https://tummennuskalvot.fi/

Audi A4 B8 (07–)

M

MacVolsu

Vieras
B8 alkaa olemaan elinkaarensa päässä uustuotannon osalta tai sanotaanko vajaan vuoden päästä. Nykyisen A4:n vaihto saattaisi olla vaihdettavissa silloin. Kiinnostaa lähinnä siksi että varmaan on tulossa hyviä kamppiksia varusteiden suhteen, oli sitten kyseessä Quattro tai ei.

Lähinnä tarkoitan S-Line paketteja ja nahkaverhoilua ns kaupanpäällisinä tai huomattavin alennuksin. Meikäkäiselle tuo sopisi vallankin hyvin, nykyinen ja sitä edellinen B8 on palvellut erinomaisesti. Nykyisen mallin muotoilu vielä miellyttää niin sedanin kuin avantinkin osalta joten miksipä ei jos kilkkeet ovat kohdallaan huokein hinnoin.

- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
 
MacVolsu sanoi:
Lähinnä tarkoitan S-Line paketteja ja nahkaverhoilua ns kaupanpäällisinä tai huomattavin alennuksin.

Eiköhän tämä Land of Quattro-kamppis ole jo semmoinen ja parhaimmasta päästä ( kuten oli Sport Edition B7-mallille), parempaa tuskin tulee poislukien ne halliautot jotka ovat maahantuojien käsissä kun B9 myynti/toimitukset ovat jo alkaneet ?!
 
Land of Quattro Editionia olen kyllä pähkäillyt josko se jäisi viimeiseksi kampanjaksi, mene ja tiedä. Ko kamppiksessa on kuitenkin muita malleja mukana, jos B8:lle tulisi kuitenkin vielä omansa.


 
Tämä Land of quattro on minusta niin hyvä kampanja, että tarttuisin siihen, jos B8:a olisin miettimässä. Minäkin pähkäilin sitä ihan vakavasti työsuhdeautoksi. Autonahan A4 B8 on aivan oivallinen, jos ohjaus on nyt kunnossa ja mikäli sen takapenkkitilat riittävät.
 
B8:n akku lopahti joten alkoi uuden metsästys. Selailin nettiä ja mm VAGarenalla oli hieman keskustelua akun vaihdosta ja siitä että se pitäisi koodata autoon uudelleen suolaiseen hintaan Audi-Wauriokorjaamolla. Mene ja tiedä, akku on nyt vaihdettu tismalleen samanlaiseen. Auto ei mitenkään näkyvästi reagoinut akunvaihtoon (poislukien kello ja pvm), ei myöskään servotronic joka paikallisen Velhon mukaan saattaa jotenkin oireilla, sekin poistuu kun rattia veivaa muutaman kerran ääriasennosta toiseen, mutta kaikki oli ok.

Hän tarkisti rek.nro:n perusteella tietokannasta että ei pitäisi tarvita erityisiä toimenpiteitä, huoltokirja tosin kehottaa koodaamaan merkkikorjaamolla jotta auto kohtelisi akkua uutena älykäs energianhallintajärjestelmän ohjaamana.

Pitänee vielä selvitellä asiaa.

 
Jostain luin että auto "oppii" uuden akun ajan kanssa ihan ilman ohjelmointiakin, mutta en tähän hätään osaa osoittaa tietolähdettä.

Akun koodauksen voi tehdä myös kaapelilla ja vcds:llä ja on helppoa etenkin jos uusi akku on identtinen vanhan kanssa. Itsekin olen kertaalleen muuttanut oman auton akun sarjanumeroa, tarkoituksena pakottaa auto arvioimaan uudelleen akun kunto; ei auttanut, taitaa olla kohta akun vaihto edessä.. Ensimmäinen auto ikinä jossa on mennyt akku näin äkkiä.
 
Ruotsissa alkoi Jon Olsson edition kamppanja
http://www.audi.se/se/brand/sv/Erbjudanden/Jon_Olsson.html

Nappasin parit kuvat siitä... hienohan se oli :)
Mitenköhän kauan jaksaa tuota pitää tuollaisena?  ;)
IMG_20140306_151443.jpg

IMG_20140306_151433.jpg

IMG_20140306_151458.jpg

IMG_20140306_151453.jpg
 
Vaikka minussa virtaakin Ruotsalaista verta marginaalisesti, en löydä tuosta mitään hienoa..

Hirvitys..
 
Jännä että oikein kukaan ei osaa tehdä tota camo-teippausta tai -maalausta oikeaoppisesti. Pyöränaukoista pitäisi lähteä mustat alueet, jotta saadan rikottua niitä muotoja.
 
Tuon voi tiivistää yhdellä sanalla: kamala

Ei istu omaan silmään sitten sekuntiakaan, enemmänkin itkettää hienon auton pilaaminen camolla.

//Juha
 
Maku asia...ja en itse kyllä ostaisi. (mutta paremmalta näytti oikeesti livenä mitä valokuvissa)
Mutta noi teippuakset saa aina pois ja alla on musta väri.
Teippaus on vissiin sama mitäs Jonilla oli Lambossa ja nytten RS6ssa.
 
