https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Autohuoltojen hinnat ja työn laatu

Eka mersuni ja 7vuotis määräaikaishuolto lähestyy. Olisko suositella Vehon lisäksi muita mersupajoja kyseiseen toimenpiteeseen? Sijantina pääkaupunki
 
Hyvin on merkkiliikkeiden propaganda purrut.

No mun mielestä taas on tyhmää maksaa jostain, josta ei saa mitään lisähyötyä. Joku öljyhuolto tai muu määräaikaishuolto nyt muutenkaan ei ole mitään rakettitiedettä.
En viitsi sotkea autotallia enempiä vaan kommentoin täällä yleisemmässä ketjussa aihetta merkkihuolto vs monimerkkihuolto.

Saahan toki uudehkoa autoa huoltaa ihan missä tahansa samoin kuin vanhempaakin. Se huono puoli siinä kuitenkin on, että moni kampanjakorjaus jää tekemättä jos auto ei käy ikinä valtuutetulla pajalla.

Esimerkiksi VW-konsernin paljon parjattu 7-vaihteinen DSG tyyppiä DQ200. Näihin tuli jossain kohtaa softapäivitys jolla laskettiin hydrauliikan paineita kun huomattiin ettei paikat kestä. Näiden tyyppivika on paineakku jonka kiinnityspiste repeää irti tai halkeaa ja alkaa vuotaa öljynpaineet ulos. Näitä vikoja on paljon.

Kuinkahan moni noista olisi pysynyt kunnossa jos se korjaava softapäivitys olisi tehty ajallaan?

En väitä etteikö perus öljynvaihtoja voisi tehdä missä tahansa (tosin on näissäkin epäonnistumisia, esimerkiksi Fordin öljykylpyisen jakopään on moni paja hajottanut väärillä öljyillä) mutta ainakin välillä olisi ihan hyvä käydä siellä kalliimmallakin huoltotiskillä.
 
En väitä etteikö perus öljynvaihtoja voisi tehdä missä tahansa (tosin on näissäkin epäonnistumisia, esimerkiksi Fordin öljykylpyisen jakopään on moni paja hajottanut väärillä öljyillä) mutta ainakin välillä olisi ihan hyvä käydä siellä kalliimmallakin huoltotiskillä.

Emännälle kun katseltiin tuoreempaa autoa niin yksikään harakirissä huollettu ecoboosti ei ollut huollettu oikein, joka ikinen oli huollettu väärillä öljyillä. Ja myyjät oli aina haavi auki kun kerroin minkä takia ei lähdetä edes koeajolle.
 
Merkkihuolloissakin on osalla merkeistä erilaisia tarjouskampanjoita/kuponkeja, joten jos muutamaa kuukautta ennen huoltoa käy pari kertaa kuukaudessa katsomassa merkkiliikkeen nettisivut, niin voi helposti säästää 50-100 euroa. Ja toisen 50-100 euroa tuntuu yleensä säästävän sillä, kun pyytää määräaikaishuollosta etukäteen tarjouksen. Ja kolmannen saturaisen kun tilaa uudet sulat netistä. Ja yhden viisikymppisen, kun vaihtaa itse raitisilmasuodattimen. Ei siis vie perinteisesti avoimella shekillä valotettavaksi.

Ja sitten kun autolle tulee hiukan ikää, alkaa lähes kaikki merkkihuollot tarjoamaan erilaisia "Economy-huoltoja", mitkä ovat ihan merkkihuoltoja, mutta hinta on aivan jotain muuta.
 
….
Ja sitten kun autolle tulee hiukan ikää, alkaa lähes kaikki merkkihuollot tarjoamaan erilaisia "Economy-huoltoja", mitkä ovat ihan merkkihuoltoja, mutta hinta on aivan jotain muuta.
Esim bmw value service 4v alkaen, sama virallinen huoltokokonaisuus suunnilleen puoleen hintaan.
 
On kyllä kehuttava tuota Keravan Rantakaren Subaru merkkihuoltoa.

Alensivat määräaikaishuollon hintaa kun aikaa ei mennytkään arvioitua määrää. 👍 Ei kovin yleistä merkkihuolloissa, vai mitä?
Aika usein olen saanut alkuperäistä arviota halvemmalla huollon, kun aikaa on mennyt arvioitua vähemmän.
 
