https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi SQ5

M

mremonen

Vieras
Löytyykö täältä ketään SQ5-kuskia?

Kävin tiistaina koeajamassa maahantuojan kappaleen, joka oli jo myyty eteenpäin, mutta luovutus vasta seuraavana päivänä keskiviikkona.

Aika makea peli kaiken kaikkiaan. Kun viikonloppuna ajoin Q5:n, niin se ei herättänyt mitään omistamisen halua, mutta SQ5 oli kyllä ihan eri auto. Tuosta Q5:stä jäi jotenkin sellainen vaikutelma, ettei se oikein anna rahalle vastinetta, jos vaihtaa 180kW A5:stä. Maksaa muutaman kympin siitä ilosta, että maavara nousee jonkun kymmenen milliä.

Sen sijaan SQ5:n äänimaailma ja käyttäytyminen olivat kyllä ihen eri planeetalta. Auto vastaa kaasuun pirteästi, vaihteet toimii juoheasti ja muutenkin oli tukeva olo. Korkeallahan siinä istutaan, mutta olo ei ole kuin soutuveneellä myrskyssä.

Sain aika hyvä vaihtotarjouksen nykyisestä ja nyt vähän kahden vaiheella... mutta yleensä kun tässä pisteessä ollaan, niin on vain yksi suunta.

Kuulisin toki jonkun omistajankin mielipiteitä, vaikkei noita taida Suomessa ihan riesaksi asti olla.

- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
 

batman14

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
3 293
Olen itse ajanut tuollaisella pienen lenkin ja oli ihan vakuuttava peli. Kiva kone ja vaihteisto toimi hyvin.

Hinta on vain aivan posketon. Saat paljon halvemmalla huomattavasti tuoreemman A6 Biturbon jossa voimalinja on täsmälleen sama. Siinä tosin vielä ilmajouset ja muuta kivaa. SQ5 on kyllä harvinainen auto joka ei todellakaan tule vastaan joka kadunkulmalla. Ulkonäkö on sopivan hillitty, mutta 4 pakoputkea takana on vähän liioteltua ja omasta mielestä vähän teinituningia.
 
M

mremonen

Vieras
Hinnan poskettomuudesta olen samaa mieltä. Ja siitä, että A6 on tuoreempi ja uutta arkkitehtuuria. Sen sijaan "paljon halvemmalla" ei pidä paikkaansa, kun tuohon A6:een ottaa alcantara-penkit sähköllä ja muistilla, kääntyvät peilit muistilla, adaptiivisen vakkarin, 20" vanteet, metallivärin, tummennetut lasit, ym. niin ollaan samassa hinnassa.

SQ5:n lisävarustehinnoittelussa on muuten se "kummallisuus", että adaptiivinen vakkari maksaa pari tonnia. Sen sijaan "teknologia-paketti" maksaa 900 ja siinä tulee vakkarin lisäksi kaistavahti... Näitä "paketteja" voisi olla enemmänkin.

Ilmajouset on vähän kaksipiippuinen juttu. Tosin jos mun autonvaihtoväli vakiintuu kahteen vuoteen ja 30tkm, niin eiköhän ne sen kestäisi :)

Mutta A6 on A6, mulla on jo yksi sellainen ollut.
 
M

mremonen

Vieras
völvöxc60 sanoi:
Maahantuoja näköjään pitää itsellään tuon rekkarin. Mun koeajoautossa oli myös SQ-5 ja se oli valkoinen. Tai voihan se olla, että ne maalaa auton joka ajon jälkeen...

Ja jos kiihtyvyys on 5.1, jolla pesee muutaman ihan oikeankin sportin, niin en ehkä puhuisi teinithyyningistä.
 

batman14

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
3 293
mremonen sanoi:
Ja jos kiihtyvyys on 5.1, jolla pesee muutaman ihan oikeankin sportin, niin en ehkä puhuisi teinithyyningistä.

Nojoo tuo on aivan totta, mutta eihän esim RS6:ssa ole neljää putkea vaikka se on tuotakin huomattavasti hätäisempi. Pointti oli että omasta mielestäni esim 2 isompaa putkea vähän hillitymmin näyttää paremmalle. Tuo lyö vähän silmille kun on 4 putkea. Sama juttu S3:en kanssa. Ja tämähän on nyt aika pilkunviilausta  :D Jotkut tykkää jotkut ei, pääasia että itse tykkää. Ei tarvitse muiden mielipiteistä hirveästi välittää.
 

