Johan minä sanoin että Audi on "pappakalustoa".... 
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/audin+pasmat+menivat+yllattaen+uusiksi/201402636817
--------------
Audi on ottanut aikalisän mallistonsa uusimisessa. Yllättävä veto hämmentää Saksassa.
Kolmen johtavan premium-merkin taistelu markkinoista on ajautunut erikoiseen tilanteeseen. BMW ja Mercedes vyöryttävät vauhdilla uusia malleja, mutta Audi junnaa paikallaan.
Tänä vuonna Audi tuo markkinoille vain yhden uutuuden, seuraavan sukupolven TT-sportin. Alkuperäisten suunnitelmien mukaan vuoden aikana piti ilmestyä myös uusittujen A4- ja Q7-mallien. Ne siirtyvät kuitenkin ensi vuoden puolelle.
Saksan autopiireissä kuhistaan nyt Audin ongelmista. Talouslehti Handelsblatt sai tietoonsa Audin johdon nimettömistä lähteistä syyt siihen miksi merkin pasmat ovat menneet uusiksi.
Lehden mukaan viime kesänä Volkswagenilta tytäryhtiö Audin kehitysjohtajaksi siirtynyt Ulrich Hackenberg komensi valmiiksi suunnitellut uutuudet takaisin työpöydälle.
Alkujaan uuden Audi A4:n piti ilmestyä myyntiin ensi syksynä, sitten aikataulua muutettiin ensi vuoden alkuun ja nyt tähdätään vuoden 2015 kesään.
Uuden sukupolven luksusmaasturi Q7:n tuloa siirrettiin useilla kuukausilla vuoden 2015 alkupuolelle.
Syynä siirtoihin ovat pahimpien kilpailijoiden saavuttama etumatka.
Esimerkiksi täysin uusi Mercedes-Benz C-sarja on tekniikaltaan ja ulkoasultaan modernimpi kuin suunniteltu Audi A4. Mersun autopilottikin toimii 20 sekuntia, kun tuleva A4 olisi jäänyt seitsemään sekuntiin. C-sarja näyttää dynaamiselta autolta, kun A4:n muotoilu seurasi vanhoja linjoja.
Audi A4:n ladattava hybridi ja sähköversio eivät myöskään olleet vielä Hackenbergin mieleen. Niiden tuotanto siirtyy aiotusta ensi vuodesta myöhempään ajankohtaan.
Tuleva Audi Q7 kevenee 300 kiloa ja saa sisuksiinsa entistä enemmän mukavuus- ja turvajäjestelmiä. Hackenbergin mielestä uutuus vaikutti liian vanhanaikaiselta ja vähintään saman tason tekniikkaa ehtivät tarjota jo BMW ja Mercedes maastureillaan.
Uutuuksien myöhästyminen maksaa Audille kymmeniä miljoonia. Se joutuu markkinoilla myös takaa-ajoasemiin.
BMW tuo tänä vuonna areenalle 2-sarjan, 4-sarjan ja uuden Active Tourer-vanin. Mercedes on liikkeellä uudella GLA:lla, C-sarjalla ja S-sarjalla.
Audi saa iskukykyään takaisin vuosina 2015-16 mallistonsa uusiuduttua.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/audin+pasmat+menivat+yllattaen+uusiksi/201402636817
--------------
Audi on ottanut aikalisän mallistonsa uusimisessa. Yllättävä veto hämmentää Saksassa.
Kolmen johtavan premium-merkin taistelu markkinoista on ajautunut erikoiseen tilanteeseen. BMW ja Mercedes vyöryttävät vauhdilla uusia malleja, mutta Audi junnaa paikallaan.
Tänä vuonna Audi tuo markkinoille vain yhden uutuuden, seuraavan sukupolven TT-sportin. Alkuperäisten suunnitelmien mukaan vuoden aikana piti ilmestyä myös uusittujen A4- ja Q7-mallien. Ne siirtyvät kuitenkin ensi vuoden puolelle.
Saksan autopiireissä kuhistaan nyt Audin ongelmista. Talouslehti Handelsblatt sai tietoonsa Audin johdon nimettömistä lähteistä syyt siihen miksi merkin pasmat ovat menneet uusiksi.
Lehden mukaan viime kesänä Volkswagenilta tytäryhtiö Audin kehitysjohtajaksi siirtynyt Ulrich Hackenberg komensi valmiiksi suunnitellut uutuudet takaisin työpöydälle.
Alkujaan uuden Audi A4:n piti ilmestyä myyntiin ensi syksynä, sitten aikataulua muutettiin ensi vuoden alkuun ja nyt tähdätään vuoden 2015 kesään.
Uuden sukupolven luksusmaasturi Q7:n tuloa siirrettiin useilla kuukausilla vuoden 2015 alkupuolelle.
Syynä siirtoihin ovat pahimpien kilpailijoiden saavuttama etumatka.
Esimerkiksi täysin uusi Mercedes-Benz C-sarja on tekniikaltaan ja ulkoasultaan modernimpi kuin suunniteltu Audi A4. Mersun autopilottikin toimii 20 sekuntia, kun tuleva A4 olisi jäänyt seitsemään sekuntiin. C-sarja näyttää dynaamiselta autolta, kun A4:n muotoilu seurasi vanhoja linjoja.
Audi A4:n ladattava hybridi ja sähköversio eivät myöskään olleet vielä Hackenbergin mieleen. Niiden tuotanto siirtyy aiotusta ensi vuodesta myöhempään ajankohtaan.
Tuleva Audi Q7 kevenee 300 kiloa ja saa sisuksiinsa entistä enemmän mukavuus- ja turvajäjestelmiä. Hackenbergin mielestä uutuus vaikutti liian vanhanaikaiselta ja vähintään saman tason tekniikkaa ehtivät tarjota jo BMW ja Mercedes maastureillaan.
Uutuuksien myöhästyminen maksaa Audille kymmeniä miljoonia. Se joutuu markkinoilla myös takaa-ajoasemiin.
BMW tuo tänä vuonna areenalle 2-sarjan, 4-sarjan ja uuden Active Tourer-vanin. Mercedes on liikkeellä uudella GLA:lla, C-sarjalla ja S-sarjalla.
Audi saa iskukykyään takaisin vuosina 2015-16 mallistonsa uusiuduttua.