https://yliteippaus.fi/

Auton huollon voi kilpailuttaa nyt netissä

Hmmm... Mun suurin huolenaihe on kyllä aina se, että osaako huolto hommansa eikä se, että maksaako huolto jossain satasen enemmän tai vähemmän. Oman kokemukseni mukaan huollot ovat kaikki paskoja ja/tai laiskoja - koskee myös ja etenkin merkkihuoltoja - ja ellei itse osaa vaatia ja tiedä mitä, milloin ja miten jotkut asiat tulee tehdä, niin homma menee aina reisille. Yleensä mahdollinen vika ja korjaustoimenpidekin kannattaa etukäteen selvittää keskustelufoorumeilta jos ei halua tulla viilatuksi linssiin.

Nykyään en suostu viemään autoa edes perushuoltoon ellen tiedä, että ko. huollossa homma hoituu asianmukaisesti, puhumattakaan silloin jos auto tarvitse huollon lisäksi jotain korjauksia, osien vaihtoa tms. Takuun alaisessa autossa hommaa voi tietysti hankaloittaa vaihtoehtoisten merkkihuoltojen vähäisyys tietyllä maantieteellisellä alueella, mutta onneksi ainakin pk-seudulla ja kehyskunnissa vaihtoehtoja merkille kuin merkille riittää.

Tietysti jos oman auton huollattamisen ainut tarkoitus on saada leima huoltovihkoon, tain jos autoilu edustaa elämässä vain välttämätöntä pahaa eikä se tai tuto yhtään kiinnosta, niin silloinhan tuo lienee ihan jees palvelu.
 
Samoilla linjoilla ollaan täälläkin. Itselläni huoltaminen perustuu vakiintuneeseen asiakassuhteeseen, jossa myös huollon tekevä osapuoli on tietoinen että tämä asiakas vaatii hommat tehtävän pilkulleen oikein, eikä vähän sinnepäin. Silloin homma myös toimii oman kokemuksen mukaan, kun huoltotyönvastaanottajan, asentajan ja asiakkaan välillä vallitsee puheyhteys, puhutaan samaa kieltä (tekninen jargon) ja ollaan avoimia.

Soittivatkin juuri hetki sitten merkkihuollosta, että yksi takuuseen vaihdettava osa on saapunut ja toiseen autoon on saapuneet perjantaina tilatut osat. Samalla kun haen osat, niin sovin milloin tuo takuukorjaus tehdään ja varaan jonkin sopivan auton koeajoon siksi aikaa.