- Liittynyt
- 22.12.2013
Meillä Peugeotin omistajilla oli tänään huippuharvinainen juhlapäivä, koska Peugeotin asiakaslehti "Aja Hyvin" odotti postilaatikossa töistä kotiin palatessani. Siinä sitä selatessani aloin mielessäni taas kyseenalaistaa koko aviisin olemassolon tarkoituksen, ja funtsin että keitä varten nämä automerkkien asiakaslehdet ylipäänsä ovat?
Uutisarvoa lehdillä ei juurikaan ole, koska lehden kaikkien "uutisten" sisältö kuvineen on muodossa tai toisessa jo aikaisemmin julkaistu jossain muualla, yleensä netissä. Kaikki esittelyt, koeajot ja "arvostelut" on luonnollisesti tehty tiukasti oman merkin lasit silmillä, ja kaikki on näin ollen aina kritiikittömästi hyvää, ellei erinomaista. Ketä moinen subjektiivinen "tieto" palvelee? Saako se automerkin omistajan tuntemaan itsensä tyytyväisemmäksi?
Ehkä näitä itse asiassa pitäisi lähettää kaikkien muiden merkkien omistajille, koska jonkinlaisena mainoksena nämä voisivat toimiakin. Minulle ei kuitenkaan tuota silmäillessä tullut mitään uusia ahaa-elämyksiä, hinkua ostaa taivaaseen kehuttuja Peugeot uutuuksia, tai edes fiilistä että onpa hienoa että sitä ollaan itsekin tässä Pösön omistajia. Aviisin läpilukeminen kesti hieman alle 2 minuuttia, ja ehdin lukea kaikki mielenkiintoiset artikkelit (eli käytännössä ei yhtään, ensin luulin että yksi artikkeli oli mielenkiintoinen mutta puolessa välissä tajusin että ei olekaan), ja pari muuta joiden sisällön tiesin ja arvasin jo etukäteen. They're wasting their money and my time.
Nuo kaksi edellistä kappaletta ovat itse asiassa hieman muokattuja otteita Peugeot foorumille kirjoittamastani tekstistä yli kahden vuoden takaa, mutta tämänpäiväisen lehden perusteella olisin voinut kirjoittaa sanasta sanaan saman tekstin uudelleen. Ristus.
Mitäs mieltä muut ovat näistä lehdistä? Itse olen töissä ohimennen joskus selannut VW:n asiakaslehteä, ja samat tyhjänpäiväiset fiilikset siitäkin on aina jäänyt.
Uutisarvoa lehdillä ei juurikaan ole, koska lehden kaikkien "uutisten" sisältö kuvineen on muodossa tai toisessa jo aikaisemmin julkaistu jossain muualla, yleensä netissä. Kaikki esittelyt, koeajot ja "arvostelut" on luonnollisesti tehty tiukasti oman merkin lasit silmillä, ja kaikki on näin ollen aina kritiikittömästi hyvää, ellei erinomaista. Ketä moinen subjektiivinen "tieto" palvelee? Saako se automerkin omistajan tuntemaan itsensä tyytyväisemmäksi?
Ehkä näitä itse asiassa pitäisi lähettää kaikkien muiden merkkien omistajille, koska jonkinlaisena mainoksena nämä voisivat toimiakin. Minulle ei kuitenkaan tuota silmäillessä tullut mitään uusia ahaa-elämyksiä, hinkua ostaa taivaaseen kehuttuja Peugeot uutuuksia, tai edes fiilistä että onpa hienoa että sitä ollaan itsekin tässä Pösön omistajia. Aviisin läpilukeminen kesti hieman alle 2 minuuttia, ja ehdin lukea kaikki mielenkiintoiset artikkelit (eli käytännössä ei yhtään, ensin luulin että yksi artikkeli oli mielenkiintoinen mutta puolessa välissä tajusin että ei olekaan), ja pari muuta joiden sisällön tiesin ja arvasin jo etukäteen. They're wasting their money and my time.
Nuo kaksi edellistä kappaletta ovat itse asiassa hieman muokattuja otteita Peugeot foorumille kirjoittamastani tekstistä yli kahden vuoden takaa, mutta tämänpäiväisen lehden perusteella olisin voinut kirjoittaa sanasta sanaan saman tekstin uudelleen. Ristus.
Mitäs mieltä muut ovat näistä lehdistä? Itse olen töissä ohimennen joskus selannut VW:n asiakaslehteä, ja samat tyhjänpäiväiset fiilikset siitäkin on aina jäänyt.