https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi Q5 2017

Mutta onhan varsinkin uusi A6 quattro todella pahan hintainen vaikka laskee autoveronkin pois.
 
Uusia huhuja, että Q5 plug-in hybridi tulisi markkinoille lähiaikoina. Audi olisi ottamassa käyttöön järjestelmän, jossa taakse tulee pelkkä sähkömoottori. Audi olisi kuitenkin korjaamassa Volvon T8 järjestelmän ongelmia laittamalla sähkömoottorin myös eteen.

the new models will have all-wheel drive, with a gas engine driving the front wheels, and the electric motor providing power to the rear. A second electric motor connected to the transmission can provide all-wheel drive on electric power.
 
Corvike sanoi:
Uusia huhuja, että Q5 plug-in hybridi tulisi markkinoille lähiaikoina. Audi olisi ottamassa käyttöön järjestelmän, jossa taakse tulee pelkkä sähkömoottori. Audi olisi kuitenkin korjaamassa Volvon T8 järjestelmän ongelmia laittamalla sähkömoottorin myös eteen.

the new models will have all-wheel drive, with a gas engine driving the front wheels, and the electric motor providing power to the rear. A second electric motor connected to the transmission can provide all-wheel drive on electric power.
Jo on aikakin kun Audin hybridimallisto on ollut hyvin suppea ;)
 
Ensimmäinen jonkinlaiseksi viaksi laskettava. Pyyhkimien liikerata tai jotain muuta muuttunut sen verran että napsahtaa välillä lasin tiivisteeseen asti. Pitää muistaa pyytää ensi viikolla huollossa säätämään.
 
Tämä lienee uusimman version keskustelu. Löytyi kyllä hybridiveriosta tuoreempaa mutta minua kinnostaisi diisseli.

Nyt tarjoavat suht edulliseen hintaa. Onko esittää mielipiteitä verrattaessa Volvo XC60 D4? Nythän Volle on joku B4 tms. mutta diisselistä kiinnostus.
 
Q5 kiinnostaisi kovasti, varsinkin tämä 2021 facelift, joka on mielestäni mennyt ulkonäön ja interiöörin suhteen huomattavasti parempaan suuntaan. Diesel ei enää nykyisillä ajokilometreillä tai muutenkaan kiinnosta, mutta jos tulossa olisi jossain vaiheessa tuo pienempitehoinen 40 TFSI quattro (sama kuin uudessa A4:ssa) niin olisi kyllä erittäin vahvoilla tämä paketti ensi vuoden puolella kun auton vaihto on ajankohtainen. Mutta taitaa olla toiveajattelua tämä kun kyseistä voimalinjaa ei ole mukana edes Saksan hinnastossa :-[.
 
Tuohan on se uusi, juuri päivitetty kabiini, mikä on faceliftatussa normi Q5:ssa.

Tuolla setillä siis mennään seuraavat 4? vuotta.

Käytännössä tuo Sportback siis tuotiin faceliftin yhteydessä sisään, mutta markkinointimielessä oli mielekästä erottaa se omaksi julkaisukseen.
 
jlindstrom sanoi:
Tuohan on se uusi, juuri päivitetty kabiini, mikä on faceliftatussa normi Q5:ssa.

Tuolla setillä siis mennään seuraavat 4? vuotta.

Käytännössä tuo Sportback siis tuotiin faceliftin yhteydessä sisään, mutta markkinointimielessä oli mielekästä erottaa se omaksi julkaisukseen.

Joo tiedän, mutta eipä siinä paljoa muuta uutta ole kuin kosketusnäyttö. Ja sen osalta itse pidän kyllä mieluummin tämän ”vanhan” rullaversion, kuin päivityksen jota ei alunperin ole suunniteltu kosketusnäytölle.
 
Sangen maltillinen uudistus, mutta niinhän nuo faceliftit monasti on.

Edellisessä autossa, E-tronissa, oli täysi versio tuosta kosketus mmi:stä ja sitä käyttäessäni kaipasin rullaversiota hetkittäin.

Nykyisessä, vanhassa B9:ssä, on luonnollisesti rullaversio. Sitä käyttäessäni huomaan, että aika kultasi muistot.

Kummassakin versiossa on hyvät ja huonot puolensa. Optimi olisi molemmat yhtä aikaa [emoji1] Silloin voisi kosketusnäytöllä ”oikaista” tiettyihin toiminteisiin suoraan, ilman rullaa pyörittämällä tapahtuvaa valinnan siirtoa. Ja toisaalta taas rulla olisi hyväksi vaikka soittolistan selaamisessa.

Lopulta kyse on vahvasti tottumuksesta ja kumpikin tapa ominaisuuksineen toimii.

Tuosta sportbackista ylipäätään, sanoisin olevan odotettu ja tervetullut versio, mutta muotoilullisesti pidän e-tron sportbackia selvästi onnistuneempana. Tässä Q5:ssä perä jää jotenkin raskaaksi. Tuosta ”läskiperästä” tulee etäisesti mieleen BMW:n 3-sarjan GT.
 
