https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volkswagen ID.7

Ei minustakaan tuo sisustus nyt kuvankaunis ole, mutta ero nykyiseen ID-sarjaan valtava.
 
Njoo, pakko myöntää, ettei se nyt ihan samanlainen ole kuin ID4, mutta kyllä tuon heti ID-sarjan sisustaksi tunnistaa. Paljonhan riippuu sitten materiaalien laadusta, minkälainen tuntuma tuolla kabiinissa on.
 
Itse ajattelen tuon sisustan heti tummana vaihtoehtona. Ja yksinkertaisen ystävänä, voisin kuvitella sen istuvan omaan makuun oikein mukavasti. Vaalea ei ehkä niin. Kyllä minäkin tuosta ID:n tunnistan, mutta kyllä tässä on menty parempaan suuntaan. Tosin ei elämä ID.4:n kanssa mitenkään tuskaista ollut sisustan vuoksi.
 
Pitkäkattoinen versio kyllä kiinnostaa, kun tykkäisin ajaa tavallisella matalalla autolla enkä näillä citymaasturivirityksillä mitä nykyään tyrkyttävät. Hinnastahan se on kaikki kiinni.
 
Jotenkin pelkään, että tuo hinta alkaa (nykyinen inflaatiotahti huomioiden) seiskalla. Jos tarkoitus on tulla premium sektorille, niin vaikea kuvitella, että lähtisi pahemmin ainakaan alle.
 
tumma sisusta ois minunkin makuun ja tuleehan nekin kuvat kohta varmaan
mutta onneksi tuossa on sentään kunnon keskikonsoli käsinojineen vs. ne id3 ja id4 patonginpätkät.

kyllä tuossa on potentiaalia seuraavaksi sähkäriksi 2-3v päästä jos niitä siis silloinkaan vielä saa...
ja sellainen shooting brake versio/farkkumalli  on meillä tarpeen
 
Ennustus:

Eiköhän sieltä Iltalehden mukainen sedan tule pienillä muutoksilla maskattuna jottei vielä kaikki yksityisköhdat näy. Luvataan loppuvuodelle tuotantoon mutta oikeasti auton saa vasta vuoden -24 puolella syystä että sw ei saada ajoissa pakettiin :LOL:
 
Ennustus:

Eiköhän sieltä Iltalehden mukainen sedan tule pienillä muutoksilla maskattuna jottei vielä kaikki yksityisköhdat näy. Luvataan loppuvuodelle tuotantoon mutta oikeasti auton saa vasta vuoden -24 puolella syystä että sw ei saada ajoissa pakettiin :LOL:
No eihän tuo softan keskeneräisyys ole ennenkään Volkkaria estänyt laittamasta autoa myyntiin (esim. ID.3) 😆 Veikkaan kyllä samaa, että eiköhän sieltä tuo ID. Aeron tuotantoversio maskattuna tule, kuten Iltalehtikin ennakoi.
 
Varsin odotettu julkistus oli eli Aero B:stä tuli ID.7.


Muutamia havaintoja:
- ID.7 tulee olemaan reilusti nykyistä Passattia isompi. Pituutta 4,94 m ja akseliväli 2,97. Tästä oli kai povattu Teslan Model 3 -kipailijaa, mutta mitat ovat samaa luokkaa kuin Model S:n. Sisällä pitäisi olla reilusti tilaa noiden mittojenkin perusteella. Saapa nähdä miten Volkkari tämän aikanaan hinnoittelee.
- Sisällä uusi 15-tuumainen näyttö on ihan jees ja nyt myös äänenvoimakkuuden ja lämmönsäätimissä on valaistus. Aiemmin Volkkari sanoi tuovansa ratteihin takaisin oikeat napit, mutta ainakin kuvissa näkyy samanlaiset hipaisukytkimet kuin ID.3, ID.4 ja ID.5 (sisäkuvia on tuolla Motor1.comin jutussa). Infotainmentin käyttöliittymää on ilmeisesti myös muutettu
- Rangea luvataan 700 km. Toki tuo on varmastikin huippumallin lukema ja sen alapuolelle tulee sitten muita vaihtoehtoja. Muita teknisiä tietoja ei julkaistu
- Ulkonäkö omaan silmään ihan jees. Sen verran paksut teippaukset on vielä päällä, että jätetään lopullinen tuomio myöhemmäksi
- Valmistus alkaa ilmeisesti tämän vuoden toisella neljänneksellä

Joku voi varmaankin muuttaa tämän ketjun otsikoksi Volkswagen ID.7.
 
Siinäpä saattaa olla minun seuraava sähköauto, jos joskus nykyiseen kyllästyy. Vaikuttaa hyvältä.

No, kun sais nykyisen eka alle. On kuulemma jo maassa mutta ei vielä tietoa luovutuksesta…
 
VW myyjä aavisteli että tästä olisi mahdollisesti tulossa myös farmariversio, sellaiselle olisi varmasti kysyntää.
Onhan Audina esitelty kuvia tulevasta A6 avant e-tron mallina. Mitatkin vaikuttaa hyvin samoilta kuin tässä id.7 mallissa, joten lienevät sisarmalleja keskenään.

 
Nettijuttujen mukaan Audi A6 e-tron perustuu Porschen ja Audin yhdessä kehittämään PPE-alustaan ja tämä ID.7 puolestaan perustuu MEB-alustaan (sama kuin ID.3, ID.4, Skoda Enyaq ja Audi Q4 e-tron). Eivät siis sinänsä ole sisarmalleja keskenään, vaikka mitat lähes samat ovatkin. PPE:ssä on mm. 800 voltin tekniikka vs. MEB:n 400 volttia ja PPE-alustalle tulee myös mm. Audi Q6 e-tron ja Porschen sähköinen Macan.
 
Farmari GTX olisi todella kiinnostava. Hinta kyllä taitaa karata aika kauaksi, kuten myös toimitusaika.
 
Siis onko tämä nyt oikeasti sedan vai liftback, eli takaluukku avautuu ikkunaa pitkin? Toivottavasti ei sedan, tuo epäkäytännöllisin automalli ikinä.
 
Fiksu laite, kun vielä on liftback. Mutta on tämä liian iso. Passat/octavia ovat noin 4,7m pitkiä, mutta tämä lähes 5m. Käsittääkseni jopa jenkeissä täysikokoiset sedanit, eli 5m luokka, on myyntiään jatkuvasti menettävä luokka. Sielläkin tilava mid-size sedan, eli passat luokka, myy paremmin.