Tekstin perusteella kyse ei ole ihmiset etusijalle asettavasta autonomisen auton kehittämisestä, vaan minäkeskeisestä kehitystyöstä. Toki näin sen pitää ollakin, jos aikoo niitä autoja myydä, sillä nämä autonomiset autot eivät tule olemaan niitä malliston halvimpia ja siihen menee aikaa ennenkuin ovat tonnipommeja, jos siihen asti kestävät toiminnassa. Pelkällä maailmanparantamisessa ei kuitenkaan voi tehdä rahaa, vaan pitää olla jotain minäkeskeistä, joka naamioidaan maailmanparantamiseksi.
Bernerin aivopierussa kaikki autot omistaa jokin kasvoton korporaatio ja ihmiset liikkuvat niillä kuin takseilla. Mitä uutta siinä on, kun taksi on jo keksitty. Myös vuokra-autot ja erilaiset vuokra-autoihin verrattavat yhteisautot on keksitty. Ei siis mitään uutta. Visioidaan sitä että kuljettaja voidaan jättää pois, mutta mitään ei tämä ministeri, Suomen hallitus tai edes eduskunta pysty tekemään sen eteen, että tuo tapahtuisi, kun sitä ei lasketa edistämiseksi ettei ehdoin tahdoin vastusteta. Suomessa ei todellista autoteollisuutta ole, vain yksi kokoonpanotehdas, joka tekee sitä mitä milloinkin sattuu valmistettavaksi saavan.
Toki voi kokeilla ja kielletään Helsingistä kaikki muut autot paitsi autonomisesti liikkuvat. Hiljaista tulee ja voidaan taas vaikka kävellä kaduilla. Harmi vaan, että kaupunki ei pysty sen jälkeen toimimaan ja ihmiset muuttaisivat sieltä pois, sinne missä liikkuminen on mahdollista.