https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Blogit ja kirjoittaminen

B

Bear

Vieras
Ajattelin että tänne muihin harrastuksiin mahtuu tällainenkin aihe. Tänne keskustelua blogeista, kirjoittamisesta ja lueskelusta.

Itse olen pitemmän aikaa tykännyt kirjoitella foorumeilla, ja jossain vaiheessa heräsi ajatus oman blogin kirjoittamisesta.

Päätin sitten aloittaa blogin pitämisen omista autojutuista. Vähän niinkö foorumin autotalli, mutta vapaamuotoisemmin ja laajemmin aihein. Alustaksi ihan googlen tarjoama blogspot, siinäkin melko laajat mahdollisuudet muokata ulkoasua.
antinautojuttuja.blogspot.fi

Löytyykö muita blogaajia foorumilta?
 
Varmaan mielenkiintoinen harrastus ja toisaalta lienee mukava tallentaa muistiin tapahtumia elämästään. Eräänlainen julkinen päiväkirja, vaatinee myös jonkin verran rohkeutta asettautua vapaaehtoisesti näyttämölle?

Kehittävää ja luo hyvän, ehkäpä pöytälaatikkoa paremman mahdollisuuden harjoitella kirjallista ulosantia. Siitä on takuulla hyötyä myös työelämän askareissa.

 
HYvä aihe. Blogin pitämistä olen itsekin joskus ajatellut, siis siviilielämässä. Töissä sellainen kuului tehtäviini omalta erikoisalaltani.

Kun UltimateVW.com -sivusto alkoi vedellä viimeisiään, kokosin muutamia hyviä juttuja sieltä blogikokonaisuudeksi. Homma kaatui kuitenkin jonkun osallistujan anonymiteettisuojaan. En ole aikoihin käynyt katsomassa, vieläkö nuo muut tekstit roikkuisivat jossain. Osa niistä tosin julkaistiin myös VagArenalla sivuston alkuaikoina.

Blogissa on tosiaan suurin kynnys varmaan se, että pitää julkaista omalla nimellään. Miksei voisi ajatella nimimerkkiäkin, onhan jopa isoissa sanomalehdissä esiintynyt palstan pitäjiä nimimerkeillä. Mutta mielestäni blogin luonne on sellainen, ettei anonymiteetti oikein siihen sovi, vaan blogin pitää saada kasvot. Ja useimmat niistä, jotka ovat Facebookissa, esiintyvät sielläkin oikeilla nimillään, tosin yleensä vain rajatulle kaveripiirille.

Kyllähän keskustelufoorumillakin voi pitää omaa ketjua, jossa kertoo hiukan laajemmin jostain omasta jutustaan. Itse olen tehnyt niin kaksi kertaa, kumpikin tosin jäsenosiossa. Toinen koski mökinrakennusprojektia, toinen terveydentilaani. Ehkä juuri nyt en tunne pakottavaa tarvetta aloittaa uutta blogikirjoittelua, vaikka yleensä kirjoittamisesta tykkäänkin.
 
Mielenkiintoista luettavaa, vähän kuin ennenvanhaan TM ja TL kestotestipäiväkirjat :)
Itse en ole blogeja kirjoitellut mutta autojen tapahtumia on tullut kirjatuksi muistiin omaksi iloksi, ennen paperille ja sittemmin tietokoneelle. Mukava lueskella näin jälkeenpäin mitä kaikkea vaikka ensimmäisen auton kanssa olikaan, varmaan muuten olisi unohtunut vuosien myötä.
Niitä lukemalla voi myös jälkeenpäin jotain oppiakin vaikka vikojen kehittymisestä, esim. yhteen autooni piti lisätä jarrunestettä jonka arvelin aikanaan johtuvan kuluneista jarrupaloista mutta jonkinaikaa tämän jälkeen jarruputki petti muovisen suojalevyn alla jonne kura oli jäänyt muhimaan eli putki lienee jo alkanut pikkuhiljaa tihuuttaa nestettä ennen lopullista pettämistä. Opetuksena aina jos jarrunestettä joutuu lisäämään, kannattaa huolellisesti selvittää johtuuko se jarrupalojen kulumisesta vai onko järjestelmässä jossain pieni vuoto, vaikka irrotettava muovilevyjä joka voi olla ainut keino havaita pieni vuoto levyn alla.

