https://tummennuskalvot.fi/

Audi RS7 vs Tesla

Urlaub sanoi:
Mahtaako RS7:kaan olla minkäänlainen bisnes. Noin olemattomilla myyntimäärillä on vaikea tehdä tulosta, varsinkin kun autokohtaiset tuotantokulut lienevät huimasti suuremmat kuin liukuhihnamalleissa.

Imagosyistähän näitä tehomalleja tehdään. Lisäksi näiden myyntimäärät ovat muualla aivan eri luokkaa kuin Suomessa, tämän nyt pitäisi olla melkein itsestäänselvää. Enpä jaksa ruveta myyntimääriä etsimään mutta on autoteollisuudessa yleensä melko kustannustehokkaaksi viritetty noi eri osien toimitukset. Eli samoja osia löytyy varmasti S/6/7/8 ja RS6/7.

Tässäkin ketjussa jo monesti mainittu että öljyteollisuus nyt ei ainakaan kannusta sähköautoiluun, ja sieltä löytyy kyllä vaikutusvaltaa. Toinen asia on edelleen latauspisteiden vähyys/latauksen kesto. Ennen kuin lataus onnistuu max. 10-15 min ja latauspisteitä on yhtä tiiviisti kuin bensa-asemia, ei sähköautojen yleistyminen tule kovin helposti onnistumaan. Esim. Euroopan suurkaupungeissa ihmisillä ei ole mahdollisuutta ajaa autoa omaan pihaan ja ladata sitä siellä.

Kyllä Teslalla ajelu Suomessakin hieman haastavaa on jos maasta löytyy kaksi supercharger-asemaa. Vaikeaksi menee edes pk-seutu - keskisuomi reissut tällä hetkellä, saati pidemmälle.
 
hessut sanoi:
Imagosyistähän näitä tehomalleja tehdään. Lisäksi näiden myyntimäärät ovat muualla aivan eri luokkaa kuin Suomessa, tämän nyt pitäisi olla melkein itsestäänselvää. Enpä jaksa ruveta myyntimääriä etsimään mutta on autoteollisuudessa yleensä melko kustannustehokkaaksi viritetty noi eri osien toimitukset. Eli samoja osia löytyy varmasti S/6/7/8 ja RS6/7.

Enemmän niissä kai vastaavien A-mallien osia on.

hessut sanoi:
Kyllä Teslalla ajelu Suomessakin hieman haastavaa on jos maasta löytyy kaksi supercharger-asemaa. Vaikeaksi menee edes pk-seutu - keskisuomi reissut tällä hetkellä, saati pidemmälle.

Tesla (kuten myös RS7) on luksustuote, jollaisen hankkivilla on yleensä muitakin vaihtoehtoja kulkemiseensa. Lapin huvilalle voi lähteä emännän Range Roverilla tai avo-Bemarilla..

Ne joilla on se yksi  kulkuväline ja on pakko mennä sinne minne pomo käskee, valitsevat premiuminkin kohdalla sen MB E 200 D:n tai A6 TDI:n ja nekin turvallisesti kulibisneksenä.
 
Urlaub sanoi:
Enemmän niissä kai vastaavien A-mallien osia on.

No sitä pienemmiksihän kustannukset silloin menevät.

Urlaub sanoi:
Tesla (kuten myös RS7) on luksustuote, jollaisen hankkivilla on yleensä muitakin vaihtoehtoja kulkemiseensa. Lapin huvilalle voi lähteä emännän Range Roverilla tai avo-Bemarilla..

Ne joilla on se yksi  kulkuväline ja on pakko mennä sinne minne pomo käskee, valitsevat premiuminkin kohdalla sen MB E 200 D:n tai A6 TDI:n ja nekin turvallisesti kulibisneksenä.

En nyt jaksa tästä asiasta enää väitellä kun se ei siitä muuksi muutu, mutta ensin sanotaan että hyvin sillä voi kaikki reissut kulkea. Sitten kun tuodaan ilmi että ehkä ei voikaan, sanotaan että silloin valitaan joku muu auto. Ja kyllä RS7:lla voi mennä sinne lappiin jos haluaa, ainakaan tankkaus ei aiheuta ongelmia.

Ja väittäisin että ei Tesla vielä niin luksustuote ole, että kaikilla sillä ajavilla on useita autoja.

Penguin sanoi:
Kaivokselaan tulee supercharger-asema, aikataulu on avoin.
Hyvä juttu pk-seudulla asuville, mutta ei tämä pidempiä reissuja auta.
 
hessut sanoi:
En nyt jaksa tästä asiasta enää väitellä kun se ei siitä muuksi muutu, mutta ensin sanotaan että hyvin sillä voi kaikki reissut kulkea. Sitten kun tuodaan ilmi että ehkä ei voikaan, sanotaan että silloin valitaan joku muu auto. Ja kyllä RS7:lla voi mennä sinne lappiin jos haluaa, ainakaan tankkaus ei aiheuta ongelmia.

En ainakaan minä ole väittänyt Teslalla voitavan hoita kaikki mahdolliset ajotarpeet. Omalla kohdallani se riittäisi 98 %:sti ajoprofiiliini, ja kun taloudessa on pari muutakin autoa, niin Tesla täyttäisi paikkansa 100 %:sti.

Jostakin syystä sähköautojen vastustajat (tai sellaiselta vaikuttavat) nostavat aina Teslan kohdalla esiin sen, ettei se sovellu aivan kaikkeen ajoon. Samaa vikaa tuppaa olemaan monessa muussakin autossa. Kaksipaikkaiseen roadsteriin ei saa perhettä mukaan eikä kattotelineenkään kiinnitys onnistu.

