https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Apukäynnistimet/boosterit?

Ekan yritykesn jälkeen 2,5h laturissa ollut. Ei vilku mitkään latausvalot eli pitäisi olla täysi.
No nyt ajovalot jo syttyivät mitä viime testissä ei käynyt.
Eli tyhjä tuo on ja latausvalolla ei tee yhtään mitään. Saa nyt olla 2-3h lisää ja testaan uudestaan tai sitten menee huomiselle.
Toi muuntaja mikä tuli mukana on kyllä aika onneton. 15V/1A..  ikä ja terveys menee, että toi on täys.
 
Kennedy sanoi:
Ekan yritykesn jälkeen 2,5h laturissa ollut. Ei vilku mitkään latausvalot eli pitäisi olla täysi.
No nyt ajovalot jo syttyivät mitä viime testissä ei käynyt.
Eli tyhjä tuo on ja latausvalolla ei tee yhtään mitään. Saa nyt olla 2-3h lisää ja testaan uudestaan tai sitten menee huomiselle.
Toi muuntaja mikä tuli mukana on kyllä aika onneton. 15V/1A..  ikä ja terveys menee, että toi on täys.
Onko siinä jotain bypass-, boost- tms nappia käynnistyskaapeleiden yhteydessä? Oma ei sano tasan yhtään mitään, ennen kuin sille antaa luvan boost-napista - mikä on tietty ihan hyvä suojauskeino.

Niinhän se noissa monissa on tuollainen laturi, ei ole pikakäyttöön tarkoitettu. On se onneksi nopeampi kuin USB 2A virralla..


- amatyyr -
 
on/off kytkin koko laitteelle ja sitten virtanappi mistä päälle.
itse ladannut kokoajan off tilassa. Nyt kun ohjekirjaa katsoo niin siinä lukee, että on tilassa pitäisi ladata kunnes valot ei vilku enää.
no valot ei ole vilkkunut tunteihin.. jollet ota laturista hetkellisesti irti niin sitten taas yksi valo vilkkuu hetken aikaa.

Olisin laittanut kuvat ohjekirjasta, mutta toi 600px rajoitus leveydessä tekee tekstistä lukematonta.
 
Typ.syt laturi tuossa. Jos laitan sen kiinni ja lähden käynnistää niin lataako se samalla virtaa sisään mitä se yrittää käyttää?  ;D

Reilu 6h laturissa ja golffi ei inahdakkaan. En tiedä pitäisikö jättää laturiin tänne duuniin, että voi testata huomenna iltapäivästä.
Olis vaan niin hyvä testikohde, että käynnistyykö tuollaisella boosterilla auto oikeasti.
Soittamalla saisin kyllä järeän boosterin tuolta asiakaspalvelusta, mutta sitten jää laite testaamatta.

Pystyykö tuota yleismittarilla testaamaan? Ampeereille ja tyrkkään laitteen päälle?
 
Ne on yleensä, myös Telwinissä, 15V/1A latureita, koska kennosto vaatii nimellisjännitettään korkeamman latausjännitteen, ja esim. usb:llä ladatessa tarvitsisi väliin edes pienen muuntajan.

Mutta kyllä sen tuossa ajassa olisi pitänyt jo ainakin puolilleen ladata, ja jos minkäänlaisesta laitteesta kyse niin edes pienen bensakoneen sillä startattua. Oma kun tosiaan täräytti pikkupakkasesta 2.5 litran deeneljädeen suoraan paketista ilman pienimpiäkään vaikeuksia.

Eli golffi on ilmeisesti ilman akkua? Vai onko vain tyhjentynyt akku?

Yleismittari ei noihin virtamääriin kykene, mutta dc-pihtiampeerimittarit yleensä kyllä lukee riittävästi ampeereja.


- amatyyr -
 
Kolffilla ajetaan pari kertaa kuussa ja matkat on jotain kilometrejä. Parkissa pihalla kylmässä. Todella vähäisellä käytöllä laitos. Viedään helposti nokkakärryillä kamaa kuin noudetaan autoa.
Mittarin valot syttyy omalla akkuvirralla, mutta kello nollaantunut jo.
Pitäisi saada käyntiin niin voitaisiin toimittaa auto laitepajalle.
 
No jos ei oman akun kanssa edes lupaa, niin aika onneton laite kyseessä. Tosin myös oma akkukin varmaan jo aika surkeassa kunnossa useiden tyhjenemisten vuoksi.


- amatyyr -
 
Kennedy sanoi:
Varmaan tunnin sisään menen testaamaan tuota omaa. Se on ollut tänään 16h laturissa.
Jos ei ala käynnistymään auto niin taidan viedä takaisin laitteen.

