https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi A6 vm. 2015 facelift

Jahas - ne A6 xenonitkin muuttui FL:n yhteydessä hieman erinäköiseksi. Päivävaloledit muuttuu tuohon umpion yläreunaan pelkäksi viivaksi. Takavaloumpiot ovat samat kuin LED ajovalojen yhteydessä.

Tässä joku on kuvannut oikein hartaasti FL:n detaljeja..
 
Olisi kiva nähdä jotain videota miten tuo ensitesteissä kehuttu Audi connect toimii. Joku lehti kirjoitti että se on todella vaikuttava, mutta mitä siihen sisältyy? googlestreet view, jotain liikennetiedotteita ja mikä se musiikkikirjasto on mistä hehkutetaan? Nettiradiota vai? Mistään ei tunnu löytävän tietoa taikka videota mistä näkisi.
 
batman14 sanoi:
Olisi kiva nähdä jotain videota miten tuo ensitesteissä kehuttu Audi connect toimii. Joku lehti kirjoitti että se on todella vaikuttava, mutta mitä siihen sisältyy? googlestreet view, jotain liikennetiedotteita ja mikä se musiikkikirjasto on mistä hehkutetaan? Nettiradiota vai? Mistään ei tunnu löytävän tietoa taikka videota mistä näkisi.

Joko tämä on tiedossa:
After installing the free Audi “MMI connect” app on their smartphone, online media
streaming provides drivers with access to the services offered on the Napster music
portal and the Aupeo! radio service. As a result, Audi customers can conveniently
stream almost 20 million music tracks and several thousand audio books in mp3
format in the MMI. To do so, the smartphone is connected with the MMI by Wi-Fi. The
controls are fully integrated.
 
Kaikki haluaakin näitä autonvalmistajien diilaamia palveluita, kun puhelimesta jo löytyy spotifyt ja muut. Jotenkin tulee olo, että autoteollisuudessa ollaan todella pihalla tämän viihdeteknologian kanssa.
 
OK kiitos ei ollut tuo tiedossa. No kohtahan sitä varmaan pääsee kokeilemaan kun ekat essarit saapuvat. En ole ennen kuullutkaan noista musiikkipalveluista, luulisi Audin yrittäneen sopimusta vaikka Spotifyn kanssa. Eikö Volvossa ole Spotify jo jollain tapaa integroitu autoon?
 
Nopeasti kun katsoi tuli mieleen A3:en keula tuosta. Mainoskuvissa on ollut vain LED-valoilla varustettuja yksilöitä, mutta tuosta näkee nyt miten perus xenon/led valonauha näyttää todellisuudessa. Ihan siistin oloinen auto, aika hillitty facelift tosin.
 
Kyllähän tuon faceliftiksi tunnistaa, eli sen verran on kyllä keulaan muutoksia tullut. Muuten ihan onnistunut facelift, mutta itse pidin vanhan mallin lediviiruista enemmän. Tuollainen skodamainen suora viiva on aika tylsä.
 
Mielestäni PreFl alkaa näyttää keulasta vanhentuneelta juuri sen ledviirun takia. Esim ''kivikautinen'' A4 ja A5 näyttää paljon uudemmilta suoraan edestä katsottuna tai liikenteessä kun tulee vastaan.
 
Vaikka oma auto alkaa yleensä kyllästyttää, niin tässä tapauksessa vanhemman version viiru näyttää paljon persoonallisemmalta ja omaan silmään edelleen selvästi tyylikkäämmältä.
 
Harmi että LED valot ovat niin kovan hintaisia suomessa, että niitä paljon tuskin tullaan näkemään. A7 mallissa ne on vakiona ellen väärin muista? Katselin saksan tarjontaa ja noin 90% kaikista FL malleista oli LED tai Matrix Led valoilla jolloin tuo ajovalo ja koko umpio muuttuu aika radikaalisesti.
 
batman14 sanoi:
Harmi että LED valot ovat niin kovan hintaisia suomessa, että niitä paljon tuskin tullaan näkemään. A7 mallissa ne on vakiona ellen väärin muista? Katselin saksan tarjontaa ja noin 90% kaikista FL malleista oli LED tai Matrix Led valoilla jolloin tuo ajovalo ja koko umpio muuttuu aika radikaalisesti.

Tässä vaiheessa suurin osa tarjonnasta lienee esittelyautoja
 
batman14 sanoi:
Katselin saksan tarjontaa ja noin 90% kaikista FL malleista oli LED tai Matrix Led valoilla jolloin tuo ajovalo ja koko umpio muuttuu aika radikaalisesti.

Yleensähän saksalaiset eivät ikinä maksa lisähintaa mistään ajovaloista, joten tämä tilanne tulee luultavasti muuttumaan.

Jos nyt katselee esimerkiksi A4:sia Saksassa, niin suurin osa niistä on halogeeneilla. Halogeenit, pienet vanteet, onneton monitoiminäyttö ja nahkaverhoilu on varsin yleinen kombo.
 
Vempula sanoi:
Yleensähän saksalaiset eivät ikinä maksa lisähintaa mistään ajovaloista, joten tämä tilanne tulee luultavasti muuttumaan.

