https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Alfa siivoaa mallistoaan

Benkku sanoi:
Autonews.comin sivuilla oli selostus ... Giulian, Giuliettan ja Stelvion nykyinen malli jää viimeksi. Eikä niitä enää kehitetä eli esim. hybridit on haudattu. PSA on päättänyt, että seuraavat Alfa-mallit ovat pieni ja keskiluokan SUV-maastureita, joka tulee Peugeotin uuden platformin mukaiseksi. ..... Euroopassa tehtävät Jeepit eli Renegade ja Compass myös Peugeotistetaan (vain miten se sanotaan). ..... Fiatit pohjautuvat jatkossa Peugeotin...jne jne...
eli jos haluaa Alfa-Romeon kannattaa ostaa se nyt, pian voi olla myöhäistä.

Näköjään PSA vie ja FCA vikisee. Jenkeille riitti, että saavat puuhata omalla mantereella mitä huvittaa...

En jostain syystä löydä mitenkään tätä selostusta, voitko linkata?
 
Niinpä sanoi:
Onkohan noin...autonews taitaa vetää juttua ihan hatusta, kun väittää Alpinenkin kuuluvan PSA:lle.Kyllähän se on ollut jo pitkään Renun omistuksessa.Niinhän täällä huudeltiin kun PSA Opelin osti: että kaikki Opelit on kohta Pösön tekniikalla.No...montako uutta bensakonetta Peugeot on esitellyt Opelin oston jälkeen?Ei yhtään.Sillä on vain THP ja Puretech joista toinen syö jakokettinkiä aamupalaks ja toinen jakohihnaa iltapalaks.Opel kuitenkin esitteli uudet koneet Astraan.VM:2020.Aika näyttää miten käy,toivottavasti ei kaadu koko uusi konserni.Siinä menesi legendaarisia merkkejä monta hautuumaalle.

Enpä jäisi yhtään noista merkeistä kaipaamaan. On kokemusta uutena ostettuina niin Alfasta, Pögötistä kuin Shit-Röeenistä ja laatu täyttä paskaa. Saksan Mosse ei kelpaisi koskaan. Heikot sortuu ja vahvat porskuttaa vai miten se meni...
 
Varsinaisesti minäkään en oikein italiaanoa itselleni käyttöautoksi kelpuuttaisi, mutta näin jonkin tason automiehenä Alfa Romeon katoaminen olisi aika ikävää. Se, että Alfasta tehtäisiin vesitetty PSA-versio ei suuremmin lohduta. Alfojen laatuvaihtelu ja arvonalenema ei ole koskaan houkutellut moista hankkimaan, mutta mikäli harrastusbudjettia olisi riittävästi, niin ottaisin milloin tahansa Alfa Romeo 4C:n tai Giulia Quadrifoglion kesäautoksi ja ratapäiväleluksi.
 
Peeveli 1 sanoi:
Enpä jäisi yhtään noista merkeistä kaipaamaan. On kokemusta uutena ostettuina niin Alfasta, Pögötistä kuin Shit-Röeenistä ja laatu täyttä paskaa. Saksan Mosse ei kelpaisi koskaan. Heikot sortuu ja vahvat porskuttaa vai miten se meni...

Ei kannata yhden kokeilun perusteella tyrmätä koko merkkiä.Kaikilla merkeillä on niitä huononpia ajanjaksoja.
Itsellä oli Alfan 156 V6 erittäin mieluinen auto ja kahdesta Pösöstä toinen 406 oli hyvä mutta 508 taas sitten ei.
Merkkejä joita on ollut useampia on Ford,Opel,Peugeot,Toyota ja Vw.
Vain fordissa kaikki olivat vähän huononpia yksilöitä:4kpl.
 
Peeveli is back! Opel on ihan hyvä auto ja tuleva vertailutesti kertoo myös 508 II Peugeotista. Mutta joo, makuasiota moni juttu, kaikille vaan jotakin autoa alle ja menox  :)
 
Benkku sanoi:
Jenkeissä myynti tyssäsi myös laatuun ja huonoon palveluun. Viimeinen niitti lienee Car and Driver -lehden 40.000 kestotesti, jossa kyllä kehuttiin auto maasta taivaaseen, silloin kun se toimi. Siitä hajosi vissiin takaperäkin, lukuisten muiden pääasiassa elektroniikka vikojen takia. Ja varaosia odoteltiin kuukausi kaupalla. En oikein ymmärrä, britit rakentaa japanilaisten alla ihan laadultaan kelvollisia tuoteitta. Mutta nämä omat mallit eli Land-Rover ja Jaguar on ns. korjaamoautoja.

Tässä nyt molempia hetken ajelleena, niin pakko tarttua hieman tähän. Tuon Giulian kohdalla niin alkupään autoissa oli toki lastentauteja, mutta noin karkeasti näidenkin kohdalla on enemmän Esson baari-lisää kuin faktaa taustalla. Ongelma on mielestäni enemmän ollut tuolla jälleenmyyntiverkoston puolella, niin rapakon takana kuin lähempänäkin esim. briteissä. Etenkin näissä vähemmän myytävissä tuommoiset tapaukset nousee väkisin pintaan, tiedän kuitenkin että suurin osa on noillakin ajellut tyytyväisenä ilman ihmeellisempiä kommervenkkejä.

