https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Autonvuokraus ulkomailla

Onnea vaan jos Munchen kentän hertziltä vuokraatte. Kannattaa valmistautua tinkimiseen kentällä ja kuvata kaikki ja pitää lataus/tankkauskuitit tallessa.
 
Itse vuokrasin juuri Gran Canarian Maspalomasin Sixtiltä Audi A5 35 TFSI Cabrioletin 8 päiväksi.
Auto oli 15tkm ajettu, musta väriltään.

Tarkastin sen huolellisesti ja otin runsaasti kuvia sekä autoa noudettaessa että palautettaessa -ei kolhuja tai naarmuja.
Vaaleat nahkapenkit olivat näyttävän näköiset ja mukavat auringossa.

1.5 -litraisen moottorin 150hv ei kovin kummoista suorituskykyä tarjonnut mutta muut vuokra-autot eivät sitäkään eli nysväreistä pääsi kyllä ohi.
Mutta ei hän lomalla kiire ole, 99% ajasta tuli ajettua leppoisasti siihen tuo moottori & vaihteistoyhdistelmä sopi kerrassaan hienosti.
Ja olihan se upeaa ajella palmujen keskellä katto alhaalla tiedostaen että Suomessa satoi samaan aikaan räntää...

Pari vuotta sitten vuokrasin VW T-Rock Cabrioletin ja sen katto alkoi reilun 100 km/h nopeudessa pitämään sellaista räminää ja pauketta ettei uskoisikaan. Audi taas meni reilu 150 km/h mittarissa kuin sukkasillaan, ei niin mitään suhinoita.
Kulutus jäin jonkin verran alle kympin satasella mikä ei ole yhtään paha ottaen huomioon miten paljon tuli ajettua jyrkkiä vuoristoteitä pienillä vaihteilla.

Kaiken kaikkiaan hyvin jouhevaa toimintaa vuokraamossa ja oikein miellyttävä loma-auto tuo A5.
Suosittelen!
 
Talvella oli Madeiralla vuokra-auto CR-Rentiltä, ensimmäinen kerta kun kertoivat että voivat periä auton pesu- ja imurointikulut vuokrauksen jälkeen max 120 € ellei tule samassa kunnossa takaisin.
Pyyhittiin muutamat roiskeet talouspaperilla ja ravisteltiin viimeisellä stopilla matot... ei tullut maksuja.
Aiemmin isommilla ketjuilla pesut on kuuluneet vuokraan.
 
Olen viime aikoina käyttänyt aika paljon rentalcars.com:ia, joka on booking.comin vuokra-autopalvelu, se on siis välittäjä kuten booking.com. Otin auton heidän kauttaan Hertziltä ja nyt viisi päivää ennen varausta Hertz peruutti sen. Varaus oli tehty noin viikko sitten ja maksettu heti, mutta nyt Hertz oli sitä mieltä, että se oli vain varauspyyntö eivätkä he voi sitä täyttää (pääsiäinen ja varmaan kova kysyntä). Tästä herää nyt vaan itselle vähän sellainen fiilis, että uskaltaako tuohon enää luottaa - aika kurjaa olisi mennä pidemmälle reissulle ja saada peruutus viime hetkellä, voisi tulla aika kalliiksi hankkia uusia vuokra-auto.
 
Olen viime aikoina käyttänyt aika paljon rentalcars.com:ia, joka on booking.comin vuokra-autopalvelu, se on siis välittäjä kuten booking.com. Otin auton heidän kauttaan Hertziltä ja nyt viisi päivää ennen varausta Hertz peruutti sen. Varaus oli tehty noin viikko sitten ja maksettu heti, mutta nyt Hertz oli sitä mieltä, että se oli vain varauspyyntö eivätkä he voi sitä täyttää (pääsiäinen ja varmaan kova kysyntä). Tästä herää nyt vaan itselle vähän sellainen fiilis, että uskaltaako tuohon enää luottaa - aika kurjaa olisi mennä pidemmälle reissulle ja saada peruutus viime hetkellä, voisi tulla aika kalliiksi hankkia uusia vuokra-auto.
Olitko saanut jo vahvistuksen ja voucherin? Ja sen jälkeen tuli peruminen? Itsekin olen tuolta booking.comin kautta varannut ja hyvin on toiminut. Viimeksi noin viikko sitten Avisilta auto välille Almeria-Malaga.
 
Olitko saanut jo vahvistuksen ja voucherin? Ja sen jälkeen tuli peruminen? Itsekin olen tuolta booking.comin kautta varannut ja hyvin on toiminut. Viimeksi noin viikko sitten Avisilta auto välille Almeria-Malaga.

