https://yliteippaus.fi/

Audin pasmat menivät yllättäen uusiksi

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Johan minä sanoin että Audi on "pappakalustoa".... :p


http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/audin+pasmat+menivat+yllattaen+uusiksi/201402636817
--------------

Audi on ottanut aikalisän mallistonsa uusimisessa. Yllättävä veto hämmentää Saksassa.

Kolmen johtavan premium-merkin taistelu markkinoista on ajautunut erikoiseen tilanteeseen. BMW ja Mercedes vyöryttävät vauhdilla uusia malleja, mutta Audi junnaa paikallaan.

Tänä vuonna Audi tuo markkinoille vain yhden uutuuden, seuraavan sukupolven TT-sportin. Alkuperäisten suunnitelmien mukaan vuoden aikana piti ilmestyä myös uusittujen A4- ja Q7-mallien. Ne siirtyvät kuitenkin ensi vuoden puolelle.

Saksan autopiireissä kuhistaan nyt Audin ongelmista. Talouslehti Handelsblatt sai tietoonsa Audin johdon nimettömistä lähteistä syyt siihen miksi merkin pasmat ovat menneet uusiksi.

Lehden mukaan viime kesänä Volkswagenilta tytäryhtiö Audin kehitysjohtajaksi siirtynyt Ulrich Hackenberg komensi valmiiksi suunnitellut uutuudet takaisin työpöydälle.

Alkujaan uuden Audi A4:n piti ilmestyä myyntiin ensi syksynä, sitten aikataulua muutettiin ensi vuoden alkuun ja nyt tähdätään vuoden 2015 kesään.

Uuden sukupolven luksusmaasturi Q7:n tuloa siirrettiin useilla kuukausilla vuoden 2015 alkupuolelle.

Syynä siirtoihin ovat pahimpien kilpailijoiden saavuttama etumatka.

Esimerkiksi täysin uusi Mercedes-Benz C-sarja on tekniikaltaan ja ulkoasultaan modernimpi kuin suunniteltu Audi A4. Mersun autopilottikin toimii 20 sekuntia, kun tuleva A4 olisi jäänyt seitsemään sekuntiin. C-sarja näyttää dynaamiselta autolta, kun A4:n muotoilu seurasi vanhoja linjoja.

Audi A4:n ladattava hybridi ja sähköversio eivät myöskään olleet vielä Hackenbergin mieleen. Niiden tuotanto siirtyy aiotusta ensi vuodesta myöhempään ajankohtaan.

Tuleva Audi Q7 kevenee 300 kiloa ja saa sisuksiinsa entistä enemmän mukavuus- ja turvajäjestelmiä. Hackenbergin mielestä uutuus vaikutti liian vanhanaikaiselta ja vähintään saman tason tekniikkaa ehtivät tarjota jo BMW ja Mercedes maastureillaan.

Uutuuksien myöhästyminen maksaa Audille kymmeniä miljoonia. Se joutuu markkinoilla myös takaa-ajoasemiin.

BMW tuo tänä vuonna areenalle 2-sarjan, 4-sarjan ja uuden Active Tourer-vanin. Mercedes on liikkeellä uudella GLA:lla, C-sarjalla ja S-sarjalla.

Audi saa iskukykyään takaisin vuosina 2015-16 mallistonsa uusiuduttua.
 
Taky sanoi:
Lehden mukaan viime kesänä Volkswagenilta tytäryhtiö Audin kehitysjohtajaksi siirtynyt Ulrich Hackenberg komensi valmiiksi suunnitellut uutuudet takaisin työpöydälle.


Oikeinkin neutraali sisääntulo uudella kehitysjohtajalla - noin sitä pitää.  :p
 
TON-III sanoi:
Oikeinkin neutraali sisääntulo uudella kehitysjohtajalla - noin sitä pitää.  :p

Tuohan oli hyvä veto. Muuten ois saanut itse kohta olla puolustelemassa miksei Audi kykene samaan kuin toiset Saksalaiset premium merkit. Tän pitäis olla positiivinen uutinen uusia Audi malleja odottaville. Tehdään jotain asialla, eikä vain katsella ja toivota parasta.
 
tuRboman sanoi:
Tehdään jotain asialla, eikä vain katsella ja toivota parasta.

Asiana olen samaa mieltä mutta en sitten ihan sitä mieltä että uuden johtajan tulisi laittaa jarrua pohjaan, jotenkin nöyrempi linja noin uran alkuvaiheeseen olisi se oikeampi tapa ?

No oli miten oli, tulevaisuus näyttää joskin tuskin saadaan ikuna sitä verrantoa mitä oli tapahtumassa ja mitä tapahtui välille ?
 
TON-III sanoi:
No oli miten oli, tulevaisuus näyttää joskin tuskin saadaan ikuna sitä verrantoa mitä oli tapahtumassa ja mitä tapahtui välille ?

No ei varmasti saada. Ellei koko pulju kaadu ja sitten kaikki saavat puhua suunsa puhtaaksi (ks. SAAB )...
 
Taky sanoi:
...C-sarja näyttää dynaamiselta autolta, kun A4:n muotoilu seurasi vanhoja linjoja....

Sen kummemmin C-sarjan dynaamisuuteen kantaa ottamatta ei voi muuta kuin olla samaa mieltä noista vanhoista linjoista, ainakin mitä VW konsernin autojen uudistumista viime vuosina on tullut seurattua. Näin asiaan vihkiytymättömälle on joskus jopa hankala sanoa mikä on edellinen ja mikä facelift ja mikä uusi Polo, Golf, Ocu, A4, A6, Touran jne jne. Toki se, että mallin muotoilukieli pysyy lähes muuttumattomana sukupolvesta toiseen heijastuu varmasti positiivisesti esim. autojen haluttavuuteen käytettynä ja jälleenmyyntiarvoon, ja ymmärrän myöskin että voittavaa respeptiä ei kannata suin päin vaihtaa, mutta toivoisin kuitenkin kyllä paljon enemmän ennakkoluulottomuutta ja rohkeutta VW:n autojen muotoilussa.
 
Tulisipa sitten kerralla muotoilullisestikin silmää hiveleviä malleja eikä taas kävisi kuten mm A3 sedanin kanssa, ennakkokuvat ja luonnokset antoivat odottaa paljon mutta tavallista vaan pukkasi tuotantoon. Hieno auto mutta hienompikin olisi voinut saman tien olla...