https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi, BMW vai Mercedes-Benz

Näistä kolmesta halutuin?


  • Äänestäjiä yhteensä
    150
Bemari tietty. Ei taida tälläkään palstalla kukaan vielä tietää BMW 2-sarjan hinnoista. Saksassa ja Ruattissa jo aikaa maahantuojien hinnastoissa mutta ei meillä. :(
 
Nyt meinasin kokeilla ensimmäistä kertaa Mersua ja uutta C200A Premium Business Exclusive mallia.Ikääkin sen varran ja tukka harmaantuu.Bemareita ollut perheessä 13 kpl,2000 luvun jälkeen.Mielestäni BMW:t on nähty.Samalla kaavalla ovat sisutukset olleet koko ajan.Koe ajoin 5 sarjalaista ennen Mesen ostoa .Oli mielestäni kankea ajettava 3 sarjalaiseen verrattuna.
Audi on ihan ok mutta on vähän jäänyt jälkeen Mersusta ja BMW:stä.Ilmankos pistivät jäihin suunnittelun tässä jokin aika sitten.Ongelma on myöskin Audilla tämä VAG konserni ja Kesko.
 
Helppoa, BMW myös Audi ja MB tullut testattua, ei tosin omissa nimissä mutta enempi vähempi pitkillä koeajoilla todettua, että ei tarvetta vaihtaa merkkiä.
 
Jostain syystä mikään noista ei kiinnosta. Audi on nykyajan Bemari eli pikkupomojen sun muiden markkinointipäälliköiden egon nostatusväline liikenteessä. Mersulla taas ei ole mitään kiinnostavaa. Etuvetoiset ei ole Mersuja ja C on jotenkin niin pappa edelleen. Baijerilainen ei taas muuten kiinnosta. En tiedä syytä, mutta ei ole koskaan sytyttänyt. Jos premiumia pitäisi nyt alle laittaa niin Volvo V40/V60 olisi minun valintani.
 
Itsekin kyllä lasken Volvon mieluummin premiumiksi kuin miksikään muuksi, ja oman kokemuksen mukaan esim. laatuvaikutelma on kaikissa nykymalleissa (pl. ehkä pian poistuva XC 90) ihan mainitun saksalaiskolmikon tasoa. Jos pakko olisi ja valita pitäisi niin mieluummin noista kyseenalaistaisin Audin premiumstatuksen...
 
Väliraporttia 100 äänestäjän jäljiltä. Kiitokset klikkaajille. Hämmentävän vähäinen lukema "ei kiinnostuneita". Bemari kuitenkin halutuin, Audi toisena ja Mersu tässä vaiheessa vimosena. Erot merkkien välillä selviä. Onko kukaan ynnäillyt millä merkillä (näistä) on tänä päivänä laajin mallisto Suomessa?
 
Tällä hetkellä vastasin vielä, että Audi, koska Audeilla on tullut viimeiset kymmenisen vuotta erittäin tyytyväisenä ajeltua. Seuraavaksi tulossa ensimmäinen BMW, joten vastaus voi tulevaisuudessa vaihtua. Tai sitten ei... :) Audi ja bemari on aina kiinnostanut, mutta mersu ei ole koskaan oikein kolahtanut. Jotenkin se mersun pappaimago on niin tiukassa...

Se mitkä merkit mielletään premiumiksi jakaa mielipiteitä näemmä voimakkaasti. Osa on sitä mieltä, että premiumia ovat bemari, mersu, Audi ja Volvo. Osa jättää Volvon pois listalta ja osa on ehdottomasti sitä mieltä, että Audi on ainoastaan lisähintainen skoda tai volkkari.

Mietitäänpä tilannetta, että Audi ei olisi koskaan ollut osa VAG- konsernia. Autot olisivat kuitenkin täysin samanlaisia kuin tänä päivänä. Väitän, että suurin osa mieltäisi Audin premiumiksi. Jos taas BMW:llä olisi pari "tavismerkkiä", joista toinen entinen itäautomerkki ja näiden kolmen merkin valmistuksessa käytettäisiin samoja komponentteja niin bemari jakaisi mielipiteitä kuten Audi tällä hetkellä. Vaikka bemaritkin olisivat aivan samanlaisia kuin tänä päivänä.  Premiumhan on käsitteenä ainoastaan mielikuva. Audista tulee helpommin luotua mielikuva ei niin laadukkaana autona kuin, että ajataltaisiin skodan ja volkkarin olevan lähempänä premiumia.       
 
