https://tummennuskalvot.fi/

Audi e-tron GT

Toimiiko muilla tuo mukavuusseisontailmastointi niin, että sillä saa myös ratinlämmityksen päälle? Minulla kyllä penkki lämpenee, mutta ratti ei. Ratin lämmitys kyllä toimii kun sitten ajaessa ratista sen laittaa päälle.
 
Toimiiko muilla tuo mukavuusseisontailmastointi niin, että sillä saa myös ratinlämmityksen päälle? Minulla kyllä penkki lämpenee, mutta ratti ei. Ratin lämmitys kyllä toimii kun sitten ajaessa ratista sen laittaa päälle.
Ei lämpene ratti, mikä on todella erikoinen ratkaisu.
 
Juu, en minäkään sitä löydä sovelluksesta enkä autosta, siksi tässä ihmettelen, että onko autossa vikaa, vai onko tuo varusteen kuvaus väärin :)

Eli sillä vähän täällä kyselin, että jos tuo ratin lämmitys seisontalämmityksen yhteydessä toimii jollakin muulla, niin sitten tietäisin että omassa on joku vika, ennenkuin lähden huoltoon kiikuttamaan.
 
Juu, en minäkään sitä löydä sovelluksesta enkä autosta, siksi tässä ihmettelen, että onko autossa vikaa, vai onko tuo varusteen kuvaus väärin :)

Eli sillä vähän täällä kyselin, että jos tuo ratin lämmitys seisontalämmityksen yhteydessä toimii jollakin muulla, niin sitten tietäisin että omassa on joku vika, ennenkuin lähden huoltoon kiikuttamaan.
Juu sama juttu, ei löydy sovelluksesta, vaikka on olemassa manuaalisesti
 
Kyselin tuosta ratin lämmityksestä liikkeestä ja kysyivät sitten maahantuojalta, niin tuossa on konfiguraattorissa virhe. Ei ole tarkoituskaan rattia voida esilämmittää. Huvikseen kävin Saksan Audin konfiguraattorista katsomassa ja siellä ei tosiaan ratin lämmityksestä puhuta mitään tämän varusteen kohdalla.
 
Kyselin tuosta ratin lämmityksestä liikkeestä ja kysyivät sitten maahantuojalta, niin tuossa on konfiguraattorissa virhe. Ei ole tarkoituskaan rattia voida esilämmittää. Huvikseen kävin Saksan Audin konfiguraattorista katsomassa ja siellä ei tosiaan ratin lämmityksestä puhuta mitään tämän varusteen kohdalla.
Tuohan vie puolet lämmitettävän ratin ideasta. Onko muissakin Audeissa tällainen hölmöys?
 
Tuohan vie puolet lämmitettävän ratin ideasta. Onko muissakin Audeissa tällainen hölmöys?
-21 Q7:ssa lämpenee ratti. Applikaatio näyttää ihan samalta kuin tuossa Loggerin liittämässä kuvassa, eikä siinä voi siis ratin lämmitystä valita, mutta kyllä se lämpenee mikäli istuinlämmitys on valittuna.
 
Tuohan vie puolet lämmitettävän ratin ideasta. Onko muissakin Audeissa tällainen hölmöys?

Samaa mieltä. Liikkellelähdettäessä kun laittaa sen päälle niin menee kuitenkin jonkin aikaa ennenkuin lämpenee, niin joutuu sitten kylmää rattia hypistelemään jonkin aikaa.
 
Samaa mieltä. Liikkellelähdettäessä kun laittaa sen päälle niin menee kuitenkin jonkin aikaa ennenkuin lämpenee, niin joutuu sitten kylmää rattia hypistelemään jonkin aikaa.
Eikä tuo ratinlämmintin ole kovin kummoinen teholtaankaan. Edellisissä autoissa on ollut huomattavasti paremmat + etäohjauksella kytkettävät. No, eipä sitä ratinlämmitintä taida tämän talven pakkasilla juuri ehdi käyttää. Oma GT on kolmatta viikkoa siinä ”tunnin” ohjelmistopäivityksessä.
 
Eikä tuo ratinlämmintin ole kovin kummoinen teholtaankaan. Edellisissä autoissa on ollut huomattavasti paremmat + etäohjauksella kytkettävät. No, eipä sitä ratinlämmitintä taida tämän talven pakkasilla juuri ehdi käyttää. Oma GT on kolmatta viikkoa siinä ”tunnin” ohjelmistopäivityksessä.

