https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi, BMW vai Mercedes-Benz

Näistä kolmesta halutuin?


  • Äänestäjiä yhteensä
    150

juupeli

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Kolme saksalaista premiumia. Mallistoa on joka merkillä laidasta laitaan ja eikun lisää tulossa. Suomen myynneissä ei ole isoja eroja, sillä vuoden 2013 ensirekisteröinneissä mahtuvat tuhannen kappaleen sisään. Mutta nyt ei kysytä suosituinta vaan halutuinta merkkiä. Perustelujakin olisi kiva lukea.

Oma valintani on BMW. Sieltä jostain nuoruusvuosilta jäänyt mielikiksi. En osaisi järjellä selittää. Todennäköisesti tykkäisin kaikista  :)

Minkä merkkisen auton näistä kolmesta olet halunnut / haluaisit?
 
Jos ihan nykymallisto katselee niin Mercedes nousee ykköseksi, ja ihan varmasti ko. mallistosta itselle sopivia menopelejä löytyisi useampikin. Yksittäistä mallia funtsiessa Bemarin X6 ja X5 kolahtavat isolla numerolla, mutta muuten Bemari ei hirveästi merkkinä kiinnosta. Audia en jostain syystä voisi kuvitella harkitsevani missään olosuhteissa.

Kysyjä kuitenkin haluaa yhden voittajaksi, joten se on Mersu. Arvokkuutta, tyylikkyyttä, hiljaisuutta, laatua. Näillä perusteilla.
 
Tuli vastattu että noista ei mikään kiinnosta. ;)
Kyllähän noista jokaisesta merkistä löytyy malli,joka kiinnostaisi,
mutta hintaluokka on silloin n. 70 000€ ja siitä yli taivas kattona.
Oletan,että tässä kyselyssä puhutaan uusista autoista.
Nyt ei lompakko taivu moiseen.
Premium pitää oikeasti olla premium,jos sellaisen hankkii.
Jos ois rahaa tarpeeksi,niin sitten Mese.
 
Jos yksi pitää valita niin Mersu. Järkevin meikäläiselle olis E malli vm 07-09.
Uudet kuuluu olevan niin vikasia, mikä saa vahvistusta kun katsoo paljon 10- E mesejä nettiautossa tarjolla.

Kakkosena olis BMW- nykymalleista GT 3.
Audit on ahtaita (ainakin sen oloisia).
 
Mitä olen viime aikoina ajanut, niin Mersu vaan sopii parhaiten käteen.
Ohjaamon ergonomia, suunnittelu ja katkaisimien toiminta on loogista.
Audilla ja BMW:llä tuntuu olevan jotenkin samanlainen käsitys siitä, minkälainen ohjaamon kuuluu olla.
Mersu on mielestäni oikeammalla linjalla.
Vielä kun Mersuun saisi kunnon penkit.
Ja niin, kunhan itse saisi sitä rahaa tarpeeksi...
 
Jos, siis jos, olisi riittävästi rahaa... Ostaisin todennäköisesti A6 Allroadin, se on ainuita tänä päivänä kiinnostavia Audeja S3:n lisäksi, S3 SB on vaan vähän turhan pieni omiin tarpeisiin..

En ostaisi mersua, vaikka tykkää kovasti esim tämän uuden eemelin lookista, karu ja kulmikas, etenkin sedan, on jotenkin rajun oloinen tietyillä kilkkeillä...

BMW:llä ei oikein ole mitään suurta omistamisen halua herättävää autoa, ainakaan mitään mikä ylittäisi A6 Allroadin tai Eemelin haluttavauuden..

Onneksi ei ole tätä ongelmaa, vaan joudun valitsemaan paljon isommasta kirjosta, hemmetin paljon halvemmista autoista  :eek:
 
Skula sanoi:
Onneksi ei ole tätä ongelmaa, vaan joudun valitsemaan paljon isommasta kirjosta, hemmetin paljon halvemmista autoista  :eek:

Juurikin näin. Tosin jos noista pitäisi/saisi valita niin eiköhän se olisi melko lailla positiivinen ongelma...
 
Marty McFly sanoi:
Juurikin näin. Tosin jos noista pitäisi/saisi valita niin eiköhän se olisi melko lailla positiivinen ongelma...

En tiiä... Jos ostaisin noista tuon A6 Allroadin, menisi pari kuukautta ja jo miettisin minkälainen se mersu olisikaan, ja 6kk päästä olisin jo vaihtamassa, ja se se olisi kallista  8)
 
juupeli heitti aika pahan...