JakeS

Legenda
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
6 696
Väliä sillä kunhan vaan kaikista tulee savua.  Viimeaikoina tullut muotiin nämä nollapäästöputket ympäristötrendejä noudattaen  :)
 

clima

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
4 702
En itse oikein näe mitään ratkaisevaa eroa siinä kiihtyykö katumaasturi esimerkiksi 0-100km/h 5 s tai vaikkapa 6.5s.
Normipyörittelyssä molemmat ovat riittävän ripeitä ja radalle ei noilla tule kuitenkaan eksyttyä.

Varusteineen tuo SQ5 menee yli 100k€, jolla saisi Saksasta esimerkiksi vähän käytetyn ja täyteen varusteita ladatun diesel Macanin. Tuollaista ajaneena voin sanoa että puhutaan todellakin eri autosta Q5:seen verrattuna.
 
M

mremonen

Vieras
clima sanoi:
Varusteineen tuo SQ5 menee yli 100k€, jolla saisi Saksasta esimerkiksi vähän käytetyn ja täyteen varusteita ladatun diesel Macanin. Tuollaista ajaneena voin sanoa että puhutaan todellakin eri autosta Q5:seen verrattuna.
Niin varmaan. Mutta se olisi ensinnäkin käytetty ja toisekseen mihin mä tuon nykyisen kulkineen työnnän? 70k€ vaihtoautoa ei Suomessa niin vain myydä yksityiselle.

Ja edelleen, kuten olen aiemmin kirjoittanut, nämä saksan tuonnit on enemmän ihmisille, jotka haluaa harrastaa autojen kanssa puuhailua. Kun tuot jonkun 100k€ auton Saksasta, niin milläs ajelet sen välin, kun myyt omasi pois ensin? Vai otatko riskin että ostat 100k€ auton ja toivot, että vanha menee oikeaan aikaan kaupaksi? Vaikka mulla olisikin rahaa niin että alimmat mätänee, niin en mitään 70k€ riskiä viitsisi ottaa.

Eikös se Markku J:kin yrittänyt myydä sitä uudenkarheaa A6:sta n. vuosi siten nettiautossa aika heikolla menestyksellä?

Sitten kokonaan toinen juttu on Possun omistaminen. Sekin on autona enemmän sellainen harrastekalu, kuin perheen ainoa yleiskulkine. Huoltaa voi ilmeisesti tasan yhdessä paikassa pk-seudulla ja huollot & varaosat lienee hinnoiteltu Possun mukaan. Valitettavasti minulle Possu ei ole vaihtoehto, vaikka hieno auto onkin. Jos SQ5:lle haen kilpailijaa, löytyy se Baijerista. X4 30d tai 35d.
 

clima

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
4 702
Onhan siinä omat ongelmansa tuossa vaihtoauton hävittämisessä.
Toisaalta Saksasta auton saa nopeasti kun vaan tietää mitä haluaa, valikoimaa löytyy. Eli autottomana voi joutua olemaan noin viikon.
Ja kyllä 6kk ja 6000km teitä nähnyt on itselleni vielä uusi auto. 
Katsoin että tuollaisen SQ5:n saisi verottomana alle 58k€.

Sen verran vielä Possusta että mitä käyttäjien kanssa on jutellut niin kyllä nämä Possun perheautot toimivat ihan hyvin yleiskulkineena eikä huollot mitään järkyttävän kalliita noissa ole. Saattaa saada tiskillä jopa vähän parempaa palvelua kuin rinkulaliikkeessä.

Niin tai näin, SQ5 on kyllä messevä peli, joten jos kuume nousee ja lompakko sallii niin ei muuta kuin rinkulakauppaan.  ;)





 
M

mremonen

Vieras
^ Joo, ehkä vähän jyrkästi tuli sanottua. Kyllähän jos tuon a-femman saisi kaupaksi, niin silloinhan taivas olisi auki kaikenlaiselle ja saksantuonti olisi varmasti yksi vaihtoehto. Siinähän äkkiä säästää kymppitonnin tai pari verrattuna uuden ostamiseen Suomesta. Sillä sitten ajeleekin jo vaikka taksilla viikon pari. Tai ottaa duunista lomaa ja hakee Macanin ajamalla, joka ei sekään olisi huono vaihtoehto.

