https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW 2 coupe

Urlaub sanoi:
No juu, ei ole Suomessa suuria markkinoita tuon hintaluokan kakkos- tai kolmosautoille. Muutaman vuoden päästä niitä aletaan tuomaan käytettyinä, jolla saadaan ihan kohtuullinen kanta Suomeenkin. Näin se on mennyt muidenkin coupe-bemareiden kanssa.

Onpas ne ihmiset varakkaita kun kakkos- tai peräti kolmosautoiksi mieltävät BMW Coupen. Ite olen niin katkinainen, että jos tuollaisen ostaisin, niin ykkösautoksi se meidän talouteen tulisi.
 
Skriko1 sanoi:
No eipä ole myyty niitä BMW 2 Coupeja oli speksannut tai sekstannut vaikka mummu. 41 kpl ja uusi malli.

Se on kallis pikkuinen auto, jossa pienet takatilat ja takakontti. Eli ei siis mikään järkiostos. Se on kallis ja ahdas niin ykkös-, kakkos- kuin kolmosautoksi. Meillä ostetaan pääasiassa järkiautoja, joten tuon markkinat on täällä melko pienet.

Ilmeisesti 4-sarja Coupe on enempi kansan makuun, kun niitä on ihan mukavasti jo liikenteessä ja moni on ottanut itselleen sellaisen ihan ns. ykkösautoksi, eli ajaa kaikki ajot sillä.

Esim. 220i Business automatic maksaa 40.000€ ja 420i Coupe Business automatic maksaa 48.000€. Moni maksaa mielluummin sen kahdeksan tonttua lisää ja hankkii tuon isomman auton. 4-sarjan Coupessa on vakiona xenonit, ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostus, sadetunnistin yms.
 
Children of the damned sanoi:
Se on kallis pikkuinen auto, jossa pienet takatilat ja takakontti. Eli ei siis mikään järkiostos. Se on kallis ja ahdas niin ykkös-, kakkos- kuin kolmosautoksi. Meillä ostetaan pääasiassa järkiautoja, joten tuon markkinat on täällä melko pienet.

Ilmeisesti 4-sarja Coupe on enempi kansan makuun, kun niitä on ihan mukavasti jo liikenteessä ja moni on ottanut itselleen sellaisen ihan ns. ykkösautoksi, eli ajaa kaikki ajot sillä.

Esim. 220i Business automatic maksaa 40.000€ ja 420i Coupe Business automatic maksaa 48.000€. Moni maksaa mielluummin sen kahdeksan tonttuja lisää ja hankkii tuon isomman auton.

Näinhän se on. Niin kuin Mikko tuolla eräässä jutussa aikaisemmin kirjoitti pirkka kansalle pirkka-autoja. Eli niitä järkiautoa. Neljä ovea ja loota, ennenhän se oli Skoota. Taitaa muuten olla nytkin. 
 
Penguin sanoi:
Kyllähän tuo kokonsa puolesta menisi kakkosautoksi meilläkin. 5-sarjalaista voisi alkaa sovittamaan ykkösautoksi.

Meillä menis ykkösautoksi vaikka Toyota MR2 ( on pari korimallia mennytkin ), BMW 5-sarja täyttäsi jo linja-auton kriteerit. ;)
 
Skriko1 sanoi:
Meillä menis ykkösautoksi vaikka Toyota MR2
peukku.jpg
 
Olin juuri koeajamassa 220 i:n business sport:ina, ihan muikea tuttavuus, varsin mukava tuo 8-lovinen automaattiloota, jos joku häiritsi niin ratin turha herkkyys ohjaukseen isommilla nopeuksilla.

Mutta liian äkäseen tuonkin hinta on sitten se 50 te.  :rolleyes:  .
 
Tämännäköistä julkaisuaikataulua bongasin 2-sarjalaisen osalta. Uusia kärkipään malleja M2:sen lisäksi olisi tulossa kaksi. Aika ahtaaksi menee tuo kärkipää, jos vielä M235i säilyy vai onko tuo M240i update-versio tuosta M235i:stä eli M235i poistuu tuotannosta jossain vaiheessa?

M2:sta tulee varmasti ulkonäöllisesti hieno laitos, jos se saa muiden M-sarjalaisten tapaan vähän leveämmät muodot mm. lokasuojien osalta. Nykyinen M235i on hieman vaisun näköinen johtuen juuri tuosta leveyden puutteesta.


2016 M2 - not LCI

2017 230i and M240i - not LCI, just new engines, plus whatever parts BMW adds across the board for the new model year (in this case wifi hotspot)

2018 230i and M240i - LCI with engines introduced a year earlier.

2018 M2 will get new LCI design features in the places that it shares with regular 2 Series cars. Whether it will also be called LCI, is unknown - BMW is very inconsistent in that regard when it comes to M cars.
 