Jos nyt katselee esimerkiksi A4:sia Saksassa, niin suurin osa niistä on halogeeneilla. Halogeenit, pienet vanteet, onneton monitoiminäyttö ja nahkaverhoilu on varsin yleinen kombo.

Jep, minäkin taannoin katselin F30 bemareita ja eräskin yksilö oli diesel-automaatti isolla navilla ja nahkoilla mutta keulalla kiilui halogeenit, siirtyi heti välittömästi Ö-mapin puolelle se vaihtoehto.
 
Vempula sanoi:
Yleensähän saksalaiset eivät ikinä maksa lisähintaa mistään ajovaloista, joten tämä tilanne tulee luultavasti muuttumaan.

Jos nyt katselee esimerkiksi A4:sia Saksassa, niin suurin osa niistä on halogeeneilla. Halogeenit, pienet vanteet, onneton monitoiminäyttö ja nahkaverhoilu on varsin yleinen kombo.

Ok. Ainakin nyt uusissa A6 malleissa (olkoon essareita), niin melkein jokaisessa on LED valot, kun nyt vertaa niihin ekaan muutamaan Suomi essariin mitkä löytyvät nettiautosta niin niissä kaikissa on pelkät xenonit. Kyllähän xenonit ovat hyvät ja niillä pärjää. LED valot tuovat näyttävyyttä ja pidän niitä enemmän ulkonäkövarusteena. Varsinkin jos ajaa suurimman osan ajostaan Kehä III sisäpuolella.
 
Aika nopeasti tullut? Mikä tuleeo olemaan toimitusaika? Laitappa raporttia sitten miltä tuntuu esim. verrattuna nykyiseen Volvoon.
 
batman14 sanoi:
Laitappa raporttia sitten miltä tuntuu esim. verrattuna nykyiseen Volvoon.

Tuo onkin melkoinen haaste, niin erilaisista autoista on kyse. Itse tuli aluksi useinkin verrattua aanelkkua XChen, mutta pian opin, että autojen vahvuudet ovat niin eri alueilla, että vertailu on suorastaan mahdotonta, tai vähintäänkin hymyilyttävää.
 
Quality sanoi:
Tuo onkin melkoinen haaste, niin erilaisista autoista on kyse. Itse tuli aluksi useinkin verrattua aanelkkua XChen, mutta pian opin, että autojen vahvuudet ovat niin eri alueilla, että vertailu on suorastaan mahdotonta, tai vähintäänkin hymyilyttävää.

Nojoo totta. En ajatellut suoraa vertailua vaan ihan vaan raporttia miltä tuntuu, esim voimalinjan osalta. Suoraa vertailuahan ei oikein pysty noiden välillä tekemään, mutta aina voi yrittää  ;) Kaaran (TV-ohjelma) koeajossa oli A7 tällä 160Kw versiolla oleva auto ja siinä sanottiin että kone antaa V6 murinaa? Olen lukenut että ainakin vanha 150kw ei ole äänimaailmaltaan mitenkään hyvä vaan esim. BMW:n kuutosdieselit pitävät huomattavasti miellyttävämpää ääntä. Kulkupuolihan tässä uudessa 160kw versiossa pitäisi olla vähintään riittävä suomen oloihin ja sitä voi joutua miettimään jos haluaa panostaa sen reilun 10-tonnin että saa sen 272hp version...
 
Toivottavasti ovat parantaneet 3.0 TDI:n uusittujen versioiden äänimaailmaa. Minulla on ollut edelliset versiot molemmat (150 ja 180 kW) ja ne olivat omaan makuuni liian sivistyneitä ääneltään. Kuutosen äänimaailma oli varsin etäinen. Tuolloin kun vertasin Bemun 30d:n ääniin, niin se oli paljon "äijämäisempi". Makuasia tietty, haluaako äänettömän koneen vai murinaa.
 
Tilasin auton 22.10 ja tuli liikkeeseen joulukuun puolessa välissä, eli varsin nopea oli toimitusaika. Auto lienee ollut "tilausputkessa" valmiiksi, näin itse päättelin. En ole ajanut uutta A6:sta metriäkään, eli kokemuksia autosta ei ole. Kaverillani on -14 mallinen A6 2.0 Avant jonka kyydissä olen ollut monta kertaa. Auto on pelannut hänellä hienosti, joutuu kuulemma kyllä käyttämään suojamaskia kovemmilla pakkasilla, jotta moottorin lämpötila nousee normaaliksi. Omaan autoonihan tulee webasto. Minulla on ollut neljä uutta / uudehkoa Audia vuosien 1998-2006 välillä, joten Audi on sillä tavalla tuttu ja uskon tietäväni mitä saan. Varusteissa tulee takapakkia jonkin verran Volvon suhteen, mutta lisävarustehinnat on Audissa niin suolaiset, että malttia oli tällä kertaa pidettävä mukana.
 
Sivistynyt äänimaailma on mieluisampi, ei siinä tietyt asiat kasva vaikka olisi kuinka möreät pakoäänet.