https://tummennuskalvot.fi/

Audi A3 FL 2017->

makelja sanoi:
Nyt kun olen sitä tarkkailut niin tärinä tulee kun vaihtaa 1-2 ja 3-4.
Omassani tuli 1>2 ja 2>3 vaihtaessa, muilla vaihteilla en juurikaan huomannut. Tärinä ehkä vähän ylimitoitettu kuvaamaan oiretta, itse puhuisin värinästä.
 
Ok. Itsellä märkäkytkin laatikolla. Toistaiseksi toimii normaalisti tai en ainakaan ole havainnut mitään värinöitä/tärinöitä vaihteidenvaihdon aikana.
 
Zaasa sanoi:
Omassani tuli 1>2 ja 2>3 vaihtaessa, muilla vaihteilla en juurikaan huomannut. Tärinä ehkä vähän ylimitoitettu kuvaamaan oiretta, itse puhuisin värinästä.
Värinä kyllä. Ja sama mulla; kuivalevyinen.
Aiemmin ollut kaksi märkälevyista DSG:tä ja niissä ei kummassakaan ollut mitään ongelmia.
 
Trollsten sanoi:
Märkä on isommassa dieselissä.
Kiitos!
Sitä itseksenikin veikkasin, mutta en kehdannut arvailla ääneen täällä  ;D
Mut joo tärinää/värinää tuntuu olevan vaihdon yhteydessä isoilla nopeuksialla.
 
Vaihteet pelittää kytkinrempan jälkeen hyvin. Rempan jälkeen olen joutunut kiinnittämään huomioni rattiin joka on suoraan ajaessa lievästi oikealle, kääntäessäni ratin suoraan niin auto kaartaa hiukan vasemmalle. Oire ei ole huomattava vaan huomioitavissa.
Joudutaanko ohjauslaitteistosta jotain purkamaan kytkinrempan vuoksi?
 
Zaasa sanoi:
Joudutaanko ohjauslaitteistosta jotain purkamaan kytkinrempan vuoksi?

Joudutaan koko vaihteiston puolen vetari,ripustukset jne. Ja tämmöisen jälkeen pitää kulmat säädellä. Emännän Uppiin vaihdettiin vaihteisto takuuna ja sama juttu kuin sinulla, kulmat säätämättä se tuli ensimmäisellä kerralla korjauksesta, mukisematta kyllä säätivät odottaessa sitten kun emäntä vei takaisin liikkeeseen veeveelle. Oli unohtunut kuulemma säätö kiireessä.
 
Nyt kun olen ajellut pari sataa kilsaa niin ravistus on vähitellen palautunut. Nyt ei enää tee 1-2 vaihdossa mutta 3-4 vaihdossa kyllä. Eli pitää viedä takaisin jahka saan aikaa ja aikaiseksi.  :-\
 
Sopeutusta meinasivat tehdä omaanikin mutta maahantuoja käski vaihtaa kytkipaketin koska sopeutuksella saadaan lyhytaikinen apu ongelmaan.
 
Tämmöinen tää on roippeiltaan:

A3 SB Pro Business Sport 2,0TFSI quattro S tronic
* Ara-sininen mustalla sisustalla
* Ruori tasaisella alaosalla ja läpysköillä
* A3 Assist-paketti eli adapt. vakkari, Advanced key ja hold assist
* Kommunikaatio-paketti eli Android Auto yms. (ja Sound System)
* Bang & Olufsen ämyrit
* ilman persmerkkejä paitsi quattro-merkki on
* Kiiltävät listat ja kattokaiteet
* S Line Sport-paketti eli alusta, 18" pallot, alumiinilistaa, puolinahkaa, mustaa sisäkattoa, lokeropaketti yms. tarpeellista
* Sisävalopaketti
* Matrix-Ledit + himmenevä sisäpeili
* 18/25% kalvot + puskurin suojateippi

Webasto tulee tod. näk viikon parin päästä, aattelin laittaa Thermo Connectilla. Talvisetiksi näillä näkymin 18" Contin kitkat tummilla orkkis Velumeilla. Kai tolla talven ajelee.

 
Apparin puolen peilinlasi vaihdettiin, ei lämmennyt enää koska vastus oli rikki. Saattoi vaurioitua kesäisessä peilinvilkkujen vaihdossa, (omana ajatuksena, huoltoneuvojan mukaan vastus oli palanut). Kivuttomasti meni takuutyönä vaikka takuuaika päättyi heinäkuussa.
 
Moi!
Onko Zaasalla vaihdekepin nappula ruvennut nyt kylmällä pitämään vinkumista, kun painaa namiskaa?
Voiko laittaa ihan jotain lukkoöljyä tms.? Ei jaksais mennä audille pikkujutun takia..
 
Ei ole vaihdekepin painike (nappula) vinkunut. Hoito-ohjetta en osaa antaa koska en tiedä onko painikkeen takana elektroniikkaa vai onko se pelkästään mekaaninen.
 
Tänään vaihdettiin kuljettajan puoleinen peilin lasi, lämmitys pätkii. Noin vuosi sitten vaihdettiin apparin puolelle. Kumpikin vaihto tehty ilman kustannuksia artistille, A kolmosellani ikää 3,5 vuotta ja 35000km. Pointsit Jyväskylän Autotarvikkeelle  :)
 
Näyttöön ilmaantui eilen keltainen avaimen ja varoituskolmion kuvakkeet huutomekin kera noin 10s. Mnuaali kertoo seuraavaa; Moottorin käynnistysjärjestelmä

-älä katkaise virtaa, koska sen jälkeen virtaa ei ehkä voida enää kytkeä
-moottorin käynnistysjärjestelmässä on häiriö
-aja ensitilassa ammattikorjaamolle vian korjausta varten

Häiriö ei ole uusiutunut tuon jälkeen ja kaikki toimii normaalisti. Onko aihetta käyttää merkkarilla? Mainittakoon että autossani on älyavain järjestelmä ja epäilin härön johtuvan tästä.
 
Pojalle katseltu autoa ja vaihtoehtona on A3 bensa-moottorilla ja automaatilla, vm vaikka 2017-2018. Joissain ilmoituksissa ajovaloiksi on merkattu xenonit, virhe vai onko niitä saanut faceliftiin? Onko kestävyydessä eroa 1.4tsi ja 1.5cod välillä? Jotain muuta mitä pitäisi osata huomioida?
 
Suomessa oli Ledit vakiona, Matrix Ledit lisävaruste, molemmat ihan kelvollisen tehoiset. Tuontiautoissa voi olla xenoneita sillä ne olivat esim. Saksassa vakiovalot.

Ei kai noissa koneissa sen kummempia ole kummassakaan. Kori on kestävä jos ei ole kolhittu. Varusteluksi mieluiten "Business Sport" tai vastaava sillä siinä (hyvät) sporttipenkit + muuta tilpehööriä. Sitten jos vielä löytää että on A3 Assist-paketti (älyavain ja adaptiivinen vakkari) sekä Kommunikaatio-paketti (Sound system + Apple Carplay/Android Auto), niin minulle riittäisi varusteet. Nuo em. varusteasiat siis Suomen varuste-paketteihin pohjautuen.

Laatikko on kuivakytkiminen 7-lovinen DSG noissa, tuon ikäisissä pitäisi olla ihan ok loota.

Auto on imho erittäin hyvä ajaa myös maantiellä kunhan on kunnon renkaat.