https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Allinone huolenpitosopimus

J64

Sisäänajettu
Liittynyt
1.1.2014
En tiedä onko täällä ollut jo juttua Santanderin Allinone huolenpitosopimuksesta, Allinone- sopimuksesta ainakin on ollut.

Moottoripyöräni rahoituslaskun mukana tuli etukirje, jota esittämällä saa 28.2.2016 asti huolenpitosopimuksen puoleen hintaan. Tein muutaman automallin osalta laskelmia kustannuksista ja noiden perusteella tuo vaikuttaisi joillekin hyvinkin kiinnostavalta ja kannattavalta. Varsinkin sellaisille auton omistajille tai haltijoille, joilla auton takuu on loppumassa tai jo loppunut. Itsellä auto on ehkä liian tuore, rekisteröity 9/2015, jotta tuo olisi kannattava.

Huolenpitosopimus kattaa erilaisia yllättäviä rikkoutumisia, joskin siinäkin näyttäisi olevan joitain rajauksia, kuten vaikkapa hiukkassuodatin ja katalysaattori. Lisäksi sopimukseen sisältyy "korjausrahaa", jota voi käyttää määräaikaishuoltoihin tai esimerkiksi renkaiden hankintaan. Sopimuksen kesto on 24 kk/ 40000 km ja edellytyksenä että auto on enintään 6 vuotta vanha, enintään 150000 ajettu, huollot on tehty valmistajan huolto-ohjelman mukaisesti sekä auto on tarkastettu K1- katsastusasemalla, jossa sopimus tehdään.

Tein muutaman laskelman (näissä on huomioitu tuo - 50%, jota netissä oleva laskuri ei huomioi):

VW Polo 1.2 Tsi 90 hv manuaali vm 2014, ajettu 45000 km. Kuukausimaksu 24,50 euroa, eli yhteensä 588 euroa/ 24 kk. Sisältää korjaus-/huoltorahaa 600 euroa, eli enemmän kuin sopimuksen hinta yhteensä, lisäksi tulee tuo turva yllättäville rikkoutumisille.

Opel Astra 1.4 T 140 hv manuaali vm 2012, ajettu 80000 km. Kuukausimaksu 28,50 euroa, eli yhteensä 684 euroa/ 24 kk. Sisältää korjaus-/huoltorahaa 650 euroa, eli lähes sopimuksen hinnan verran.

MB E 200 CDI 136 hv automaatti vm 2011, ajettu 130000 km. Kuukausimaksu 44,50 euroa, eli yhteensä 1068 euroa/ 24 kk. Sisältää korjaus-/huoltorahaa 1200 euroa, eli enemmän kuin sopimuksen kokonaishinta.

Tuo sopimus on tuolla alennetulla hinnalla mielestäni todella kiinnostavasti hinnoiteltu.

Linkki lisätietoihin: www.allinone.fi/huolenpitosopimus
 
Kennedy sanoi:

Perehdyitkö aiheeseen edes niin paljon, että luit tuon ensimmäisen viestin kokonaisuudessaan? Tämä tuplasti linkittämäsi Moottori-lehden artikkeli ottaa yleisellä tasolla kantaa huolenpitosopimuksiin, mutta ei erityisesti Santandrin sopimukseen.

Jos on mahdollisuus saada Santanderin sopimus puoleen hintaan, kannattaa ehdottomasti ottaa tarkkaan selville ehdot. Puoleen hintaan tuo vaikuttaa tarjoukselta, josta ei kenenkään kannata kieltäytyä ellei sitten pienellä painetuista teksteistä selviä jotakin yllättävää.
 
Ei sisällä
"Tuulilasin, ikkunoiden, lyhdynlasien, umpioiden, peilien sekä koristeosien ja listojen uusimiset tai korjaukset"

nemos sanoi:
Perehdyitkö aiheeseen edes niin paljon, että luit tuon ensimmäisen viestin kokonaisuudessaan? Tämä tuplasti linkittämäsi Moottori-lehden artikkeli ottaa yleisellä tasolla kantaa huolenpitosopimuksiin, mutta ei erityisesti Santandrin sopimukseen.

