https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi Q8 e-tron

Taky sanoi:
Autokauppais tahtoo tehdä tarjousta joskos Q4 sijaan Q8 e-tron.

Sanoin että jos samalla välirahalla mennään kuin Q4:seen niin mikäs siinä - lupasi palailla asiaa perjantain jälkeen kun on käynyt perehdytyskoulutuksessa tms.

Sanoisin, että aika hyvä diili, jos samalla välirahalla saisit Q4 sijaan Q8. Listahinnassa taitaa olla kuitenkin aika iso ero
 
Taky sanoi:
Autokauppais tahtoo tehdä tarjousta joskos Q4 sijaan Q8 e-tron.

Sanoin että jos samalla välirahalla mennään kuin Q4:seen niin mikäs siinä - lupasi palailla asiaa perjantain jälkeen kun on käynyt perehdytyskoulutuksessa tms.

Minkäslaista toimitusaikataulua kauppias lupasi Q8 e-tronille?
 
Tänään kävin kysymässä niin myyjä sanoi että maaliskuussa ekat autot. Huomenna torstaina pitäisi tulla hinnasto.
 
Saksan sivuilta löytyy jo konfiguraattori, mutta sen verran huonosti taipuu kieli, että ei siitä lopullista tolkkua ota. Kalliita on varusteet, mutta siinähän ei ole mitään uutta. Äkkikokeilulla oli heti toistakymppiä varusteissa ja paljon jäi vielä poiskin. Suomen hinnastoa ja konfiguraattoria odotellessa.
 
Myyjä ainaki on aktiivinen, kun pärähti hinnastot heti klo 8 kahdeksan jälkeen sähköpostiin. Ensimmäinen havainto on, että varusteet maksaa aika paljon enemmän kuin Saksassa.
 
Progressive Plus, metalliväri, B&O ja talvirengasserri melkein riittäisi. Silti aika kallista.

Lieneekö väärä ketju, mutta sattuisiko kellään olemaan jotain tuntumaa rengasmelun ja jousitusmukavuuden suhteen verratessa Q4 etron ja nykyinen etron?

BMW iX1 kokemukset kiinnostaisivat myös, mutta ei taida vielä paljon kokemuksia olla.
 
heteka sanoi:
Lieneekö väärä ketju, mutta sattuisiko kellään olemaan jotain tuntumaa rengasmelun ja jousitusmukavuuden suhteen verratessa Q4 etron ja nykyinen etron?

On iso e-tron hiljaisempi ja ilmajousituksen ansiosta mukavampi. Tosin en mä Q4:stakaan kovin meluisena pidä.
 
Taky sanoi:
ACC vaatii monen tonnin paketin kun ei saa erikseen!
Ja lähestulkoon kolme tonnia palaa, jos haluaa lättäpenkeistä eroon. Kyllähän toi Progress Plus on sellainen minimivarustus tällaiseen autoon, vaikka hinta pomppaakin jonkin verran.
 
Pekka T sanoi:
Saa teknologia-paketti Tour:n kanssa, hinta 1720 €.

Perinteisen sekavan oloinen hinnasto jälleen. Ei noista ota erkkikään selvää. Mahdollinen Audin tilaus kariutui aikoinaan juurikin samasta syystä. Valtettavasti…
 
jni sanoi:
Perinteisen sekavan oloinen hinnasto jälleen. Ei noista ota erkkikään selvää. Mahdollinen Audin tilaus kariutui aikoinaan juurikin samasta syystä. Valtettavasti…

Hinnasto on aivan tekemätön paikka, mutta konfiguraattorilla on jotain toivoa saada tolkkua. Paikoitellen on kyllä erikoisia ja ärsyttäviä kytköksiä varusteiden kesken.
 
Kiitos Pekka T, otin 50:sen. Hinnasto on mielenkiintoisesti rakennettu, akkukokojen ero aika iso ja varusteversioiden erot myös ( kun katsoo mitä missäkin vakiona). Hintaero kuitenkin paljon varusteltuun Q4:seen jäi yllättävän pieneksi (ja toimitusaika vuoden lyhyempi kuin 2024 vm Q4).
 
Mrk sanoi:
On iso e-tron hiljaisempi ja ilmajousituksen ansiosta mukavampi. Tosin en mä Q4:stakaan kovin meluisena pidä.

Kiitos tästä havainnosta. Nykyinen kulkine Q5 55 TFSI e (eli myös ilmajousitus), joka on selvästi mukavampi ja hiljaisempi kuin 2020 A4 Avant oli. Tästä ei enää takapakkia halua ottaa, Q4 olisi kyllä meille järkevämmän kokoinen.
 
Oliko nyt niin että S-lineen ei saa vaaleaa sisustusta ainakaan pikkurahalla? Sitten se tärkein,  onko autossa oikea pyöritettävä volumenappi?