https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW 3-sarja (F30/F31)

P

pokkus

Vieras
En tiedä miten on mahdollista, mutta uudelle kolmossarjalle ei ollut vielä omaa aihetta, joten tässä se tulee.

Tuli katsottua eräs kolmossarjaa koskeva autovideo ja pakko se on todeta, että Chris Harris osaa tehdä mielenkiintoisen videon ihan perusautostakin. Ei tarvitse olla mikään erikoisauto, että hänen videoitaan katsoo mieluusti. Tässä esimerkkinä video 320d:stä:

 
1.7. päivättyä hinnastoa katselin äsken. Nykyisin M Sport on omana mallinaan siellä hinnaston oikeassa reunassa Luxuryn ym. joukossa. Business´in vertailtuna tuntui kalliilta se "Business M Sport" Täytyy vielä perehtyä tarkemmin.
 
Näköjään jäänyt Modern taso kokonaan pois valikoimista.
F31 mallissa näyttää M Sportissa hinta pompsahtavan aikalailla normi Business tasoon verrattuna.
Kun taas F34(3GT) taas M Sport tasossa hinta ero on paljon maltillisempi verrattuna normi Businekseen . Näyttäs jopa kaventunut siihen kun itse olin hankintaa tekemässä.
 
GTA1 sanoi:
Näköjään jäänyt Modern taso kokonaan pois valikoimista.
F31 mallissa näyttää M Sportissa hinta pompsahtavan aikalailla normi Business tasoon verrattuna.
Kun taas F34(3GT) taas M Sport tasossa hinta ero on paljon maltillisempi verrattuna normi Businekseen . Näyttäs jopa kaventunut siihen kun itse olin hankintaa tekemässä.
Tiedä onko bi-Led valot kuinka tarpeelliset. M Sport -paketti ei kai ennen 7 k€ maksanut? Vai vertasinko väärin?
 
Tänä päivänä luulisi olevan millintarkat systeemit auton rakentamiseen netissä. En äkkiseltään ymmärrä miten näin ei voi olla, autovero ei olle ainut syy. Tehtaan sivuilla toimiva ja ajantasainen konfiguraattori - rakentelu - tilaus haluamallesi jälleenmyyjälle! Ei, kun mene sille myyjälle(ei asiantuntija yleensä) kertomaan mitä haluat jne.  No, siitä toisaalla.
 
Näköjään F30/31 malleissa on Business paketissa Bi-LED valot ja varmaan tämän takia uusi isompi cap;pi tulee ainakin osittain.
F34 mallissa Bi-LED;it ei näkynyt olevan Business paketissa.
 
pokkus sanoi:
En tiedä miten on mahdollista, mutta uudelle kolmossarjalle ei ollut vielä omaa aihetta, joten tässä se tulee.

Tuli katsottua eräs kolmossarjaa koskeva autovideo ja pakko se on todeta, että Chris Harris osaa tehdä mielenkiintoisen videon ihan perusautostakin. Ei tarvitse olla mikään erikoisauto, että hänen videoitaan katsoo mieluusti. Tässä esimerkkinä video 320d:stä:

Tuon kaverin pitäisi istua 20cm korkeammalla. Hädintuskin näkyy otsa ratin takaata  ;D
 
pyllerö sanoi:
Tehtaan sivuilla toimiva ja ajantasainen konfiguraattori - rakentelu - tilaus haluamallesi jälleenmyyjälle!

Korjatkaa, tietotekniikkaa paremmin osaavat, mutta minä ajattelisin näin, että jo yhtä versiota (esim. 320i) on niin monta varustelu / maanosaversiota, kaikkine sisäisine liitäntäyksikköineen, ettei sellaisen ohjelmiston tekeminen kannata tehdastasolla, varsinkin kun se pitäisi luoda uudelleen n.2-3krt/v.
 
epjbmw sanoi:
Korjatkaa, tietotekniikkaa paremmin osaavat, mutta minä ajattelisin näin, että jo yhtä versiota (esim. 320i) on niin monta varustelu / maanosaversiota, kaikkine sisäisine liitäntäyksikköineen, ettei sellaisen ohjelmiston tekeminen kannata tehdastasolla, varsinkin kun se pitäisi luoda uudelleen n.2-3krt/v.
Kumpi hoitaa homman paremmin, tietokone vai myyntimies?
 
pyllerö sanoi:
Kumpi hoitaa homman paremmin, tietokone vai myyntimies?
Hai juurikin tuota, että muutamille 10000-100000 myyntimiehille on voitu tehdä helpommin päivitettävä käyttöliittymä, kuin koko miljardiväestön ohjattavaksi tarkoitettu käyttöliittymä, kaikkiin versiomahdollisuuksiin.
Se ohjelman teko maksaa, ja tuottaako se tehtaalle enemmän kuin mitä se kustantaa?
 
