https://yliteippaus.fi/

Autofoorumien voimaa

T

Tommi13

Vieras
Ainakin maailmalla autofoorumeilla näyttää olevan voimaa vaikuttaa autoliikkeiden toimintaan:

http://www.topgearsuomi.fi/content/suuttuisitko-autoliikkeen-tyontekija-teloi-miehen-huoltoon-tulleen-uuden-subaru-wrxn-nain



Suuttuisitko? Autoliikkeen työntekijä teloi miehen huoltoon tulleen uuden Subaru WRX:n - näin reagoi autoliike!

3k5ivmxl.jpg

helmikuu 03, 2015

Tagit:


Subaru WRX

Autoliike

huolto

onnettomuus

video
 







Kun vie auton huoltoon, niin sen odotetaan palaavan huollosta yhtenä kappaleena. Tämän Subaru WRX omistaja sai kuitenkin autoliikkeestä puhelun, jota kukaan ei halua saada. Omistaja vei auton huoltoon tarkistettavaksi, sillä sen moottorinohjausjärjestelmän valo oli syttynyt mittaristossa.




Ohiossa, Yhdysvalloissa sattuneessa tapauksessa autoliikkeen työntekijä oli ajanut autolla ja törmännyt matkalla hirveen. Tässä vaiheessa autoliike luonnollisesti otti yhteyttä auton omistajaan, mutta vahinkojen korvaus ei maistunut autoliikkeelle. Autoliike kehotti omistajaa ottamaan yhteyttä vakuutusyhtiöönsä auton vahinkojen korjaamiseksi, vaikka auto ei ollut tapahtumahetkellä edes hänen hallussaan! Autoliike kieltäytyi korvaamasta vahinkoja.

Kuten videolta ja kuvista näkyy, auton etuosan vauriot ovat huomattavat.

Auton omistaja löysi myöhemmin autostaan läjän yliopiston oppikirjoja matkustajien jalkatilasta. Oppikirjat eivät kuuluneet hänelle. Löydön jälkeen selvisi, että kirjat kuuluivat auto huoltaneelle korjaajalle.

Tämän selvittyä autoliike tarjoutui antamaan omistajalle vaihdossa auton, joka ei kuitenkaan vastannut Subaru WRX -mallia. Suivaantunut Subaru-kuski päätti kertoa tarinansa kyseisen autoliikkeen toiminnasta Pohjois-Amerikan Subaru Impreza Owners Clubin foorumilla ja tuomio oli autoliikettä kohtaan niin voimakas, että autoliikkeen johtaja tarjosi omistajalle välittömästi uutta WRX -mallia…

Tarina ei kerro, mitä sotkun aiheuttaneelle työntekijälle tapahtui, mutta ei ole varmasti vaikea arvata.
 
En kyllä kummoisena voimannäytteenä pitäisi, kun on kyse näin selvästä kusetusyrityksestä. Autoliike on todennäköisesti vain tyytyväinen siihen, että omistaja ei vienyt asiaa oikeuteen asti. Joukkorahoituksella olisi varmaan saanut lakimiehen palkkion kasaan alta aika yksikön. Liikkeen mainehan tuossa meni muuten joka tapauksessa, joten en ihmettelisi vaikka useampikin tyyppi menettäisi työpaikkansa.
 
Minulla hajosi vuonna 2003 tai 2004 alkukesällä TDI Golfissa ahdin, leikkasi kiinni. Tämä tapahtui ollessani yksin autolla Norjassa. Kyseinen yksilö oli silloin voimakkain Diesel Golf mitä suomessa myytiin, 96kW TDI. Tuohon olin lisäksi laittanut ABT:n  madalletun alustan.

Sain nilkutettua auton Osloon maahantuojan huoltoliikkeeseen. Ilmoitin vauriot ja minulle todettiin että korjaaminen kestää vähintään 2 viikkoa. Kyseistä mallia ei tuotu Norjassa maahan lainkaan. Vakuutusyhtiö kustansi lennot kotiin ja paluulennon hakemaan autoa kunhan se olisi korjattu.

Parin viikon päästä puhelin pirisi ja minulle ilmoitettiin auton olevan valmis. Ei muuta kuin liput kuntoon ja autonhakuun. Tullessani huomasin tankin olevan tyhjä, siis aivan tyhjä. Jättäessäni autossa oli yli puoli tankkia naftaa. Eli jantterit olivat siis ajaneet sellaiset rapiat 300 kilsaa koeajoa autollani. Todisteitahan ei ollut, eikä minua kiinnostanut siinä vaiheessa , sillä aikataululla ruveta kinastelemaan.
 
Minun silmiin tuo on ihan oikein. Eritoten kun sulla oli pitkä kotimatka, niin auto täytyi koeajaa kunnolla ison rempan jälkeen. Se on ihan hullua jos tehdään jotain isompaa ja ajetaan 2 kilometriä, eli sen että näkee pääseekö liikkeelle. Ite olen joutunut tappelemaan dpf vian kanssa kun eivät viitsineet ajaa kunnon koeajoa.
Että näkökulma voi olla tällainenkin. Se auto siitä kulu jos sitä Asiallisesti ajetaan vaikk joku sata.