https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Autovisa (Ohjeet löytyvät ketjun aloitusviestistä)

Vastausta ei saa etsiä googlesta tms, vaan lähinnä omasta päästään. Oikein vastannut esittää seuraav

  • säännöt ok

    Ääniä: 52 57,8%
  • hieno kisa, kiitos!

    Ääniä: 38 42,2%
  • aika tiukkaa tekee, mutta yritetään pinnistellä

    Ääniä: 14 15,6%
  • en luota itseeni, joten lienee viisainta olla osallistumatta

    Ääniä: 15 16,7%

  • Äänestäjiä yhteensä
    90
Nopeesti sit uutta aiheeseen liittyvää.

TM vertaili vuonna 1988 sporttisia perheautoja ja Pösön 405 Mi16 oli tuolloin mukana ja voitti vertailun. Paljonko kyseinen vertailun auto maksoi nykyeuroiksi muutettuna? Tonnin tarkkuudella.
 
Nopeesti sit uutta aiheeseen liittyvää.

TM vertaili vuonna 1988 sporttisia perheautoja ja Pösön 405 Mi16 oli tuolloin mukana ja voitti vertailun. Paljonko kyseinen vertailun auto maksoi nykyeuroiksi muutettuna? Tonnin tarkkuudella.
Tämä on mielenkiintoinen kysymys, nykyrahaksi muutettena inflaatio huomioituna?

Yleisesti ottaen autojen hinnat ovat nousseet aika paljon, joten se voisi olla yllättävän alhainen mutta toisaalta inflaatio on jyllännyt, ei paljoa mutta jonninverran.

Sanotaan 48kiloa.
 
Hyvin haettu:


Ei muutakuin uutta matoa @JiiJii71
Tuo meni kyllä paljon enemmän tuurilla kuin taidolla.

Aiemmin hyväksyin ilman laseja päässä randelsonin vastauksen hiukan väärin (sinänsä ihan oikea vastus mutta taidetaan siis kuitenkin katsoa, että A60 korvasi mk2:n).

Kysytäänpä tuosta condia peesaillen sama kyssäri, paljonko vuoden 1982 Toyota Celica Supra 2,8 mahtaisi olla nykyrahassa?

Lähde: rahanarvon muunnin netissä
 
Toyota Celica Supran 2,8 hinnastohinta vuodelta 1982 ~205.000 mk on nykyrahassa ~100 900 €:a.

Vuoro vapaa.
 
Toyota Celica Supran 2,8 hinnastohinta vuodelta 1982 ~205.000 mk on nykyrahassa ~100 900 €:a.

Vuoro vapaa.
Oho. Aika paljon.
Mutta olihan SupraCelica hieno urheiluauto.

Hämmästelin ensin vain tuon aiemmin visaillun Mi16:n 185000 mk ja tämän suhteellista eroa nykyrahassa.
50t € ja 100t €, vaikka markoissa ei ero näytä niin isolta.

Mutta on noi olleet isoja rahoja 80-luvulla.
Hyvin ymmärtää kun vertaa omakotitalojen hintaan.
On nykyään valmiuksia pistää vöhön enemmän kalliimpiin autoihin kuin kasarilla.
Ei sekoteta liisausta tähän, se on oma kuvionsa ja mahdollistaa nykyaikana aika kalliillakin autolla ajamisen.
 
Vuoro lienee vapaa?

Mikä on kuvan auton merkki?
 

Liitteet

  • IMG_4865.jpeg
    IMG_4865.jpeg
    106,1 KB · Katsottu: 56
Vähän katkerasti mietin, viitsisikö vastata (oikein). Tullut vastattua turhan monta kertaa pystymättä laatimaan hyvää uutta kysymystä!
Kaikki omassa mielessä olevat knopit on jo kyselty, samoin nyt kysytyn kaltaiset hyvät kuva-arvoitukset.
Tuo ”vuoro vapaa” oikean vastauksen jälkeen ei oikein sovi omaan ajatusmaailmaan, niin taidanpa jättää vastamatta….
Vapaan vuoron käyttäminen sen sijaan oikein tervetullutta, pysyy tämäkin säie hengissä.
 
Vapautan vuoron. Täytyy lähteä illaksi työmaalle, joten ei nyt kysymystä juuri hollilla. Herrat, olkaa hyvät ja kysykää. Kiitos.
 
Mikä oli italialainen automerkki, joka teki pieniä henkilöautoja. Yksi malli oli läheistä sukua ”englantilaiselle serkulleen”.
 

https://on.renkaatvaihtoon.fi/t/t?a=574463820&as=1920463831&t=2&tk=1