epjbmw sanoi:
Korjatkaa, tietotekniikkaa paremmin osaavat, mutta minä ajattelisin näin, että jo yhtä versiota (esim. 320i) on niin monta varustelu / maanosaversiota, kaikkine sisäisine liitäntäyksikköineen, ettei sellaisen ohjelmiston tekeminen kannata tehdastasolla, varsinkin kun se pitäisi luoda uudelleen n.2-3krt/v.
Eihän sitä ohjelmistoa nyt tarvitse uudelleen luoda. Periaatteessahan se data eri versiointivaihtoehdoista on jo olemassa tehtaan ja maahantuojien sisäiseen käyttöön. Pitäisi vaan luoda webbikäyttöliittymä ja ehkä jonkinlainen välipalikka tuomaan se data sieltä tehtaan järjestelmistä. Eihän tuollainen nyt kallis olisi jonkun BMW:n tasoisella autonvalmistajalle, mutta autoteollisuus nyt on vieläkin 90-luvulla internetin suhteen.
 
Ja jää se yksi virheenlyöjä välistä pois. Toki asiallisiakin myyjiä on! Mutta myyjiä nekin ja näin kulut alemmas.
 
Uusi 340i uudella B58-moottorilla:

http://m.caranddriver.com/reviews/2016-bmw-3-series-340i-first-drive-review
 
Uusi 3 -sarjan kamppis. Neliveto 40€ kun 3- sarja täyttää 40 vuotta.
 
Eli taas on jätetty 4-sarja pois tarjousten piiristä, hienoa. :(

Tai jos odottavatkin joulukuulle ja laittavat 4-sarjan 3-vuotissynttäritarjouksena nelivedon 3:lla eurolla.  :rolleyes:
 
clima sanoi:
Eli taas on jätetty 4-sarja pois tarjousten piiristä, hienoa. :(

Tai jos odottavatkin joulukuulle ja laittavat 4-sarjan 3-vuotissynttäritarjouksena nelivedon 3:lla eurolla.  :rolleyes:

No eihän tästä pitkä aika ole, jolloin 4 Gran Coupe oli tarjouksessa. Joku xDrive Edition vai mikä se nyt oli siinä. Toki ei noin kova tarjous.
 
loginpass sanoi:
On kyllä mielenkiintoinen, jo pelkästää verotussyistä.. Esim.
44g päästöisellä rek. vero on nyt 8,8% ja 2019 4,3%
Ilman hybridiä vastaavantehoinen 330i päästöt 138g (neliveto) => veroprosentti nyt 23,5% ja 2019 22,8%

Jos autot olisivat verottomana samanhintaisia, niin ilman varusteitakin rek. verossa säästää 2019 tasolla yli 8000€.
Varusteiden myötä erotus kasvaa => aika paljon kalliimpi lähtöhinta saa hybridillä olla ja silti jää Suomessa halvemmaksi kuin perus 330i.. ja käyttömaksuissa säästää lisää.

Toki verotaulukoita 'tarkistetaan' jos tuollaisista liikaa kansa kiinnostuu.
 
Yllätyksekseni huomasin, että 3-sarjan faceliftin myötä 20i/20d -malleista on jäänyt täälläkin parjattu "mehupilli" pois ja tilalla on pakoputken tuplaulostulo. Myös konfiguraattori vahvisti tämän. Tosin ainakin 4-sarjan GC näytti edelleen mehupilliltä.

On baijerissakin taidettu lukea tätä forumia ;D
 
Turbodog sanoi:
Yllätyksekseni huomasin, että 3-sarjan faceliftin myötä 20i/20d -malleista on jäänyt täälläkin parjattu "mehupilli" pois ja tilalla on pakoputken tuplaulostulo. Myös konfiguraattori vahvisti tämän. Tosin ainakin 4-sarjan GC näytti edelleen mehupilliltä.

On baijerissakin taidettu lukea tätä forumia ;D
Minäkin huomasin tässä joku kuukausi saman asian, todella hyvä ja järkevä muutos! Kyllä se mehupilli olikin ruma. Nyt sitten Audi on ottanu A4:ssä käyttöön samanlaisen mehupillin...
 
Turbodog sanoi:
Yllätyksekseni huomasin, että 3-sarjan faceliftin myötä 20i/20d -malleista on jäänyt täälläkin parjattu "mehupilli" pois ja tilalla on pakoputken tuplaulostulo. Myös konfiguraattori vahvisti tämän. Tosin ainakin 4-sarjan GC näytti edelleen mehupilliltä.

On baijerissakin taidettu lukea tätä forumia ;D

Huono muutos. Mehupilli kertoi kaikille, että olen ostanut hinnat alkaen moottorin.