Jää kyllä tämä Sportback muotoilultaan selvästi jälkeen e-tron ja Q3 Sportbackeistä ja sisustus on edelleenkin pahoin vanhentuneen oloinen.
 
En kyllä minäkään tykkää Sportin perästä, alkaa lähentelemään kaukoidän himmeleitä tuo hieman päälle liimatun näköinen korostus. Jos nuo kaikki tarvitaan korvaamaan pari miehekkään kokosta pakoputkea, niin arvostan kyllä perinteistä lähestymistä sporttisuuteen 😉
 
Kumpikin Q5 malli kaipaisi minun mielestä vähän lisää pituutta perä-osastolle.
Sellainen 5-10cm lisää peräylitystä tekis ihmeitä koska nyt tuo on liian töpöperäinen.
 
Teekasi sanoi:
En kyllä minäkään tykkää Sportin perästä, alkaa lähentelemään kaukoidän himmeleitä tuo hieman päälle liimatun näköinen korostus. Jos nuo kaikki tarvitaan korvaamaan pari miehekkään kokosta pakoputkea, niin arvostan kyllä perinteistä lähestymistä sporttisuuteen 😉
Tätä komppaan täysin. Aivan käsittämätön tuo nykyinen muotivirtaus (muidenkin merkkien kuin Audin kohdalla), jossa varsinkin auton peräpäähän pitää virittää mitä ihmeellisempää himmeliä ja peltitötteröä omituisen muotoilun lisäksi. Vähintään kaksi perinteistä ja mielellään pyöreää pakoputken päätä riittää mielestäni varsin hyvin ns. sporttisuuden ilmaisemiseen, mutta valitettavasti kyseinen ratkaisu näyttäisi olevan katoavaa kansanperinnettä... :'(
 
GTA1 sanoi:
Kumpikin Q5 malli kaipaisi minun mielestä vähän lisää pituutta perä-osastolle.
Sellainen 5-10cm lisää peräylitystä tekis ihmeitä koska nyt tuo on liian töpöperäinen.
Olen samaa mieltä, sekä ulkonäkösyistä että erityisesti tavaratilojen takia. Sama homma on muuten GLC SUVn tavaratilan kanssa. Q5 on muuten oikein tasapainoinen kokonaisuus mutta töpö perä ja pieni tavaratila eivät ole muun auton tasalla. Mutta ilmeisesti tämä venytys söisi liikaa Q7n ja GLEn markkinaa. Niissähän on varmasti paremmat katteet valmistajalle.
 
Popovice sanoi:
Tätä komppaan täysin. Aivan käsittämätön tuo nykyinen muotivirtaus (muidenkin merkkien kuin Audin kohdalla), jossa varsinkin auton peräpäähän pitää virittää mitä ihmeellisempää himmeliä ja peltitötteröä omituisen muotoilun lisäksi. Vähintään kaksi perinteistä ja mielellään pyöreää pakoputken päätä riittää mielestäni varsin hyvin ns. sporttisuuden ilmaisemiseen, mutta valitettavasti kyseinen ratkaisu näyttäisi olevan katoavaa kansanperinnettä... :'(

Mites tää Q4 perässä oleva himmeli? Spoileri kai tuo lienee, mutta jos tuotanto versioon tulee, niin voi ehkä laskea myyntiä.

 

Liitteet

  • Audi Q4 e-tron Sportback conceptjpg_0.jpg
    Audi Q4 e-tron Sportback conceptjpg_0.jpg
    45,9 KB · Katsottu: 290
Olenkohan tätä kysellyt jo viime talven puolella, mutta miten saa matrixien automaattipitkät pois päältä nopeasti? Toimivat mainiosti muuten, mutta keskikaiteen sisältävillä teillä tuli tänäänkin useampi pitkien vilkku rekoilta, eli varjostus ei aina toimi kuten pitäisi. Mitä tuossa tilanteessa teet, onko ainoa tapa saada pitkät pois päältä kääntää valojen kiertokytkin muuhun kuin automaattiin? Jos vetää viikseä taakse, tulee omien pitkien vilkku täydellä teholla, ärsyyntyy vastaantulija entistä enemmän. Ja viikseä eteenpäin työntämällä pitkät menee manuaaliin, eli päälle täydellä teholla... sama tai pahempi vaikutus rekkamieheen.
 
Kääntää tuollaisella tiellä valokytkimen 1-asentoon autolta ja menee manuaalipitkillä.

Tuo viiksi tosiaan ei ihan auta kuten kirjailitkin.
 
Muistaakseni menee manuaalipitkät myös silloin, kun laittaa 2x viiksestä ”pitkät päälle”. Kolmas kiskaisu sitten ottaa pitkät pois.

Käytännössä siis aina, kun tuossa tilanteessa haluaa pitkät, vetäisee tuplana. Ja kun porukkaa tulee vastaan, niin perinteisesti ekalla nykillä pitkät pois.

Näkee mittaristossa pitkien symbolista. Jos matrixilla, niin symbolin vieressä lukee ”auto”.