https://yliteippaus.fi/

ACC & madallus

J

Johan

Vieras
Mulla on tulossa Passattiin Eibach Pro-Kit jouset. Vaatiiko tämä 4-pyöräohjauksen lisäksi jotain muita toimepiteitä? Lisävarusteina LED valot & ACC-vakkari.
 
ACC:n joutuu todennäköisesti kalibroimaan uudelleen. Valoihin riittää perussäädön uudelleen ajo, ei iso homma tämä.

Tuo ACC:n kalibrointi taasen onkin sitten ihan oma taiteenlajinsa. Sen periaatteessa pystyy tekemään vain merkkihuolto ja niistäkään ei aivan kaikki.
 
Penguin sanoi:
Miksi tuo vaatii ACC:n kalibroinnin?

Eikös tuossa pisteeseen x muutu ainakin kulma kun auto madaltuu. Ymmärtääkseni ACC tutkaan kalibroidaan sekä kulma että etäisyys kun kalibrointi tehdään x etäisyyden päässä olevaan kalibrointitauluun.

Näin on ainakin noissa muutamissa harvoissa ACC jälkiasennus topiikeissa. Olettaisin että sama tilanne on myös madalluksen kanssa ja suosittelisin ainakin kysymään huollosta.

Ale sanoi:
Miksi tuo vaatii valojen säädön?

Anturin kulma muuttuu kun auto madaltuu. Peruskohdan jännitearvo ei ole enää sama kuin ennen madallusta. Operaatio on huima yhden klikkauksen homma.
Valojahan ei fyysisesti tarvitse säätää mihinkään.
 
Itsellä kun tuli madallus passattiin niin jousien papereissa luki, että valojen suuntaus tehtävä. Myös konttorilla tarkistivat sen.

VWauto ajoi valot perussäädölle ja sitten käsin korjasi korkeuden. Onko LED valoissa sitten poistunut tuo käsin säätö niin sitä en tiedä.
 
kiitos vastauksista. Kävin merkkihuollossa varaamassa aikaa tälle hommalle tänään, valojen suuntaus tehdään 4-pyöräohjauksen lisäksi. ACC-kalibroinnista eivät tienneet.

Löytyykö jostain varmaa tietoa/ohjeita miten ACC kalibrointi tehdään? Ymmärrän logiikan miksi sitä pitäisi säätää, samalla uskoisin että lomareissun täyteen pakattu farmari vakioalustalla muuttaa auton "kulmaa" enemmän kuin madallus-sarja.
 
Minä olen laskenut alustaa muistaakseni 7-8 senttiä. ACC:lle ei ole tarvinnut tehdä kalibrointia.  Kalibrointi tehdään 4-pyöräsuuntauksen aikana. Valoja ainakaan minulta ei ole erikseen säädetty.

audi_080816%20-%201_zpsnhktka70.jpg
 
Johan sanoi:
Löytyykö jostain varmaa tietoa/ohjeita miten ACC kalibrointi tehdään? Ymmärrän logiikan miksi sitä pitäisi säätää, samalla uskoisin että lomareissun täyteen pakattu farmari vakioalustalla muuttaa auton "kulmaa" enemmän kuin madallus-sarja.

Täältä voi lukea nimimerkin Repomies ACC asennuksesta.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=22812.0

Tuolla on kuvattu todella hyvin tuo ACC:n kalibrointiprosessi.
 
Itsellä octavia rs ja siinä on toi acc ja autossa on -50mm madallus ja valoihin ja acc:hen ei ole tehty mitään.ainoastaan kulmien suuntaus alustan vaihdon jälkeen
 
Niin, se ettei tehty mitään ei tarkoita etteikö olisi pitänyt tehdä jotain.

Tuolta ohje korjaamoille ACC:n ja LDW systeemin kalibrointiin :
http://www.pro-align.co.uk/adr-acc-video-page/

Esim. ACC kalibroinnissa tsekataan ensin pyörän kulmatkin joten tuon perusteella jos niihin joutuu koskemaan, niin silloin myös pitäisi ACC kalibroida.
 
downtime sanoi:
Niin, se ettei tehty mitään ei tarkoita etteikö olisi pitänyt tehdä jotain.