Ja tällä nykyiselläkin ajelen huomattavasti luottavaisemmin mielin kuin vaikka Volkkarilla...

Kuitenkin PSAn suunnitelmat ymmärrän, vaikka Alfaakin varten on juuri saatu valmiiksi hieno, ja kallis, uusi takavetoalusta. Mielenkiintoista nähdä mitä tämä tarkoittaa F1-seikkailua ajatellen...
 
JPL sanoi:
Peeveli is back! Opel on ihan hyvä auto ja tuleva vertailutesti kertoo myös 508 II Peugeotista. Mutta joo, makuasiota moni juttu, kaikille vaan jotakin autoa alle ja menox  :)
Jes, on tyypillä on asenteensa. Jääköön omaan arvoonsa.  "Koirat haukkuu ja "PSA-karavaani kulkee."  :)
 
Ei tuo Opelille ainakaan vielä ole Psa-omistajuus kovin huonoa tuonut. Uutta Corsaa on kehuttu säilyttäneen saksalaisen fiiliksensä.

Ja onhan Grandland X ja 3008 kovin eri oloisia autoja yhteisestä alkuperäistä huolimatta.

Kyllähän Psan konsernista palikkaa löytyy myös Alfalle. Toivoisi että tuollainen legendaarinen merkki kyllä säilyisi ja voisi hyvin jatkossakin.
 
Taavetson sanoi:
Tässä nyt molempia hetken ajelleena, niin pakko tarttua hieman tähän. Tuon Giulian kohdalla niin alkupään autoissa oli toki lastentauteja, mutta noin karkeasti näidenkin kohdalla on enemmän Esson baari-lisää kuin faktaa taustalla. Ongelma on mielestäni enemmän ollut tuolla jälleenmyyntiverkoston puolella, niin rapakon takana kuin lähempänäkin esim. briteissä. Etenkin näissä vähemmän myytävissä tuommoiset tapaukset nousee väkisin pintaan, tiedän kuitenkin että suurin osa on noillakin ajellut tyytyväisenä ilman ihmeellisempiä kommervenkkejä.

Ja tällä nykyiselläkin ajelen huomattavasti luottavaisemmin mielin kuin vaikka Volkkarilla...

Kuitenkin PSAn suunnitelmat ymmärrän, vaikka Alfaakin varten on juuri saatu valmiiksi hieno, ja kallis, uusi takavetoalusta. Mielenkiintoista nähdä mitä tämä tarkoittaa F1-seikkailua ajatellen...

Amerikan raamattu eli USA:n kuluttajasuoja viranomaisten Consumer Rerports 2019 ilmestyi tuossa jokin aikaa sitten. Sihen oli haastateltu 420.000 auton omistajaa ympäri jenkkejä.Ja merkit joista ei saada riitävästi otantaa jätetään pois loppukatsauksesta. Consumer Reports järkäleessä Giulia oli kolmanneksi huonoin, kun kysymys oli luotettavuudesta. Jotain kai kertoo myös, jos myynti Euroopassa romahtaa noin 50% yhden vuoden aikana. Se on kylmää kyytiä. Joten ei savua ilman tulta.

Yleensähän se on paljon kiinni pääjohtajasta Alfa F1 -projektin kannalta tuki tuskin heti loppuu, koska Carlos Tavares oli ja on moottoriurheilu miehiä varsinkin nuoruudessaan. Nytkin hän on varannut 20 viikkoa vuodesta ainoastaan kilpaa ajamiseen. Hänellä on Historic Formula 3 -sarjan Ralt RT3 ja Historic Endurancea hän ajaa Lola T70:llä. Historic ralliautona on Peugeot 104ZS ja Tavares osallistuu vieläkin joka vuosi Nürburgring 24h ajoon. Lisäksi hänellä on kotimaassaan Portugalissa vintage -autojen restaurointi firma (Exclusive Classic Cars).  Totta kai, parempaa tulosta pitää Alfan F1 Teamin tehdä kuin tänä vuonna.

Enemmän Rellun F1 Team saa olla huolissaan, sillä uusi Renaultin pääjohtaja on Clotilde Delbos (nainen) ja hänet tunnetaan jo entuudestaan Renaultin F1 hankkeen vastustajana. Renaultin piti rahoittaa F1 -projektia osaltaan moottoritoimittajana. Mutta se ainoa maksukykyinen asiakas eli Mclaren siirtyy ensikaudeksi Hondan asiakkaaksi. Toiseksi Renault tarvitsee rahaa, koska autojen myynti sakkaa pahasti, ainoa voitollinen on Dacia. Delbosille olisi erittäin helppo lopettaa koko F1 -talli jo vuodeksi 2020.