Jostain syystä roadstereita käsitteleviin ketjuihin ei kuitenkaan satele kommentteja, joissa kerrottaisiin, kuinka roadsterilla ei voi hoitaa kaikkia ajotarpeitaan. Samalla julistettaisiin, ettei huolisi Porsche Boxteria ennen kuin kyytiin saa kolme mukulaa ja suksiboksin katolle.  :-X
 
Jotenkin huvittavaa tämä keskustelu näistä kahdesta. On väitteitä puolesta ja vastaa. Suomessa keskimääräinen uusi auto maksaa karvan alle 30t €. Pikaisesti voisi kuvitella, että nämä autot koskevat vain murto-osaa foorumilla sekä autonostajia yleensä, minä mukaan lukien. Haukutaan/kehutaan ja silti päädytään Octaviaan kun otetaan huomioon tavaratila/ovien määrä/kulutus/käytännöllisyys.

Kuka muuten haluaa edes istua autossa kahta tuntia pidempää? Pidemmät matkat voi taittaa lentokoneella. Kunhan sen oman auton käyttösäde riittää seutulaan ja takaisin.
 
E92 sanoi:
... Kunhan sen oman auton käyttösäde riittää seutulaan ja takaisin.

Eihän seutulaan voi omaa autoa viedä, mistä siellä löytää kauimmaisen ruudun missä joku perheenäiti ei toukkiensa kanssa kolhi ovia  ;)

Taksilla tai sukulaisten kyydillä..... :)
 
Mökkireissut menis kyllä, samalla kun kävisin lähimmässä Alkossa akaassa--tulisi lataus samalla reissulla.
Seutulaan pääsen bussilla lähimaksun hinnalla 15 minuutissa.
No kotoseutureissut pohjois-savoon olis sitten toinen juttu.
 
^Nekin onnistuisi, kun lähtee täydellä latauksella ja lataa siellä yön yli täyteen hitaammalla latauksella.

Eihän Tesla sovellu kaikkiin autonkäyttötarpeisiin, mutta ei sovellu myöskään RS7. Itseasiassa en ole vielä koskaan nähnyt sellaista autoa, joka sopisi kaikkiin niihin käyttötarkoituksiin, mihin itse autoa käytän ja varmasti on vielä paljon muunkinlaista käyttöä.
 
Penguin sanoi:
Model S:ään saa koukun, mutta sallittu perävaunupaino on 0 kg. Koukkuun voi laittaa pyörätelineen.

Saako RS7:aan koukkua? Monessa merkissä sporttimallit ovat kielletty karavaanareilta.

Mahtaako tuollainen RS7 olla edes myynnissä Suomessa, kun ainakaan Audin suomalaiset sivut eivät sellaista tunnista.
 
Urlaub sanoi:
Mahtaako tuollainen RS7 olla edes myynnissä Suomessa, kun ainakaan Audin suomalaiset sivut eivät sellaista tunnista.

Vantaan AC:llä keväällä tuollainen oli, taisi olla maahantuojan esittelyauto tai jotain sellaista.
 
Urlaub sanoi:
Saako RS7:aan koukkua?

Ei saa muistaakseni seiskaräsään, kutosräsään saa. Ihan vaan niin kuin mielenkiinnosta tuon teslan kohdalla kysäisin. Moinen kikotinhan olisi oikein kiva vetoauto lyhyillä matkoilla, ei paljon muuli persiissä ahdistais jos sattuis pikku ylämäki.
 
Sitä en tiedä myydäänkö Suomessa, mutta jos sellaisen vaikka Saksasta tänne uittaa, niin kärryn siihen saa kuitenkin perään laittaa.

Tuolla tiedolla, että ei myytäisi, tämä aiheen ensimmäisessä kirjoituksessa mainittu maikkarin juttu hipoo kyllä turhan ja naurettavan huippua. Mitä järkeä koko jutussa, jos vaan toista vertailluista autoista edes myydään Suomessa.
 
RS7 viimeisimmästä hinnastosta ei löydy koukkua, gyntterin-kielisessä esitteessäkään ei teknisissä tiedoissa lue vetopainoja. Kutoseen sen saa ihan tehtaalta käsin ja vetopainot lukee sakemannin sivuilla.

Hhmmmm. Nyt ku mä muistelen niin kyl seiskaankin taisi koukun saada ennen faceliftia, oiskohan jätetty faceliftissä pois. Noh, ei just nyt niin hirveästi kiinnosta että jaksaisi enempää syventyä.
 
Kevyesti kärjistäen:

Varakkaalle automiehelle RS7
Varakkaalle somettajalle Tesla
 
JakeS sanoi:
Jostakin Jumbon cittarin kauppias on tuommoisen ostanut. Komia peli ja äänet kanssa.
Kuinkahan moni näistä mallistojen "Top of the range" S6/7, RS6/7, Q7 yksilöistä on myyty tai ainakin käytössä K-Ryhmän isojen myymälöiden kauppiailla?
Veikkaan että jokunen yksilö niistäkin vähistä mitä näkee liikenteessä.
 
GTA1 sanoi:
Kuinkahan moni näistä mallistojen "Top of the range" S6/7, RS6/7, Q7 yksilöistä on myyty tai ainakin käytössä K-Ryhmän isojen myymälöiden kauppiailla?
Veikkaan että jokunen yksilö niistäkin vähistä mitä näkee liikenteessä.

Kauppiaat saavat ostaa Audeja "erikoisehdoin". Kiertoon ne kuitenkin menevät jossain vaiheessa ja ovat rikastuttamassa tavallisemmankin kuluttajan autokantaa. Hyvä niin.