Macanissa on tosin vielä se "vika", kun meidän maajohtajalla on Q7. Sitähän ei näin YT:den aikakaudella tiedä, millä perusteella potkittavat valitaan :)
 
P

pokkus

Vieras
En omista autoa, mutta kyseinen bensamalli tuli koeajettua viime autonvaihtokierroksella. Aiempi koeajoraporttini tuossa alla:

pokkus sanoi:
Nyt on sitten SQ5 (3.0T) ja Audi A6 Prestige 3.0T koeajettu. Todella positiivinen mieli jäi kummastakin autosta ja jotenkin noista jäi parempi fiilis kuin aiemmin koeajetusta X5:stä. Liikkeessä oli monenmoista hienoa/kallista autoa näytillä kuten RS7, S7, S6, A8L, RS5 jne. S6 olisi kyllä noista kaikista se oma valinta, jos rahasta ei olisi puutetta.

No mutta sitten itse koeajettuihin autoihin. Ensiksi kierrettiin normi Q5-mallit läpi. Aluksi istahdin 2.0T version sisälle ja tuumasin, että hyvältä näyttää Audin kabiini. Vaikka ikää tällä mallilla on paljon, niin ei vanhuus hirveästi paistanut läpi verrattuna uudempaan A6:seen. Lähinnä mittaristo ja navin ruutu näyttää vanhemmalta. Tilaa on tarpeeksi sisällä ja kontissa eikä muutenkaan suurempaa napinan aihetta tullut kylmätyypeillä.

Tämän jälkeen vinkkasin myyjälle, että olisi mukava nähdä auton sporttijakkarat :) Sitten siirryttin ulos 3.0tdi mallin pariin, jossa nämä sporttijakkarat s-line paketilla olivat. Kumma kyllä sporttijakkarat eivät olleet hirveästi "sporttisemmat" kuin perusjakkarat. Ulkonäöllisesti kyllä tukea näytti olevan enemmän, mutta persus kertoi, että vain hivenen enemmän tukea löytyy. Hyvät jakkarat oli joka tapauksessa. S-linen ratti on makea ja muutamat muutkin yksityiskohdat.

Tästähän olikin hyvä siirtää juttu SQ5-malliin, joita liikkeestä löytyikin kaksin kappalein. Kumpaakin käytiin katsomassa, vaikka toinen oli vielä tehtaan paketissa ja suojat joutui ensin ottamaan pois. Koeajamani Lava Grey väri oli todella hieno, mutta melkein yhtä tumma kuin musta, joten varmasti aika hankala pitää puhtaana. Sisältä SQ5 ei hirveästi poikkea S-line varustellusta Q5:sta lukuunottamatta vaihdekepin nuppia, alcantara penkkejä, alumiinipolkimia ja jotain muita pieniä yksityiskohtia. Ulkonakaan eroja ei ihan hirveästi ole, mutta neljä rööriä takana kyllä kertoo mistä mallista on kyse. Takaspoileri on hiukan erilainen ja jarruissa on enemmän kokoa. SQ5:n 21" vanteet oli törkysiistit!

Kone tulille ja hiukan kaasua annostelemaan ja muhkealta kuulosti SQ5:n käynti alakierroksilla. Etenkin dynamic-asennolla pakoäänet oli todella bassovoittoisia. Myyjän mukaan kuulemma ihan oikeasta äänestä on kyse eikä pitäisi olla keinotekoista humppaa. Jonkinlainen venttiili sieltä putkesta käsittääkseni löytyy tässä mallissa. Auto liikkeelle ja aluksi pientä pyörittelyä taajamassa. Heti alkuun ilmeni auton suurin heikkous eli ohjauksen keveys ja tunnottomuus kaupaunkinopeuksissa. Dynamic-asentokaan ei ohjausta juuri jäykistänyt ja ratin pyörittely ei antanut oikein minkäänlaista fiilistä mitä auton alla tapahtuu. Valitettavasti A6 kärsi samasta ongelmasta, mutta ei ehkä ihan yhtä pahasti. Suuremmissa nopeuksissa tuntuma parani selkeästi, mutta kaupunkipyörityksen tuntuma jäi silti kaivertamaan hiukan mieltä.