Emännälle kun katseltiin tuoreempaa autoa niin yksikään harakirissä huollettu ecoboosti ei ollut huollettu oikein, joka ikinen oli huollettu väärillä öljyillä. Ja myyjät oli aina haavi auki kun kerroin minkä takia ei lähdetä edes koeajolle.
Ja se mikä on "hauskinta", niin siihen Ecoboostin koneen päälle on aika selkeästi merkitty, mikä on se ainoa öljylaatu, joka siihen koneeseen on varta vasten suunniteltu käytettäväksi. Silti siellä Pärnäsellä tungetaan koneeseen sitä samaa halvinta 5w-40 mitä muihinkin ja sitten ihmetellään, kun Ecoboostit kakoo vanhemmiten ja vähän aikaisemminkin. Ei muuten meidän käytössä vajaan 102 tkm aikana tarvinnut öljyihin koskea 20 tkm vaihtoväleillä, toimi kuin junan vessa vekotin.
 
Hyvin hämmentävä tapaus tuli Twitterissä vastaan. Auton huolto venynyt kaiketi päiviä ja omistajat löytäneet tänään 6.12 auton jostain ihan muualta kuin huollosta wepaston paikannuksen avulla autossa roskia sisällä ja jonkun jannun reenikassi takapenkillä ja 100km tullut lisää mittarin. Merkkihuolto ja uudehko auto vielä(Suzuki kaiketi). Käyttäjä löytyy @annelahnajarvi
 
Esim bmw value service 4v alkaen, sama virallinen huoltokokonaisuus suunnilleen puoleen hintaan.
Nää on jänniä. Mitenköhän vanhempia autoja on sen halvempi huoltaa merkkarilla kuin uusia? Tarkoittaa vaan, että uusissa on parempi kate. Ihmiset tuppaavat uusia viemään merkkarille onnistuneen propagandan takia ja ovat siitä valmiita maksamaan enemmän kuin muualla…
 
Nää on jänniä. Mitenköhän vanhempia autoja on sen halvempi huoltaa merkkarilla kuin uusia? Tarkoittaa vaan, että uusissa on parempi kate. Ihmiset tuppaavat uusia viemään merkkarille onnistuneen propagandan takia ja ovat siitä valmiita maksamaan enemmän kuin muualla…
Ihmiset haluavat pitää takuun ja goodwillin voimassa, siksi.
 
Nää on jänniä. Mitenköhän vanhempia autoja on sen halvempi huoltaa merkkarilla kuin uusia? Tarkoittaa vaan, että uusissa on parempi kate. Ihmiset tuppaavat uusia viemään merkkarille onnistuneen propagandan takia ja ovat siitä valmiita maksamaan enemmän kuin muualla…
Varmasti on uusissa katetta, mutta merkkihuollettu on kyllä kova sana, jos tulee jotain takuuajan ulkopuolisia "Goodwill" juttuja.
 
Varmasti on uusissa katetta, mutta merkkihuollettu on kyllä kova sana, jos tulee jotain takuuajan ulkopuolisia "Goodwill" juttuja.

Joo ja minä ainakin ihan rehellisesti sanottuna maksan muutaman kympin enemmän siitä paremmasta palvelusta mitä esim. Kuopion Avainvaunulla saa. Eikä kaikki huollot ja korjaukset tuolla ole edes olleet sen kalliimpia kuin jollain nyrkkipajalla. Kokemusta ei kylläkään ole mistään muista merkkihuolloista ja olen kyllä kuullut ne kauhutarinat miten niissä ei osata tehdä mitään jne. Eberin korjautin yhteen Volvoon lämmittimiin erikoistuneessa liikkeessä, kun siinä säästi tuhat euroa.
 
Merkkihuolloissakin on osalla merkeistä erilaisia tarjouskampanjoita/kuponkeja, joten jos muutamaa kuukautta ennen huoltoa käy pari kertaa kuukaudessa katsomassa merkkiliikkeen nettisivut, niin voi helposti säästää 50-100 euroa. Ja toisen 50-100 euroa tuntuu yleensä säästävän sillä, kun pyytää määräaikaishuollosta etukäteen tarjouksen. Ja kolmannen saturaisen kun tilaa uudet sulat netistä. Ja yhden viisikymppisen, kun vaihtaa itse raitisilmasuodattimen. Ei siis vie perinteisesti avoimella shekillä valotettavaksi.