Tämä on itselläni ensimmäinen auto, jossa on ratinlämmitin, niin ei ole muista kokemuksia. Mutta kyllä tuota talvella on miellyttävä käsitellä avokäsin, kun on lämmin. Varuste maksoi muistaakseni jonkun 140 euroa, joten leasingmaksuun vaikutti vain pari euroa kuussa, joten päätin huvikseni kokeilla :)
 
Tässä nykyisessähän on ratinlämmitin ja tänään testasin kun oli miinus 10 ast lämpö. Vaikka sitä ei mainita apissa, niin kyllä se oli n. 20 min lämmityksen aikana lämmittänyt rattia. Penkinlämmitin oli vain valittuna ja rattiahan ei apista voikkaan valita. Ja kun autoon istuin ja laitoin virran päälle "Start" niin mittaristossa näkyi ilmoitus "steering wheel warm OFF" tai sinnepäin.
 
Siis bemun rattilämppäri etänä näinä pakkaspäivinä on taas turhan tehokas.
Yleensä kun lähen 3 krs autolle laitan lämmityksen päälle, kun menen autoon, on se 2-5min saanut sen ratin jo ..vetin kuumaksi.
Ei tarttiis niippal lämmittää, sanois raummalaine.
Sama homma penkinläppäreissä. Menee lämpimässä autossa päälle, kun pakkanen nouse 7-10, vaikka ei tarvetta.... onneks saa pois manuaalisesti.
 
Tässä nykyisessähän on ratinlämmitin ja tänään testasin kun oli miinus 10 ast lämpö. Vaikka sitä ei mainita apissa, niin kyllä se oli n. 20 min lämmityksen aikana lämmittänyt rattia. Penkinlämmitin oli vain valittuna ja rattiahan ei apista voikkaan valita. Ja kun autoon istuin ja laitoin virran päälle "Start" niin mittaristossa näkyi ilmoitus "steering wheel warm OFF" tai sinnepäin.
Mielenkiintoista. Omassa autossa ratti ei lämpiä etäohjauksella. Eikä vastaava ilmoitustakaan näy.
 
Eihän se kuumaksi tule ja kun auto muutenkin on lämmin etäohjauksella, eroa ei juuri huomaa. Tuon ilmon ihan sattumalta huomasin, ja tunnustelin rattia tarkemmin. Ja olihan siinä lämpimämpiä kohtia , mutta ei koko kehä.
 
Ja olihan siinä lämpimämpiä kohtia , mutta ei koko kehä.
Eihän ilmastoinnin takana ole tehosäätöä ratin lämmitykselle?

Itse huomasin vasta 1,5v jälkeen että ID:ssä ilmastoinnin takana on ratin lämmityksen teholle kolme pykäläinen säätö - eri välilehtien alla on erilaiset valinnat, toisessa ON/OFF, toisella em. kolme pykäläinen valinta joka tuntuu vaikuttavan ON/OFF valinnan tehoonkin.
 
Yleensähän ohjelmistopäivityksissä korjaillaan bugeja, mutta joskus näemmä tehdään uusia. Tuikitatpeellinen pyyhinten jättäminen yläsentton toimii enää vain keskinäytön valikosta, vaikka mittaristo kehottaa käyttämään pyyhinviikseä. Hienosti toimi tähän uusimpaan kamppispäivitykseen saakka.
 
^ huomasin saman. Aikani viikseä ronklattuani sain ne kuitenkin jäämään yläasentoon, mutta en vielä keksinyt mitään 100 % varmasti toistettavaa sekvenssiä jolla se onnistui. Eli vähän vaikutti siltä, että tuurista kiinni toimiiko :)
 
Kävin tuota nyt pihalla testaamassa ja tällaisella metodilla toimi todella hyvällä onnistumisprosentilla (9 kertaa 10:stä)
Ensin sammutan auton napista ja ennenkuin avaan oven, niin tosi nopea painallus viiksestä alas.
Tosiaan 10 kertaa testasin ja kerran epäonnistui.

Mutta tosiaan joku tuossa on mennyt softassa solmuun, sillä pitkällä painalluksella ei toimi ollenkaan, edes vahingossa.
 
Kävin tuota nyt pihalla testaamassa ja tällaisella metodilla toimi todella hyvällä onnistumisprosentilla (9 kertaa 10:stä)
Ensin sammutan auton napista ja ennenkuin avaan oven, niin tosi nopea painallus viiksestä alas.
Tosiaan 10 kertaa testasin ja kerran epäonnistui.

Mutta tosiaan joku tuossa on mennyt softassa solmuun, sillä pitkällä painalluksella ei toimi ollenkaan, edes vahingossa.
Tällä nimenomaisella auton antamalla ohjeella ei toimi, ja sehän tässä ihmetyttää.BF518688-8FDE-43EE-9DBD-5098FFAC2355.jpeg
 
Huomasinpa sattumalta autosta taas uuden ominaisuuden. Jos sivupeilien säätökytkin on oikean sivupeilin kohdalla, niin auto kääntää oikean sivupeilin automaattisesti osoittamaan alas kun laittaa peruutusvaihteen päälle.