https://yliteippaus.fi/

Audi RS7 vs Tesla

jlindstrom

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
1.1.2014
Johan oli maikkarin sivuilla surkea juttu aiheesta RS7 vs. Tesla. Selvästi toimittajan ainoa agenda oli saada Tesla voittamaan tuo vertailu.

Audin puolesta todettiin:

- parempi ajettavuus / käsiteltävyys
- parempi suorituskyky mikä korostui erityisesti mentäessä yli 100km/h vauhteihin
- hiljaisempi
- paremmat sisätilat
- paremmat äänet

Teslan puolesta:

- suurempi tavaratila
- ympäristöystävällisempi
- parempi käyttöliittymä (hyvin subjektiivinen asia, eivät kaikki halua autostaan tablettia)
- mukavampi alusta (ilmajousitus vs. Audiin valittu lisävarusteinen RS-urheilualusta kun vakiona olisi myös siinä ilmajousitus)

Noista huolimatta toimittaja on sitä mieltä, että Tesla MURSKAA Audin. Lisäksi toimittaja toteaa Teslan voimalinjan olevan selvästi parempi...

Nyt jos noita yllä olevia pointteja mietitään, niin kyllä oikeasti Audi MURSKAA Teslan.

Mistä näitä piripäitä oikein ilmestyy tuota tuubaa kirjoittamaan? Henk.koht. Tesla on mielestäni erittäin hieno konsepti ja onnistunut auto sekä erittäin tervetullut markkinaan, mutta kait tosiasiat pitää sentään tunnustaa??

artikkeli: http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/vertailu-bensamoottorin-totuuden-hetki-audi-rs7-vs-tesla-model-s-p85d/5242636

//Juha
 
Mä olen aivan samaa mieltä. Älyttömäksi hypetykseksi mennyt koko sähköautotouhu.
Hyvä auto ei siinä mitään mutta en näe kyseisiä autoja missään suhteessa toistensa vaihtoehtoina.
 
JakeS sanoi:
Mä olen aivan samaa mieltä. Älyttömäksi hypetykseksi mennyt koko sähköautotouhu.
Hyvä auto ei siinä mitään mutta en näe kyseisiä autoja missään suhteessa toistensa vaihtoehtoina.

Kumpaakos Suomessa on myyty enemmän?

Taitaa olla niin, että autoja hankkiva kansa ei pidä RS7:aa ainakaan Teslan veroisena.
 
Urlaub sanoi:
Kumpaakos Suomessa on myyty enemmän?

Taitaa olla niin, että autoja hankkiva kansa ei pidä RS7:aa ainakaan Teslan veroisena.

Kumman ostamista valtio tukee investointitukien muodossa?

Teslalla on kova markkinointikoneisto ja nämä jutut ovat ostettuja. Kannattaa se muistaa eikä suotta pahastua. Tesla on Tesla ja sen laatukin on ihan kökköpaskaa sisältä.
 
Urlaub sanoi:
Kumpaakos Suomessa on myyty enemmän?

Taitaa olla niin, että autoja hankkiva kansa ei pidä RS7:aa ainakaan Teslan veroisena.

No on tossa hankintahinnassakin melkoinen ero, lisäksi Tesloja on varmaan liisattu aika paljon kun valtiolta ainakin sai (saako enää?) verohelpotusta sähköautojen liisausta varten. Suomessa nämä AMG/M/RS mallit ovat aina olleet melko pienessä roolissa. Tesla on paljon "hyväksyttävämpi" kallis auto kuin edellä mainitut.

Lisäksi Suomessa ne keillä on varaa RS7:n, ostavat varmaan ennemmin urheiluauton kesäksi ja maasturin talveksi.

edit. samaa tulikin edellä
 
No jos itselle ei olisi mitään väliä taloudellisesti minkä ostaisi niin valinta olisi ehdottomasti RS7. Tesla on tervetullut uutuus ja tuo vähän vipinää automarkkinoille. Itse tykkään moottorin kunnon äänestä, ja Teslan sisusta ei miellytä silmää ollenkaan. En ole Teslassa istunut, mutta kuvien perusteella sisusta näyttää todella muoviselta ja heiveröiseltä.
 
Teslahan on lähinnä kuriositeetti. Otetaan esimerkiki ihan perusajatus: Miten sillä voi lähteä esim autoreissulle Eurooppaan? Suunnittelen jokaisen matkan latauspisteiden mukaan ja max 500km etapeille? Auton 'tankkaaminen' kestää ikuisuuden = yli 10min? 20min? Voiko se kestää yli tunnin??

Haluisinko olla kolarissa RS7:n sisällä vain Teslassa? En missään autossa mutta helv*etti viimeinen keksintö on Tesla jossa haluisin sellasen kokea.

