https://tummennuskalvot.fi/

AutoBild listasi laadukkaimmat automerkit

Aika hyvin on korealaiset pärjänneet. En nyt muista miten volkkarikonsernin autot on aiemmin pärjänneet, mutta nyt on paras sijoitus 11. jolla sijalla Seat. Daciallakin ihan hyvä sijoitus.

 
-P- sanoi:
Aika hyvin on korealaiset pärjänneet. En nyt muista miten volkkarikonsernin autot on aiemmin pärjänneet, mutta nyt on paras sijoitus 11. jolla sijalla Seat. Daciallakin ihan hyvä sijoitus.

Dacian sijoitus ei liene mikään ihme. Daciahan on Renaultin koeteltua perustekniikkaa käyttävä, joten lastentaudit lienee karsittu jo Renaultissa käytettäessä.
 
^Tulos riippuu tietysti tutkimuksen muuttujista. Ko. tutkimuksessa on yksi näkemys 'laadusta'. Esim. Dacia Logan on majaillut taas katsastustilastojen hännillä kaikista vikaisimpana autona.. ainoa totuushan se ei ole tämäkään.
 
Aijai, saksalaismerkki pohjilla saksalaisessa tutkimuksessa. Väärin tutkittu?  ;)
 
nokivasara sanoi:
^Tulos riippuu tietysti tutkimuksen muuttujista. Ko. tutkimuksessa on yksi näkemys 'laadusta'. Esim. Dacia Logan on majaillut taas katsastustilastojen hännillä kaikista vikaisimpana autona.. ainoa totuushan se ei ole tämäkään.

Logan taitaa olla viimeinen "aito" Dacia, joten tulos ei ehkä kuitenkaan hämmästytä. Tuoreemmat mallit ovatkin sitten enemmän Renuja kuin Dacioita.

Logan esiteltiin 2004 ja maksoi tuolloin autoverottomissa maissa 7000 €. Hinta lienee ollut osasyynä siihen, että vähänkin vanhemapana on ajettu niin pitkään kuin kulkee tai tulee hylky katsastuksessa.
 
Autojen kohdalla voitaisiin hyvin jaotella laatu joksikin mitattavaksi asiaksi ja laatuvaikutelma olisi sitten varattu näille "tuntuupa hyvältä, näyttääpä hyvältä" -ominaisuuksille. Pitempi takuu, check --> parempi laatu. Vähemmän tilastoituja vikoja --> parempi laatu. Ompas tässä hyvät jakkarat ja menee kuin kiskoilla --> parempi laatuvaikutelma.
 
Wekottimen laadun määritelmä on varsin osuva. Varmaan tällaisissa vertailuissa pyritään mahdollisimman objektiivisiin kriteereihin, joihin eivät kuulu muotoilu eivätkä muut tuntuma-tekijät.

Eurooppalaisista merkeistä Volvo näyttää yltäneen korkeimmalle, kun Kaukoidän ihmeet nappaavat kärkisijat. Euromerkeistä kymmenen joukkoon mahtuvat Volvon lisäksi vain BMW ja MB, muut ovat vallanneet tyvipään paikat.
 
monster sanoi:
Miksi? Miks testi ei ole luotettava?
Jonku Kian tai Dacian räppänän ostajalla on autolle ihan eri vaatimukset kuin Volvon tai vaikka Bemarin ostajalle. Noille ekoille riittää että se katiska liikkuu ihan sama miten sr nitisee ja natisee...
 
Trollsten sanoi:
Jonku Kian tai Dacian räppänän ostajalla on autolle ihan eri vaatimukset kuin Volvon tai vaikka Bemarin ostajalle. Noille ekoille riittää että se katiska liikkuu ihan sama miten sr nitisee ja natisee...
Totta, mutta toisaalta käyttäjäpalaute oli vain 2/7 osa ko. tutkimusta.
Kyllähän esim. euro autojen takuuajat on idänihmeiden rinnalla aika huonot?