Audia ei ole ollut, kerran sitä lähdin ostamaan, mutta kiville meni, niikuin jossain olen kertonutkin. Hienoja autoja löytyy kyllä valikoimasta. Jokaisen Audi omistajan pitää katsoa Transporter 2 (viimeksi Subilla 18.1.). Kyllähän Audi siinä saa kyytiä, mutta upeasti menee...

MB on myös haaveena ollut ja kaupassakin on käyty. Lisävarustelistan ruksimisen jälkeen kuume laski huomattavasti. Mutta ovathan ne upeita vehkeitä ja maailmanlaajuisesti arvostettuja. Olitpa missä maailmankolkassa tahansa ja kerrot omistavasii MB:n ja sen tyyppinumeron, ei turhia lisäkysymyksiä tule, vaan hyväksyvää nyökytystä...

BMW:tä on tullut omistettua kolmisen kappaletta. Aika ajoin niitä kieltämättä muistelen. Erikoisesti talvisella mutkatiellä; siinä kun ei rattia tarvinnut paljon käännellä ainoastaan kaasua hiukan säädellä.

Eli kisa on selvä: Nelivetobemari, jossa on lukittava takaveto...

===============

MB-rintamalta tositarina parinkymmenen vuoden takaa: Aasiasta oli asiakkaita käymässä, joille esittelimme Helsingin suurtoria nähtävyyksineen. Yhtäkkiä yksi vieraistamme pysähtyi jäykistyneenä taksitolpalla seisovan upouuden MB(en muista mallia...):n viereen ja totesi: Miten TÄÄLLÄ voi olla TAKSISSA MB, ja vielä niin uusi malli, että omaani joudun vielä odottamaan kolme kuukautta! Huhuh, selittelimme kyllä parhaamme mukaan, mutta tuskin 100 % uskottavasti. Onneksi tuosta ei tullut deal breakeria...
 
Audien omistamisen jälkeen ja tuttavien bemarikokemusten perusteella ei jää kuin yksivaihtoehto marsu. GL:ää aina välillä tullut harkittua, kun riisikuppeilu **tuttaa, mutta ongelman parantaa aina saman tekniikan jakavan ML:n suoritukset vikatilastoissa.  :'(
 
Mikä tahansa noista merkeistä on mahdollinen omaksi kulkineeksi, erityistä suosikkia on vaikea nimetä.
Kaikista löytyy malleja jotka kiinnostaisivat, toisaalta kaikista löytyy (kalleitakin) malleja jotka eivät herätä mitään omistamisen halua. Toistensa kilpailijoina nuo ovat mallistoltaankin aika paljon toistensa kaltaisia.

Omistamiini Audeihini olen ollut tyytyväinen, nyt ajossa ensimmäinen Bemu joka myös vastannut odotuksia. Vertailussa tämän hetkisten autojen kohdalla löytyy puolin ja toisin yksittäisiä asioita jotka toisessa ovat paremmin kuin toisessa, parhaan tuloksen saisi kun pääsisi itse valitsemaan näistä kahdesta parhaat palat.

Ehkä tunnepuolella mersu ei sitten jostain syystä ole vielä tarjonnut erityisesti kuumetta nostattavaa, budjetteihin sopivaa kulkinetta. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo, voi hyvin olla jotain em. merkkien ulkopuoleltakin. 

 
Kevään mittaan pitäisi valita E-mersun ja 5-sarjalaisen väliltä, jotta syksyllä olisi alla. Nelikkona molemmat vaihtoehdot. Audi on täysin poissuljettu vaihtoehto.
 
jf sanoi:
Audien omistamisen jälkeen ja tuttavien bemarikokemusten perusteella ei jää kuin yksivaihtoehto marsu. GL:ää aina välillä tullut harkittua, kun riisikuppeilu **tuttaa, mutta ongelman parantaa aina saman tekniikan jakavan ML:n suoritukset vikatilastoissa.  :'(
Väärä ketju, mutta kysytään nyt täällä kun jf:n viesti sopii aiheeseen; Miten Pajero? Päivällä laittoivat uudehkon tuollaisen avaimet käteen ja äkkituntuma ainakin minusta jopa parempi kuin perus LC.
 
Mersun vaihdoin just Mazdaan joten johtotähti ei ainakaan kovasti enää kiinnosta. Audifanaatikkojen leiri ei kutsu joten ainoa vaihtoehto noista on BMW ja siellä paras malli 3 GT.
 
