M-sportissa on eri kangas), muihin saa lisähintaan.Tuo sisustus, on Sport lines-version, eli se mikä kuuluu nyt siihen kampanjaan.

Tuo sport-linesin saa myös siten, että penkin värilliset osat muuttuu harmaiksi, mutta lista pysynee samana???

Mä konffasin auton ite ihan osa osalta. Eli ei ole mitään valmista ulkonäkö-pakettia. Sport-penkit ja kaikki säädöt sähköllä niihin, musta kattoverhoilu, alumiiset sisälistat, perusverhoilu mustaharmaalla ruotokuvioilla, HiFi-kajarit, sport-automaatti ja M-sport-ratti. Ilman run flat kumeja, Servotronic-ohjaus, neliveto ja bensakone 20i. Suunnilleen sellainen setti. Toki Business varusteet on myös ja jotain muuta.
 
jni sanoi:
Viime keväänä kävin koeajamassa 3GT:n. Olen siitä aiemminkin kirjoittanut. Tykkäsin autosta kovasti, itseasiassa mietinkin, jotta jospa sitä farkkukoria ei tarvitsisikaan, mutta...

Koko auton (ko yksilön) pilasivat aivan järkyttävä-ääniset runfat-renkaat. Siis se meteli oli aivan infernaalinen. Muut ominaisuudet jäivät oikeastaan arvioimatta, kun tuo meteli puski kaiken yli. En voi ymmärtää, miksi tuollaisia renkaita laitetaan esittelyautojen alle tai yleensäkään Suomessa tarjotaan.

Saksalaiset pakottaa ja täällä on pakko ottaa, sitä mitä tehdas syytää. Oikeesti normaalilla renkailla ja mahdollisimman järkevillä sellaisilla tuo on hiljainen auto. Mutta sitten pitää unohtaa lines-paketit ja automyynnin tarjoamat talvipyörät, jos haluaa jotain muuta kumia alle jo heti uutena.