https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Avoautoketju

Avoautokausi avattu! :)

Kesärenkaat alla (takana uudet) ja nyt pystyi testaamaan miten Power Kitillä varustettu 911 lähtee.
Ou jee! 8)
 
656 mailia tähän mennessä tällä kaudella katto alhaalla. Näillä keleillä tahtoo tulla hiki motarinopeuksillakin, mutta ei haittaa! Tolla pienellä polkuauton kokoisella vekottimella tulee vaan autoilun zen lähemmäs kuin koskaan.  8)
 
Kelit suosinut ajeluita täälläkin. Ja melkosta mikroautoilua se on tällä. Torstaina vielä -40mm alaspäin.
f862469728057e937a34c0b65f199228.jpg
 
Tuossa kuvassa näyttää normaalilta, mutta kun renkaan ja kaaren alle menee nyrkki pystyssä niin on se tarpeettoman korkea. Ei tuosta kovin matalaa tule, kotimatkalla on 3 hidastetöyssyä ja ajattelin edelleen ajaa niiden reilusti.
 
Japoff sanoi:
Nyt kelit todellakin suosivat kattomia  8)

Tänään Lahden motarilla avo Audi katto alhaalla perässä peräkärry joka lastattu täyteen muuttotavaran näköistä laatikkoa jne, kuskina about 40-50 ikäinen hemmo.

En tiedä mistä tuli mieleen, mutta joka tapauksessa fiilis että rva alkanut naputtaa, niin hemmo pakkasi kamat ja lähti, pitäköön tukkinsa, minä otan inttimuistot ja avoauton.
 
Kuvien perusteella ei mennyt liian matalaksi. Tosin madallus tekee sen, että ainakin kuvassa näyttää että vanteet jää aika sisään.
 
Ehdottomasti peukku tuolle modaukselle. Maastoautolookista luopuminen ei ole auton pilaamista. ;)
Näyttää että Mazdan pyöränkotelot ovat aika massiiviset rengaskokoon verrattuna mutta ehdottomasti parempi noin. Spacerin tarvetta ei sivukuvasta oikein pääse arvioimaan.
 
Täytyy sanoa että olin väärässä masan madalluksen suhteen, näyttää hyvältä.
Ehkä näin painajaisia isot vanteet pienet kumit tyylistä.
Kyllähän autossa pitää kumia olla, varsinkin sellaisessa jolla saattaa ajella limitillä nyky kunnossa olevia mutkateitä.
 
Vanteet tosiaan näyttää nyt jäävän jonkun verran sisälle. En oo vielä varma onko häiritsevän paljon, mutta annetaan toistaiseksi olla noin ja seurataan miten silmä siihen tottuu.
 
akir0 sanoi:
Ennen ja jälkeen. 35-40mm alempana nyt. Ja jonkun verran jäykemmältä tuntuu.
c89fcd2975a8f7e26ece15685fd83066.jpg
ca798c992300c87f20b54a70a8f5236d.jpg

Tuli nähtyä tämä eilen livenä ja hieno peli! Jos harrasteauto voi olla yhtäaikaa järkevä, luotettava ja hauska, niin TÄMÄ on sellainen!  :)
 
Siistin näköinen madallus, peukut tästä!

Muutama tuhat km on itse tullut nyt rullailtua tänä kesänä avolla. Hyviä kelejä riittänyt, viime viikonloppuna reissussa katto auki mennen tullen keskiseen Suomeen :) Lyhyt sadekuuro ei motarilla edes haitannut!
 
Tänään oli yli 17 lämmintä ja aurinko paistoi -mikäs oli ilman kattoa ajellessa.
Sivulaseja ja tuulisuojaa kyllä tarvittiin ja nahkatakinkin laitoin päälle.
Ei kesä ihan vielä loppunut ole.
 
Uusi jäsen jolla juuri ostettu MB SLK 1999 230 Kompressor. Tällä on tarkoitus ajaa vuoden ympäri.
Edellinen avo oli Suomessa valmistettu Boxster S, jonka omistin asuessani USAssa reilu 10 v sitten.
Eilen vaihdettiin SLK:hon talvirenkaat.

 
Minäkin kävin vaihtamassa Boxsteriin talvirenkaat vaikka onkin horroksessa. Odotetaan hiukan lunta niin pääsee taas nautiskelemaan.
 
Kausi avattu tänään. +6 ja aurinkoista. Moottoritiellä meinasi viluttaa.

Manuaalilaatikko meinasi taas valoissa yllättää tauon jälkeen.
 

Liitteet

  • 20230408_131251.jpg
    20230408_131251.jpg
    286,7 KB · Katsottu: 52
Pari päivää sitten torstaina tuli ajettua muutama tunti ilman kattoa. 13 lämmintä tuntui talven jälkeen ihan kesältä jo.
On se kevään ensimmäinen reissu katto alhaalla vaan hauskaa puuhaa joka kerta -sodat, euriborit, lakot sun muut covidit jäävät taakse ja korvautuvat lintujen laululla ja auringon paisteella. :cool: