W
Wasted
Vieras
- 2.12.2022 klo 08:16 / Autohuoltojen hinnat ja työn laatu
Fiksu liike kun pitää kiinni hyvistä asiakkaista!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Rollen Tähtihuolto, HerttoniemiEka mersuni ja 7vuotis määräaikaishuolto lähestyy. Olisko suositella Vehon lisäksi muita mersupajoja kyseiseen toimenpiteeseen? Sijantina pääkaupunki
En viitsi sotkea autotallia enempiä vaan kommentoin täällä yleisemmässä ketjussa aihetta merkkihuolto vs monimerkkihuolto.Hyvin on merkkiliikkeiden propaganda purrut.
No mun mielestä taas on tyhmää maksaa jostain, josta ei saa mitään lisähyötyä. Joku öljyhuolto tai muu määräaikaishuolto nyt muutenkaan ei ole mitään rakettitiedettä.
En väitä etteikö perus öljynvaihtoja voisi tehdä missä tahansa (tosin on näissäkin epäonnistumisia, esimerkiksi Fordin öljykylpyisen jakopään on moni paja hajottanut väärillä öljyillä) mutta ainakin välillä olisi ihan hyvä käydä siellä kalliimmallakin huoltotiskillä.
Esim bmw value service 4v alkaen, sama virallinen huoltokokonaisuus suunnilleen puoleen hintaan.….
Ja sitten kun autolle tulee hiukan ikää, alkaa lähes kaikki merkkihuollot tarjoamaan erilaisia "Economy-huoltoja", mitkä ovat ihan merkkihuoltoja, mutta hinta on aivan jotain muuta.
Aika usein olen saanut alkuperäistä arviota halvemmalla huollon, kun aikaa on mennyt arvioitua vähemmän.On kyllä kehuttava tuota Keravan Rantakaren Subaru merkkihuoltoa.
Alensivat määräaikaishuollon hintaa kun aikaa ei mennytkään arvioitua määrää. Ei kovin yleistä merkkihuolloissa, vai mitä?
Ja se mikä on "hauskinta", niin siihen Ecoboostin koneen päälle on aika selkeästi merkitty, mikä on se ainoa öljylaatu, joka siihen koneeseen on varta vasten suunniteltu käytettäväksi. Silti siellä Pärnäsellä tungetaan koneeseen sitä samaa halvinta 5w-40 mitä muihinkin ja sitten ihmetellään, kun Ecoboostit kakoo vanhemmiten ja vähän aikaisemminkin. Ei muuten meidän käytössä vajaan 102 tkm aikana tarvinnut öljyihin koskea 20 tkm vaihtoväleillä, toimi kuin junan vessa vekotin.Emännälle kun katseltiin tuoreempaa autoa niin yksikään harakirissä huollettu ecoboosti ei ollut huollettu oikein, joka ikinen oli huollettu väärillä öljyillä. Ja myyjät oli aina haavi auki kun kerroin minkä takia ei lähdetä edes koeajolle.
Nää on jänniä. Mitenköhän vanhempia autoja on sen halvempi huoltaa merkkarilla kuin uusia? Tarkoittaa vaan, että uusissa on parempi kate. Ihmiset tuppaavat uusia viemään merkkarille onnistuneen propagandan takia ja ovat siitä valmiita maksamaan enemmän kuin muualla…Esim bmw value service 4v alkaen, sama virallinen huoltokokonaisuus suunnilleen puoleen hintaan.
Ihmiset haluavat pitää takuun ja goodwillin voimassa, siksi.Nää on jänniä. Mitenköhän vanhempia autoja on sen halvempi huoltaa merkkarilla kuin uusia? Tarkoittaa vaan, että uusissa on parempi kate. Ihmiset tuppaavat uusia viemään merkkarille onnistuneen propagandan takia ja ovat siitä valmiita maksamaan enemmän kuin muualla…
Varmasti on uusissa katetta, mutta merkkihuollettu on kyllä kova sana, jos tulee jotain takuuajan ulkopuolisia "Goodwill" juttuja.Nää on jänniä. Mitenköhän vanhempia autoja on sen halvempi huoltaa merkkarilla kuin uusia? Tarkoittaa vaan, että uusissa on parempi kate. Ihmiset tuppaavat uusia viemään merkkarille onnistuneen propagandan takia ja ovat siitä valmiita maksamaan enemmän kuin muualla…
Joo
Varmasti on uusissa katetta, mutta merkkihuollettu on kyllä kova sana, jos tulee jotain takuuajan ulkopuolisia "Goodwill" juttuja.
Merkkihuolloissakin on osalla merkeistä erilaisia tarjouskampanjoita/kuponkeja, joten jos muutamaa kuukautta ennen huoltoa käy pari kertaa kuukaudessa katsomassa merkkiliikkeen nettisivut, niin voi helposti säästää 50-100 euroa. Ja toisen 50-100 euroa tuntuu yleensä säästävän sillä, kun pyytää määräaikaishuollosta etukäteen tarjouksen. Ja kolmannen saturaisen kun tilaa uudet sulat netistä. Ja yhden viisikymppisen, kun vaihtaa itse raitisilmasuodattimen. Ei siis vie perinteisesti avoimella shekillä valotettavaksi.
Ja sitten kun autolle tulee hiukan ikää, alkaa lähes kaikki merkkihuollot tarjoamaan erilaisia "Economy-huoltoja", mitkä ovat ihan merkkihuoltoja, mutta hinta on aivan jotain muuta.
Eipä ole ikinä ennen käynyt tämmöistä, mutta sigun seiskasta hajosi hybridiakuston latausportti marraskuun loppupuolella. Toimitin auton bemarin virallisen maahantuojan, Autokeskuksen, merkkihuoltoon jossa vika diagnosoitiin ja sovittiin sille huoltoaika. Hain auton huollosta tänään ja ihan sama vika on päällä kuin auton huoltoon toimittaessanikin. Ehkäpä surullisinta on se, että huoltokuitissa on erikseen maininta "toiminta testattu. ok". Kun itse kytkin auton lataukseen kotiin päästyäni, sama vika oli heti päällä, meni noin 5 sekunttia niin auto herjaa ettei lataa.
Mitähän tämmöisestä voi pyytää / vaatia? Eipä ole yhdenkään tonnin romun tai normaalin käyttöauton kanssa käynyt mitään vastaavaa, siis että autossa oleva vika olisi jäänyt korjaamatta tai vaihtoehtoisesti uusinut heti kun hain auton huollosta. Vaivaa tästä on ollut aivan tarpeeksi melko pitkien ajomatkojenkin vuoksi ja lisäksi olen maksellut huollon sijaisautoa.
Vinkkejä jotain vastaavaa kokeneilta?
Kuten tuolla jo kysyttiin, niin kokeile toisella laturilla. Vaikka pistoke laturilla. Sulakkeet alas ja ivo reset lataus laitteeseen. Jos ei sitten toimi, voisin uskoa auton viaksi. Kerro kuinka käviEipä ole ikinä ennen käynyt tämmöistä, mutta sigun seiskasta hajosi hybridiakuston latausportti marraskuun loppupuolella. Toimitin auton bemarin virallisen maahantuojan, Autokeskuksen, merkkihuoltoon jossa vika diagnosoitiin ja sovittiin sille huoltoaika. Hain auton huollosta tänään ja ihan sama vika on päällä kuin auton huoltoon toimittaessanikin. Ehkäpä surullisinta on se, että huoltokuitissa on erikseen maininta "toiminta testattu. ok". Kun itse kytkin auton lataukseen kotiin päästyäni, sama vika oli heti päällä, meni noin 5 sekunttia niin auto herjaa ettei lataa.
Mitähän tämmöisestä voi pyytää / vaatia? Eipä ole yhdenkään tonnin romun tai normaalin käyttöauton kanssa käynyt mitään vastaavaa, siis että autossa oleva vika olisi jäänyt korjaamatta tai vaihtoehtoisesti uusinut heti kun hain auton huollosta. Vaivaa tästä on ollut aivan tarpeeksi melko pitkien ajomatkojenkin vuoksi ja lisäksi olen maksellut huollon sijaisautoa.
Vinkkejä jotain vastaavaa kokeneilta?
Kuten tuolla jo kysyttiin, niin kokeile toisella laturilla. Vaikka pistoke laturilla. Sulakkeet alas ja ivo reset lataus laitteeseen. Jos ei sitten toimi, voisin uskoa auton viaksi. Kerro kuinka kävi
Oletko kokeillut toimiiko lataus jollain toisella kaapelilla, esim. julkisessa latauspisteessä?
Eipä ne merkkihuollot sen kummempia ole kuin muutkaan. Ihmisiä siellä on töissä kuten muuallakin. Ton tyyppistä vikaa en kyllä muualla kuin merkkarilla lähtisi ensisijaisesti selvittämään.Kokeilempa forumin uusia toimintoja, mutten saa lainauksia oikeaan järjestykseen?
Anyway siis toki kokeilin, ns. "Schuko kotilaturilla", kaverin "seinälaturilla" sekä normaalilla julkisella sähköauton laturilla. Millään noista ei ala lataamaan vaan heittää mittaristoon aivan samat herjaukset kuin autoa huoltoon toimittaessanikin. Samat herjat on myös eriteltynä huollon lähetteeseen, johon ne sanelin "Auto herjaa charging not possible sekä Mains Power Too Low".
Myös BMW:n kännyäppistä näen, ettei autoa ole missään vaiheessa huoltoa kytketty laturiin toiminnan varmistamiseksi. Sillä sen logiin tallentuu jokainen latausviesti tai latauksen yritys. Melko kummallista merkkihuollolta?