- 10.7.2022 klo 14:32 / Audi e-tron GT
Tosiaan edellisessä autossa en käyttänyt puheopastusta kertaakaan niin jäi huomioimatta mitä kieltä se puhuu. No laitoin ne kuitenkin tästäkin pois päältä kun mittariston visuaaliset opasteet ovat riittävät.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tpu sanoi:Toinen ihmetys jarrupolkimeen liittyen. Normaalisti kun istun autoon ja painan jarrupolkimen pohjaan, niin auto käynnistyy, jolloin tarttee vain laittaa vaihde silmään ja ajaa. Mutta satunnaisesti käy niin, että ei käynnistykään, vaan pitää erikseen painaa Start-nappia.
Logger sanoi:Tätä käynnstymisen logikkaa olen ihmetellyt itsekin. En ole keksinyt mitään tiettyä syytä asiaan
No, ei taida olla kovin pitkään ihmettelyn aihe itsellä enää. Autolla on nyt ajettu 20000 km:
-Etukamera rikki. Korjaus tulossa viiiimein reilun 2kk odottelun jälkeen.
-Ovet ja keskikonsoli natisee ja nitkuu.
-Spoileri rikki.
Tuntuu olevan sääntönä, että mitä kalliimman auton hankin, sitä useammin sitä pitää käyttää huollossa. Miksei näille ole varattuna kiinteää säännöllistä huoltoaikaa esim. viikottain, jonka voisi sitten perua, jos jostain kumman syystä sitä ei sattuisikaan tarvitsemaan.
Taitavat nämä olla aika tasalaatuisia konsernisisaruksensa kanssa. Tiedän yhden Taycanin, jossa 360-kamerajärjestelmää on remontoitu jonkin verran, eikä kuulemma ole ainoa yksilö. Kerran erehdyin myös painamaan kyseisessä autossa napista, jolla spoilerin saa "puhdistusasentoon" ja sehän jäi jotenkin puoliväliin jumiin. :-\ Laskeutui onneksi sitten itsekseen. Natinoista tms. en ole kuullut valituksia kyseisen auton kohdalla. Kyllähän ne ongelmat aina harmittaa, toki erityisesti uudessa arvokkaassa autossa.Logger sanoi:No, ei taida olla kovin pitkään ihmettelyn aihe itsellä enää. Autolla on nyt ajettu 20000 km:
-Etukamera rikki. Korjaus tulossa viiiimein reilun 2kk odottelun jälkeen.
-Ovet ja keskikonsoli natisee ja nitkuu.
-Spoileri rikki.
Varmaan saa, mutta mikä tarve tuolle on? Automatiikka sytyttää ne tarvittaessa kun vähänkin hämärtää.tpu sanoi:Tietääkö joku, saako tähän MY22 autoon jotenkin koodattua takavalot palamaan päiväajovalojen kanssa?
Logger sanoi:Varmaan saa, mutta mikä tarve tuolle on? Automatiikka sytyttää ne tarvittaessa kun vähänkin hämärtää.
Tästä täysin sama havainto. Hyvä pointti! Itse käytän takasumuvaloa, joka muistaaksen kytkee myös takavalot päälle? GT:n valoautomatiikka on kyllä aika herkkä, usein kytkee valot päälle myös päivällä, milloin mistäkin syystä, esim. Sateella tai auringon paistaessa matalalta.Vempula sanoi:Monta kertaa olen nähnyt valoautomatiikalla varustetun auton ajavan perä pimeänä, vaikka keliolosuhteet takavaloja vaatisivat. Pöllyävä lumi ehkä selkein esimerkki. Anturin mielestä on edelleen niin valoisaa, että valoja ei tarvitse kytkeä päälle, mutta todellisuus on jotain ihan muuta.
Ajattelin vaan että varmuuden vuoksi turvallisempaa jos palaisi aina. Aiempien Audien kanssa olen tuohon tottunut. Mikähän homma siellä on kun tässä ne ei pala? Myyjä sanoi että MY23 versiossa sitten taas palaaLogger sanoi:Varmaan saa, mutta mikä tarve tuolle on? Automatiikka sytyttää ne tarvittaessa kun vähänkin hämärtää.
Saksalaisten huhupuheiden mukaan softapäivitys, joka pienentää kulutusta/ parantaa toimintamatkaa. Taycaneissahan on käynnissä myös isot päivityskampanjat, joilla mm. pyritään myös pidempään toimintamatkaan, olisiko tässä vähän vastaavasta kyse? Taycan ainakin menee tuon päivityksen jälkeen huomattavan paljon enemmän puhtaasti takavetona. En tiedä vaikuttaako Audiin samoin?tpu sanoi:Auto ilmoitti tänään että kuuluu mahdollisesti kampanjan piiriin, kampanjanumero 93P9.
Mikähän tuo on?
tpu sanoi:En muista kysyinkö tätä tässä ketjussa jo aiemmin, mutta minulla on nyt GT:n mittarissa 4000 km ja edelleen tekee sitä, että joka päivä muutamat ensimmäiset jarrutukset menee pelkillä jarruilla ja regenerointi alkaa toimia vasta sen jälkeen.
JiiJii71 sanoi:Lähtiessä akku 100%?
tpu sanoi:En muista kysyinkö tätä tässä ketjussa jo aiemmin, mutta minulla on nyt GT:n mittarissa 4000 km ja edelleen tekee sitä, että joka päivä muutamat ensimmäiset jarrutukset menee pelkillä jarruilla ja regenerointi alkaa toimia vasta sen jälkeen. Toimiiko muillakin samoin?
tpu sanoi:Minkälaiset paineet teillä on renkaissa? Pistin vaan merkille kun kävin talvirenkaat laittamassa alle, että eteen oli laitettu 3,7 bar ja taakse 3,8 bar. Renkaat on nuo vakiokokoiset, eli edessä 245/45R20 ja takana 285/40R20.
Puuhastelu sanoi:Nuo on kyllä liian kovat paineet. Jos kylmänä laitat 2,5bar niin voisi olla hyväksyttävä kyytikin autossa,