Uusi sakuissa jo julkaistu Autobild pisti testissään järjestykseen premium-farkut ja muutamia taviksia.

Passat oli ykkönen, 3-sarjan Touring pääsi sijalle 2 ja C-sarjan farkku (uusin malli) oli kolmonen. Samassa testissä oli myös Avensis ja Octavia Combi. Octavia oli mersun jälkeen neljäs ja Avensis testin häntäpään viimeinen eli kymmenes.

Tämä vaan vinkkinä, jos jotakuta kiinnostaa lukea tuo vertailu.
 
TON-III sanoi:
Kyllä itse olen ihan myyty audin teknologiaan ja siihen miltä se tuntuu ajaa, ja omaa jotain sporttista miltei mallista riippumatta: audi on nelivetoinen niin halutessasi ( niin kuin minäkin  :p ), se on dynaaminen ( niin kuin ..... ), parhaimmillaan ilman 'kiiltäviä' ( -"- ) ja sitä pukee punainen väri ( niin kuin ..... ).

Audi.

Taidan olla pyörtämässä vastaustani, jos kyse on 4-ovisesta vajakista niin uusi MB C menee kärkeen (A3 verrokkina, A4 B8 on mulle 'iso'), nelivetoisenakin mersu mennee kärkeen ( manuskasta plussaa), jos vaihdetaan kaksiovisiin (coupe) bemmun uusi 2-srja olisi kiinnostava ........ mutta tarkka mies dumppaa sen kalliiden vakuutusmaksujen vuoksi, muita kiinnostavia coupeja ei ole (A5 on 'iso').

Uudet A3 ja MB C ovat omassa rakkauksessa tällä hetkellä ylimpinä.
 
TON-III sanoi:
Taidan olla pyörtämässä vastaustani, jos kyse on 4-ovisesta vajakista niin uusi MB C menee kärkeen (A3 verrokkina, A4 B8 on mulle 'iso'), nelivetoisenakin mersu mennee kärkeen ( manuskasta plussaa), jos vaihdetaan kaksiovisiin (coupe) bemmun uusi 2-srja olisi kiinnostava ........ mutta tarkka mies dumppaa sen kalliiden vakuutusmaksujen vuoksi, muita kiinnostavia coupeja ei ole (A5 on 'iso').

Uudet A3 ja MB C ovat omassa rakkauksessa tällä hetkellä ylimpinä.

Tarkka mies bumppaa myös mersut vakuutusmaksujen osalta. Myös mersuissa on bemarin ohella todella suolaiset vakuutusmaksut. Audi on kolmikon halvin vakuuttaa, joskaan ei sekään halvimmasta päästä.
 
Voimasavu sanoi:
Mietitäänpä tilannetta, että Audi ei olisi koskaan ollut osa VAG- konsernia. Autot olisivat kuitenkin täysin samanlaisia kuin tänä päivänä. Väitän, että suurin osa mieltäisi Audin premiumiksi. Jos taas BMW:llä olisi pari "tavismerkkiä", joista toinen entinen itäautomerkki ja näiden kolmen merkin valmistuksessa käytettäisiin samoja komponentteja niin bemari jakaisi mielipiteitä kuten Audi tällä hetkellä. Vaikka bemaritkin olisivat aivan samanlaisia kuin tänä päivänä.  Premiumhan on käsitteenä ainoastaan mielikuva. Audista tulee helpommin luotua mielikuva ei niin laadukkaana autona kuin, että ajataltaisiin skodan ja volkkarin olevan lähempänä premiumia.     
Jos Marsu kerta on absoluuttista reemiumia, niin eikös silloin Audi entisenä Marsun merkkinäkin sitä ole?  :p
 
Mulla piti vakuutusmaksujen nousta superbista noin 400 euroa, mutta kas "vain" 200 euroa oli hinnassa premiumia.  ;D
 
Children of the damned sanoi:
Tarkka mies bumppaa myös mersut vakuutusmaksujen osalta. Myös mersuissa on bemarin ohella todella suolaiset vakuutusmaksut. Audi on kolmikon halvin vakuuttaa, joskaan ei sekään halvimmasta päästä.
Kun vaihdoin 3 sarjalaiseni M-B C sarjaan niin vakuutus maksut tippuivat n.220€ vuodessa.M-B:n maksut ovat 912€ vuodessa täysillä bonareilla ja kaikilla vakuutus herkuilla.Onhan ne maksut silti aika kalliit ja joka vuosi nousevat.Pitää vaan näköjään kilpailuttaa vakuutuksia kerran vuodessa.
 
