https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi e-tron

Tämä kulutuksista vouhkaaminen on mennyt sähköautoilun myötä ihan uusille kierroksille. Lyhyesti omat kokemukset e-tronista (sb 50 vm. 2021): erinomainen auto ajaa, quattro toimii kuten nelivedon pitää kaikissa olosuhteissa, ilmajousitusta ei pompota minkäänlaiset tien epätasaisuudet. Omissa ajotarpeissa toimintamatkakaan ei ollut rajoite, latausnopeus oli OK. Miksi myin pois? Vaihtelu virkistää ja pidän kyllä myös BMW i4:stä, hyvin erilainen auto kokonaisuutena, mutta katsellaan nyt pari vuotta. Kaikki nämä on heti kohta vanhaa tekniikkaa.
 
Vaan kommentti @Inaukkari , arvostan tosi paljon osaamistasi ja tietämystäsi BMW-langoissa ja aktiivisena ASn lukijana seuraan niitä jatkuvasti, usein myös osaat / tiedät asoita. Ropsit siitä - kuittasin kuitenkin kuten Sinunkin tapauksessasi, para tieto perustuu yleensä kokemukseen…👍

Itsekin voisin hyvin kuvitella ostavani toisen uuden Bemarini (se eka oli 316i vm 1987, josko jo osaisivat valmistaa auton joka menee suoraan kesällä ja talvella - joo vitsi vitsi, totta toinen puoli, viimeksi koeajettu joulukuussa i4 M50

👍
 
Vaan kommentti @Inaukkari , arvostan tosi paljon osaamistasi ja tietämystäsi BMW-langoissa ja aktiivisena ASn lukijana seuraan niitä jatkuvasti, usein myös osaat / tiedät asoita. Ropsit siitä - kuittasin kuitenkin kuten Sinunkin tapauksessasi, para tieto perustuu yleensä kokemukseen…👍

Itsekin voisin hyvin kuvitella ostavani toisen uuden Bemarini (se eka oli 316i vm 1987, josko jo osaisivat valmistaa auton joka menee suoraan kesällä ja talvella - joo vitsi vitsi, totta toinen puoli, viimeksi koeajettu joulukuussa i4 M50

👍
Miten tämä liitty Audi e-troniin?
 
Liittyy niin että mutu / maine ei mielestäni riitä, arvostaisin enemmän kokemusta kun arvioidaan otsikon mukaista autoa. En minä ainakaan mene arvioimaan eri merkkien /mallien lankoihin arvostelemaan mutun / maineen perusteella. Toki jos Sinulla ei ole vielä paljoa kokemusta eri autoista, voit toki tehdä niin …
 
Ei omakohtaista kokemusta, mutta eri viestiketjuja ja foorumeita lukemalla saa kuvan, että moottoreita (etu/taka) on näissä rikkoontunut huolestuttavalla tahdilla, ja samat ongelmat myös uusiutuneet eli varsinaista korjausta jäähdytysnesteistä johtuvaan ongelmaan ei ole löytynyt, Maahantuoja/tehdas toki näitä toistaiseksi korvannut, mutta mikähän mahtaa olla tilanne kun vuosia kuluu ja mittarissa on vaikka tuo 170tkm? Moottorin vaihtokustannukset noin 7000 euroa per moottori.
 
Jep, nuo moottoriprobleemat vähän latisti tunnelmaa kun tällaisia katselin sillä silmällä. Yleensä tuntuu olevan takamoottori missä vikaa. Mutta onhan tuo houkutteleva paketti kun katselee noita hyvin varusteltuja mitä tuotu Saksasta ja Ruotsista.
 
Muistelen et my 21 tai 22 tuli jotain muutoksia. Muuttuuko akku paremmaksi kuin vanhemmissa. Joku softamuutoskin vanhempiin tuli millä rangea saatiin kasvatettua. Mutta softalla ei tosiaan saannut kaikkia etuja mitä tuoreimmat vuosimallit toi.

Tuossa hyvin kuvattu nuo muutokset mallivuosien välillä ja range-vaikutus:

my2020v2.jpg


Muutenkin tämä on hyvä sivu jos haluaa tarkemmin tutustua malliin: https://electrichasgoneaudi.net/models/e-tron/ On kaikki muutokset, varusteoptiot jne käyty läpi.