Tuolta ohje korjaamoille ACC:n ja LDW systeemin kalibrointiin :
http://www.pro-align.co.uk/adr-acc-video-page/

Esim. ACC kalibroinnissa tsekataan ensin pyörän kulmatkin joten tuon perusteella jos niihin joutuu koskemaan, niin silloin myös pitäisi ACC kalibroida.

Minulle ainakin madalluksen ja 4-pyöräsuuntauksen hoiti Oululainen merkkiliike ja heidän näkemyksensä mukaan acc:tä ei tarvinnut kalibroida.
 
Jos on tuo P:llä alkava merkkiliike niin voin uskoa heidän näkemyksensä :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Minulle tuli madallusjouset (25-30mm) baijerilaiseen vuosi sitten. Ei ennen tätä ketjua tullut kyllä mieleen että ACC pitäisi jotenkin kalibroida. On se kyllä toiminut ihan samalla tavoin kuin ennen madallustakin. Eikä valoillekaan ole tehty mitään.
 
Beedro sanoi:
Tekeekö tuo P lähtökohtaisesti näkemyksesi mukaan kaiken tehtaan ohjeista poikkeavasti?

No nähtävästi tekee koska tehtaan ohje ACC:n kalibroinnille on tämä, vai löytyykö sinulta jokin toinen tehtaan ohje? :


Note

t  Re-adjustment is required:

t  Rear axle toe setting has been adjusted.

t  The adaptive cruise control unit -J428- has been removed and reinstalled,

t  The front bumper support has been removed and installed.

t  The front bumper support has become loose or has been moved.

t  The misalignment angle is greater than –0.8° to +0.8°.

t  The vehicle has been brought into the service position.

Special tools and workshop equipment required
     


t  Setting tool -VAS 6190/2-

Toinen juttu mikä pitäisi kalibroida on tuo front assist kamerasysteemi. Siinä nimittäin syötetään korkeus maasta pyörän kaareen tuonne kamerajärjestelmän arvoihin :

During the calibration procedure, make sure that all the car doors remain closed and that the car's exterior lighting is switched off.

–  Move front wheels to straight-ahead position.

–  Select calibration run for front camera for driver assist systems -R242- on wheel alignment computer.

–  Mount quick-release clamps on all four wheels.

–  Mount measuring transducers on wheels.

–  Carry out wheel run-out compensation at rear wheels.

–  Bounce springs.
    W00-10590 


–  Measure standing height at all four wheels and note it.


 
downtime sanoi:
Niin, se ettei tehty mitään ei tarkoita etteikö olisi pitänyt tehdä jotain.

Tuolta ohje korjaamoille ACC:n ja LDW systeemin kalibrointiin :
http://www.pro-align.co.uk/adr-acc-video-page/

Esim. ACC kalibroinnissa tsekataan ensin pyörän kulmatkin joten tuon perusteella jos niihin joutuu koskemaan, niin silloin myös pitäisi ACC kalibroida.

Tarkoitin lähinnä tuolla omalla kommentillani,että mitään noista ei ole tehty ja toimivat samanlailla kun ennen madallustakin..
 
Toki toki. Sori, olin vähän ylisarkastinen omassa kommentoinnissani.

Koska korjaamo-ohjeissakin nuo määritellään tehtäväksi jonkun noista ehdoista täyttyessä, täytyy siihen jokin syy olla.
Nämä adaptiivivakkari, kaistavahdit yms. Ovat kuitenkin olennaisesti turvallisuuteen vaikuttavia tekijöitä jotka hallinnoivat käytännössä autoa täysi, joten ainakin tehdas ohjeistuksellaan haluaa tuolla varmistaa että ne myös toimivat halutulla tavalla.

Voisiko esim. Acc:n osalta tulla kalibroimattomana enemmän "vääriä" tulkintoja? Ainakin Markullahan oli Octavian kanssa ongelmia alussa ja acc:n kalibrointi ainakin lievensi niitä.


Sent from my iPhone using Tapatalk