No motarilla vaihteisto S:lle, dynamic-asento päälle ja hana lattiaan. Meno oli repiiivääääää... Vaihdot oli todella napakkia ja äänimaailma hieno, mutta ei kuitenkaan liiallisuuksiin menevä. Vaihteisto SQ5:ssä oli ehdottomasti sporttisempi ja yleisfiilis muutenkin äijämäisempi. Ihan huomaamatta auto kelasi mittariin yli 80mph lukemat ja tuntui, ettei kaasua ehditty edes kunnolla antamaan. Kiihtyvyys oli nopeaa, mutta ei kuitenkaan hurjan "penkkiin imaisevaa". Tämä varmaan johtui auton koosta ja suuresta painosta. Jarrut kirskui kummasti koko koeajon ajan, joka jäi hiukan ihmetyttämään.

SQ5 olisi täällä se ehdoton valinta Q5 perheestä. Hinta täällä olisi suorastaan edullinen, mutta hinta (=verot) Suomessa on täysi kysymysmerkki. Konffasin tuollaisen perus 3.0T Q5:n S-line paketilla, niin senkin hinta kipusi Suomessa jo 120 tonnin pintaan ja verot oli jotain 40 tonnin luokkaa. Tuosta voi päätellä, ettei SQ5 varmaan ainakaan halvemmaksi tulisi... Taitaa olla liian kallis paukku omalla perseelle ellei sitten käytettynä saisi hommattua.

No hetken myyjän kanssa juteltua tuli puheeksi A6 ja sitähän mentiin seuraavaksi koeajamaan. Koeajettava auto oli kuin omasta konfiguraattorista, mutta ulko- ja sisäväri olisivat olleet toiset. Valkoisena tämä ei näytä niin hyvältä minusta kuin tummemmissa väreissä. Hassua, mutta sisällä olevat tumman ruskeat puulistat näyttivät todella hyvältä ja veikkaisin niiden sopivan ruskeiden penkkien kanssa paremmin kuin alumiinisomisteet :) Itsehän kun en yleensä ole puusomisteiden ystävä... Penkit oli perusmallia, mutta ne oli silti yllättävän tukevat.

A6 tuntui SQ5:n jälkeen jotenkin vaisulta. Moottori oli hiljainen, auto oli hiljainen, vaihtesto vaihtoi nätisti, kaasuvaste oli verkkainen, meno ei ollut repivää jne. Etenkin tuo kaasuvaste jäi mieleen, että lappua sai laittaa lattiaan huomattavasti syvemmälle, että jotain tapahtui. Vaihteisto oli selkeästi mukavuuspainotteisempi. Maantiellä A6 oli minusta lyhyen pyrähdyksen jälkeen parempi ajettava ja se eteni oikein malliikkaasti suoraan. Myös ohjaus tuntui paremmalta maantiellä A6:ssa. Mutta sitten kun kaasun painoi pohjaan, niin ero kiihtyvyydessä oli persdynon mukaan selvä eli A6 tuntui hitaammalta. Persdyno tosin saattaa huijata koska testien mukaan nämä autot ovat aikalailla yhtä nopeita ja hitaampi fiilis taitaa ennemmin syntyä tuosta hiljaisuudesta ja mukavammasta kyydistä. A6 tuntui silti jotenkin sporttisemmalta ja suurin syy tähän oli luultavasti selkeästi alhaisempi ajoasento ja auton mataluus verrattuna SQ5:teen.

Näiden kahden väliltä on tosi hankala lähteä sanomaan kumpi olisi parempi. Kumpikin miellytti eri tavalla itseä ja molemmista löytyy hyvät ja huonot puolet. Mustana hevosena tietenkin olisi S-line varusteltu perus Q5 3.0T koneella, josta softalla voisi rakentaa oikein kunnon sleepperin ;) Noita kun on täällä ajettu vartilla reilusti alle 13 sekunnin pelkällä softalla ja hihnapyörän vaihdolla... Tiloiltaan molemmat riittää meidän tarpeisiin hyvin, koska A6:n takakonttikin tuli testattua lastenrattailla ja ne sujahti sinne melko helposti ja tilaa jäi vielä reippaasti ostoskasseille ja muille pikkuroinalle. Q5:n kontti oli aika lähelle Edgen kokoa joten sitä ei lähdetty edes kokeilemaan.

