https://yliteippaus.fi/

Audi A4 2.0 TDI quattro S-tronic TDI Edition

V

Vilzuu

Vieras
Tollane peli tuli sedanina tilattua  :) Kyseessä on ensimmäinen Audini, ja odotukset ovat korkealla. A4:sta ilmeisesti tulossa uusi malli ensi syksynä, mutta eipä tuo nyt maailmaa kaada vaikka vanhan mallin ostinkin. Ainakin varustelu on kohdallaan tässä TDI edition mallissa, lisäherkkuna ambiente paketti, tummennetut takalasit + tietysti talvirenkaat, vetokoukku ja Eberi kaukosäätimellä tuli kaupanpäälle. Toivottavasti potkua on koneessa tarpeeksi, ainakin paperilla näyttää hyvältä ja kulutuskin näyttää maltilliselta :) Toimitus menee tammikuulle 2015. Se vain jää nähtäväksi kuinka hinta tippuu kun uusi malli saapuu  :-\
 
Vilzuu sanoi:
Toimitus menee tammikuulle 2015. Se vain jää nähtäväksi kuinka hinta tippuu kun uusi malli saapuu  :-\

Jos arvostaa kohtuullista varustelua ja ei ole todella varakas, niin eipä sitä hyvin varusteltua quattroautomaattiaudia pysty hankkimaan kuin elinkaaren loppupäässä ;) Eberin, vetokoukun, S-linen, sporttijakkarat ja nahka/alcantarat kun ruksii Ausin lisukelistalta, niin hetken aikaa saisi jo sorvia pyörittää niiden rahoittamiseksi.

Ja kyllä 140hv/400Nm on kuitenkin jo ihan passeli määrä käyttöautoon, tuskin tulee huono mieli tehojen puolesta.
 
Tuossa eikös ole 140kw eikä 140hv??? Audeihin ei edes enää saa 140hv diiselimoottoria minun tietääkseni? Vaan se on 150hv clean diisel tai joku vastaava...
 
Juu, typostahan tuossa on kyse. En mä sentään 140 kaakkista mottia kutsuisi passeliksi 8) Vaikka edellisessä omassakin autossa sen verran oli potkua ja silläkin pääsi ihan hyvin A:sta B:hen.
 
Onnittelut uuden Audin johdosta  :D

Ajelin tänään koko päivän liikkeen esittelyautona ollutta A4 TFSI multitronic S-line 88 kW sedania, kun omaan kärryyn vaihdettiin koiranluut sekä takajarrulevyt ja -palat. Siisti auto ja näppärä ajettava niin maantiellä kuin kaupungissa. Kromia, nahkaa ja alcantaraa oli käytetty sisustukseen hyvin tyylikkäästi. Kyllä tuo varmasti on luokkansa huippua ja kestää ajan hammasta pitkälle tulevaisuuteen !

Erityisen miellyttävää oli multitronicin toiminta, minä en ole aikaisemmin moista laatikkoa kokeillut, oli aukko yleissivistyksessä !
 
Viimeiset pari viikkoa menossa kun odottelen omaa A4 Avant TDI quattroa LoQ varustuksella. Kaikkia pyöriä pyörittää 140kW voimalaitos S-Tronicin välityksellä. Extrana ruksin sporttiratin lyttyyn lyödyllä alaosalla ja vaihteenvalitsimilla sekä B&O-kamat.
Muutenhan tuossa alkaa olla aika hyvin kaikki ne varusteet mitä nyt normaalisti autossa tarvitaan😊 Väri tulee olemaan vähän jännittävä eli Volcano Red, näitä ei ihan hirmusti ole tullut vastaan.
 
quattro rosso sanoi:
Väri tulee olemaan vähän jännittävä eli Volcano Red, näitä ei ihan hirmusti ole tullut vastaan.

Hyvä valinta, väri on todella hieno ja niitä ei tosiaan tule joka nurkalla vastaan.
 
Ja eikös tänään parkkiksella joku oli vetäissyt sellaisen viereiseen ruutuun😂 Vieläkin näytti ihan kivalta väriltä..
 
Ajoin taannoin tällaisella autolla samalla voimalinjalla. On todella hyvin käteen istuva, ja todella tasapainoinen kaikinpuolin. Siinä unohtui nopeasti että infotainment ei ehkä ole ihan uusinta uutta kun ajettavuus on kohdillaan. Eikä malli-ikä paina ulkonäöllisesti ollenkaan. Sisätiloille tekee paljon kun on jotkut muut kun ne muovilistat ja penkkeinä alcantarat. Hillityn tyylikäs kabiini.

Diesel automaatti kun on niin tuntuu että parhaan kiihtyvyyden ei saa painamalla poljinta pohjaan, vaan pitää löytää se oikea kohta kun vetää parhaalla teholla? Bensalla aina lappu lattiaan niin lähtee parhaiten. Onko se aina näin ?
 
Kyllä se (ehjä) diiseli kulkee yhtälailla kaasu pohjassa täysiä mutta isoa eroa kulkupuoleen ei enää 60% kaasupolkimen painalluksen jälkeen tapahdu.
 
eGe sanoi:
Kyllä se (ehjä) diiseli kulkee yhtälailla kaasu pohjassa täysiä mutta isoa eroa kulkupuoleen ei enää 60% kaasupolkimen painalluksen jälkeen tapahdu.

