https://tummennuskalvot.fi/

Audi A5 2017->

TT_rex sanoi:
Sivuprofiili, mikä oli vanhassa mielestäni se suurin kompastuskivi, on saatu nyt kuntoon.

Nyt on tosiaan sivusta hieno, mutta keulan ilme vähän tökkää silmään. Ehkä kromit mustattuna (eli Audi-kielellä mustaoptiikka-paketilla) saattaisi keula rauhoittua ja olla jopa ihan nätti kokonaisuus?
 
Presidentti sanoi:
Nyt on tosiaan sivusta hieno, mutta keulan ilme vähän tökkää silmään. Ehkä kromit mustattuna (eli Audi-kielellä mustaoptiikka-paketilla) saattaisi keula rauhoittua ja olla jopa ihan nätti kokonaisuus?
+1

On kyllä aika hienon näköinen tuo uusi sportback. Tuossa videonpätkäkin.


Keulahan tai konepelti pokkauksineen aika paljon samannäköinen kuin Mondeossa. Ei tuo minusta näytä yhtään huonolta. Veikkaan että livenä näyttää paljon paremmalta. Tuossa alla olevassa kuvassa muuten näkyy aika hyvin muutokset B8, B8 FL ja B9 välillä. B8 FL edellleen tuoreen näköinen mutta pre-FL keula alkaa olla jo vähän iäkkään näköinen. Tosin luonnossa ei sekään näytä vieläkään mitenkään vanhalta. Tuossa kuvassa se jotenkin korostuu. Hyvää tuossa B9 keulassa on aiempaa leveämpi ja matalampi maski.
 

Liitteet

  • image.jpeg
    image.jpeg
    15,8 KB · Katsottu: 254
Tuohan on samanlainen aika alas vedetty nokka kuin kolmos-bemarissa, vaikka toki maski ja valot onkin erilaiset. Se auttaa sivuprofiilissa kun keula selvästi laskee.
 
Pekka P sanoi:
Hieno. Tykkään. Climan kommentti ja mahdollisen autokuumeen taso olisi mielenkiintoista kuulla. :)

Heh, on kyllä todella tyylikäs uutuus. ;)
Varsinkin sivuprofiili ja takapää ovat sopusuhtaiset ja kauniit. Keulassa on itselle sulateltavaa mutta kyllä tuokin noilla kuvien S-line kilkkeillä näyttää siedettävältä.
Näistä uusista A5:sta SB vie coupea ulkonäöllisesti 6-0, ennen oli toisin päin.
 
Edellisessä korimallissa Coupe oli täysin suvereeni kukkulan kingi muotoilun osalta, mutta nyt tilanne ei enää olekaan niin selkeä. SB on kyllä ottanut valtavan harppauksen eteenpäin muotoilun osalta!

Todella hieno perheauto kyseessä. Ja iso boonus siitä, että promokuvissa ei ole pakettiautolookia.
 
On kyllä hienon näköinen ja houkuttelee hankkimaan. Sisusta on tietysti aivan sama ku A4 ja on tuttu jo sitä kautta.

Mikäköhän tämän aikataulu on, nyt uuden coupen hinnastoakaan ei ole vielä julkaistu. Olisikohan toimituksissakaan vielä ensi vuoden lopulla.
 
BMWblog.comin kuvavertailu A5 vs 4 GC: sivuprofiili menee ehkä Audille (ainakin etupyöristä taaksepäin) sekä kojelauta, mutta muuten Bemmi > Audi  :p

Bild-Vergleich-BMW-4er-F36-Gran-Coupe-Audi-A5-Sportback-2016-04-750x562.jpg
 
Mitä kuvasta näen niin siinä ei mene mikään Audille, bemu on paljon paremman näköinen ja oloinen, todella hyvin onnistunut coupe-tutkielma.
 