Samaa ainakin merkittävämpien tapahtumien kirjaamista on tullut harrasteltua muutenkin, esim. asumiseen liittyvissä asioissa, erinäisiin laitteisiin liittyviä tapahtumia jne.
 
Autoilija92: Jos olet lukenut topicia 'Vespan "tallissa" käyneet kulkineet', voisit sen kannustamana avata oman "blogin" tänne noista entisistä kulkupeleistäsi. Onhan niitä toki muisteltu täällä yhteisessäkin säikeessä.
 
Quality sanoi:
Autoilija92: Jos olet lukenut topicia 'Vespan "tallissa" käyneet kulkineet', voisit sen kannustamana avata oman "blogin" tänne noista entisistä kulkupeleistäsi. Onhan niitä toki muisteltu täällä yhteisessäkin säikeessä.

Se on ”suljetulla osastolla”....  :)

Tänne tietysti voi myös blogin avata.
 
Edellisiin liittyen, kun niistä mainittu;
Ollut aina mielessä jotain kirjoitella muistiin näistä, ja pitkään mietin, että muistelenko ja kirjoittelenko ollenkaan edes tännekään jotain tarinoita kaikista omistamistani autoistani, ja samalla niihin liittyvistä elämäntapahtumista. Itse halusin jotain rajaa noiden omien höpöttelyiden julkisuudelle pitää ja siksi päätin sen tehdä tuonne jäsenpuolelle.
 
Mietteitä blogista.

Miksi kaikki julki toisin
lukijoille ilon soisin?
palkakseni huvin saan
siksi mielin kirjoittaa

Huvittelu huiman halpaa
rahanpuutos sit ei salpaa
kynäparka hiukan tylsyy
järjenrippeet ehkä pysyy?

Pölyyntyvä arkkipino
lopputulos suuri himo
paperi on vanha keino
totes sen jo setä Eino

Laatikko lie paikka parhain
pitkä nenä nettivarkain
ajatukset lukkoon laitan
uteluilta siivet taitan

 
Vaari taisi kirjoittaa samaa kuin itsekkin ajattelen. Runo oli kyllä aivan mainio.
 
En kirjoita ja harvoin luen mitään blogeja.

Yksi blogi on kuitenkin sellainen mitä tulee seurattua mielellään ja säännöllisesti. Teillä ja turuilla:  https://teilla.blogspot.ca/

Mielenkiintoisia juttuja tieverkosta ja tieprojekteista pääasiassa suomesta ja joskus jotain myös ulkomailta. Kirjoitukset ovat juuri sopivan mittaisia ja hyvin kirjoitettuja. Myös näkökulma on suhteellisen neutraali ilman mitään aluepolitiikkanillitystä tai vastaavaa joten juttuja on mukava lukea.

Blogin kirjoittajan sivuilla on myös paljon mielenkiintoista tietoa tieverkosta ja sen historiasta. Hyvää ja mielenkiintoista lukemista.
 
^Pitääpä hieman aktiivisemmin mainostaa täällä topicissa kun jotain uutta tulee satuiltua. Kuitenkaan tuo allekirjoituksen linkki ei yksinään hirveästi herätä mielenkiintoa.
 
En tarkoita tätä sinulle, Bear, vaan kommentoin yleisellä tasolla. Aina ei "viestipohjassa" olevista lisukkeista arvaa onko linkki jonkun omiin juttuihin vai kannattaako vaan jotain.
 
^Juu, tiedän mitä tarkoitat. Harvoin itsekään muiden allekirjoituksen linkkejä availen, ellen tiedä että niissä on jotain mielenkiintoista.
 
Erinomainen uudistus tämä kevytauto. Mopoauton hinnalla saat uuden ja huomattavasti turvallisemman oikean auton, jolla on käyttöä sen parin vuoden ajelun jälkeenkin. Voipi mopoautojen hinnat romahtaa...