Hienoja kaikki. Itse tosin lasken myös volvon premiumiksi vaikka ei saksalainen olekkaan.
Muttamutta, jos lompakko sallisi niin ehdottomasti marsu, mitään järkiperustetta tähän ei voi antaa, maailma vaan näyttää paremmalta kun seuraa sitä keulatähden läpi.
En muuten ymmärrä miksi ne on siirtänyt osassa malleista sen tähden siihen maskiin. Jos olisi varaa marsuun, tähden olisi ehdottomasti oltava konepeitossa. Ikäkin lähestyy muutaman vuoden päästä neljääkymppiä joten senkin vuoksi tuommoiset klassisemman näköiset laitteet rupee miellyttämään silmää.
Varmaan samasta syystä myös v70 aiheuttaa jollain perverssillä tavalla omistamisen halua...
 
Voimasavu sanoi:
Mietitäänpä tilannetta, että Audi ei olisi koskaan ollut osa VAG- konsernia. Autot olisivat kuitenkin täysin samanlaisia kuin tänä päivänä. Väitän, että suurin osa mieltäisi Audin premiumiksi.

Kai varmaan mieltäisi niin kuin nykyäänkin. Minulle Audi on lähinnä Volvon tms. kilpailija, etuvetoisen auton tunnistaa usein jo mittapiirustuksista tietämättä auton rakennetta tarkemmin ja Audin koppa(mittasuhteet) on tosi ankean näköinen. Monet autoista kiinnostuneetkin vertailevat pelkästään maskien ja valaisimien muotoja  :) Molemmilla noilla merkeillä on hyviä malleja, kilpailijoilla on kuitenkin mieluisampia ja minulle sopii Mercedes ja BMW, kun en niin tykkää etupainoisista autoista pl. jotkin pikkusportit. Mersun hyötyajoneuvot laskee merkin haluttavuutta ja nyt Bemullakin on etuvetokottero mallistossa. Äänestin Bemmiä omien kokemusten perusteella, tosin Japaniasta ja USA:sta löytyy myös mieluisia autoja.
 
juupeli sanoi:
Suomen myynneissä ei ole isoja eroja, sillä vuoden 2013 ensirekisteröinneissä mahtuvat tuhannen kappaleen sisään.

Vuoden 2014 ensirekisteröinneissä ei enää mahduta ihan tuhannen yksilön "sisään". Järjestys säilyi ennallaan. Kaikki kasvattivat myyntiään, Audi näistä kolmesta myydyimpänä eniten, sitten M-B ja BMW.
 
3-sarjalaiset ovat kalliita koska eivät vielä eroittele E30 ja F30. Jengit kikkailee vanhoilla ja teloo niitä niin siksi uudemmatkin on kalliita.
5-sarjalainen pitäisi olla kaikkialla halvempi vakuuttaa.
 
juupeli sanoi:
Suomen myynneissä ei ole isoja eroja, sillä vuoden 2013 ensirekisteröinneissä mahtuvat tuhannen kappaleen sisään.

juupeli sanoi:
Vuoden 2014 ensirekisteröinneissä ei enää mahduta ihan tuhannen yksilön "sisään". Järjestys säilyi ennallaan. Kaikki kasvattivat myyntiään, Audi näistä kolmesta myydyimpänä eniten, sitten M-B ja BMW.

Lähinnä omaksi ilokseni aloittamani suurpiirteisen seurannan kolmas vuosi. Ensirekisteröinnit Suomessa vuonna 2015. Järjestys edelleen sama. Audi, M-B ja BMW. Ensimmäisen ja kolmannen ero oli nyt supistunut. Vajaat 600. BMW oli ainoa joka lisäsi myyntiään, kahdella muulla tultiin alaspäin.
 
Mersuun ei ole tarpeeksi ikää, muija inhoo bemaria joten pari olympiavolsua pihalla.
 
Näin pieni tuloisena joutuu tyytyynooppeliin, mut Mersuhan se noista ois... Vagit kauhisttuttaa käytettynä ja ei tuo pippeli kasva vaikka buimurilla ajelis..  :eek: