https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Auton maalipinnan kestokäsittelyt

Mulle tulossa Nano ceramic protect 9H hard+soft käsittely uuden auton maalipintaan.

Lisäksi on saatavissa 9H käsittelyä monista paikoista erikseen vielä vanteille, tuulilasiin ja muille laseille, onko mitään järkeä ottaa niitä, jos ajaa sen max 10.000km:a per vuosi ja esim. talvella hyvin vähän maantietä ja motaria?

Ainoa lisä mitä nyt ajattelen järkeväksi maalipinnan käsittelyn ohessa on tuo tuulilasin kalvo/pinnoite ja sen saa noin 50-60 eurolla.

Sittenhän on toki saatavilla myös verhoiluun joku suojauskäsittely. Toki taloudessa ei koiria tai kissoja ole, mutta tuttavien luota niitä eläinten karvoja kantautuu sinne aika usein. Pölyäkin sinne tulee.Takapenkillä ei yleensä istu kukaan. Imurointi ei oikein onnistu  kotona, koska ei ole sellaista kunnollista johdollista imuria, jonka kuitenkin raaskisi viedä tuonne  ulos hiekkapihaan. Toki tuo suojauskäsittely estänee lähinnä pölyn tarttumisen ja verhoilu on helpompi  puhdistaa, jos kaatuisi penkille jotain (tosin autoissani ei koskaa syödä tai juoda sisällä).
 
Mä olen tosi tyytyväinen tohon käsittelyyn, helpottaa pesua tosi paljon. Ennen en ole  raaskinut tuota laittaa, olen vaan itse käsipelillä vahoja laitellut. Automaalari noitui kuulemma hirmu homma kun alkaa maalaamaan, ei meinaa maali pysyä millään.  :)
 
Mitä itse tuulilasi aineita kokeillut, niin tämä noussut suosikiksi: https://www.autonhoitokauppa.fi/gtechniq-g1-clearvision-smart-glass-15-ml

Kerran vuoteen uusinut, tolla yhdellä setillä tekee ton mun a6 kaikki lasit kerran, tuulilasiin 3 kiekkaa ja vielä yhden uusinnan tuulilasille. En pidä kalliina.

Maalipinnan käsittelyistä oma kokemus kahdesta autosta tästä: https://www.autonhoitokauppa.fi/optimum-gloss-coat-10-ml

Auttaa puhtaanapitoa todella hyvin, tolla tuubilla tekee kaksi autoa.

Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla

 
onko kokemuksia Auto-Cleaning firmasta Vantaalta.?
KochChemie 1K-Nano käsittely olisi vain 100€
 
nihu sanoi:
onko kokemuksia Auto-Cleaning firmasta Vantaalta.?
KochChemie 1K-Nano käsittely olisi vain 100€
En veisi autoani sinne. Satasella ei saa mitään kunnon pinnotetta . Niin se vaan on.
 
joo, tähän liittyen kysyin , että mitä toi 12 kk kova-vaha pitää sisällään ja sain vastauksen, että myllytyksen ja ton pinnoitteen
 
300e myllytys on jo edullinen. 200e on halpa. 100e saat varmsti pilattua maalipinnan.

Toi KochChemie 1K-Nano maksaa ulkomailta tilattuna (250ml purkki. pelkkä aine siis) yli satasen..
 
Kyllä se vaan tuppaa olemaan, että hinta ja lopputulos kulkee käsikädessä näissä hommissa. Firma jossa omaani teetin pinnoituksen ei varmasti ole halvin, mutta ei kyllä lopputuloksessakaan ole valittamista. Tää menee taas siihen, että kun näiden pinnoitusten suosio on kasvussa niin kaikenkarvaista yrittäjää tunkee apajille.
 
Allekirjoitan Trollstenin ajatukset täysin. Osin ehkä siksikin että pari kertaa samaista firmaa käyttänyt...

Si3D HD ei ole puhdas keraamipinnoite kuten ylhäällä annettiin ilmi, vaan ennemmin akryylilakkatyyppinen tuote. Tuo lakkapintatyyppisyys takaa erittäin hyvän tartunnan ja pysyvyyden. Tavan pinnoitteet kuitenkin "kuluu", tuo nanolexin Si3D HD pitää myllyttää pinnasta pois, myrkyt ei siihen tepsi.

300-400€ tuosta pinnoitteesta ei ole mielestäni paha hinta suhteessa siihen mitä sillä saa autoon. Erittäin helppoa hoidettavuutta ja kiiltoa koko rahalla.
 
Jos oikeasti pätevää kaveria haluat käsittelemään autoa niin suosittelen usean kerran kokemuksella Jari Pullia.
http://www.autodetailing.fi
https://www.facebook.com/TCWMPMAutoDetailing/


Toivottavasti liite ei pahasti huonone laadullisesti kun kuitenkin pienentää vähän sitä.
Kuvassa vanha A3 mikä oli. lokarin kaaren yläreunaan, asti kumpikin kylki, rengaskotelosta toiseen.. oli poltettu metallisininen maalipinta täysin mataksi.
Kyseessä oli ison ketjun palkkaama "ammattimeikkarifirma" jotka yleensä maksaa sen satasen pintaan autoliikkeille.
Autoon oli vedetty sitten värivaha ja 3 pesun jälkeen tuli pinta esiin.
Pulli teki täyden työpäivän, että sai takaisin kiillon. Lasku meni myyntiliikkeeseen tietysti.
 