Tesla on tietotekninen 'laite' ja niiden soveltamisessa tarvitaan tervettä kriittisyyttä. Kyseessä on rikkaille suunnattu lelu.

 
Urlaub sanoi:
Kumpaakos Suomessa on myyty enemmän?

Edel_et_Stark sanoi:
Kumman ostamista valtio tukee investointitukien muodossa?

Audi on jo perushinnaltaan tuplahintainen Teslaan verrattuna ja kun Tesla saa vielä tukea niin hintaero sen kuin kasvaa. Epäilisin että ~100k€ hintaluokassa A7 Audia myydään enemmän.
 
Ale sanoi:

No kyllä tolla Keski-Euroopassa varmaan ajella voi mutta kyllä reittisuunnittelua saa melko ahkerasti harrastaa jos meinaa kierrellä ympäriinsä. Latauspaikat näyttävät olevan ainakin Ranskassa kaupunkien ulkopuolella. Ei tällä nyt vaan yhtä vaivatonta reissun tekeminen ainakaan olisi kuin bensa/diesel autolla
 
Et mitään tukea, ellei olisi 1500€ romutusseteliä.

Tesla hakaa ainakin ulkonäössä Audin museomallin (90-lukulainen) mennen tullen. Toinen missä Tesla vie Audia mennen tullen on toimintavarmuus. Audi on melkoista paalikamaa +100tkm jälkeen ja Teslassa on kulunut lähinnä renkaat noilla kilsoilla. Voihan Teslan mankkaan laitaa ääniksi vaikka avaruusaluksen äänet sillä jokin keinopäristinhän Audissakin on.

Lisäksi niille pidemmille Euroopan matkoille voi mennä lentokoneelaa säästyneillä 100000€ useamman kerran ja vaikka Bisnesluokassa.
 
Karvis sanoi:
Audi on jo perushinnaltaan tuplahintainen Teslaan verrattuna ja kun Tesla saa vielä tukea niin hintaero sen kuin kasvaa. Epäilisin että ~100k€ hintaluokassa A7 Audia myydään enemmän.

Miten niin tuplahintainen? RS7 ja tehokkain Tesla molemmat ovat verottomana ja varusteettomana 115 000 euron autoja ja koko hintaero on Suomen verotuksen ansiota.

Jos minun pitäisi 150 000 euron auto hankkia, niin en hetkeäkään harkitsisi Audia. Tesla on jotakin uutta, hienoa ja kiinnostavaa. Audi on vain ylihintainen perusauto tehokkaalla moottorilla, joka silti suorituskyvyltään jää selvästi Teslasta.
 
Jos noista valita pitäisi, niin sekuntiakaan en Audia miettisi. Itseasiassa minkään perinteisen auton ostaminen ei kiinnosta, koska niissä ei ole yritettykään keksiä mitään uudelleen. Audillakin olisi resursseja kehittää vaikka mitä, mutta silti tehtaalta tuupataan ulos samaa museotavaraa mitä on tuotettu viimeiset sata vuotta. Tesla on autoilun tulevaisuus, jota muutkin valmistajat joutuvat ennen pitkää seuraamaan. Jos sähköauton hankinnan esteenä on joku kerran elämässä tehtävä pakollinen Keski-Euroopan reissu, niin suosittelen kyllä lämpimösti sitä lentokonetta.
 
nemos sanoi:
Miten niin tuplahintainen? RS7 ja tehokkain Tesla molemmat ovat verottomana ja varusteettomana 115 000 euron autoja ja koko hintaero on Suomen verotuksen ansiota.

Jos minun pitäisi 150 000 euron auto hankkia, niin en hetkeäkään harkitsisi Audia. Tesla on jotakin uutta, hienoa ja kiinnostavaa. Audi on vain ylihintainen perusauto tehokkaalla moottorilla, joka silti suorituskyvyltään jää selvästi Teslasta.

Ei jää suorituskyvyltään Teslasta. Päinvastoin ellei lasketa vain jotain 0-60 km/h spurtteja jotka Tesla luultavasti voittaa.
 
Olipa muuten harvinaisen p*ska esitys visuaalisesti tuo pistetaulukko. Taattua MTV3-laatua siis, kuten koko artikkeli.

Ps. Panamera Turbo S

 
Vielä tuota videota kun katsoo niin vaikea saada Teslaa todella moderniksi Audiin verrattuna. No kai se on katsojan silmässä, mutta ei Tesla ole mikään erikoinen ulkonäöltään. No paha mennä kiistelemään makuasioista. Ja tuo testihän ei ole Mtv3:en tekemä vaan joltain saksalaiselta lehdeltä ostettu juttu...
 
nemos sanoi:
Miten niin tuplahintainen? RS7 ja tehokkain Tesla molemmat ovat verottomana ja varusteettomana 115 000 euron autoja ja koko hintaero on Suomen verotuksen ansiota.

