https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Alfa Giulia 2.2 DA 180 hv. Super

TON-III

Legenda
Liittynyt
22.12.2013
Kuten jo kuvissakin niin myös livenä auto on ihan muotovalio, ja tosi kompakti kooltaan ja niinpä sanoisin sen varsinaisten kokoluokkakilpailijoiden olevan esim. BMW:2-srja ja Audin A3 vaikka se tietyllä premiumilla ja kohdennuksella luokkaa isompien kiusaksi on kenties luotukin. Itse koen melkein jokaisen kajuutan liian väljäksi mutta tämä on toista maata tai ainakin sopivan kompakti, pulkka maassa, rattia alas ja syvään - ihan top tuntuma ! Penkki on Alfan tapaan olevinaan urheilupenkki sitä olematta mutta tekee tehtävänsä. Ratti todella sopiva kokonaisuuteen, ohuehko ja pieni.

Edit: Ja kajuutasta muutenkin, on jätetty sopivan pelkistetyksi ja omaa vahvasti samaa mallennetta kuin uusi A3 joskis italilaispoika on ymmärtänyt laittaa navin kojetauluun eikä mihinkään lisälärpäkkeeseen.

Ja ajoon ...... ja kas tämähän tuntuukin kiihtyvän kepiästi, ja vaikka alla 18" pallot ovatkin ja alusta topakka ja mikroautomaisen nopeasti reagoiva niin siitä löytyy se sopiva herraskainen pintapehmeys. Moottoritiellä 130 km/h. ei tuntunut sitten miltään samalla kun huomasin ohjaustehostimen jäykistyvän ohjaustehostuksen ja itse tuntuman muutenkin ollessa ihan älyttömän hyvä. Kokeilin takapenkkiäkin ja kun se itse istuin on vedetty alas niin siellä istuu hyvin joku +180 cm. jannu ilman ylätasannekosketusta, ja pitkittäinkin tilaa riittävästi jollei jopa runsaasti
auton kompaktiolo huomioon ottaen.

Autossa on kuulemma paljon alumiiniosia ja hiilikuituinen kardaani, ja sen kyllä huomaa, auton kepeys ja käyttäytyminen on kyllä ihan omaa luokkaansa tässä hinta- ja tarjontaluokassa.

Pintapuolinen tutustuminen varusteiden hintaan saa ne näyttämään sopivan hintaisilta, esim. osanahan korvaaminen kokonahalla on noin tonnin + verot arvoinen, tuosta Alfa Red vakiomustilla akkunan pielillä ja sisälle se nahkasis. punaisin somistein ....... puuh.

Autosta on kuulemma ensivuonna tulossa jo 4-vetoversiokin ....... voipi siis olla että jannu joka joskus vannoi ettei ikuna italialaisiin sotkeudu omaa jossain vaiheessa elämäänsä jopa 2 italialaista kulkupeliä, sanoisin tämän mallin oleva minulle todella kiinnostava inan käytettynä, en tohdi uutta ostaa ...... tai tiedä minkä mä ostan 50 v. lahjakseni joulukuussa 2017 .
 

Liitteet

  • Alfa Giulia Super 2.2 D.jpg
    Alfa Giulia Super 2.2 D.jpg
    41,8 KB · Katsottu: 382
  • Alfa Giulia Super 2.2 D. 3.jpg
    Alfa Giulia Super 2.2 D. 3.jpg
    38,2 KB · Katsottu: 260
Neliveto ja bensa? Joutuukohan sitä sinnittelemään Seatin kanssa tuonne asti, että tietää minkälainen pulkka sieltä on tulossa ;D On kyllä nätti pirssi ja ajamaan pitäs päästä.
 
Lukkomutter1 sanoi:
Neliveto ja bensa?

Jup, ja olisi muutenkin kiva päästä kokeilemaan tuo 200 heppanen bensaversio.

Jotenkin tuo auto ottaa tien niin heinosti että sen ei oikein huomaa olevankaan 'pelkkä' takaveto ( ehkä automaattoloota auttaa tässä tuntemuskessa kun teho ei välity niin 'suraan' tiehen ?).

Armon vuonna 2012 kun koeajoin edellisen punaisen Aprilia-moottoripyöräni olisi minun tehnyt mieli ottaa se mukaan samantein, tämän koeajon koin jokseenkin samalla tapaa, auto on samalla niin autoa ja oikealla tapaa erilainen kuin muut mitä olen kokeillut.
 
