- 24.1.2015 klo 21:53 / Audi S1 2015
Selvennetään ensin että tämä ei ollut SE S1 josta legenda tuli. Koeajettua tuli siis uusi A1 johdannainen S1 tänään quattro tourin pysähdyttyä Lahessa.
Kuvia en viitsinyt alkaa napsimaan kun se oli aika tiuhaan lähdössä ajeluille. Ja netistä tietty löytää kosolti hienoja kuvia. Eli tämä yksilö oli pirteän keltainen ja katto musta.
Hintalapussa luki komeasti 57t€ ja rapiat. Huh huh...
Koeajolenkki oli valvottu ja ennalta määriteltyä lenkkiä ajettiin.
Auton käyttölogiikka oli tuttu omasta A1;sestä ja siinä ei mitään uutta ja mullistavaa.
Penkit oli tukevammat ja ratti alhaalta tasanen. Ja muutama lisänappula kojelaudan alaosassa. Muuten lähinnä eriväristä yksityiskohtaa siellätäällä ja tietysti S1 ja quattro merkit erottamassa normista.
Ei muuta kun lenkille... Autossa oli manuaaliloota joka käy mielestäni tuontyyppiseen autoon paremmin kuin S-tronic. Takalistoa koristaa diffuusori ja 4pakoputkenpäätä tyypilliseen S tapaan.
231hv ja neliveto kiihdytti autoa polanteisella ja jäisellä sivutiellä kyllä hienosti ja jotenkin tuntui että alusta on sen verran hyvä että lisääkin hevosia voisi olla.(no onhan mahdolliselle RS;lle tilaa sitten vielä) Drive selectiin en koskenut enkä edes tiedä mitkä moodit oli päällä? Auto ei kauheasti suitsinut tehoja kunhan ohjaus oli edes lähellekkään suorassa vaan silloin mentiin eikä meinattu, tiukoissa kurveissa ei sitten antanut niillä asetuksilla lähellekkään kaikkia tehoja irti. Auto siis käyttäytyy todella nätisti ja rauhallisesti vaikka akseliväli on lyhyt. Alusta ja voimalinja on todella onnistunut olematta kumminkaan mikään kivikova tai epämukava. Monet koeajajat olivat kuulemma maininneet tämän tuntuvan paremmalta ja hauskemmalta kuin juuri ennen tätä koeajamansa uusi TT samantehoisella koneella.(itse en uutta TT;tä kokeillut) Pakoäänet oli mukavan möreät ja niitä oli kiva kuunnella.
Renkaina 18" kitkat joissa riitti pitoa aika hyvin kiihdytyksiin mutta jarruttaessa jäisellä tiellä on tietysti haasteensa. Pitävämmällä pinnalla olis vasta saanut oikean kuvan tuon pikkuauton kiihtyvyyksistä.
Harvoin noin paljon hymyilyttää koeajon jälkeen
Oli se vaan kiva peli ajella.
Jotkut voi sanoa että tylsän hyvä ja helppo ajettava.
Takatiloja ei tarvitse edes mainita.
Kuvia en viitsinyt alkaa napsimaan kun se oli aika tiuhaan lähdössä ajeluille. Ja netistä tietty löytää kosolti hienoja kuvia. Eli tämä yksilö oli pirteän keltainen ja katto musta.
Hintalapussa luki komeasti 57t€ ja rapiat. Huh huh...
Koeajolenkki oli valvottu ja ennalta määriteltyä lenkkiä ajettiin.
Auton käyttölogiikka oli tuttu omasta A1;sestä ja siinä ei mitään uutta ja mullistavaa.
Penkit oli tukevammat ja ratti alhaalta tasanen. Ja muutama lisänappula kojelaudan alaosassa. Muuten lähinnä eriväristä yksityiskohtaa siellätäällä ja tietysti S1 ja quattro merkit erottamassa normista.
Ei muuta kun lenkille... Autossa oli manuaaliloota joka käy mielestäni tuontyyppiseen autoon paremmin kuin S-tronic. Takalistoa koristaa diffuusori ja 4pakoputkenpäätä tyypilliseen S tapaan.
231hv ja neliveto kiihdytti autoa polanteisella ja jäisellä sivutiellä kyllä hienosti ja jotenkin tuntui että alusta on sen verran hyvä että lisääkin hevosia voisi olla.(no onhan mahdolliselle RS;lle tilaa sitten vielä) Drive selectiin en koskenut enkä edes tiedä mitkä moodit oli päällä? Auto ei kauheasti suitsinut tehoja kunhan ohjaus oli edes lähellekkään suorassa vaan silloin mentiin eikä meinattu, tiukoissa kurveissa ei sitten antanut niillä asetuksilla lähellekkään kaikkia tehoja irti. Auto siis käyttäytyy todella nätisti ja rauhallisesti vaikka akseliväli on lyhyt. Alusta ja voimalinja on todella onnistunut olematta kumminkaan mikään kivikova tai epämukava. Monet koeajajat olivat kuulemma maininneet tämän tuntuvan paremmalta ja hauskemmalta kuin juuri ennen tätä koeajamansa uusi TT samantehoisella koneella.(itse en uutta TT;tä kokeillut) Pakoäänet oli mukavan möreät ja niitä oli kiva kuunnella.
Renkaina 18" kitkat joissa riitti pitoa aika hyvin kiihdytyksiin mutta jarruttaessa jäisellä tiellä on tietysti haasteensa. Pitävämmällä pinnalla olis vasta saanut oikean kuvan tuon pikkuauton kiihtyvyyksistä.
Harvoin noin paljon hymyilyttää koeajon jälkeen
Jotkut voi sanoa että tylsän hyvä ja helppo ajettava.
Takatiloja ei tarvitse edes mainita.