Ja sitten kun autolle tulee hiukan ikää, alkaa lähes kaikki merkkihuollot tarjoamaan erilaisia "Economy-huoltoja", mitkä ovat ihan merkkihuoltoja, mutta hinta on aivan jotain muuta.

Tämä. Soittelin marraskuulla hyvissä ajoin ennen "Black Friday" -kamppiksia bemarini huollosta niin Schmiedmannille (älyttömän kallis) kuin Helsinki Motor Companyllekin. Silti uumoilemani BF-tarjous ihan virallisessa Laakkos .... anteeksi nykyään Hedmanin toimipisteessä oli reippaasti halvin. Ja huolloin sai sovittua tammikuun lopulle, vaikka siis "BF-tarjous". Samalla autoon ajetaan jotain päivityksiä sisään, ainakaan HMC:llä ei tämmöiseen valmiuksia ole. Lokaationa pk-seutu.

Näin hieman proaktiivisuutta tai ihan vain viitseliäisyyttä sain 7-sarjan bemarin ns. "ison huollon" naurettavan pieneen, noin 645 euron hintaan.
 
Itsellä oli Volkkarin merkkiliikkeen huollon hinta noussut parissa vuodessa lähes 50%, ja tämä siis perushuolto - suodattimet ja öljyt. Eikä mitään tarjouksia ole niissä näkynyt. Lisätakuun takia pitää käyttää.
 
Mistäs sen näkee mitä kaikkea huoltoa ja tarkastuskohteita pitää katsoa mersun w176 autossa? Kyseessä siis määräaikaishuollot.
 
Eipä ole ikinä ennen käynyt tämmöistä, mutta sigun seiskasta hajosi hybridiakuston latausportti marraskuun loppupuolella. Toimitin auton bemarin virallisen maahantuojan, Autokeskuksen, merkkihuoltoon jossa vika diagnosoitiin ja sovittiin sille huoltoaika. Hain auton huollosta tänään ja ihan sama vika on päällä kuin auton huoltoon toimittaessanikin. Ehkäpä surullisinta on se, että huoltokuitissa on erikseen maininta "toiminta testattu. ok". Kun itse kytkin auton lataukseen kotiin päästyäni, sama vika oli heti päällä, meni noin 5 sekunttia niin auto herjaa ettei lataa.

Mitähän tämmöisestä voi pyytää / vaatia? Eipä ole yhdenkään tonnin romun tai normaalin käyttöauton kanssa käynyt mitään vastaavaa, siis että autossa oleva vika olisi jäänyt korjaamatta tai vaihtoehtoisesti uusinut heti kun hain auton huollosta. Vaivaa tästä on ollut aivan tarpeeksi melko pitkien ajomatkojenkin vuoksi ja lisäksi olen maksellut huollon sijaisautoa.

Vinkkejä jotain vastaavaa kokeneilta?
 
Varasin ensi tiistaille pösölle joululahjaksi huollon klo 19.30. En jaksanut alkaa mitään enempiä kikkailemaan, kun hinnaksi ilmoittivat merkkiliikkeessä 199 € ja sillä vaihtuu öljyt ja kaikki suodattimet.
 
Eipä ole ikinä ennen käynyt tämmöistä, mutta sigun seiskasta hajosi hybridiakuston latausportti marraskuun loppupuolella. Toimitin auton bemarin virallisen maahantuojan, Autokeskuksen, merkkihuoltoon jossa vika diagnosoitiin ja sovittiin sille huoltoaika. Hain auton huollosta tänään ja ihan sama vika on päällä kuin auton huoltoon toimittaessanikin. Ehkäpä surullisinta on se, että huoltokuitissa on erikseen maininta "toiminta testattu. ok". Kun itse kytkin auton lataukseen kotiin päästyäni, sama vika oli heti päällä, meni noin 5 sekunttia niin auto herjaa ettei lataa.

Mitähän tämmöisestä voi pyytää / vaatia? Eipä ole yhdenkään tonnin romun tai normaalin käyttöauton kanssa käynyt mitään vastaavaa, siis että autossa oleva vika olisi jäänyt korjaamatta tai vaihtoehtoisesti uusinut heti kun hain auton huollosta. Vaivaa tästä on ollut aivan tarpeeksi melko pitkien ajomatkojenkin vuoksi ja lisäksi olen maksellut huollon sijaisautoa.