TON-III sanoi:
Autossa on kuulemma paljon alumiiniosia ja hiilikuituinen kardaani, ja sen kyllä huomaa, auton kepeys ja käyttäytyminen on kyllä ihan omaa luokkaansa tässä hinta- ja tarjontaluokassa.

Autosta on kuulemma ensivuonna tulossa jo 4-vetoversiokin .......

Valistunut arvaus on, ettei tämäkään takavetoinen auto ollenkaan parane kun etuakselille lisätään vetoakselit. Näin se on aina. Takavetoisena lienee parhaimmillaan, jos ajettavuutta arvostaa.
 
Käyty starttaamassa tuo Giulia. Samasta autosta oli kirjoitus Hesarin auto-osissa tänään. Alfan mukaan tuohon autoon on panostettu 1 miljardin kehityskustannuksilla. Ihan kivan tuntuinen startata ratin nappulasta, mutta dieselin ääni ei kuulune tuohon sporttiin. Istuimet laakeat ja lyhyt istuinosa, olisivat kopioineet vaikkapa Opel Astran Ergot, tai Bemarin & Audin sporttipenkit, ehkä Recaron istuimilla voisivat tarjota optiona. Kuten Tonii totesi, niin ajoasento on passeli. Mutta mikä tökkäsi eniten oli tuo eturekisterikilpi...sanat ei riitä kertomaan...torso  ;). Pikkukilven paikka, ehdottomasti.
 

Liitteet

  • Giulia takaa.JPG
    Giulia takaa.JPG
    44,1 KB · Katsottu: 339
  • Giulia edestä.JPG
    Giulia edestä.JPG
    60,5 KB · Katsottu: 433
  • Giulian keskikonsooli.JPG
    Giulian keskikonsooli.JPG
    32,1 KB · Katsottu: 324
  • Giulian ohjaamo.JPG
    Giulian ohjaamo.JPG
    33,3 KB · Katsottu: 372
Toi kilpi ja sen teline on kyllä susirumia ja kuvanveistäjällä on loppunut perän suunnittelussa ideat kesken. Sääli, kun muuten on persoonallinen ja hyvän näköinen auto.
 
Keulla on kyllä ruma, minun mielestäni. Alfat ovat yleensä herättäneet isoja tunteita automiehessä, mutta tämä ei keulan osalta toimi :(
 
Penguin sanoi:
Toi kilpi ja sen teline on kyllä susirumia ja kuvanveistäjällä on loppunut perän suunnittelussa ideat kesken. Sääli, kun muuten on persoonallinen ja hyvän näköinen auto.

Alfalla ollut usein sama ongelma . Kukaan ei siinä piirtämisen kiimassa tajua että autoon laitetaan yleensä rekkarikilpi. Samaten , miksi helvetissä toi tutka on toisessa reunassa , miksei keskellä  ?  Noi kaksi asiaa pilaa koko keulan ihan täysin
 
Jos itse tuollaisen ostaisin niin virittelisin tuon rekkarin siihen ei tutkapuolen ritilikköön kiinni ja siten että hieman irti ja hieman taaksepäin kallellaan. Tuohon maalattuun pintaan en sitä laittaisi, en millään ilveellä.
 
Auto ei ole automaattisesti minun silmissä hieno, vaikka se olisi Alfa. Ja tämä vahvistaa asian. Aluksi pidin tuota erittäin hienona. Mutta joku tuossa tökkii. Penguin sen sanoi. Perä. Liian tavis. Kuin kopio jostain Kian sedanista. Profiili kuin BMW:ltä ja keulan epösymmetrisyydet.
No, onhan tuo toki komea vs keskimääräinen katujenkuluttaja-auto suomessa. Mutta ei silti niiin erityinen.
 
Niinkuin aina se ensisilmäyksen fiilis ei ole se lopullinen fiilis ?

Tosiaan tuosta löytyy pientä kopiointia sieltä täältä, ehkä omaan silmäään parasta on se että muotoilun kanssa ei ole jääty poteroon vaan laitettu kynä haisemaan, esim. sivuhelmojen pokkaukset/levitykset ovat siistit.

Mitä liikkeen sisällä katseli niitä muita värejä niin ehkä tuo muotoilu ei tule ihan parhaiten esiin tuossa valkoisessa ?

Jäi aika kutina päällensä, bensamanuska olisi kiva tuttavuus joka on tulossa joskus tulevaisuudessa, kepeäliikkeisestä autosta jättäisin tuon normilaatikkoa painavamman aut.loodan pois ihan mieluusti.
 
tuRboman sanoi:
Auto ei ole automaattisesti minun silmissä hieno, vaikka se olisi Alfa ...
Ei minunkaan silmissä. Minun makuuni hyvännäköisiä Alfoja on ollut vuosien saatossa korkeintaan vain pari-kolme. Se parhaimman näköinenkin on farkku.
Tätä uutta Giuliaa kun on nyt katsellut niin yhä enemmän tuo näyttää vaan ihan tavalliselta sedan koriselta henkilöautolta jossa ei ole oikeastaan mitään ihmeellistä, lukuunottamatta rumaa keulaa jossa tuo kilven paikka ei ole ainoa ruma yksityiskohta.
Suoraa perästä "ihan OK".  Sivuprofiili tosiaan nähty jo monta kertaa muissa autoissa.
 
Alfa yrittää myös myydä autoja. Ne kovin erikoiset "tutkielmat" tuppaavat valitettavasti jäämään ikiajoiksi sinne myyntiriviin.

Ja tämä on tietysti puhdas makuasia, mutta omasta mielestäni Giulian keula on upea.
 
Takaviistosta itselle tulee mieleen vähän särmiä hiottuna Lexus IS ja typistetty Maserati Ghibli.
Täytyis nähdä livenä. Ainakaan noista kuvista mitään ei töki pahasti silmään. Ihan tyylikäs siis.

Edit...joo kuten Penkku kirjoitti. ;)  Särmiä hiottu Lexus IS On tosiaa sitten se Toyotan näköinen ;D
 
No nimenomaan perästä tulee mieleen Toyota. Tuota kilpiasiaa en kyllä ymmärrä, kun Italiassakin on rekisterikilpi edessä, enkä muista milloin olisin viimeksi nähnyt Alfan, johon eturekisterikilven saisi asennettua nätisti.
 
Täytyy sanoa että itseänikin tuo Alfan "kilpi sivussa" tyyli aluksi häiritsi, mutta olen ilmeisesti tottunut siihen, kun on tuota omaa Giuliettaa tullut 3v. katseltua. Ja onhan esim. Mitsubishi Lancer Evo:ssa ihan vastaava kilven asennustapa.
 
Kilpi menettelisi, jos se asennettaisiin ilman tuota alustaa.
 
JPL sanoi:
Käyty starttaamassa tuo Giulia. Samasta autosta oli kirjoitus Hesarin auto-osissa tänään.

Kuvasi perusteella vaikuttaa että koeajoit Hgin Hertsikassa SCC:ssä? Käytiin eilen, eikä siellä mitään Giuliaa ollut, pihassa vain tuo kuvassasi oleva punainen Giulietta. Kukaan myyjistä ei ollut tippaakaan kiinnostunut liikkeeseen tulevista asiakkaista, ja kyltti sisällä "uudet autot" johti yläkertaan, missä oli pari kolme vanhaa autoa. Oviaukossa hymyili tekohymyä joku missi-bimbo joka ei myöskään tervehtinyt eikä sanonut mitään. Ok, jos ei haluta myydä Giuliaa niin pitäkööt tunkkinsa. En sen takia lähde etsimään vastaavaa nyrkkipajaa jonnekin Espoon perukoillekaan. Ehkä emme näyttäneet pukeutumistyyliltämme perus-alfakuskeilta, joten ei saatu palvelua. Ei kannattaisi kuitenkaan aliarvioida ketään asiakasta, koska tähänkin talouteen tuli äkillisestä kuumeesta Giulietta keväällä -11.

Minusta tuo on aivan hieno ja tyylikäs peli. Parempaankaan en itse ainakaan pystyisi. Rekkari sivussa ei keulassa itseäni haittaa. Takaveto plussaa.
 
TON-III sanoi:
Mitä liikkeen sisällä katseli niitä muita värejä niin ehkä tuo muotoilu ei tule ihan parhaiten esiin tuossa valkoisessa ?

