- 11.4.2021 klo 11:23 / Autojen ja automaiden "perisyntejä" vaiko sittenkin "ominaisuuksia"?
Luin Tuulilasista Toyotan koeajoartikkelista, että "japanilaisten autojen perisynti, eli automaatti-ilmastoinnin puhalluksen suuntaus vain jaloille pätee myös tähän autoon". Hetken kummastelin, mutta toden totta, Subarunihan yrittää myös viimeiseen asti puhaltaa jaloille ja joudun usein viileää ilmaa saadakseni joko laskemaan lämpötilaa reippaasti tai pakottamaan puhalluksen kasvoille.
Enpäs vaan tiennyt, että tämä on jokin japanilaisten "juttu": olin vaan ajatellut, että Subbessa vaan on vähän huonohko automaatti-ilmastointi, kun Citroëneissani taas ei käytännössä tarvitse koskea koko ilmastointiin kesäkauden aikana. Mikähän siihen on syynä? Japsit eivät tykkää kovin raa'asta puhalluksesta?
Useimpien jenkkiautojen kanssa taas saa sietää loputonta plimputusta aina, kun aukoo ovia, laittaa virrat päälle käynnistämättä moottoria, valot on päällä tai poissa tai oikeastaan ihan mitä vaan...
Mitäs muita tämmöisiä selvästi merkki- tai valmistusmaakohtaisia "perisyntejä" tai "ominaisuuksia" mahtaa olla, joista eivät kaikki välttämättä tiedä?
Enpäs vaan tiennyt, että tämä on jokin japanilaisten "juttu": olin vaan ajatellut, että Subbessa vaan on vähän huonohko automaatti-ilmastointi, kun Citroëneissani taas ei käytännössä tarvitse koskea koko ilmastointiin kesäkauden aikana. Mikähän siihen on syynä? Japsit eivät tykkää kovin raa'asta puhalluksesta?
Useimpien jenkkiautojen kanssa taas saa sietää loputonta plimputusta aina, kun aukoo ovia, laittaa virrat päälle käynnistämättä moottoria, valot on päällä tai poissa tai oikeastaan ihan mitä vaan...
Mitäs muita tämmöisiä selvästi merkki- tai valmistusmaakohtaisia "perisyntejä" tai "ominaisuuksia" mahtaa olla, joista eivät kaikki välttämättä tiedä?