Vinkkejä jotain vastaavaa kokeneilta?

Oletko kokeillut toimiiko lataus jollain toisella kaapelilla, esim. julkisessa latauspisteessä?
 
Eipä ole ikinä ennen käynyt tämmöistä, mutta sigun seiskasta hajosi hybridiakuston latausportti marraskuun loppupuolella. Toimitin auton bemarin virallisen maahantuojan, Autokeskuksen, merkkihuoltoon jossa vika diagnosoitiin ja sovittiin sille huoltoaika. Hain auton huollosta tänään ja ihan sama vika on päällä kuin auton huoltoon toimittaessanikin. Ehkäpä surullisinta on se, että huoltokuitissa on erikseen maininta "toiminta testattu. ok". Kun itse kytkin auton lataukseen kotiin päästyäni, sama vika oli heti päällä, meni noin 5 sekunttia niin auto herjaa ettei lataa.

Mitähän tämmöisestä voi pyytää / vaatia? Eipä ole yhdenkään tonnin romun tai normaalin käyttöauton kanssa käynyt mitään vastaavaa, siis että autossa oleva vika olisi jäänyt korjaamatta tai vaihtoehtoisesti uusinut heti kun hain auton huollosta. Vaivaa tästä on ollut aivan tarpeeksi melko pitkien ajomatkojenkin vuoksi ja lisäksi olen maksellut huollon sijaisautoa.

Vinkkejä jotain vastaavaa kokeneilta?
Kuten tuolla jo kysyttiin, niin kokeile toisella laturilla. Vaikka pistoke laturilla. Sulakkeet alas ja ivo reset lataus laitteeseen. Jos ei sitten toimi, voisin uskoa auton viaksi. Kerro kuinka kävi
 
Kuten tuolla jo kysyttiin, niin kokeile toisella laturilla. Vaikka pistoke laturilla. Sulakkeet alas ja ivo reset lataus laitteeseen. Jos ei sitten toimi, voisin uskoa auton viaksi. Kerro kuinka kävi
Oletko kokeillut toimiiko lataus jollain toisella kaapelilla, esim. julkisessa latauspisteessä?

Kokeilempa forumin uusia toimintoja, mutten saa lainauksia oikeaan järjestykseen?

Anyway siis toki kokeilin, ns. "Schuko kotilaturilla", kaverin "seinälaturilla" sekä normaalilla julkisella sähköauton laturilla. Millään noista ei ala lataamaan vaan heittää mittaristoon aivan samat herjaukset kuin autoa huoltoon toimittaessanikin. Samat herjat on myös eriteltynä huollon lähetteeseen, johon ne sanelin "Auto herjaa charging not possible sekä Mains Power Too Low".

Myös BMW:n kännyäppistä näen, ettei autoa ole missään vaiheessa huoltoa kytketty laturiin toiminnan varmistamiseksi. Sillä sen logiin tallentuu jokainen latausviesti tai latauksen yritys. Melko kummallista merkkihuollolta?
 
Kokeilempa forumin uusia toimintoja, mutten saa lainauksia oikeaan järjestykseen?

Anyway siis toki kokeilin, ns. "Schuko kotilaturilla", kaverin "seinälaturilla" sekä normaalilla julkisella sähköauton laturilla. Millään noista ei ala lataamaan vaan heittää mittaristoon aivan samat herjaukset kuin autoa huoltoon toimittaessanikin. Samat herjat on myös eriteltynä huollon lähetteeseen, johon ne sanelin "Auto herjaa charging not possible sekä Mains Power Too Low".

Myös BMW:n kännyäppistä näen, ettei autoa ole missään vaiheessa huoltoa kytketty laturiin toiminnan varmistamiseksi. Sillä sen logiin tallentuu jokainen latausviesti tai latauksen yritys. Melko kummallista merkkihuollolta?
Eipä ne merkkihuollot sen kummempia ole kuin muutkaan. Ihmisiä siellä on töissä kuten muuallakin. Ton tyyppistä vikaa en kyllä muualla kuin merkkarilla lähtisi ensisijaisesti selvittämään.
Mutta onpa aikamoista paskaa tollainen...