2 eri juttua samasta aiheesta. Santander tai ei niin samassa paketissa ne kaikki menee.

nemos sanoi:
Jos on mahdollisuus saada Santanderin sopimus puoleen hintaan, kannattaa ehdottomasti ottaa tarkkaan selville ehdot. Puoleen hintaan tuo vaikuttaa tarjoukselta, josta ei kenenkään kannata kieltäytyä ellei sitten pienellä painetuista teksteistä selviä jotakin yllättävää.

28,5e/kk omalla kohdalla maksaa siitä, että voisin säästää 300e korjauksissa. Tuon verran säästän kun en vie merkkikorjaamolle jonkun hajotessa. Jos ekana vuonna ei hajoa mikään niin olen maksanut turhaa 342e.
89e maksaa jo pelkkä kuntokartoitus.

20000km/vuosi on myös kilsarajana. Sen jälkeen maksa itse taas.
 
Kennedy sanoi:
28,5e/kk omalla kohdalla maksaa siitä, että voisin säästää 300e korjauksissa. Tuon verran säästän kun en vie merkkikorjaamolle jonkun hajotessa. Jos ekana vuonna ei hajoa mikään niin olen maksanut turhaa 342e.
89e maksaa jo pelkkä kuntokartoitus.

20000km/vuosi on myös kilsarajana. Sen jälkeen maksa itse taas.

Tuon 342 euroa vuodessa voi käyttää määräaikaishuoltoihin, varaosiin, kuluviin osiin, renkaisiin, rengashotelliin, sijaisautoon jne. En näkisi sen kuluttamista ongelmana. Lähinnä tässä saa jatkotakuuta/ilmaisia korjauksia ehdoilla, joihin liittyy rajoituksia.
 
Itseäni tuo -50% tarjous periaatteessa kyllä kiinnostaa. Se olisi Alfalle laskurin mukaan 28,50e/kk sisältäen 650e huoltorahaa. Tosin autolle tulee ensi kesänä 3v. täyteen ja se menee varmaan jossain vaiheessa taas vaihtoon. Mitenköhän tuo muuten menee jos auto vaihtuu 24kk sopimusaikana? Tai jos käytän esim. heti koko 650e pois ja vaihdan sen jälkeen auton?
 
winorloose sanoi:
Itseäni tuo -50% tarjous periaatteessa kyllä kiinnostaa. Se olisi Alfalle laskurin mukaan 28,50e/kk sisältäen 650e huoltorahaa. Tosin autolle tulee ensi kesänä 3v. täyteen ja se menee varmaan jossain vaiheessa taas vaihtoon. Mitenköhän tuo muuten menee jos auto vaihtuu 24kk sopimusaikana? Tai jos käytän esim. heti koko 650e pois ja vaihdan sen jälkeen auton?

Sopimusehdoissa näyttäisi olevan seuraavaa:

"2.5
Mikäli Ostaja myy tai luovuttaa ajoneuvon kolmannelle osapuolelle siten, että ostaja ei enää ole ajoneuvon rekisteriin
merkitty omistaja tai haltija, sitoutuu Ostaja maksamaan 7 vuorokauden kuluessa ajoneuvon luovutuksesta tai myynnistä
jäljellä olevaan sopimusaikaan kohdistuvien Sopimuksen kuukausimaksujen yhteismäärän kertasuorituksena Santanderille.
Tällöin Sopimus siirtyy uudelle ostajalle ajoneuvon mukana poislukien mahdollisia kohdassa LISÄEHDOT/
LISÄPALVELUT mainittuja palveluita, edellyttäen, että Ostaja ilmoittaa siirrosta Santanderille kirjallisesti 14 vuorokauden
kuluessa siitä päivästä, jolloin uusi ostaja merkittiin Ajoneuvon omistajaksi tai haltijaksi ajoneuvorekisteriin ja
että kaikki kohdassa 1.2 esitetyt Sopimuksen voimassaolon edellytykset ovat siirron jälkeen edelleen voimassa. Mikäli
Ostaja haluaa irtisanoa Sopimuksen ennen Sopimuksen 24 kk sopimusajan umpeutumista Suoritetaan tasauslaskenta,
jossa Santanderin hyväksi luetaan kaikki Sopimuksen aikana Santanderin Ajoneuvon korjauksista ja kunnossapidosta
ja huolloista maksamat kustannukset lisättynä 200€:n toimenpidepalkkiolla ja mahdollisella ajoneuvon kuntotarkastusmaksulla
ja Ostajan hyväksi lasketaan Ostajan Santanderille maksamien Sopimuksen kuukausierien yhteismäärä,
poislukien mahdollinen päivämaksu. Mikäli tasauslaskelma osoittaa ylijäämää Santanderille on Ostaja velvollinen
suorittamaan summan Santanderille 7pv kuluessa. Mikäli tasauslaskelma osoittaa ylijäämää Ostajalle on Santander
velvollinen suorittamaan summan Ostajalle 7 pv kuluessa."

Eli suomeksi: jos Santander on saanut maksuja vaikka 400 euroa ja sopimukselta on maksettu kuluja 200 euroa, niin kulut menevät Santanderin ja sinun kanssa tasan (koska Santanderin kulut ovat ennenaikaisessa sopimuksen päättymisessä 200 euroa). Jos olet maksanut 400 euroa ja sopimukselta ei ole veloitettu mitään, saat 200 euroa (Santanderin kulut 200 euroa).

Tuohon toiseen kysymykseen, eli voiko huoltorahan käyttää vaikka saman tien, en löydä suoraa vastausta, mutta lienee niin että se on saman tien käytettävissä ja jos sopimus loppuun ennen 24 kk määräaikaa, niin tuo lasketaan noiden sopimuskohdan 2.5 mukaisesti Santanderin maksamiksi suorituksiksi, joita sitten siis verrataan sopimukselle maksettuihin maksuihin, mikäli sopimus päätetään ennen 24 kk. Sopimuksen päätyttyähän molemmat sopijaosapuolet ovat tasoissa, eikä mitään kuluvertailua enää tehdä.

Minulla ei ole tästä enempää tietoa kuin se, mitä tuolta nettisivulta ilmi käy. En ole, toisin kuin hieman epäiltiin, millään mainostarkoituksella tätä aihetta esiin tuonut. En omaa mitään muita kytköksiä Santanderiin kuin MP:ni rahoitussopimuksen.

Jotenkin ristiriitaista tuossa laskurissa on esimerkiksi se että Toledoni maksu oli 57,00 e/kk (eli 28,50e/kk alennettuna) vuosimallina 2015 ja 5000 km ajettuna, verrattuna siihen kun vertasin 2013 mallin Toledoa, jolla ajettu 55000 km, jolloin maksu oli 49,00 e/kk (eli 24,50 e/kk)???
 
Eli jos purkaa sopimuksen ennen 24kk täyttymistä, niin "ylimääräisiä" kuluja tulee 200e toimenpidepalkkiosta + 75e kuntotarkastuksesta. Tuo tasauslaskelmahan on muuten ihan ok.

Hmm, vähän huono homma jos innostuu vaihtamaan auton vaikka jo tänä vuonna.
 
winorloose sanoi:
Eli jos purkaa sopimuksen ennen 24kk täyttymistä, niin "ylimääräisiä" kuluja tulee 200e toimenpidepalkkiosta + 75e kuntotarkastuksesta. Tuo tasauslaskelmahan on muuten ihan ok.

Hmm, vähän huono homma jos innostuu vaihtamaan auton vaikka jo tänä vuonna.