Näillä näppäimillä olisin valmis ostamaan noista kumman tahansa, mutta takaraivossa silti vielä mietityttää se Macan ja siinä saattaisi olla kaikki palaset kohdillaan juuri oikeissa paikoissa. Varmaan on sen verran pakko laittaa jäitä hattuun, että odotellaan jatkoviisumin hyväksymistä ja käydään ainakin katsomassa se Macanin esittely. Sen jälkeen pitääkin sitten kiireellä olla laittamassa nimeä johonkin paperiin... :D Audin kaukainen lokaatio ei pitäisi senkään olla ongelma, koska kuulemma takuuhoitotapuksissa he tulevat hakemaan autosi kotiovelta ja palauttavat auton takaisin samaan paikkaan ilman lisäkuluja. Jos tuo tosiaan pitää paikkaansa niin hyvää palvelua ja ratkaisisi omalla kohdalla yhden ongelman. Normihuollot voikin tehdä oman kaupungin Volkkarilla.

Tässä vielä muutama huono foto:

2014-03-01%252015.54.00.jpg


2014-03-01%252015.54.17.jpg

Näin jälkikäteen mietittynä oma X3 on edelleenkin erinomainen auto jopa verrattuna tuohon SQ5:seen. X3:n adaptiivinen alusta on minusta paremmin toimiva ja ohjaus on on Bemarissa paljon tunnokkaampi. SQ5 on vakiona hiukan ripeämpi paperiarvojen mukaan, mutta Bemun 35i tuntuu perstuntumalta nopeammalta korkeamman alaväännön takia. 35i moottori siis imaisee kovemmin penkkiin, mutta nopeampi se ei ole. Tämä johtuu mitä ilmeisimmin moottoreiden erilaisesta ahtamistekniikasta. Muutaman satasen softalla Bemunkin toki saisi piristettyä. Audin puolella on sitten selkeästi parempi kabiinin laatuvaikutelma, mutta Bemarin sporttipenkit ovat paljon paremmat kuin Audin. Jos bensamallia kaipaa, niin kannattaa miettiä perus 3.0T mallin hommaamista. Pelkällä softalla kun sen saa ripeämmäksi kuin SQ5:n ja säästyy samalla iso nippu rahaa :)
 

JakeS

Legenda
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
6 696
Toisaalta suv - autojen "räjähtävä" kiihtyvyys hukkuu aika hyvin tuohon kokoon ja massaan. Ei tunnu ratin ja penkin välissä samalta kuin pienemmissä kikottimissa. Sama oire on möhkössäkin. Parhaiten nopeasti lisääntyvän vauhdin huomaa nopeusmittarista.
Siinä mielessä kiihtyvyysarvojen sekunnin kymmenesosilla ei juurikaan merkitystä.
 
P

pokkus

Vieras
JakeS sanoi:
Toisaalta suv - autojen "räjähtävä" kiihtyvyys hukkuu aika hyvin tuohon kokoon ja massaan. Ei tunnu ratin ja penkin välissä samalta kuin pienemmissä kikottimissa. Sama oire on möhkössäkin. Parhaiten nopeasti lisääntyvän vauhdin huomaa nopeusmittarista.

Oman kokemuksen mukaan sen kuuluisan persdynon huijaaminen onnistuu yhtä helposti myös hiukan möhkömmälläkin autolla :) Ihan esimerkkinä voisin sanoa, että X3 tuolla 35i motilla ja suurella alaväännöllä tuntuu persdynon mukaan ripeämmältä kuin Musse vaparikoneellaan. Mitattujen numeroarvojen mukaan autot ovat kuitenkin ihan eri lukemissa :)
 

JakeS

Legenda
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
6 696
Kumma juttu. Näin niissä perseissä vaan on eroa. Fiesta tuntuu kovin kiukkuselta mutta sitten kun laitetaan möhkön kanssa viivalle niin eipä ole mitään jakoa vaikka nyt ei niin perse penkkiin tunnu liimautuvankaan . Fisu rimpuilee mukana vauhdissa parhaiten 50-100 välillä (alle 50 on pito-ongelmia ja satasen jälkeen loppuu voima).

Mutta asiaankin. Mremonen hankkii nyt sq5:n. Hieno laite varmasti. Macan ehkä vielä hienompi mutta aivan taatusti arvokkaampi peli ylläpitää.
 
