https://yliteippaus.fi/

Audi A6 TFSIe Hybridit - kokemuksia?

Valkoinen valas kävi tänään ihmeteltävänä lukuisten vikakoodien takia. Mikään niistä ei estänyt ajamista, mutta aiheutti ihmetyksiä, kun mökiltä kotiin tullessa kulki vain polttomoottorilla. Samapa tuo tankissa oli bensaa kuten kuuluukin.

Pre-sense ja katiivi valot ovat herjailleet ja sen verran saanut toistettua tilannetta, että kirkkaalla auringonpaisteella ne tippuu pois päältä. Ja vähemmän kirkkaassa tilanteessa taas tulevat mahdolliseksi. Tähän oli joku TPI joka korjattiin edellisellä kerralla, mutta ei se auttanut. Tänään tuli lopputulemaksi, että joku kommunikaatioon liittyvä johto (4M0971327) pitäisi vaihtaa. Kyseisellä koodilla ei tule oikein mitään ilmi, joten vaikea sanoa onko kyseessä kammottava, hirvittävä vai aivan mahoton homma. Kuulemma kaikki muut vikakoodit ovat seurausta tästä. Suurin osa vikakoodeista on väylään liittyviä, eli oliskohan siellä joku pinni huonosti ja se sitten sotkee kaiken ja ratkaisuna on tuo mainittu johto(sarja?).

Paikallinen marmori kyselee maahantuonnista lisätietoja eli jäädään kuulolle miten käy. Kohta on aktiivivalojen kelitkin ohi niin ei välttämättä tule koodeja ennen syksyä esiin.
 
Taistellut oman 2021 vuotisen 55tfsin kanssa satunnaisesti syttyvästä punaisesta "sähköjärjestelmä häiriö, pysäköi turvallisesti" vikailmoituksesta loppusyksystä saakka. Välillä pitkiäkin aikoja ilman merkkivaloa, mutta välillä jopa päivittäistä. Auto huomenna menossa tarkempaan tutkimukseen, kun aikaisemmilla kerroilla valosta ei ole tietoa saatu, koska vika ei ole ollut aktiivisena. Merkkivalo ei vaikuta mihinkään auton toiminnassa ja syttyy vain käynnistäessä. Jos ei käynnistyshetkellä tule, ei se tule myöhemminkään. Aikaisemmin syksyllä vaihdettu "Ultra Quattron öljyt" kovan paukkumisen takia. Tällä hetkellä kilsoja noin 120tkm. Syönyt hieman luottamusta autoa kohtaan tämä jatkuva pienten vikojen ilmeneminen.
 
Minulla tuo sama "sähköjärjestelmä häiriö, pysäköi turvallisesti" satunnaisesti 2020 Q5 55tfsie:n kanssa... Pajalle parin viikon päästä, mutta tuntuisi liittyvän 12V akkuun ja sen lataustasoon. Laturilla kun akun lataa niin ei tule herjoja reiluun viikkoon ja tulee herjaa selkeästi useammin kun on vähän enemmän pakkasta. Itselläni 5v vanha alkuperäinen akku... muutama viikko sitten oli myös turvajärjestelmähäiriö vikailmoitusta, jonka korjaamolla diagnosoivat liittyvä matalaan 12V akun varaustasoon. Ehkäpä tällä kertaa sitten vaihtavat akunkin
 
Ainakin 12v akun tarkistus on halpa toimenpide ja aiheuttaa vag hybrideissä erilaisia ongelmia jos ei ole kunnossa. Mulla tuli noita aiemmin, lopulta tehdas vaihtoi sx6 boksin. Mietin myös itse, että syökö nuo online palvelut paljon 12v akkua? Tilaus on loppu itseltä ja herjoja ei ole tullut pian vuoteen. Tamcar:lla kertoivat, että sx6ia on mennyt myös akkutakuuseen.
 
Korjaamolta alustavaa tietoa ja sähköjärjestelmä häiriö viittaisi akun kytkentärasiaan. Valmistajalle laitettu kysely ja katsotaan mitä löytyy. Päivittelen kun tiedetään lisää.
 