Kävin tänään samassa kaupassa katselemassa Alfoja ja ihan sama tuli mieleen - hallissa olevat tumman väriset näyttivät paremmalta kuin valkoinen. Erityisesti etupäässä valkoisessa lamput tavallaan häviävät valkoiseen väriin.

Minusta tuo on ihan "hieno", mutta ei herättänyt mitään erityisiä fiiliksiä. Etupää on Alfaa, hieman erikoinen, takapää taas voisi olla melkein mistä tahansa autosta, mutta ei se huonolta näytä.

Sisällä näkee, että BMW on ollut mittatikkuna. Vaihdekeppi on aivan samanlainen, ratissa on myös katsottu millainen M-Sport -ratti on (eikä täysin onnistuttu). Kojelauta on hyvä ja moderni, minua ilahduttaa nuo Alfa-henkiset mittarin "tuubit". Penkit näyttävät hyvältä, mutta kuten täällä jo todettiiniin, sivutuet on aika olemattomat ja ainakin näin pienelle kaverilla kaukana. Ajoasento (penkin korkeus jne) on aika lähellä 3-sarjan bemaria, matalammalla kuin A4:ssä.

Vähän jäi sellainen kysymysmerkkifiilis. Kisa on tuossa segmentissa todella kova ja kaikilla haastajille on hieno auto (3-sarja, A4, C-sarja) ihan samassa hintaluokassa. Kai näitä Alfafiileille myydään ja onhan tuossa se, että vähemmän noita tulee vastaan kuin saksalaisia.
 
Onhan tuo kieltämättä nätti kuin karkki. Minusta esimerkiksi tuo etututkan sijoitus on hyvä, kornin näköinen tuo mokkula olisi "maskissa".

Myös sisältä tuossa on pelkkää asiaa. Ei mitään jonnin joutavia millään tapaa ajamiseen liittymättömiä asioita. Vain olennainen. Pakko TON-111:n kirjoituksen jälkeen sanoa että näin nollakokemuksella auto nimenomaan minun makuun.
 
Olin kevyellä fillarilenkillä ja se tietty nurkkalenkki menee juuri Vehon ja Metroauton ohi ja siitä mieleeni palautuikin se uuden C-sarjan sedanin koeajo ( 1.6 TA) ja mitä perseeni muistaa niin se oli jotain tuon Alfan kaltaista, mese tuolla koneella kohtuu kevyenä ja takavetoisena antaa jotain omaa hyvää ajofiilistä.

Tämä Alfa on varsin matala keulastaan ja voi ottaa etenkin talvella kiinni lumikinoksiin, toisaalta kori on nyt inan ylhäällä ihan täydelliseen pyöräkotelon ja renkaan mätsäävyyteen, no, pieni juttu mutta kumminkin.

Bensamanuska 17" keveitten vanteitten ja rullaavien 225/50-renkuloiden kanssa voisi olla hyvä mätsi !!?
 
Kävin paikallisen diilerin pihassa rakastumassa Giuliaan.
Jopa valkoisena ja kilpi kiinnitettynä ihanan hyvännäköinen tuote.

Kuten joku tuossa aiemmin sanoikin nIin oli ulkoisesti pienempi/sirompi kuin mitä ennakkoon nähdyt kuvat antoivat odottaa. Takapenkin tilat näytti jopa ahtailta mutta asiaan ei nyt ohi kulku matkalla tarkemmin perehdytty.
Ko. auton pyynti oli +50t € joten ehdottomasti liian kallis meille mutta sitten ehkä vuoden tai kahden päästä käytettynä bensaturbona voisi hyvinkin olla meidän juttu pienistä takatiloista välittämättä.

Eipä ainakaan voi väittää, että muodot olisi monistettu jo olemassa olevasta mallista tai kilpailijan tuotteesta. Minun silmään positiivisesti luotu oman näköinen tuote.
Ohessa vielä kuva rakastumisen kohteesta.
 

Liitteet

  • 20160904_124139.jpg
    20160904_124139.jpg
    28,7 KB · Katsottu: 454
Jubilee sanoi:
Kuten joku tuossa aiemmin sanoikin nIin oli ulkoisesti pienempi/sirompi kuin mitä ennakkoon nähdyt kuvat antoivat odottaa.

Hyvä mittakaavakuva, viereinen "möhkömaasturi" lienee Fiat 500X?  :D