Niin siis onkos tuo se sama laskettelijaheppu jolla oli se suksiboksilla varustettu R8 aiemmin?
 
TON-III sanoi:
Kun uusi pistettiin hyllylle niin vanhan kanssa ne pidot sen kun paranee ?
En tiedä, onko tuo oleellisesti parempi kuin edellinen LoQ-hinnasto. Omaan tilauksessa olevaan autoon verrattuna (1.8 TFSI quattro sedan), hintaa näyttää olevan rapiat 2600e enemmän tuossa hinnastossa eli ei se nahka-alcantara + drive select ihan ilmaiseksi sinne tule. Edellisen kamppiksen aikana sai myös sen maahantuojan sponsoroiman Eberin autoon, jota arvostan enemmän toiminnallisena lisävarusteena kuin nahkajakkaroita.
 
Luulisi näihin kohta tarjottavan S-line sport pakettia edullisesti, nyt tarjouspaketit eivät vielä ole kummallisia.
 
Tänään tuli spostiin mainokset B8 sport business paketista ja nyt on aika hyvää settiä.. nahka/alcantarakin on mukana. Samoin 2.0 tdi kone on päivitetty ja nyt on tarjolla 140kw versio. Jos osto mielessä niin nyt kannattaa alkaa hieromaan!

//Juha
 
Eivät vielä halua/uskalla laittaa A3 sedania peliin tarjouksiin. Se on nyt mielestäni erittäin hieno kaupallinen tuote Audin portfoliossa.
 
Kun tuotteen lanseerauksesta on alle vuosi ja toimitusaika 5-6kk niin miksi kukaan laittaisi tuollaiseen tuotteseen kampanjaa? Oli se sitten auto, p**seenpäristin, jääkaappipakastin tai mikä vaan.
 
Mrk sanoi:
Kun tuotteen lanseerauksesta on alle vuosi ja toimitusaika 5-6kk niin miksi kukaan laittaisi tuollaiseen tuotteseen kampanjaa? Oli se sitten auto, p**seenpäristin, jääkaappipakastin tai mikä vaan.
Näin periaatteessa, mutta jos esim A4 sakkaa pahasti niin maahantuoja voi haluta iskeä markkinaosuuksin takaisin A3:lla jne.. eli markkinoinnissa ei aina normi logiikka pelitä. Varmaankin siellä joku seuraa "isoa kuvaa" myynti vs. tavoittee koko paketin osalta ja päätöksiä tehdään sen mukaan, että tavoitteissa pysytään.

Mutta yleisellä tasolla olet oikeassa, haluttua ja uunituoretta tuotetta ei _yleensä_ laiteta tarjousrumbaan mukaan.

//Juha
 
Tuli väliaikaisautoksi tuollainen 100kw versio, vm -11. Miten en saa puhelinta löytämään auton bluetoothia, voiko olla ettei autossa olisikaan sellaista...?
 
jlindstrom sanoi:
Näin periaatteessa, mutta jos esim A4 sakkaa pahasti niin maahantuoja voi haluta iskeä markkinaosuuksin takaisin A3:lla jne.. eli markkinoinnissa ei aina normi logiikka pelitä.

Juu kyllä noita varmasti seurataan vähän liikaakiin. Mutta jos tuotetta ei saada nykyistäkään kysyntää vastaavaa määrää, niin ei se markkinaosuus siitä mihinkään nouse vaikka ilmaiseksi annettaisiin.
 
JiiJii71 sanoi:
Tuli väliaikaisautoksi tuollainen 100kw versio, vm -11. Miten en saa puhelinta löytämään auton bluetoothia, voiko olla ettei autossa olisikaan sellaista...?
Muistelisin homman menevän niin päin, että puhelin pitää olla löydettävissa ja auto laitetaan etsimään puhelimia.
Kun painat auton phone-näppäintä, näyttöön tulee kyllä tieto onko puhelinominaisuus asennettu vai ei.
 
jlindstrom sanoi:
Tänään tuli spostiin mainokset B8 sport business paketista ja nyt on aika hyvää settiä.. nahka/alcantarakin on mukana. Samoin 2.0 tdi kone on päivitetty ja nyt on tarjolla 140kw versio. Jos osto mielessä niin nyt kannattaa alkaa hieromaan!

//Juha
Itselläkin on vakavassa harkinnassa tuo A4 Avant Business Sport paketilla seuraavaksi työsuhdeautoksi. 120mg/km rajoitta tosin valikoiman hiukan pienempiin tehoihin. Toisena vaihtoehtoa on Volvon V60 D4 joka moottorin suhteen on uudempaa tekniikkaa, mutta peräkonttitilat taitaa olla meille aavistuksen liian pienet vaikka ei ne Audissakaan ruhtinaalliset ole lapsiperheelle. Onkohan kenelläkkään vielä kokemuksia näistä Audin pienempi päästöisistä Ultra-moottoreista?
Ja onko tosiaan niin että uusi malli on "hyllytetty" ja julkaisu on joskus tulevaisuudessa. Eli tuskin uusi B9 Avant on myynnissä täällä Suomessa vielä tänä vuonna.

-PR-