Juu, tuli vahvistus ja voucher ja myös Hertzin check-in -pyyntö jota en ollut vielä tehnyt (vuokraus siis nyt perjantaina). Minäkin olen vuokrannut varmaan kymmenisen kertaa tätä kautta, nyt vaan jäi kelju fiilis jatkon kannalta jos vuokraamo voikin tuolla tavalla pari päivää ennen reissua perua varauksen seurauksetta.

Edit: Nyt oli siis vain päivän vuokrauksesta kyse, joten uuden nappaaminen Sixtiltä kustansi vain 30e extraa. Ei vaan nyt herätä tämä homma luottamusta, kyselen Rentalcarsilta ja myös Hertziltä tästä.
 
Sixtiltä otin bmw 4- sarjan cabrioletin pariksi viikoksi. Kiva auto mutta eihän tota kattoa saa laskettua kun takakontti täynnä tavaraa... Muuten kyllä mukava matka -auto.
 
Onnea vaan jos Munchen kentän hertziltä vuokraatte. Kannattaa valmistautua tinkimiseen kentällä ja kuvata kaikki ja pitää lataus/tankkauskuitit tallessa.
Mikäs juttu?

Mulla kymmeniä vuokrauksia Munchenista. Viimeisin 02/2025. Ei mitään ongelmia koskaan. Käyttänyt kaikkia suurempia firmoja: Avis/Budget, Sixt, Hertz…
 
Rengaspainevaroitin syttyi parinkymmenen minuutin päästä Almerian Avisilta lähdöstä Kia Xceedissä. Tsekkasin paineet ja vasemmalla takana oli 1,3 bar ja muissa 2,7. Tässä kohtaa olisi kai pitänyt pienellä präntätyn mukaan ottaa yhteyttä Avisiin ja kysyä mitä tehdään. Olisko oikeasti pitänyt? Ei siinä tullut mieleen soitella minnekään kun oli matkanteko Malagaan mielessä.

Täytin vuotaneen 2,9 bariin ja kuittasin varoituksen eikä varoitusta sen koommin ilmaantunut mutta lisäsin kuitenkin ilmaa vielä muutaman tunnin päästä. Seuraavana aamuna lisäsin taas kun paine oli 2,4 baria. Joten rengas on ollut löysä jo Avisilta lähtiessä koska vuoto oli hidas. Eivät näköjään Avisilla tarkista rengaspaineita.
 
Tälläinen vastaus tuli rentalcarsilta:

"I understand the confusion caused by the communication you received from Hertz, and I’d like to clarify things for you.
When you make a reservation through Rentalcars, the confirmation and voucher are typically issued based on the availability of the rental cars at that time. However, the reservation is often considered a request rather than a guarantee of availability. This is why, in certain cases like yours, the rental provider (Hertz in this case) might not have the car available despite your confirmed booking."

Eli kun ottaa tuolta, ei välttämättä siis saa autoa. Hertz sanoi (vähän kierron kautta) priorisoivansa omia asiakkaitaan (local customers). Olen käyttänyt rentalcarsia monta kertaa, mutta mietin kyllä jatkossa tarkaan miten toimin.
 
Viimeksi muokattu:
Tälläinen vastaus tuli rentalcarsilta:

"I understand the confusion caused by the communication you received from Hertz, and I’d like to clarify things for you.
When you make a reservation through Rentalcars, the confirmation and voucher are typically issued based on the availability of the rental cars at that time. However, the reservation is often considered a request rather than a guarantee of availability. This is why, in certain cases like yours, the rental provider (Hertz in this case) might not have the car available despite your confirmed booking."

Eli kun ottaa tuolta, ei välttämättä siis saa autoa. Hertz sanoi (vähän kierron kautta) priorisoivansa omia asiakkaitaan (local customers). Olen käyttänyt rentalcarsia monta kertaa, mutta mietin kyllä jatkossa tarkaan miten toimin.
Outoa on kun "confirmation" ei olekaan confirmation. Sentään Hertz ilmoitti 5 päivää ennen eikä vasta tiskillä. Niin kävi velipojalle joskus mutta kyseessä ei ollut booking.com vaan jonkun muun välittäjän voucher.
 
Viimeksi muokattu:
Outoa on kun "confirmation" ei olekaan confirmation. Sentään Hertz ilmoitti 5 päivää ennen eikä vasta tiskillä. Niin kävi velipojalle joskus mutta kyseessä ei ollut booking.com vaan jonkun muun välittäjän voucher.