On kyllä niin vaikea kysymys, että yleistä vastausta on todella vaikea antaa. Melkeipä pitää olla merkkiuskovainen, että tuohon kysymykseen voisi vastata. Kaikilla näillä merkeillä kun on omat vahvuudet ja heikkoudet.

Yleisellä tasolla voisi kuitenkin todeta, että mersu on nostanut osakkeita selvästi uudella muotoilulinjalla. Audi taas on aina alkaen hinnoissa jälkijunassa etuvetonsa johdosta.
 
En osaa merkkejä kokonaisuutena laittaa toisen edelle. Etenkin BMW:n mallisto on minusta epätasainen. Tasokkaita autoja ovat 5, X3 varauksin ja X5. Kolmossarja myös niille, jotka sen kaltaisia autoja arvostavat. 1 ja X1 taas eivät ole muun malliston tasolla.

Audilla on hieman tasaisempaa, mutta Q5:ttä en ole koskaan nähnyt kiinnostavana eikä Q3 oikein ansaitse Audin rinkuloita keulalleen.

MB:llä ehkä C on järjellisessä hintaluokassa ollut vahvin malli. ML myös ominaisuuksiltaan, mutta ei aina laadultaan. GLK on luotaantyöntävä eikä E innosta paljon enempää. Nykyiset A, B, CLA ja GLA ovat myös nousseet lähemmäs MB:n parhaiden mallien tasoa ja samalla onnistuneet välttämään muun malliston 50+ olemuksen.

BMW:llä ja MB:llä henkilökohtaisesti ongelmana on takaveto. Nelivetomallit tulevat usein myyntiin selvästi jälkijunassa ja isoista moottoreista alkaen.
 
Itsellä haaveissa joskusti omistaa AMG Mese, eli ääni Mersulle.  :)
 
Kyllä itse olen ihan myyty audin teknologiaan ja siihen miltä se tuntuu ajaa, ja omaa jotain sporttista miltei mallista riippumatta: audi on nelivetoinen niin halutessasi ( niin kuin minäkin  :p ), se on dynaaminen ( niin kuin ..... ), parhaimmillaan ilman 'kiiltäviä' ( -"- ) ja sitä pukee punainen väri ( niin kuin ..... ).

Audi.

Olin 3-4 kuukautta ennen oman ostamistani (6.2010) niin liki MB C 220 CDI man. -08 (AMG-paketilla) ostamisessa mutta ei vaan pystynyt siihen pappalookkiin ....
 
Vajaa vuosi sitten vaihdoin vm. -12 C-mersun uuteen A4 quattroon,täytyy sanoa että jos peffa kestäisi ostaa Mersun nelivetona niin se.
 
Bepop sanoi:
Kevään mittaan pitäisi valita E-mersun ja 5-sarjalaisen väliltä, jotta syksyllä olisi alla. Nelikkona molemmat vaihtoehdot. Audi on täysin poissuljettu vaihtoehto.

Bepop, haluaisitko avata tuota jyrkkää eitä Audille  :)  Annat vaikutelman että olet perehtynyt aiheeseen.
 
Sanotaan nyt kauniisti, että olen sen verran kauan seurannut UVW: tä ja Vagarenaa, että en halua ottaa riskiä VW- tekniikan suhteen. En, vaikka kyseessä on työsuhdeauto. Kaikki mahdolliset tekniset ongelmat aiheuttavat ylimääräistä harmia korjaamokäynteineen ym., eikä Audin muotoilu oikein iske jostain syystä. Hieno autohan se toki on sisätiloiltaan, mitä niillä on vuokra- autoina ajellut. Nykyinen liising on 2 v ja 5 kk vanha F10 525d  takapotku ja itseäni arveluttaa se, että viitsinkö katsoa samaa sisustusta taas seuraavat 3 vuotta? Toisaalta mersua minulla ei ole koskaan ollut ja eemeli jollain perverssillä tavalla kiehtoo, vaikka tiedostankin olevani vielä 10 vuotta liian nuori sen rattiin, ikää kun on vasta 6 kk vajaat 50 w.
 
Bepop sanoi:
...mersua minulla ei ole koskaan ollut ja eemeli jollain perverssillä tavalla kiehtoo, vaikka tiedostankin olevani vielä 10 vuotta liian nuori sen rattiin, ikää kun on vasta 6 kk vajaat 50 w.

;D