kriteerit..
1. 8 187 autoilijan vastaukset tyytyväisyyskyselyyn
2. Takaisinkutsujen määrä, vikojen vakavuus sekä tiedotuksen ja korjaamojen laatu
3. TÜV-katsastusraportin tulokset: 233 mallia ja lähes 9 miljoonaa määräaikaiskatsastusta Saksassa
4. Auto Bild -lehden 100 000 kilometrin kestävyystestien tulokset
5. Auto Bild -lehden lukijapalaute
6. Auto Bild -korjaamotestien tulokset
7. Takuuehdot
 
Kukaan meistä palstalle kirjoittajista ei ole osallistunut pieneltä osaltakaan minkään automerkin tai mallin suunnitteluun tai rakentamiseen. Siksi en ymmärrä miksi se "oman" automerkin sijoittautuminen hyvin tai huonosti missään testissä tai tutkimuksessa pitäisi herättää minkäänlaisia voimakkaita tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Vai onko juju siinä, että se on vaikeampi perustella naapurilleen sitä miksi pisti rahansa huonosti pärjäävään autoon, eli teki ns. typerän teon... ihminenhän yleensä haluaa profiloitua fiksuna? Kuhan vaan ihmettelen  :eek:

Nimimerkillä neljänneksi tullut, mutta onko sillä väliä?
 
No on se hyvä, että tuli hajautettua ja vaihdettua toinen fjoordi edes hieman parempaan laatuun.  :eek:
 
On se hyvä huomata että pihassa on kaksi samanlaatuista, samanikäistä ja saman verran maksanutta autoa  ;D BMW ja Dacia vuosimallia 2011. Tämä testi on siis kaikinpuolin luotettava ja kertoo totuuden  8)
 
Wekotin sanoi:
Autojen kohdalla voitaisiin hyvin jaotella laatu joksikin mitattavaksi asiaksi ja laatuvaikutelma olisi sitten varattu näille "tuntuupa hyvältä, näyttääpä hyvältä" -ominaisuuksille. Pitempi takuu, check --> parempi laatu. Vähemmän tilastoituja vikoja --> parempi laatu. Ompas tässä hyvät jakkarat ja menee kuin kiskoilla --> parempi laatuvaikutelma.

Trollsten sanoi:
Näillä voi kyllä pyyhkiä perseensä...

Pari lainausta ylläolevista kommenteista.

Nyt on 118 tkm ja vajaa neljä vuotta kokemusta Kia Sorentosta. Wekottimen lista täyttyy aika hyvin. Sisämelu ja alustan kovuus kun olisi vielä hierottu täysin kohdalleen, niin melko lähellä unelmaa jos siihen riittää vajaan 200hv:n koneteho ja 18,5cm maavaraa tässä luokassa. Joten en aivan pyyhkisi takapuolta...

Itse ottaisin nyt ehken uuden M-B GLE:n ilma-alustalla tällä hetkellä. Maavaraa löytyisi enemmän ja samoin konetehoa ;)
 
Kylläpä on meillä oikeat merkit pihassa, kun sieltä löytyy listan kaksi alinta merkkiä. ;)
 
GTA1 sanoi:
Lähteenä Valitut palat.... Siis MIKÄ? ;D

Voiskin kysyä, kuinka moni palstan lukijoista on edes joskus lukenut? Mie olen, 30 vuotta sitten. Sen jälkeen en muista edes nähneeni... 😂
 
-sami- sanoi:
Voiskin kysyä, kuinka moni palstan lukijoista on edes joskus lukenut? Mie olen, 30 vuotta sitten. Sen jälkeen en muista edes nähneeni... 😂
Kyllä ValitutPalat nimenä tuttu on (nimimerkillä lähempänä 50 kun 40v ;)) eli tosiaan aivan toisen aikakauden juttuja ja ehkä se miellettiin muutenkin ihan eri genren hommiin.
 
Amerikan laatututkimus eli 2017 J.D Power Initial Quality Study:

062117-JD-Power-ONLINE.png


Hyundai konsernin merkit (Hyundai/Kia/Genesis) näyttävät olevan hyvissä asemissa. Volvo, Jagge ja Fiat taas hännillä. Huomattavaa on että keskikastissa erot ovat pieniä ja valmistusmaalla ja laadulla ei olle suurta korrelaatiota, hänniltä, kärjestä ja keskikastista löytyy kaikista sekä euro-, jenkki- että japanilaisvalmistajia.