Mitä sillä on väliä mistä hintaero muodostuu? Verollinen hinta on se mikä kassalla pitää maksaa ja silloin Audi on ~tuplahintainen Teslaan verrattuna, 200k€ autolle on ostajia aika paljon vähemmän kuin 100k€ autolle.
 
batman14 sanoi:
Ei jää suorituskyvyltään Teslasta. Päinvastoin ellei lasketa vain jotain 0-60 km/h spurtteja jotka Tesla luultavasti voittaa.

Valmistajan ilmoittamat kiihtyvyydet 0-100 ovat RS7:llä 3,9 s ja Teslan uusimmalla versiolla (ei ko. testissä) 3,0 s.
 
Antero sanoi:
Jos noista valita pitäisi, niin sekuntiakaan en Audia miettisi. Itseasiassa minkään perinteisen auton ostaminen ei kiinnosta, koska niissä ei ole yritettykään keksiä mitään uudelleen. Audillakin olisi resursseja kehittää vaikka mitä, mutta silti tehtaalta tuupataan ulos samaa museotavaraa mitä on tuotettu viimeiset sata vuotta. Tesla on autoilun tulevaisuus, jota muutkin valmistajat joutuvat ennen pitkää seuraamaan. Jos sähköauton hankinnan esteenä on joku kerran elämässä tehtävä pakollinen Keski-Euroopan reissu, niin suosittelen kyllä lämpimösti sitä lentokonetta.

Sinänsä mielenkiintoista, mitä maailman suurin tuotekehittäjä VAG saa aikaan verrattuna siihen kuinka pienillä resursseilla Tesla on kehitetty. Jonkinlaista näköalattomuutta ja vanhan puolustamista johtavien autonvalmistajien yritykset sähköautoissa edustavat.
 
nemos sanoi:
Valmistajan ilmoittamat kiihtyvyydet 0-100 ovat RS7:llä 3,9 s ja Teslan uusimmalla versiolla (ei ko. testissä) 3,0 s.

Jahaa eli nyt voi katsoa 0-100 arvoja. Yleensä ne kun lyö tiskiin niin ihmiset ovat sitä mieltä että ei sitä ikinä tarvitse kiihdyttää 0-100 spurtteja, ja että joku 80-140 km/h on oikeastaan se tärkeämpi arvo.
 
Antero sanoi:
Jos sähköauton hankinnan esteenä on joku kerran elämässä tehtävä pakollinen Keski-Euroopan reissu, niin suosittelen kyllä lämpimösti sitä lentokonetta.

Kyllä mulla ainakin esteenä on raha. Ja latauspaikan puute. Molemmat ottaisin ilomielin käyttöön jos joku ilmaiseksi pihaan toisi. Mutta itse todellakin nautin V8:n äänistä ja jos raha ei olisi este olisi pihassa varmaankin Tesla ja joku V8-V12 moottorilla varustettu kaksipaikkainen, ja vielä jotain muutakin.

Kyllähän noi vanhojen autovalmistajien sähköautoräpellykset (tai niiden puute) johtuvat vain ja ainoastaan siitä, että öljyteollisuus ja autoala ovat niin kiinteästi synkassa keskenään.
 
nemos sanoi:
Sinänsä mielenkiintoista, mitä maailman suurin tuotekehittäjä VAG saa aikaan verrattuna siihen kuinka pienillä resursseilla Tesla on kehitetty. Jonkinlaista näköalattomuutta ja vanhan puolustamista johtavien autonvalmistajien yritykset sähköautoissa edustavat.

Epäilen, että taustavaikuttajina toimii myös sellainen läjä öljy-yhtiöitä joiden intresseissä ei ihan ensimmäisenä ole sähköautojen kehitys. ;D
Siinä käy äkkiä niin, että Shell tai Exxon lunastaa "jonkun volkkarin" pois kuleksimasta ja pistää holviin homehtumaan jos liian vihreäksi alkavat.
 
Toisaalta jos kyseisen testin varsinaisia mitattuja arvoja vertaa niin Teslan kohdalla vain tavaratilat ovat paremmat. No, jousitus myös kun on ilmasellainen mutta jo lähtökohdiltaan rs7:n jousitus on varmaan rakennettu hieman eri tarpeet huomioonottaen. Hypetys nimenomaan 0-100 kmh kiihtyvyyden osalta on noussut kaikkein tärkeimmäksi. Toimintamatka on kuitenkin käytännössä 3:lla alkava ja talviolosuhteissa kakkosella.