https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Autostadium vs Vagarena

  • Osallistun keskusteluun vain Autostadiumilla

    Ääniä: 27 25,0%
  • Osallistun keskusteluun Autostadiumilla ja Vagarenalla

    Ääniä: 62 57,4%
  • Tutustumisen jälkeen Autostadiumiin jatkan keskustelua ainoastaan Vagarenalla

    Ääniä: 2 1,9%
  • Laiha sopu ylläpitäjien kesken olisi ollut parempi kuin lihava riita,jatkaen yhdellä foorumilla

    Ääniä: 17 15,7%

  • Äänestäjiä yhteensä
    108
Ironic32 sanoi:
Hyvä pointti, mutta mainostuksen osalta tietysti tilanne hieman poikkeaa siinä mielessä, että yhdistyksemme perustarkoitus on olla voittoa tavoittelematon. Minulle ei siis ole minkäänlaista henkilökohtaista rahallista hyötyä tuosta tapahtuneesta mainostamisesta.

Mutta, kuten todettua, itse otin mainokset pois ja muuta ei oikein voi todeta, että "tehty, mikä tehty". Jos joku omasta mainostamisestani pahoitti mielensä, niin pyydän anteeksi. Oma henkilökohtainen tavoitteeni oli vain tarjota vaihtoehto "nettitutuille" ja olen kiitollinen siitä, kuinka moni teistä on seuraamme liittynyt.

Yhdyn täysin näihin kommentteihin.
 
Postaukseni täällä ovat jo moninkertaiset siihen nähden mitä ne kesästä asti oli Arenalla. En kokenut oloani "mukavaksi" siellä. Täällä on jotenkin eri asia, kun kaikki voivat aloittaa puhtaalta pöydältä. Kyllä se on eri asia olla alusta alkaen mukana, kuin liittyä jo vuosia olemassa olleelle foorumille. Varsinkin omalta osaltani kun auto(n omistamis)taustaa ei hirveästi ole.
 
Ade sanoi:
Täällä on jotenkin eri asia, kun kaikki voivat aloittaa puhtaalta pöydältä. Kyllä se on eri asia olla alusta alkaen mukana, kuin liittyä jo vuosia olemassa olleelle foorumille.

Näin on, koin tämän saman tunteen myös 4 vuotta sitten Arenalla ja nyt taas uudestaaan.
Aikoinaan UVW:llä tunsin itseni täysin ulkopuoliseksi.
 
Hyvä tästä tulee kunhan ei Skoda Octavia RS keskustelut vie kaiken palstatilan;)
 
ja onhan tämä lähtökohtaisesti parempi kun kaikki merkit on edustettuna , onkin typeränoloista keskustella bimmereistä VAG nimekkeen alla ?
Kyllä merkkifoorumin pitää olla merkilleen uskollinen ja muille sitten omansa ?
Ja nythän meillä on AS ;)
 
niin ja lisään tämän jonka toiseen topiikkin kirjoitin:

täällä minusta ainakin merkkifanaattisuus pysyköön merkkien sisäisissä ketjuissa, muuten monimerkkifoorumi on minusta epäonnistunut moderoinnissaan , ja voimme kukin palata takaisin sinne kivenkoloon mistä tulimmekin ;)
 
Miksi me palaisimme? Ei minua kiinnosta ainakaan 300sivuinen Rs ketju, tai ocf:fän puolella 300tkm ajetut ruosteiset omegat... Siksi ainaki ite oon tämän As:sän kannalla... Markulle, Qualitylle, Karvikselle, Pokkukselle yms iso hatunnosto tästä yhdistyksen perustamisesta, kuka tänne ketään on pakottanut?  :rolleyes:
 
Ja jos ei jostain merkistä tykkää, niin silloin täytyy koettaa pitää kieli keskellä suuta kun menee kommentoimaan ko foorumiosioon.
Jos joku on tilannut juuri vaikkapa uuden Nissanin, niin ei mennä suoraan haukkumaan sitä vaikka oma mielipide olisi hyvinkin vastainen. Ei siitä kellekään ole mitään vastaavss hyötyä. Kritiikki hyvin perusteltuna on yleensä paikallaan, mutta jos mennään kertomaan, että joku toinen merkki tai mallia pesee sillä Nissanilla lattiat mennen tullen, niin sellaisesta en pidä.
 