^ Niinhän tuo kelpais 8) Oikeastaan M235i "riittäis", mutta katellaan nyt. BMW on kyllä onnistunut 2-sarjan coupessa.

Saakos näistä 2-sarjalaisista koodattua active soundin pois samaan tapaan kuin muistakin joissa se on?
 
Kyllä tämä M2 olisi mun ykkösvaihtoehto tämän koko- ja teholuokan tarjonnasta. Ei ole ulkoisesti sellainen tyypillinen kauppakassista väkisin väännetty sport-malli erilaisin lisälevikkein ja siivekkein.
 
TT_rex sanoi:
Kyllä tämä M2 olisi mun ykkösvaihtoehto tämän koko- ja teholuokan tarjonnasta.

Mitäs muita on tarjolla?

Edit: Olen ennenkin kehunut, että 2-sarjan coupe (ja sen edeltäjä 1-sarjan coupe) ovat muotoilultaan kympin arvoisia. Hatchbackit ovat tämän rinnalla susirumia! Mersunkin mallipaletti on käsittämättömän laaja, mutta jostain syystä tällainen A-sarjalainen puuttuu vieläkin.

Toisaalta on kyllä erikoista, että A-mallin Opel Corsa on tämän coupe-Bemarin esi-isä. Corsaan vaan ympätty Bemarin muotokieli ja klassikko on syntynyt!

Opel_Corsa_A_2-door_front.JPG


Sanottakoon vielä, että A-Corsan sedanissa ei ollut mitään seksikästä!  :D
 
Tämä 2-coupe on kyllä tyylikäs peli. Naapurustossa asuu nainen joka juuri on vaihtanut tällaiseen 2-coupe malliin. Moottorista en tiedä, mutta ainakin M-sport ulkopaketti tai vastaava on, koska se teksti löytyy sivulevikkeistä. Väri on hienon metallinhohto valkoinen.
 
Täytyy sanoa, että olen ollut omaan 2-sarjaan coupeen todella tyytyväinen. Tietty tehoa voisi olla enemmän mutta sehän on vain kiinni rahasta.
 
On kyllä niin upea, että ihan tukkaan sattuu. Herättää heti omistamisen halua...
 
A-mallin Opel Corsa on tämän coupe-Bemarin esi-isä.

?

Nyt en ymmärrä. Millä tavalla esi-isä? A-Korsohan on selkeä sedan ja BMW Coupe. Ja olihan A-Korson aikoihin bemarilla jos jonkinlaisia 2-ovisia sedaneita (ja coupeja) ja hemmetin paljon ennenkin A-Korsoo niitä oli vaikka millä valmistajilla ml. Opel. Ja vieläpä takavetoisia.
 
Makkis sanoi:
?

Nyt en ymmärrä. Millä tavalla esi-isä? A-Korsohan on selkeä sedan ja BMW Coupe. Ja olihan A-Korson aikoihin bemarilla jos jonkinlaisia 2-ovisia sedaneita (ja coupeja) ja hemmetin paljon ennenkin A-Korsoo niitä oli vaikka millä valmistajilla ml. Opel. Ja vieläpä takavetoisia.

2-sarjan coupe ei mielestäni ole aito coupe, ei ainakaan siinä mitassa kuin vaikkapa 6-sarjalaisen coupe.

Kun vielä muistaa historian eli 1-sarjan hatchbackista leivottiin sedan-malli (tai coupe - miten vaan haluaa sanoa), niin onhan siinä samaa kuin A-Corsassa, jossa siinäkin istutettiin reppu luukkuperään. 2-sarja on tosin coupempi kuin edeltäjänsä 1-sarjalainen.

Eikä tarvitse käsittää väärin, juuri tuo muotoilu tekee mielestäni 2-sarjan coupesta hienon, kun se on pitkälti kaksiovinen sedan. BMW vaan osannut Ooppelia paremmin asemoida auton coupeksi ja saanut hinnoiteltua sen mukaisesti.
 
A-Corsassa, jossa siinäkin istutettiin reppu luukkuperään

Niin niin, nyt hoksasin. Aiemminhan lähinnä, esimerkiksi Ascona, vaan tehtiin "kolmio" katon jatkeeksi loosterin päälle ja saatiin Hatchback, tosin oliihan Asconasta coupe mallikin Manta -nimellä joka tosin oli sitten ihan Coupeksi muotoiltu.

Onneksi BMW ei sitten istuttanut reppua 2-sarjan aktiivisen matkaajan niskaan  :)
 
Onko tuo jo virallista kuvaa M2:sta? On maukkaan näköinen. Paljonkohan tuosta joutuu köyhtymään täällä, M235:stä saisi järkevän hintaisen paketin kasaan. Tai no järkevän ja järkevän 8)