Näissä voi olla eroja pakkaskestävyydessäkin.
Olen hämmästynyt, en.
Itse ostin tuon käytännössä hätävaraksi esim. Lapissa mopoiluja silmällä pitäen, koska ei olisi ensimmäinen kerta, kun jonkin syyn takia jossain työnnetään jonkun pyörää käyntiin ja korvessa ei välttämättä ole edes työntöapua saati kenttää kännykässä, mutta pääasiassa virtapankiksi.
Toissijainen hätävara on kavereiden ja läheisten auttaminen. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun tällä säästyisi hinailuilta.
Kolmassijainen hätävara on muiden auttaminen. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun näkee jonkun pelti pystyssä ja/tai ollaan antamassa virtaa jollekin hyytyneelle. Ei myöskään olisi ensimmäinen kerta, kun vaikkapa naamakirjan kaupunkiryhmissä yms. palstoilla näkisin jonkun ihan parin kilometrin päässä kyselevän apuvirtaa.
Kaikki edelliset ja nykyisen auton kun olen ostanut, olen tilaisuuden tullen kokeillut miten ne toimivat pakkasella. Jos on ollut moitittavaa => akkukauppaan. Hiluksissa on akut viimeisillään; käynnistyspotkua löytyy, mutta kapasiteetti on aivan ehtoopuolella. Siksikin kokeilin heti ensimmäisenä myös boosterin käynnistyskyvyn, että minkälaisesta tilanteesta sen kanssa voi odottaa pärjäävänsä. Näin ei tule yllätyksiä virran kanssa, ehkäpä siksi en ole lisävirtaa tarvinnut lähes 20 vuoteen kuin avustavana osapuolena. Kop kop.
Itse asiassa hiluksin ja Autovoxin yhdistelmän voisi kokeilla aamullakin. Nyt mittari näyttää -16'c, yöksi on ennustettu hieman alle -20'c lämpötiloja. Kumpikin yöksi kartanolle, ja aamulla kokeillaan ilman akkuja miten käy. Autovox ei ole saanut vielä yhtään purku-lataus-sykliä, eli käytännössä se on melkeinpä tehtaan jäljiltä, ladattu vain täyteen ensimmäisen kokeilun jälkeen. Sittenpä tuon tietää voiko sen jättää esim. yöksi hanskalokeroon mökillä käydessä tms.
- amatyyr -