tuRboman sanoi:
Ja jos ei jostain merkistä tykkää, niin silloin täytyy koettaa pitää kieli keskellä suuta kun menee kommentoimaan ko foorumiosioon.
Jos joku on tilannut juuri vaikkapa uuden Nissanin, niin ei mennä suoraan haukkumaan sitä vaikka oma mielipide olisi hyvinkin vastainen. Ei siitä kellekään ole mitään vastaavss hyötyä. Kritiikki hyvin perusteltuna on yleensä paikallaan, mutta jos mennään kertomaan, että joku toinen merkki tai mallia pesee sillä Nissanilla lattiat mennen tullen, niin sellaisesta en pidä.

+1
 
Tarkemmin ajatellen nykyajassakin on omat hyvät puolensa. "Ennen vanhaan" oli vain oikeaa elämää, ""nykyaikana" tarjolle on tullut myös "nettielämä". Oikeassa elämässä kuljetaan kaupoissa, on Keskoa S-Markettia, Lidliä... Sinne mennään, missä on mielenkiintoisemmat tavarat ja tarjoukset.

Nettielämässä sama juttu. Sinne kirjoitellaan, minne ilmestyy itseä kiinnostavat aiheet. Ja saahan täältä bonusta ja plussapisteitäkin. Hiljalleen kerääntyvät näkösälle tuonne avataren lähistöllä sijaitsevalle tillille. Näin asiakkaan kannalta katsoen.

Kauppiaat jupiskoot keskenään tai naurakoot partoihinsa, jos heistä siltä tuntuu.  ;D
 
Toivotaan, että täällä suhtaudutaan myös "ei sisäpiiriläisiin"  hieman suopeammin kuin areenan puolella. Siellä tuli useampaankin kertaan ulkopuolinen olo, kun omiin kirjoituksiin ei kenelläkään tuntunut olevan oikein mitään sanottavaa. :) No, ehkä se johtui siitä, että ei ollut sitä RäSää tulossa. ;)
 
jrinnes sanoi:
Toivotaan, että täällä suhtaudutaan myös "ei sisäpiiriläisiin"  hieman suopeammin kuin areenan puolella. Siellä tuli useampaankin kertaan ulkopuolinen olo, kun omiin kirjoituksiin ei kenelläkään tuntunut olevan oikein mitään sanottavaa. :) No, ehkä se johtui siitä, että ei ollut sitä RäSää tulossa. ;)

Kaikkien keskustelusivustojen ongelma on se, että vakiojäsenille tulee tietyt maneerit, ja kun paljon kirjoitteleva joukko oppii tuntemaan toisensa ja muistaa vanhat kirjoitukset, se vaikuttaa kirjoitustyyliin ja samalla vieraannuttaa harvoin käyviä. Se on täysin tahatonta, mutta kiusallista ja vaikeasti vältettävää.
 
Japoff sanoi:
niin ja lisään tämän jonka toiseen topiikkin kirjoitin:

täällä minusta ainakin merkkifanaattisuus pysyköön merkkien sisäisissä ketjuissa, muuten monimerkkifoorumi on minusta epäonnistunut moderoinnissaan , ja voimme kukin palata takaisin sinne kivenkoloon mistä tulimmekin ;)

Vaan kyllähän pieni veljellinen "kettuilu" naapurileiristä on ajoittain paikallaan! ;)
 
rob-s sanoi:
Hyvä tästä tulee kunhan ei Skoda Octavia RS keskustelut vie kaiken palstatilan;)

RäSäläiset ovat itseni mukaan lukien uutuuden innostuksissaan muita aktiivisempia mutta todennäköisesti kirjoittelu tältä osin rauhoittuu ajan myötä.

Itse toivon puolestani että Autostadikkaan tulee aktiivinen RäSä -ketju. Stadikkaan mahtuu rajattomasti kirjoittelua ja jokainen voi valita itseään kiinnostavat aihealueet ja jättää muut lukematta. Vaikka tänne muodostuisi 500 -sivuinen Räsäketju, en koe sen haittaavan muuta kirjoittelua? Sen sijaan jos jokaisen merkin alle saadaan 100 viestiä per päivä niin eipä tarvitse enää autolehtiä tilailla  ;D

Sitä paitsi, seuraava autoni on voi hyvin olla esim. Audi tai vaikkapa BMW. Eli luen mielelläni kirjoittelua muidenkin merkkien alta, jotta osaan tehdä valistuneen päätksen seuraavan auton vaihdon yhteydessä. Lisäksi pidän itsekin pienestä merkkien välisestä vertailusta ja dialogista, kunhan pysytään kaukana Suoli24 tasolta.

