Mikälainen on suosikkirattisi? Muotoilultaan? Pinnaltaan? Nappeja vai ei?
Tässä on tullut viime päivinä koeajettua useampi auto ja yksi ihmetys on kalvanut mieltä.
Se on tuo "Flat bottom" ratti. Olen törmännyt tähän nyt uudessa Passatissa ja RS Octaviassa. Passatissa tuo on aika "mieto", mutta itse koin tuon tosi häiritseväksi muotoilultaan.
Etenkin ahtaissa tiloissa, ja tiukoissa 90 asteen tiukoissa mutkissa en tykännyt siitä ollenkaan, tuntui että jos ei keskity niin käsi saattaa lipsahtaa..
Käyttöautolle paras ratti on viimeaikaisista koeajoista uuden Mondeon ratti, pyöreä, pehmeä ja sopivan kokoinen.. RS Octaviassa olis varmaan paras, jos se olisi pyöreä.. Lähinnä siksi että Mondeossa ratissa tuntuu olevan liikaa nappuloita.. Vakkarin säätimetkin sais omassa viiksessä, niin kuin ne ovat RS Octaviassa..
Olen siis pyöreän, kohtuu vähänappisen ohjauspyörän mies, mites sinä?
Tässä on tullut viime päivinä koeajettua useampi auto ja yksi ihmetys on kalvanut mieltä.
Se on tuo "Flat bottom" ratti. Olen törmännyt tähän nyt uudessa Passatissa ja RS Octaviassa. Passatissa tuo on aika "mieto", mutta itse koin tuon tosi häiritseväksi muotoilultaan.


Etenkin ahtaissa tiloissa, ja tiukoissa 90 asteen tiukoissa mutkissa en tykännyt siitä ollenkaan, tuntui että jos ei keskity niin käsi saattaa lipsahtaa..
Käyttöautolle paras ratti on viimeaikaisista koeajoista uuden Mondeon ratti, pyöreä, pehmeä ja sopivan kokoinen.. RS Octaviassa olis varmaan paras, jos se olisi pyöreä.. Lähinnä siksi että Mondeossa ratissa tuntuu olevan liikaa nappuloita.. Vakkarin säätimetkin sais omassa viiksessä, niin kuin ne ovat RS Octaviassa..
Olen siis pyöreän, kohtuu vähänappisen ohjauspyörän mies, mites sinä?