https://tummennuskalvot.fi/

BMW 1-sarja Facelift (2015-)

M135i:tä tuskin tulee mihinkään koeajettavaksi? Jotenkin houkuttelisi, vaikka aika järjetöntähän se olisi laittaa noin 70 tonnia kiinni tuollaiseen pikkuautoon. :D
 
Kysy Jumbon autokeskuksesta. Siellä yleensä ollut M malleja, kun on olevinaan jonkin sortin M-showroom tai jotain. Ja kyllä sellainen varmaan maahantuojalla on, joten eiköhän sen ajoon saa jos oikeasti ostamassa on.
 
M135i ei ole varsinainen M, joten luultavasti helpommin saatavissa koeajoon kuin M3 ym.
 
Mikko sanoi:
M135i:tä tuskin tulee mihinkään koeajettavaksi? Jotenkin houkuttelisi, vaikka aika järjetöntähän se olisi laittaa noin 70 tonnia kiinni tuollaiseen pikkuautoon. :D

Ei ole, mikäli ei viimeisiään laita.
 
ClintMeatwood sanoi:
Kysy Jumbon autokeskuksesta. Siellä yleensä ollut M malleja, kun on olevinaan jonkin sortin M-showroom tai jotain. Ja kyllä sellainen varmaan maahantuojalla on, joten eiköhän sen ajoon saa jos oikeasti ostamassa on.

Multa on joskus myyjä kysynyt, että olenko ostamassa, että jos olen, niin sitten löytyy auto koeajoon. Sanoin, että kiitos ei, kun en voi etukäteen tietää olenko ostamassa ja juuri siksi olisin mielelläni kokeillut.
 
Joo en minäkään ennakkoon osaa sanoa, että ostaako vai ei. Kokeiltava on ensin. Pitää kuitenkin alkuun varmaan käydä kokeilemassa perusmallia, että tietää onko perusjutut edes kunnossa. Voisi samalla udella onko noita rivakampia versioita joskus tulossa kokeiltaviksi. Ajamatta en kuitenkaan automallia osta.

Tällä viikolla tullut sijoitettua tonni tuohon vanhaan autoon niin eipä tässä mikään kiire ole. Eri vaihtoehtoja olisi kuitenkin kiva vähän kartoitella. :)
 
Mikko sanoi:
Joo en minäkään ennakkoon osaa sanoa, että ostaako vai ei. Kokeiltava on ensin. Pitää kuitenkin alkuun varmaan käydä kokeilemassa perusmallia, että tietää onko perusjutut edes kunnossa. Voisi samalla udella onko noita rivakampia versioita joskus tulossa kokeiltaviksi. Ajamatta en kuitenkaan automallia osta.

Jos minä olisin 135:sta kiinnostunut, niin en todellakaan kokeilisi mitään perusmallia. En edes istuisi sellaiseen, sen jakkaratkin olisivat kuitenkin ihan erilaiset.
 
Penguin sanoi:
Jos minä olisin 135:sta kiinnostunut, niin en todellakaan kokeilisi mitään perusmallia. En edes istuisi sellaiseen, sen jakkaratkin olisivat kuitenkin ihan erilaiset.

Minä taas aina istun PS mallin vaikka mieli tekisi muuta, siinä saa perspektiiviä onko kalliimmassa oikeasti rahalle vastinetta.

Ykkös bemussa kyllä 114 ja M135 on eroa mutta arkikäytössä 120xd olisi rahalle parasta vastinetta...
 
Ehdottomasti pitää myös karvalakimpaan tutustua niin tietää mitä autosta pitää löytyä. 120xd on varmaan se kaikessa suhteessa järkevin malli, mutta mä en kyllä dieselillä aja jos ei ole pakko.  :)

Tuo M135 kiinnostaa osittain senkin takia, että tulee olemaan viimeinen kutoskoneinen ykkössarjalainen. Ja viimeinen takavetoinen, vaikk kyllä tuossa varmaan nelivetoon kallistuisikin.
 
Paremman varmastikin, mutta hauskemman kanssa voi tehdä jo tiukkaa.
 