 
Quality sanoi:
Kaikkien keskustelusivustojen ongelma on se, että vakiojäsenille tulee tietyt maneerit, ja kun paljon kirjoitteleva joukko oppii tuntemaan toisensa ja muistaa vanhat kirjoitukset, se vaikuttaa kirjoitustyyliin ja samalla vieraannuttaa harvoin käyviä. Se on täysin tahatonta, mutta kiusallista ja vaikeasti vältettävää.

Tähän kommenttiin on kyllä helppo yhtyä. Varsinkin viimeiseen lauseeseen.

Näin käy monesti varsinkin silloin, jos joku kysyy samaa asiaa foorumilla 20:tä kertaa uudelleen. Ei niihin yksinkertaisesti jaksa vastata loputtomiin.

Itse aiheesta sen verran, että en mä näe areenaa ja stadiumia ehdottomina kilpailijoina. Areenalla tuli koko ajan negatiivista kommenttia offareista ja "vääristä" merkeistä. Stadium on nyt kuitenkin profiloitunut täysin erilaiseksi keskustelupaikaksi, joten kokisin, että kyseessä on kaksi eri tuotetta.

Itse luen ainakin aluksi molempia foorumeita, mutta usein näissä tilanteissa käy niin, että vain toinen jää aktiivikäyttöön. Aika näyttää kumpi se tulee olemaan.

Tiukkaa moderointia tällainen paikka kyllä vaatii. Monimerkkikeskustelu tulee varmasti aiheuttamaan närää ja liiankin tiukkoja mielipiteitä. Vaikka tämä onkin monimerkkifoorumi, niin lukijoiden joukossa on varmasti runsaasti merkkifanaatikkoja. Toki tiukka moderointi tulee aiheuttamaan negatiivisia kommentteja ja natsikorttien heiluttelua, mutta mielestäni se on pieni hinta hyvästä ja asiallisesta foorumista.

Ja mun puolesta räsästä saa kirjoittaa miten paljon vain, kunhan se pysyy pääosin oikeissa keskusteluissa. Vaikka en ole räsää itse hankkimassa, niin onhan se helppo ymmärtää, miksi se herättää vilkasta keskustelua.
 
En ole kovin aktiivinen kirjoittelija ollut vagarenalla ja nähtäväksi jää kuinka aktiiviseksi ryhdyn täällä. Taustalla lupaan kyllä ole lukemassa muiden juttuja niin täällä kuin edelleen vagarenallakin.

Arenalla tykkäsin kovasti seurata mm MarkkuJ autonvaihtoja/autonvaihtopohdiskeluita joten olen toiveikas, että täällä pääsee noita pohdiskeluja taas seuraamaan :)
 
Kuten Vempula jo sanoikin Areena ja Stadium eivät ole toistensa vaihtoehtoja, koska Areena on VAGfoorumi (vaikkakin myös muita merkkejä jossain määrin suvaitseva) ja tämä AutoStadium on jo lähtökohtiasestikin monimerkkifoorumi. Nyt Areena voi jatkossa keskittyä paremmin VAG keskusteluihin, ja monimerkkiveivaus löytänee ansaitsemansa kotinsa täältä. Molemmille foorumeille - kuten myös lukuisille muille foorumeille - varmasti löytyy omat käyttäjänsä.

Vempula sanoi:
...Näin käy monesti varsinkin silloin, jos joku kysyy samaa asiaa foorumilla 20:tä kertaa uudelleen. Ei niihin yksinkertaisesti jaksa vastata loputtomiin....

Juurikin näin. Itse veikkaan tämän foorumin kehittyvän siten, että tiukkoihin teknisiin ongelmiin vastaukset löytynevät parhaiten jatkossakin merkkien omilta foorumeilta, ja täällä asioista käydään yleisluontoisempaa keskustelua, ja ehkä viitataan ja linkitetään merkkipalstojen ongelmanratkaisuketjuihin, tyyliin TSI moottoreiden ongelmat VAGareenalla tai 407 Peugeotin lämppärin säätöläpän akseliketjuun Peugeot-foorumilla.
 