Juu, kyllä tuon kiinnostavuutta syö se, jos on vaikka auton suhteen vaihtoaikeissa. Tai jos käy, kuten itselle käy, että ei ole autonvaihtosuunnitelmia, mutta niin se vain yhtäkkiä vaihtuu... Nimimerkillä tällä vuosituhannella pisimpään ollut sama auto 1,5 vuotta.

Mutta tuolla alennetulla hinnalla, jos olisin tilanteessa että autoni takuu on piakkoin päättymässä ja olisin suhteellisen varma että pidän sitä vielä sen vähintään kaksi vuotta, ottaisin sopimuksen varmasti. Tuolla sopimukseen menevillä maksuilla saisi huollot ja ehkä jotain muutakin maksettua ja tuo yllättävien rikkoutumisten turva, vaikka jonkin verran rajoitettunakin, tulisi kaupan päälle.
 
Samaa mieltä. Tarjous on ehdottomasti harkinnan arvoinen varsinkin, jos ei ole vaihtoaikeet mielessä.
 
Voi olla, että vertaukseni ontuu, mutta eikö tuollaista huolenpitosopimusta voi verrata "huoltovakuutukseen"? Se keventää mieltä yllättävien rikkoontumisten varalta, mutta ei välttämättä ehkä takaa, että saa omansa pois. Miten usein olemme saaneet vapaaehtoisen vakuutuksen kautta enemmän korvauksia kuin olemme vakuutusmaksuja maksaneet?
 
Taky sanoi:
20 000km - eihän siinä ajassa edes auto tarvitse huoltoa huolto-ohjelman mukaan!

Tässä ketjun tapauksessahan matkamittari ei suinkaan ala 0 km:stä eli seuraava huolto voi olla hyvinkin lähellä. "Sopivasti" osuen on vielä vaikka jakohihnan vaihto vuorossa.
 
Otin Alfaan tuon sopparin; 24kk, 40000km, 650e huoltorahaa, hinta 28,50e/kk. Ainoa huono puoli mielestäni on siinä, että jos auto menee vaihtoon tuona sopimusaikana. Siitä tulee sitten vähän extrakuluja, mutta "elämä on".
 
Nostellaanpa vanhaa aihetta. Itse kun en autojen tekniikan päälle liikoja ymmärrä, niin kysyn näkemystänne tämän sopimuksen ehdoista:

https://www.allinone.fi/pdf_pohjat/kunnossapitosopimuksen_ehdot.pdf

Onko tuolta rajattu kohtuuttoman paljon pois sellaisia osia, joista voisi olettaa tulevan korjauskuluja muutaman vuoden ikäisessä ja alle 150000 km ajetussa autossa (eli sellaisessa, johon sopimus myönnetään)?

Laskeskelin myös, että esim. oman, 12 kk:n välein huollettavan autoni 650 euron huoltoraha ei millään riitä 4. ja 5. vuoden huoltoihin, koska 5. vuonna tulee jakohihnan vaihto. Mutta tuo on kuitenkin ennakoitavissa ja laskettavissa, kun vain tiedostaa asian. Voisin myös aloittaa sopimuksen jo ennen 3. vuoden huoltoa ja myydä pois ennen 5. vuoden huoltoa.

Tiedän hyvin, että Santander jää näissä keskimäärin voitolle, mutta vastaavasti paine auton vaihtoon korjausmurheiden vuoksi helpottaisi - siitä tulee aika iso säästö.
 
En nyt enää tarkkaan muista noita Santanderin ehtoja, mutta vertailtuani noita viime talvena tulin kuitenkin siihen tulokseen että rahoitus ja huoltosopimus tuli halvemmaksi kuin Allinone. Ja onhan auto sitten lopuksi oma, kun Allinone'ssa se palautuu Santanderille lopussa.
 
Tässä on nyt kyse käytetylle autolle myytävästä sopimuksesta. En ole ainakaan toistaiseksi törmännyt toiseen vastaavaan. Automerkkien omat huoltosopimukset pitää ottaa uuteen tai melkein uuteen autoon.