Ykönen on autona erittäin hyvä genressään, mutta ulkonäkö tökkii silmääni fl:sta huolimatta, siis se peräosa. Mikolle muistaakseni ulkonäkökin oli autossa tärkeä joten kallistuisin 2-sarjan coupeen jos vaan 2-ovisuus edelleen kelpaa. Ykkösessä suosikkini ns. köyhän kansan mallina olisi 120 xda; tuo disukkaversio on sen verran livakkaliikkeinen ettei esmes tämä D4 pärjää taatusti sille suorituskyvyssä vaikka paperilla samat tehot (bemareissa yleensä aina teho/kokoluokkansa parhaat koneet ominaisuuksiltaan) ja silti kulkee lähes naftan hajulla. Neliveto taas toisi lisäplussaa talveksi. Kyllä ne uudet bensakoneetkin noissa ovat hyviä, jos ei diisel tule missään tapauksessa kyseeseen. Jos taas raha ei tee tiukkaa niin M135i on varmasti noista hauskin.

-kiitos ja anteeksi etukäteen
 
pokkus sanoi:
Saksanmaahan itse kääntäisin ensiksi katseeni, jos ei ole pakko saada uutta autoa.

Enemmän tässä onkin ongelmana potentiaalisten vaihtoehtojen vähyys. Hankintakanava voi sitten olla muutakin kuin Suomalainen kivijalkakauppa. Saksan ykköset yleensä olleet aika vaatimattomilla (tai väärillä) varusteilla ja suhteessa kovalla hinnalla varustettuja. 1-2 vuotta auton iäksi on maksimi, kun en jaksa koko ajan olla vaihtamassa. Tuontiautoissa myös rahoituskuviot heikommat, minä kun en käteisellä autoa osta (vaikka rahat tililtä löytyisikin).

Rouvalle nuo takaovet tuntuu olevan jonkunlainen toive, joten yritetään nyt alkuun näistä löytää. Ja onhan nuo kakkos-coupen takatilat aika onnettomat.
 
Mikko sanoi:
Saksan ykköset yleensä olleet aika vaatimattomilla (tai väärillä) varusteilla ja suhteessa kovalla hinnalla varustettuja.

Pakko kysyä, että mitä tarkoitat tällä?

 
jake sanoi:
Pakko kysyä, että mitä tarkoitat tällä?

Lähinnä nahkajakkaroiden, professional navin ja peruutuskameran puutetta. Jos noi löytyy niin sitten ollaankin jo (veroineen) Suomen uuden vastaavan hinnoissa. Tilalla on minulle turhia/merkityksettömiä varusteita, kuten kattoluukkua ja tutkia yms. Ja puhun nyt nimenomaan tuosta M135i -mallista.

Mutta en minä nyt niin tiukkaan noita ole seurannut, voi olla, että nämä yksilöt vaan häviävät nopeasti myynnistä. Kolmos-sarjasta löytää sitten paljon paremmin varusteltuja yksilöitä paljon enemmän, tosin sielläkin se M-sport on tiukassa.
 
Mikko sanoi:
Ja onhan nuo kakkos-coupen takatilat aika onnettomat.

Tästä olen kyllä eri mieltä. Puoli vuotta tullut kakkosella ajeltua ja melkein joka kerta jaksan yllättyä sen tiloista. Mulla on ollut siellä 3 pyörää kiekkoineen samanaikaisesti sisällä. Toki vaatii pientä asettelua. Takatilat ovat aika hyvät ja esimerkiksi TT:seen verrattuna todella isot. Pääntila ei ole ongelma kuten monissa muissa autoissa.

 
TurboKoo sanoi:
Tästä olen kyllä eri mieltä. Puoli vuotta tullut kakkosella ajeltua ja melkein joka kerta jaksan yllättyä sen tiloista. Mulla on ollut siellä 3 pyörää kiekkoineen samanaikaisesti sisällä. Toki vaatii pientä asettelua. Takatilat ovat aika hyvät ja esimerkiksi TT:seen verrattuna todella isot. Pääntila ei ole ongelma kuten monissa muissa autoissa.

Minä vertaan tietenkin nykyiseen eli Sciroccoon ja siihen verrattuna vähemmän tilaa tuolla on. Eri asia tietenkin, etteikö noillakin tiloilla pärjäisi, on kuitenkin oikea takapenkki verrattuna vaikka juuri tuohon TT:hen.
 
Itteä alkoi kiinnostaa myös tämä auto mallina M135i tai -ix. Näin jonkin aivan perusmallin livenä niin on se paremman näköinen kuin edeltävä, vaikka peräpää se vaikein hyväksyttävä asia edelleen onkin. Vaikka perästä hieman Toyota mieleen tuleekin, niin ehkäpä tuon kanssa vois elää ;) Tuleekohan tuo 3 -ovinen malli myyntiin myös Suomeen? Se olisi oma valintani.