Mielenkiinnolla seuraan miten stadiumin viestimäärät ajan kanssa kasvavat. Varsinkin VAG konsernin ulkopuolella tapahtuva keskustelu kiinnostaa. Vaikka "konsernihuora" henkeen ja vereen olenkin, tiedän että aidan takanakin on elämää. Seuraan jo nyt aktiivisesti kolmea eri autofoorumia ja olisi loistavaa, jos tästä tulisi näiden korvaaja!
Oishan se kivä tietää, että "johtotähtikin" hajoaa ja tojotallekkin joutuu välillä tekemään jotain muutakin kuin tankkaamaan.  ;)


Edit:

Ja kyllähän ne käyttökokemuksetkin kiinnostaa! ;D
 
Omalta kohdaltani voin sanoa, että mikäli seuraava auto on vaggilainen, niin palaan varmaan aktiivisemmin seuraamaan tuota "areenaa", mutta tällä hetkellä kiinnostaa avoin keskustelu autoista yleisesti. Siksi toivon, että mahdollisimman monen merkin käyttäjät löytäisivät tiensä tänne. Sikäli kun keskustelun taso eri merkkien kesken pidetään aikuisten ihmisten tasolla, eikä ruveta vertailemaan kenen p#ppeli on isoin, niin eri autojen ominaisuuksien vertailu ja käyttökokemukset ovat mielenkiintoista seurattavaa.

Tästä syystä esim. Peevelin, tuon maanisen autonvaihtajan  :D kohtuullisen avoimet, puolueettomat ja välillä hyvinkin raadolliset kokemukset omistamistaan autoista ovat tervetulleita.
 
Ei kai tässä ongelmaa ole, ainakaan itselläni. 2sivua auki yötä päivää ja kumpaankin tulee kirjoteltua. Hävettää kyllä kertoa että viime aikoina olen liikaakin kiinnostunut offtopiikeista! ;) Aikaa vaan tuhraantuu nykysin tässä selaamisessa! En ole puoltani valinnut sillä kummassakin on itseäni kiinnostavia aiheita. Tieto lisää tuskaa :eek: Enhän ole valkannut vielä ruoka-kauppojakaan! Välillä x-marketissa ja toisena päivänä x...massa! Samoja tavaroita myynnissä mutta joskus on tarjouksiakin.. Vaikka toistaiseksi ajelen alla olevalla kulkineella niin mietiskelen vakavissani vag-autoa. Mallia en paljasta mutta alkaa O:lla ja päättyy a:han! ;)
 
Suurin osa ajokilometreistä ja autojen pitovuosista on kertynyt konsernipeleille, mutta myös muita on ollut. Olen niin tottunut vag-ergnomiaan ym., että kieltämättä olisi pieni kynnys hankkia muu kuin konsernipeli. Vähän olisi huoli mahdollisesta lyhyestä pitoajasta...

Silti varmasti tulevaisuudessa tulee olemaan autoja myös konsernin ulkopuolelta ja onhan sellainen taloudessa nytkin vaimon ajossa. Todennäköisin vaihtoehto konsernin ulkopuoliseksi merkiksi omaan ajoon olisi varmaankin Volvo.

Vahvasta vag-taustani huolimatta olen kuitenkin avoin muille merkeille ja kiinnostunut autoista ja autoiluun liittyvästä laajassa mielessä. Niinpä olen keskustelupalstoja ajatellen ehdottomasti monimerkkisyyden kannalla ja hyvin ylläpidetylle monimerkkifoorumile olen nähnyt tarvetta. Arenassa oli aiemmin tätä hyvää puolta. Jatkossa oma foorumiaktiivsuuteni keskittynee jo käytännön syistä yhdelle palstalle.
 
Tämän foorumin auettua Vagarena on ollut vähemmän käytössä, syynä on se, että täällä on mielenkiintoisempaa luettavaa, kiitos kirjoittelijoiden. Vielä ei voi varmaksi sanoa kumpi foorumi voittaa, mutta molempia ei millään jaksaisi seurata aktiivisesti. Yhdessäkin on jo toisinaan liiaksi luettavaa.