Joo voi olla. Tuntu vain että kierrokset nousee mutta kulku ei parane paljoa. noin 80% painalluksella tuntui lähtevän parhaiten kun vaihtoi vähän aikaisemmin.
 
Sillain nuo mopojen kaasupolkimet on välitetty :) Saadaan luotua illuusio ruudikkaasta koneesta, kun osakaasulla lähtee jo reippaasti liikkeelle. Syvemmälle poljettaessa ei vain enää tapahdu mitään muutosta, kun kaikki teho on otettu käyttöön aiemmin.
 
eGe sanoi:
Sillain nuo mopojen kaasupolkimet on välitetty :) Saadaan luotua illuusio ruudikkaasta koneesta, kun osakaasulla lähtee jo reippaasti liikkeelle. Syvemmälle poljettaessa ei vain enää tapahdu mitään muutosta, kun kaikki teho on otettu käyttöön aiemmin.

Nojoo ei kai 140kw/190hp konetta voi mopoksi sanoa, mutta ei se mikään tykkikään ole. Pärjää hyvin eikä sillä jää jalkoihin  :rolleyes:  Jos vertaa 211hp 2.0TFSI bensaan, niin ei se paljon perstuntumalla kulkupuolella ole perässä. 2.0TFSI on kyllä ruudikkaampi, mutta ei tuo diesel paljon jälkeen jää. Bensa kyllä hauskempi ajaa mutta kuluttaa niin pirusti.
 
batman14 sanoi:
Jos vertaa 211hp 2.0TFSI bensaan, niin ei se paljon perstuntumalla kulkupuolella ole perässä. 2.0TFSI on kyllä ruudikkaampi, mutta ei tuo diesel paljon jälkeen jää. Bensa kyllä hauskempi ajaa mutta kuluttaa niin pirusti.

Se vaan tuntuu siltä, todellisuudessa bensaversio pistelee selvästi ripeämmin menemään.
 
Karvis sanoi:
Se vaan tuntuu siltä, todellisuudessa bensaversio pistelee selvästi ripeämmin menemään.

Pistelee ripeämmin kyllä, mutta luulisin että 0-100 kiihdytyksessä bensa olisi noin autonmitan edellä tai ehkä vähän enemmän, eli se ero on loppujen lopuksi aika pieni.
 
batman14 sanoi:
Pistelee ripeämmin kyllä, mutta luulisin että 0-100 kiihdytyksessä bensa olisi noin autonmitan edellä tai ehkä vähän enemmän, eli se ero on loppujen lopuksi aika pieni.

Satasen nopeudessa auto kulkee n.28m sekunnissa, joten taitaa tuolla vajaa 1,5s kiihtyvyyserolla kertyä etumatkaa hiukan enemmän :rolleyes:
 
Toisaalta nuo 0-100 rykäisyt ovat melko vähemmistössä normiliikenteessä. Itseäni kiinnostaisi enempi 2.0TFSI 211hv ja 2.0TDI 190hv 80-120 arvot, jotka ovat enemmän tähdellisiä rekkoja ohittaessa.
 
Nämä asiat ovat kyllä vaikeita mitata tuolla tien päällä... Nykyisen auton 105kW tuntuu ajoittain  kovinkin ripeältä ohitustilanteissa  mutta toisaalta se voi johtua silitä että osaa "varautua" ohitukseen ja hakea  vähän pienempiä halkoja pesään ennen kuin mennään... Ei tuo 35 kW lisää luulisi ainakaan hidastavan  tai vaikeuttavan asiaa👍👍
 
2.0TFSI 211hp/225hp pistelee tätä dieseliä kyllä pataan ihan 6-0 kun lähdetään oikeasti ajamaan, laulu vaan loppuu TDI:ssä sitten kun pitäisi alkaa menemään. Mutta hyvä moottori normiajossa kyllä tämä diesel.
 
Dieselin hyvyys on arkisissa käyttöominaisuuksissa. Urheilemiseen käytetään sitten bensaa.. Disukka on nöyrä ja vääntävä sekä kuluttaa maltillisesti melkein millä polkimen asennolla tahansa. Jos raha ei aiheuttaisi näillä kilsoilla ongelmia, niin bensalla ajelisin itsekkin. Nyt olen varsin tyytyväinen omaan 130kw disukkaan ja sen suorituskykyyn.
 
Tuli tossa viime viikolla ajeltua vähän enemmän tuollaisella 140kw S-tronic quattro sedanilla. Ihan hyvältä se kone tuntuu, tosin nyt voin kyllä yhtyä kommentteihin jossa sanotaan että 2.0tfsi menee menojaan kun aletaan lähtemään kunnolla. Joku 80-130 kiihdytys niin huomasi selkeästi että dieseli menee hitaammin, tosin hyvin ja riittävästi sekin  ;D . Kone on sinällään jännä että se on aika hiljainen ja todella nöyrä menemään. Erityisen hauska se ei ollut, mutta ei sillä jalkoihin jää. Eleetöntä menoa, ja kyllä se kulkee paremmin kuin miltä kabiinissa tuntuu, juuri johtuen nelivedosta ja tukevasta rakenteesta yms.