M

mremonen

Vieras
Persdyno on huono mittari. Mulla on tuo Ibbe Cupra ja joka kerta kun ajan sillä, yllätyn iloisesti kuinka terävää on sen kiihtyvyys. Sitten kun siirryn takaisin Audiin, niin huomaan että Ibben kiihtyvyys on räjähtävää ehkä sen 0-50 km/h, mutta sitten Audi pesee sen. Ibbessä kun tulee tuo maksimivääntö käytännössä heti tyhjäkäyntikierroksista lähtien. Mikä sinänsä lupaa hyvää kuivalevykytkin-DSG:n kestävyydelle...

Mutta joo, käytännössä on ihan sama onko kiihtyvyys 4.9, 5.1 vai 5.9. Harva launch controlia joka kerta valoissa jaksaa kuitenkaan hyödyntää.

SQ5 kiinnostaa tällä hetkellä aika paljon. Ehkä se johtuu siitä kun se on Audi. Faijan eka auto vuonna -65 oli DKW F11 ja siitä jäi pentuna hyvät fiilikset. Macan olisi varmasti autona makeampi, mutta en oikein usko, että tuossa 100k€ -luokassa siitä saa järkevää. Saksasta tuotuna se olisi sitten toinen juttu, mutta Saksaan kun mennään, on pelikenttä ihan toinen. Kai sieltä joku AMG-mersukin löytyy? Tai joku oikea possu...

SQ5 alkaa olemaan sillä reunalla, että onko se jonon eka auto, jonka joku vegaani-hipsteri polttaa. Varsinkin täällä itä-helsingissä possu herättää helposti sellaisia intohimoja, että oksat pois. Tosin tuossa vastapäätä käydään aika-ajoin huumekauppaa ja kadun varressa on 700-sarjan bimmeriä Viron kilvissä, niin että heikompaa hirvittää.
 

batman14

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
3 293
Jos fiilis on tuo niin antaa mennä vain! Kyllä tuo SQ5 on hieno peli, ja harvinainen suomessa!

Itsellä kun oli se ajossa noin päivän niin kyllä huomasi että ihmisten päät kääntyivät tavallista enemmän, eli ihan huomaamaton se ei ole.

Onko A6 Allroad Biturbo poissuljettu vaihtoehto? Siinähän on sama voimalinja, sekä esim. alcantarat vakiona. Siitä saisi paljon huomaamattoman pelin jos sitä etsii. Ulkoa näyttää samalta kuin esim miedoin 160Kw versio.
 
M

mremonen

Vieras
batman14 sanoi:
Onko A6 Allroad Biturbo poissuljettu vaihtoehto? Siinähän on sama voimalinja, sekä esim. alcantarat vakiona. Siitä saisi paljon huomaamattoman pelin jos sitä etsii. Ulkoa näyttää samalta kuin esim miedoin 160Kw versio.
Mulla yksi A6 oli eikä se nyt herätä intohimoja, vaikka onkin uudempaa arkkitehtuuria. Mutta se kyllä on yksi vaihtoehto, A6 oli ihan mukava auto. Ja tosi tilava.
 
M

mremonen

Vieras
SQ5 tilattu. Linjalle vko 10, ajoon otan sitten kun suvikumeilla uskaltaa liikenteeseen.
 
M

mremonen

Vieras
Ja ennen kuin kukaan ehtii kysyä, niin Ibis-valkoinen, sähköpenkit&peilit muistilla, navi, sporttiratti, kaukovaloassistentti, B&O-stereot, sähköinen takaluukku, adaptiivinen vakkari ja kaistavahti.

Muutenhan tuossa on melko kattavat perusvarusteet, kuten 20" vanteet, varashälytin, ym. pientä. Ja parin ravitallin edestä hummia.

mremonen sanoi:
Macanissa on tosin vielä se "vika", kun meidän maajohtajalla on Q7. Sitähän ei näin YT:den aikakaudella tiedä, millä perusteella potkittavat valitaan :)
Maajohtajalla näyttääkin nykyään olevan hybridi-Cayenne. Ja kuin sattuman oikusta duunin parkkihalliin on ilmestynyt muutama sähköautoille varattu latauspaikka.

On se kyllä kumma juttu, kun ei siellä aikanaan ollut bensapumppua...