- 25.3.2022 klo 19:17 / Audi A6 TFSIe Hybridit - kokemuksia?
Ukrainan sota kun alkoi niin ennuste pomppasi -> arvio 12kk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Anteeksi offari, mutta ovatko bensan / dieselin toimitusajat samanlaisia?Mrk sanoi:Ukrainan sota kun alkoi niin ennuste pomppasi -> arvio 12kk.
Samppari sanoi:Anteeksi offari, mutta ovatko bensan / dieselin toimitusajat samanlaisia?
Frankiez sanoi:Sain juuri viimeisellä hetkellä myytyä Volvo V90 D5:n ja vielä hyvään hintaan (hinta nousi puolessa vuodessa 2500€??). Nyt kun katsoo niin diesel on kalliimpaa kuin bensa.
Ihan kohtuullinen range, eilen ajoin tilaston mukaan 66km sähköllä. Riippuu kyllä missä ajaa ja miten, mutta yli 50km menee helposti.
Navigaattori ja nopeusrajoitusten tunnistus kyllä toimii paikoittain päin helvettiä. Yhtä äkkiä alkaa kiihdyttämään 120 Länsiväylällä tai Tuusulun väylällä kun jostain syystä päättelee nopeuden olevan 120kmh. Vaimon ID4 tekee samaa sekoilua.
tpu sanoi:Tästä ominaisuudesta olen muutamaan kertaan huollosta kysynyt ja tuo nopeusrajoitustunnistus toimii siten, että aina kun liityt motarille, niin se nakkaa nopeusrajoitusnäyttöön 120 siihen saakka kunnes ajat nopeusrajoitusmerkin ohi, jolloin se kameralla ottaa oikean arvon. Käyttää siis karttadataa tuohon ja eivät ainakaan huollossa tienneet mitään keinoa configuroida sitä toimimaan pelkästään kameran varassa. On tuon kanssa oppinut elämään.
Mutta ei kai sen kiihdyttää pitäisi missään tilanteessa yli sen nopeuden, jonka olet vakkariin säätänyt. Minulla ei ole adaptiivista vakkaria, niin en tiedä miten sen kuuluisi toimia.
Haluatko arvata uudelleen ainakin Länsiväylän osalta?Frankiez sanoi:Lisäksi Länsiväylä tai Tuusulan väylä ei ole moottoritie.
Mrk sanoi:Hiton hyvä se on, sen saa pois päältä niin ei sekoile ikinä.
Siihen on saatavissa uudemmissa myös kameraa ja karttadataa apuna käyttävä nopeusrajoitusavustin mikä nimenomaa heittää sitä nopeutta sinne vakkarille ajettavaksi. Eli joko hidastaa tai kiihdyttää sen mukaan kun tikkarin tai karttadatan pohjalta havaitaan muutoksia.tpu sanoi:Miten tuo adaptiivinen vakkari toimii? Olen ymmärtänyt, että siihen säädetään itse se haluttu nopeus ja vakkari sitten tarvittaessa hidastaa. Mutta että vakkarin ei koskaan pitäisi oma-aloitteisesti NOSTAA nopeutta säädetyn yläpuolelle.
ConD sanoi:Siihen on saatavissa uudemmissa myös kameraa ja karttadataa apuna käyttävä nopeusrajoitusavustin mikä nimenomaa heittää sitä nopeutta sinne vakkarille ajettavaksi. Eli joko hidastaa tai kiihdyttää sen mukaan kun tikkarin tai karttadatan pohjalta havaitaan muutoksia.
Nimenomaa, sen saa pois päältäkin - kuten edellä mainittu.tpu sanoi:Ok. Eikö tuohon saa itse laitettua mitään maksiminopeutta? Ja saako tuon ominaisuuden "nopeusrajoitusavustin" erikseen pois päältä, jolloin se toimisi ihan vaan tutkan ja edellä ajavien autojen mukaan?
Frankiez sanoi:MMI on kyllä vanhanaikainen vaikka sitä miten katsoo, aiemmassa Volvossa oli selkeästi parempi softa. Nyt tuntuu siltä, että olisi palannut taas Nokia puhelimeen. No, sen kanssa voi elää, koska kyse on lähinnä käytettävyydestä. Toisaalta nuo liikennemerkkien lukeminen kyllä tökkii.
Bepop sanoi:Ei ole ollut valittamista, hyvin lämmittää. Mutta luonnollisesti syö sähkörangea jonkin verran. Täällä Savossa, missä asun, talvet ovat vielä talvia ja lämmitystä joutuu käyttämään ihan reippaasti. Webasto siinä mielessä huolettomampi, että toimii, kun vain tankissa on polttoainetta. Seisontalämmitys ei toimi, kun akustosta loppuu virta, tai vaihtoehtoisesti polttoaine on lopussa - sitä tosin ihmettelen, että miten sähkötoiminen lämmitys liittyy bensatankin täyttöasteeseen? Jokin logiikka siinä varmaan on.
Frankiez sanoi:Osaako Audi ottaa sähkön suoraan pistokkeesta lämmitystä varten vai käyttääkö se akkua lämmitykseen kun auto on latauksessa? Vaikuttaisi oman kokemuksen perusteella siltä, että se ottaa virran akusta.