Korjaamolta alustavaa tietoa ja sähköjärjestelmä häiriö viittaisi akun kytkentärasiaan. Valmistajalle laitettu kysely ja katsotaan mitä löytyy. Päivittelen kun tiedetään lisää.
Tuo lienee just tuo SX6.


Minulla on alkanut latausluukku temppuilemaan. Oliko tuossa mekanismissa jotain hajoavaa? Edellisen kerran ei edes narusta auennut heti vaan vielä sai hetken telkuta ennen kuin aukesi.
 
Tuo lienee just tuo SX6.


Minulla on alkanut latausluukku temppuilemaan. Oliko tuossa mekanismissa jotain hajoavaa? Edellisen kerran ei edes narusta auennut heti vaan vielä sai hetken telkuta ennen kuin aukesi.
Mistä ihmeen narusta? Minulle sanottiin marmorilla, että se on lukittuneen sähköpistokkeen poistamiseen. Itse luukulle ei ollut narua josta vetää --> takuuseen vaihtoivat uuden luukun kun ei saanut auki.
 
Omaan vaihdettiin latausluukun solenoidi viime vuonna ja on toiminut nyt ilman ongelmia
 
  • Tykkää
Reaktiot: ivy
Solenoidi vaihdettiin takuuseen kilometreissä 97tkm. Naru on tosiaan kaapelin irroitukseen. Samalla putsasivat etukameran, adaptiivisista valoista oli tullut pari kertaa herjaa ja johtui kuulemma tuosta. Nämä meni vielä approvedin piikkiin.
 
Tosiaan tuossa omassa "sähköjärjestelmä häiriö viassa" syylliseksi paljastui tuo SX6 rasia. Kustannusarvio töineen 3600e. Meni kuitenkin akkutakuun piikkiin, vaihto 26.3.
 
Omaan korjattiin tänään viallinen seisontalämmitys/-ilmastointi. Jokin vaurioitunut johto aiheutti vian eikä myyjäliikkeen "turva" luonnollisesti kata tätä eli neuvotteluksi menee, onneksi ei ollut kallis korjaus. Samalla putsattiin minultakin etukamera, saapa nähdä auttaako turhiin herjoihin ym.
 
Ei meinaa pysyä sähkövoimalinja päällä.

En tiedä onko kyseessä tuosta kommunikaatiokaapelin vaihdosta johtuva juttu. Se pitäisi jossakin vaiheessa vaihdattaa ja vääntökesken kuuluuko lisäturvan piiriin. Olisikohan sama kuin Rainbowmanilla?

Välillä kulkee ihan ok, mutta toisella kertaa sitten "puutuu" sähköllä ajaessa ja polttomoottori käynnistyy tosi herkästi. Vikakoodina on joku vesipumppu. Jäähdytysnesteen lämmöt kumminkin ihan ok tasoilla. Oliskohan sitten akun jäähdytys/lämmityskierrotoon liittyvää.
 
Eipä näiden digitaaliajan Audien (autojen?) laatu oikein vakuuta. Vänkärin puolen ovien lukot alkaneet herjailla myös ("keskuslukköhäiriö"). Menee ohi mutta eiköhän ne pian hajoa. Ja kun lukee ko. liikkeen maksullisen "turvan" ehtoja niin korvataanko ovien lukkoja - ehei 😂

A6:ssa (4F) oikutteli aikanaan yksi oven lukko mutta autossa olikin 270 tkm lasissa, tässä himpun yli 60 tkm.
 
Eipä näiden digitaaliajan Audien (autojen?) laatu oikein vakuuta. Vänkärin puolen ovien lukot alkaneet herjailla myös ("keskuslukköhäiriö"). Menee ohi mutta eiköhän ne pian hajoa. Ja kun lukee ko. liikkeen maksullisen "turvan" ehtoja niin korvataanko ovien lukkoja - ehei 😂

A6:ssa (4F) oikutteli aikanaan yksi oven lukko mutta autossa olikin 270 tkm lasissa, tässä himpun yli 60 tkm.

Mulla oli tämä vika ehkä 2-3v sitten, joku johtosarja piti uusia/korjata, meni silloin approvediin.