Liitteet

  • meikkaus_korjaus.jpg
    meikkaus_korjaus.jpg
    35,9 KB · Katsottu: 726
Kennedy sanoi:
Jos oikeasti pätevää kaveria haluat käsittelemään autoa niin suosittelen usean kerran kokemuksella Jari Pullia.
http://www.autodetailing.fi
https://www.facebook.com/TCWMPMAutoDetailing/


Toivottavasti liite ei pahasti huonone laadullisesti kun kuitenkin pienentää vähän sitä.
Kuvassa vanha A3 mikä oli. lokarin kaaren yläreunaan, asti kumpikin kylki, rengaskotelosta toiseen.. oli poltettu metallisininen maalipinta täysin mataksi.
Kyseessä oli ison ketjun palkkaama "ammattimeikkarifirma" jotka yleensä maksaa sen satasen pintaan autoliikkeille.
Autoon oli vedetty sitten värivaha ja 3 pesun jälkeen tuli pinta esiin.
Pulli teki täyden työpäivän, että sai takaisin kiillon. Lasku meni myyntiliikkeeseen tietysti.
Valitettavasti tuo kuva ei edukseen ole, jos jonkun ammattilaisen sivulta on.
Tuossa yksi myllyttämistä autoistani. Audi A6 missä on todella kova lakka. Väriltään hopea, mikä antaa naarmujen osalta paljon anteeksi, mutta kyllä siinäkin naarmut ja hiertymät näkyy 8)
Megun 101 tahnalla ja karvalla karkea "rouhinta" ja vaahtomuovilaikalla. Viimeistely Megun 205 tahnalla ja kahdella eri vaahtomuovilla.
Koko auton myllytys pesuineen raudanpoistoineen ja savestuksella reilu 14h. Pinnalle laitoin  C.Quartz UK pinnoitteen 8)
 

Liitteet

  • Audi A6.jpg
    Audi A6.jpg
    11,5 KB · Katsottu: 585
  • Audi A6 jälkeen.jpg
    Audi A6 jälkeen.jpg
    17,6 KB · Katsottu: 623
völvöxc60 sanoi:
Valitettavasti tuo kuva ei edukseen ole, jos jonkun ammattilaisen sivulta on.

Ihan itse ottanut kuvan omalla parkkiksella huonolla digikameralla joskus 2010. Tosiaan missään ei näytä olevan itsellä tallessa koko kyljen kuvaa vaan kaikki on lähikuvia tuosta alueesta.
Kyllä tuosta kuitenkin sen verran pitäisi irrota, että näkyy mattapintaa.
 
ConD sanoi:
Allekirjoitan Trollstenin ajatukset täysin. Osin ehkä siksikin että pari kertaa samaista firmaa käyttänyt...

Si3D HD ei ole puhdas keraamipinnoite kuten ylhäällä annettiin ilmi, vaan ennemmin akryylilakkatyyppinen tuote. Tuo lakkapintatyyppisyys takaa erittäin hyvän tartunnan ja pysyvyyden. Tavan pinnoitteet kuitenkin "kuluu", tuo nanolexin Si3D HD pitää myllyttää pinnasta pois, myrkyt ei siihen tepsi.

300-400€ tuosta pinnoitteesta ei ole mielestäni paha hinta suhteessa siihen mitä sillä saa autoon. Erittäin helppoa hoidettavuutta ja kiiltoa koko rahalla.


Hyvän kiillon ainakin antaa toi nanolexin si3d HD :)
 
Tommosen vahauksen tilasin  Autospa firmasta
Collinite 476S+845, hinta on 85€.
Jos pohjatyöt eli pesut tekee hyvin, eikös hinta pitäisi olla kohdallaan?
 
nihu sanoi:
Tommosen vahauksen tilasin  Autospa firmasta
Collinite 476S+845, hinta on 85€.
Jos pohjatyöt eli pesut tekee hyvin, eikös hinta pitäisi olla kohdallaan?

Hinta on kyllä ehkä viimeisin asia jota miettisin. Itse en kyllä uskaltaisi. Kerro kuitenkin mitä kävi?
 
Pitäisi myllyttää lasit, onko tietoa mistä löytyisi siihen sopiva laikka. 14mm kiinnityksellä rättilaikka jolla saisi aikaan reilun paineen, tuntuu olevan heikko tarjonta näistä.
 
laars sanoi:
Jos on kiillotuskone käytössä, niin lasien myllytys onnistuu huopalaikalla:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/607174/Sonax-Kiillotuskoneen-huopa-lasinkiillotusaineelle-60-7166

ja aine:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/607166/Sonax-ProfiLine-Lasinhiomatahna-250ml

Vaatii kyllä huomattavaa työstöä, painetta ja lämpöä. Varova saa olla, kiveniskut saa helposti leviämään halkeamiksi.

Ei noi oiken sovi hommaan, homma nopeutuu potenssiin oikeilla laikoilla ja seriumoksidilla työstän.



 
Olen tehnyt ja  lasin kiilotuksen ammattilainen opastanut hommaan sekä oikeisiin välineisiin.
Onko tarvetta aineille  tms.- voin laittaa yv:tä
seatts sanoi:
Oletko tehnyt joskus kyseistä hommaa?  :rolleyes:
 
nihu sanoi:
Tommosen vahauksen tilasin  Autospa firmasta
Collinite 476S+845, hinta on 85€.
Jos pohjatyöt eli pesut tekee hyvin, eikös hinta pitäisi olla kohdallaan?
MIkä tämän homman idea oikein on? Ensin laitetaan Collinite 476S hybridivaha alle ja päälle lähes sama, mutta huonommin kestävä, hybridivaha nestemäisenä. Vahattaessa 845 poistaa allaolevaa 476:sta. Tuo +845 vaihe vaikuttaa kokolailla turhalta ja mielumminkin haitalliselta?

Vaikka vahamyyjien teksteissä sanotaan, että: 845 ei sisällä hiovia eikä puhdistavia ainesosia
Niin pakkohan siinäkin on olla liuotinta, koska on hybridi?