Juu, ja tietysti tavalla tai toisella kaikki on aina "subject to availability". Minulle käynyt samankaltaisesti joskus myös suoraan vuokraamon kanssa (taisi olla Sixt) ja he itse etsivät minulle kilpailijalta vastaavan auton ilman lisäkuluja eli sitä kautta on paremmin turvassa. Tässä on nimenomaan nyt riskinä nuo välittäjät, näissä ei tietenkään kukaan vastaa mistään.
 
Eli kun ottaa tuolta, ei välttämättä siis saa autoa. Hertz sanoi (vähän kierron kautta) priorisoivansa omia asiakkaitaan (local customers). Olen käyttänyt rentalcarsia monta kertaa, mutta mietin kyllä jatkossa tarkaan miten toimin.

Aikanaan tuli autot, majoitukset ja lennot varattua noiden välittäjien kautta säästöjen toivossa, mutta viimeiset vuodet on tullut laput silmillä keskityttyä asioimaan suoraan tiettyjen yritysten / allianssien kanssa (Avis, IHG group, Oneworld). Varsinkin vuokra-autojen kanssa on tullut huomattua, että näennäisesti halvempi hinta kuroutuu äkkiä kiinni.

Aikanaan 2017-2018 perhe asui kotimaassa ja itsellä asemapaikka Italiassa ilman vakituista asumusta ja kulkuneuvoa. Tuolloin tuli hotels.com ja milloin mikäkin autovuokraamo tutuksi. Euromääräinen säästö ei varmasti ollut niin merkittävä, että se olisi korvannut ne kaikki Milanon vuokraamoiden tiskillä jonottamiseen ja auton syynäämiseen käytetyt tunnit :ROFLMAO: Auto ei ole toisaalta koskaan jäänyt saamatta, mutta joskus on majoituksen kanssa ollut haasteita kun se Hotels.com varaus ei olekkaan löytynyt siellä hotellin respassa.
 
Mikäs juttu?

Mulla kymmeniä vuokrauksia Munchenista. Viimeisin 02/2025. Ei mitään ongelmia koskaan. Käyttänyt kaikkia suurempia firmoja: Avis/Budget, Sixt, Hertz…
Pitkä tarina, lyhyehkösti varattuun hintaan "ei ollut autoa" vaikka halli niitä täynnä, tinkiminen alkoi melkein nelinkertaisesta hinnasta. Ja sittenkin jotain lisäpalveluja ujuttivat mukaan kun alkoi hermo pettää.. Tankattu piripintaan vajaa 10km ennen ja silti melkein pari sataa veloittivat bensarahaa tai jotain. Reklamaatioihin paskanjauhanta valmiita vastauksia.
 
Pitkä tarina, lyhyehkösti varattuun hintaan "ei ollut autoa" vaikka halli niitä täynnä, tinkiminen alkoi melkein nelinkertaisesta hinnasta. Ja sittenkin jotain lisäpalveluja ujuttivat mukaan kun alkoi hermo pettää.. Tankattu piripintaan vajaa 10km ennen ja silti melkein pari sataa veloittivat bensarahaa tai jotain. Reklamaatioihin paskanjauhanta valmiita vastauksia.
Ja mikäs firma?
 
Ja mikäs firma?
Hertz kuten tuossa aluksi lainaamassas mainittin. Ei ollut häävejä google arviotkaan, harmi kun en hoksannut niitä tsekata etukäteen. Olin kuitenkin takavuosina käyttänyt hertziä paljonkin, eikä tämmöistä bazaarimeininkiä ollut kuin aurinkomatkojen turistirysissä pikkupuljuissa. Maailma näkyy muuttuvan.
 
Sixt on toiminut Munchenissä aina hienosti. Toistakymmentä vuokrausta hoitunut ilman ylimääräisiä haasteita, tyypillisesti ovat onnistuneet jopa ylittämään odotukset.

Kerran Sixtin kanssa oli haastetta, mutta Milanossa. Tuolloin varatun kokoista autoa ei löytynyt millään ajoon. Matkaan oli kuitenkin lähdettävä ja henkilöitä tavaroineen oli riittävästi, joten oli pakko maksaa enemmän ja "upgradena" premiumfarmari alle. Melkoisen taistelun ja lukuisten asiakaspalvelijoiden kautta loppujen lopuksi sain täysimääräisen hyvityksen kaikista ylimääräisistä kuluista.
 

https://go.adt253.net/t/t?a=1072371070&as=1920463831&t=2&tk=1