Ainakin audilla erottaa toisistaan neliovisen coupen ja sedanin, mikä bemarilla ei ole helppoa. Aika syvä vekki a5:n ovessa.
 
TON-III sanoi:
Mitä kuvasta näen niin siinä ei mene mikään Audille, bemu on paljon paremman näköinen ja oloinen, todella hyvin onnistunut coupe-tutkielma.
Jep. Bemun lyhyt etuylitys kertoo olennaisen. Jälleen kerran.
 
Näyttäisi olevan Saksassa jo A5 Sportback saanut hinnat, täsmälleen samat hinnat kuin A5 coupessa.

Suomessa A5 coupe 2.0TDIq stronic business sport on 61500eur. Tuolla hinnalla jää kyllä sb minun osaltani kauppaan, korotusta tulisi yli 5000eur vastaavaan nykymalliin nähden.
 
On kyllä jäätävä hinnoittelu verrattuna a4:n ja a6:n, erityisesti 140kw dieseli.

A4 sedaniin eroa +14k€ ja uudistuneeseen A6 sedaniin +4k€...
 
Lisäksi Business Sportin lisähinta perusbusinekseen on aika kova, 3,5k€... sillä saa urheilujakkarat, urheilualustan, tuumaa isommat vanteet ja jotain koristeita.
 
Hinnat vaikuttaa todella kovilta verrattuna kilpailijoihin. Yritetäänkö tässä nyt ottaa päästöskandaalin tappioita takaisin vai mistä tämmöinen ylihinnoittelu? Mallisto ei ole edes houkutteleva, koska liian paljon edeltävän mallin näköinen. Saa nähdä miten myynti sujuu. Vastaavalla hinnalla mennään kyllä komeasti BMW:n ja Volvon leiriin isompien autojen ääreen.
 
En nyt löydä edellismallin hinnastoa enää mistään, mutta tuo 2.0TFSIQ:n lisähinta 2.0TDIQ:n on "vain" 3 tonnia. Aiemmin taisi olla huomattavasti enemmän, eli dieselin hinnoittelussa on ahnehdittu kunnolla. A4:ssä ja A6:ssa noiden voimalinjojen hintaero näyttäisi olevan nykyiselläänkin n. 8 teur.

Hmm... saisikohan tuosta bensakoneesta mitään järkevää minimivarusteilla? Livenä auto näytti varsin hyvältä, varsinkin keula on freesin näköinen ja sivuprofiili näyttää perän osalta edellismallia paremmalta.
 
Kävin tänään Audi-Centerissa potkimassa A5 renkaita kun tekstiviestillä kutsu tuli.
Ulkoisesti tuo on S-linena ihan menevän näköinen, esittelyauton värinä Scuba blue (tai jotain sinnepäin). Sisusta on A4 tapaan myös tyylikäs. Takapenkillä on vähän enemmän polvitilaa aiempaan malliin, muuten takana ei erityisiä muutoksia osunut silmään. Tavaratila samaa kaliberia kuin aiemminkin.

Mutta se hinta. Esittelyauton (2.0 TFSI quattro) hintalapussa luki maltillisilla varusteilla 81k€.  ???
Tuossa on parikymmentä tonnia liikaa. Tuntuu että Audi hinnoittelee nyt viimeistään itsensä ulos kaikesta kilpailusta.
 
clima sanoi:
Mutta se hinta. Esittelyauton (2.0 TFSI quattro) hintalapussa luki maltillisilla varusteilla 81k€.  ???
Tuossa on parikymmentä tonnia liikaa. Tuntuu että Audi hinnoittelee nyt viimeistään itsensä ulos kaikesta kilpailusta.
Kyllä. useampi Audi ollut itsellä aiemmin ja tuote sinänsä kiinnostaa edelleen, mutta en nyt sitten enää edes käynyt katsomassa kun Volvoon päädyin.

Perushinta audilla vielä OK, mutta "pakollisten" lisävarusteiden hinnoittelu aivan sieltä...