Mitään tapahtunut. Starttia edes pyörittänyt.
Eivät puhelimeen vastanneet äsken, mutta katsotaan saanko peruttua kaupan vai ottaa toinen tilalle.
 
Soittivat takaisinpäin. Sano suoraan, että tuo takaisin. (ei muuten paljoa kehunut näitä laitteita  ;D )
Eli taidan tulevaisuudessa unohtaa noi boosterit ainakin hetkeksi.
 
Omaani en voi moittia, hiluksin kun rykäs pakkasesta tulille suoraan paketista. Sökö tuo sinun laite taisi olla.

Eli Telwin minin laturi pukkaa 5V/2A=10W, kun taas muissa 15V/1A=15W. Tätä juuri tarkoitin, kun sanoin usb:n olevan vielä hiukan hitaampi.
Mini oli juurikin tullut kerran käytettynä Toriin myyntiin, viittäkymppiä oli myyjä siitä vailla.


- amatyyr -
 
Ostin parisen vuotta sitten hongkongin tarjouksesta(59€) tuollaisen JS-10, jossa vain 9000mAh, käyttöä on ollut startti apuna ja ainoa murhe on ollut saada kunnon kontakti käynnistettävään autoon, joutuu hieromaan hauenleukoja, joten yksin ei meinaa apukäynnistys onnistua.

Hyvin on kapasiteetti riittänyt bensakoneille, pari kertaa jopa niin, että mittaristossa on ollut vain himmeää kajastusta varoitusvaloissa ja uskomatonta mutta totta, vielä talviaikaan kaikki on käynnistynyt, dieseleistä ei kokemuksia.
 
Sama laite löytyy täältä. Hyvin antaa virtaa, käynnistin tuolla kerran kokeeksi 5,5kW diesel aggregaatin ja jaksoi pyörittää käyntiin, tosin aika vaivoin. Muistelin itse, että tuon kapasiteetti olisi 12000mAh, mutta saatan muistaa väärin.

Ainoa tuossa on, että jos akun varaus näyttää yhtä "palkkia" vaille täyden, niin laitteen akku ei lataudu, pitää saada ensin tyhjemmäksi ennen kuin suostuu latautumaan. Tämä saattaa tosin olla vain tämän kyseisen yksilön metkuja.
 
Koivari sanoi:
Sama laite löytyy täältä. Hyvin antaa virtaa, käynnistin tuolla kerran kokeeksi 5,5kW diesel aggregaatin ja jaksoi pyörittää käyntiin, tosin aika vaivoin. Muistelin itse, että tuon kapasiteetti olisi 12000mAh, mutta saatan muistaa väärin.

Ainoa tuossa on, että jos akun varaus näyttää yhtä "palkkia" vaille täyden, niin laitteen akku ei lataudu, pitää saada ensin tyhjemmäksi ennen kuin suostuu latautumaan. Tämä saattaa tosin olla vain tämän kyseisen yksilön metkuja.
Kyllä minullakin on tuossa latauksessa jotain tuon tapaista, pitää ottaa seurantaan, kapasiteetin kanssa olen myös muistinvarassa ja muistelin vain, jotta yleensä olivat isompia, 35,52wh näyttää tarra, mitä tuo nyt on mAh:na...
 
jaris sanoi:
35,52wh näyttää tarra, mitä tuo nyt on mAh:na...
Jos tuon Wh-määrän jakaa yksittäisen kennon jännitteellä (3,7-4V), niin laskin näyttää ampeeritunteja.


- amatyyr -
 
Naapurin Caddy diesel ei käynnistynyt. Kävin hakemassa pakkasessa patongin kontissa olleen Ventura PB80 boosterin ja hyvin hörähti vaggilainen käyntiin. Tulihan todistettua tuon toimivuus. Akun yksi palkki katosi käynnistyksessä.
 
Rahat takaisin saatu. En tiedä oliko sitten joku ma. kappale tuo.
Sano, että  korjaamot olisi jotain cabin boostereita ostanut. 160e ja hetkellistä virtaa saisi 1000A.
 
Autossa tai boosterissa vikaa. Tollanen bensakone lähtee käyntiin melkein millä tahansa patterilla.
 
Nuo konkkavehkeethän toimii nimenomaan käynnistyksessä hyvin, jos vain on akku paikoillaan ja siellä edes vähän mehua jäljellä. Muuhun käyttöön niistä ei ole. Jos käynnistymisessä on ongelmia, voi yrityskerrat loppua aika äkkiä kesken.

