https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi Q4 e-tron

Tuossahan ei ole mitään järkeä, jos sulla jo on Audi ennestään.

Olisiko näitä - kun asiantuntemusta luovutuksessa ei ole - on annettu ohjeeksi lähteä nollasta liikkeelle, vaikka todellinen ongelma on jossain muualla kuin ohjelmaversioiden iässä - jotka toki päivittyy.

Appia koitin eilen saada henkiin, ei onnistunut vaikka ohjelma halusi päivittää itsensä alkuaan. Kokonaan poisto, luurin bootti ja uudelleen asennus niin lähti laakista pelittämään = update ei kait tehnyt sitä mitä piti.
 
Appia koitin eilen saada henkiin, ei onnistunut vaikka ohjelma halusi päivittää itsensä alkuaan. Kokonaan poisto, luurin bootti ja uudelleen asennus niin lähti laakista pelittämään = update ei kait tehnyt sitä mitä piti.
Tuota tapahtuu ainakin ompussa muillakin sovelluksilla. Esimerkiksi Ouran sovellus pitää asentaa uudestaan aika-ajoin.
 
No niin! Ensi torstaina on auton luovutus, ajattelin tehdä tunnukset vasta autoliikkeessä ja samalla parittaa autoon! Nyt vielä pitäisi päättää, uskaltaako auton ottaa kesäkumeilla, tilattuna on kyllä Nokian kitkat alkuperäisin vantein! Miltähän Audi tuntuu 11 Volvon jälkeen… kotiin jää kyllä Xc 90 T8 pidempään ajoon ja tilantarpeeseen, sen tilalle jo tilattu Volvo EX90…
 
Mulla olisi kyllä iso houkutus ottaa suvikumeilla. Etenkin, kun käytössä on toinenkin auto.
 
Itsellä tuli avaimen mukana ne raaputettavat myaudi koodit, mutta autosta ei ole tähän päivään mennessä löytynyt paikkaa johon ne lisätä, eli marmorilla pitää käsittääkseni tehdä.

Oma auto on edelleen huollossa. En ole ihan täysin laskuissa mutta olisikohan 6-7 viikkoa ollut nyt tänä vuonna. Kumma juttu, kun eivät saa noita päivityksiä Suomessa käyntiin.
 
Myyjän kanssa tuli juteltua q4:sestakin kun oman q8:n hain, sanoi että murhetta on latausluukun ja sovelluksen kanssa kuten palstalla käy ilmi, molemmat toimii kuulemma tuossa isommassa moitteetta. MyAudi laitettiin kuntoon tiskillä mutta kai sen saisi kuntoon kotonakin kun mukana tuli se tagi jossa on koodit.
 
Q4 ilman tyyppi ja mallimerkintää - kai se silti tulee takakontin quattro-lätkän kanssa?

Alkuperäisissä konfiguraattorikuvissa näin oli, mutta myAudi -sovellukseen tulleissa kuvissa sitä ei olekaan. Ei kai Audi nyt myisi nelivetoautoa ilman yhtään q-merkintää missään?
 
Volvolla tuo oli ainakin Sensuksessa hoidettu fiksusti, kun sovelluksen aktivoimiseksi piti istua autossa. Eli pitää olla fyysinen pääsy autoon. Täytyy katsoa millainen jumppa itsellä tulee, mutta pakostahan näitä tulee myöhemminkin kun autot vaihtaa omistajaa muuallakin, kuin k-kaupassa.

Kävin kyselemässä koukun asennusta, niin ainakin Herttoniemessä asia oli sen verran uusi, että jo hinnan selvittämiseen meni kaksi päivää. Saas nähdä kuinka asennus sujuu.
 
Volvolla tuo oli ainakin Sensuksessa hoidettu fiksusti, kun sovelluksen aktivoimiseksi piti istua autossa. Eli pitää olla fyysinen pääsy autoon. Täytyy katsoa millainen jumppa itsellä tulee, mutta pakostahan näitä tulee myöhemminkin kun autot vaihtaa omistajaa muuallakin, kuin k-kaupassa.
Jos on samantyylinen toteutus kuin B9:ssä, niin auton mukana tulee kortti jossa on koodi, jolla auton softat saa liitettyä omaan applikaatioosi. Pelkkä VIN-numero ja autossa olo sekä pääkäyttäjäksi lisäys ei siis riitä

Jos tuo kortti on hävinnyt matkan varrella, niin tehtaalta tilaamalla saa uuden n 100€ hintaan
 
Kävin kyselemässä koukun asennusta, niin ainakin Herttoniemessä asia oli sen verran uusi, että jo hinnan selvittämiseen meni kaksi päivää. Saas nähdä kuinka asennus sujuu.
Millaista hintaa pyytävät koukusta asennuksineen? Oma auto tulossa toukokuussa ja mietin että asennutanko tarvikekoukun vai alkuperäisen. Ilmeisesti sähkösarjoja on jo kehitetty MEB autoihin jo siten, että auto tunnistaa jos koukku perässä.
 
Millaista hintaa pyytävät koukusta asennuksineen? Oma auto tulossa toukokuussa ja mietin että asennutanko tarvikekoukun vai alkuperäisen. Ilmeisesti sähkösarjoja on jo kehitetty MEB autoihin jo siten, että auto tunnistaa jos koukku perässä.
Marmorilta hintaa tulee parisen tonnia. Itse koukku 1200 + 4h työtä + koodaus. Aikanaan kun kyselin Volvoon koukkua, niin sitä ei saanut kuin marmorilta. Kyse siis puoliautomaattisesta koukusta, mikä on mun mielestä loistava keksintö. Eli koukku putoaa napista alas ja kädellä sitten vedetään paikalleen. Vapautus samasta napista ja nosto piiloon.
 
Millaista hintaa pyytävät koukusta asennuksineen?
Kysyin Koukkupajalta tarjouksen viime syksynä, irroitettava tarvikekoukku 900€ asennuksineen. Kun selvitin asiaa tarkemmin, niin ilmeisesti OTA-päivitykset eivät ole toimineet ID4 kanssa tarvikekoukulla. Joku oli käynyt koodaamassa koukun pois -> päivittänyt -> koodannut takaisin niin päivitys oli onnistunut. En tiedä onko Audi yhtä kranttu mutta ainakin tämä kannattaa varmistaa. Minulle tulossa alkuperäinen, jälkikäteen asennettuna, noin pari tonnia täälläkin.