Sittenhän on myös yhdistelmälaitteita, sekä akuilla että kondensaattoreilla varustettuja vehkeitä https://www.youtube.com/watch?v=wus8OrFFOiE&index=23&list=PLxtlXKgrDXMVVTKIPpV1J4YanMKOt_I47
Latautuminen käynnistystä varten on nopeaa, mutta laitteessa itsessään on vara-akku, jolla voi myös ladata konkat ennen käynnistystä tai yritysten välissä.


- amatyyr -
 
Näissä apukäynnistimeissä ihmetyttää niille ilmoitettu alin käyttölämpötila -20 astetta, tuota kylmemmässä sitä apuvirtaa varsinkin tarvitaan.
 
No joo, kutta jos se tuodaan lämpimästä käyttöön, niin ei kai se heti hyydy? Siten kuin minä.
 
Kettu sanoi:
No joo, kutta jos se tuodaan lämpimästä käyttöön, niin ei kai se heti hyydy? Siten kuin minä.

Ja se apukäynnistin on kotona lämpimässä, kun auto kylmänä mökillä eikä käynnisty?

Vaimon autossa on joku apukäynnistin mukana kokoajan, en nyt mallia muista. Enkä tiedä toimiiko, kun ei ole tarvinnut käyttää.
 
-sami- sanoi:
Ja se apukäynnistin on kotona lämpimässä, kun auto kylmänä mökillä eikä käynnisty?

Vaimon autossa on joku apukäynnistin mukana kokoajan, en nyt mallia muista. Enkä tiedä toimiiko, kun ei ole tarvinnut käyttää.

Häh, ei tiäteskä. Voihan sitä toimia järkevästikin. Kai, ehkä.
Jos mulla olisi pelko käynnistymisestä, boosteri olisi möksässä lämpimässä, ehkä jopa latautumassa.

No, mulla ei buusteria olen, mutta harkinnut hankintaa. Tuo voorti kun ei tunnu tykkäävän kylmästä. Täällä kylillä tuo nyt ei ole iso juttu, mutta bjossain, missä apu ei ole heti nurkan takana.
 
Näissä voi olla eroja pakkaskestävyydessäkin.
Olen hämmästynyt, en.

Itse ostin tuon käytännössä hätävaraksi esim. Lapissa mopoiluja silmällä pitäen, koska ei olisi ensimmäinen kerta, kun jonkin syyn takia jossain työnnetään jonkun pyörää käyntiin ja korvessa ei välttämättä ole edes työntöapua saati kenttää kännykässä, mutta pääasiassa virtapankiksi.

Toissijainen hätävara on kavereiden ja läheisten auttaminen. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun tällä säästyisi hinailuilta.

Kolmassijainen hätävara on muiden auttaminen. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun näkee jonkun pelti pystyssä ja/tai ollaan antamassa virtaa jollekin hyytyneelle. Ei myöskään olisi ensimmäinen kerta, kun vaikkapa naamakirjan kaupunkiryhmissä yms. palstoilla näkisin jonkun ihan parin kilometrin päässä kyselevän apuvirtaa.

Kaikki edelliset ja nykyisen auton kun olen ostanut, olen tilaisuuden tullen kokeillut miten ne toimivat pakkasella. Jos on ollut moitittavaa => akkukauppaan. Hiluksissa on akut viimeisillään; käynnistyspotkua löytyy, mutta kapasiteetti on aivan ehtoopuolella. Siksikin kokeilin heti ensimmäisenä myös boosterin käynnistyskyvyn, että minkälaisesta tilanteesta sen kanssa voi odottaa pärjäävänsä. Näin ei tule yllätyksiä virran kanssa, ehkäpä siksi en ole lisävirtaa tarvinnut lähes 20 vuoteen kuin avustavana osapuolena. Kop kop.

Itse asiassa hiluksin ja Autovoxin yhdistelmän voisi kokeilla aamullakin. Nyt mittari näyttää -16'c, yöksi on ennustettu hieman alle -20'c lämpötiloja. Kumpikin yöksi kartanolle, ja aamulla kokeillaan ilman akkuja miten käy. Autovox ei ole saanut vielä yhtään purku-lataus-sykliä, eli käytännössä se on melkeinpä tehtaan jäljiltä, ladattu vain täyteen ensimmäisen kokeilun jälkeen. Sittenpä tuon tietää voiko sen jättää esim. yöksi hanskalokeroon mökillä käydessä tms.


- amatyyr -
 

https://on.renkaatvaihtoon.fi/t/t?a=574463820&as=1920463831&t=2&tk=1