https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

407 kuulumiset ja mahdolliset ongelmat

JPL

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 054
Ajossa aiheen mukainen 3.0 V6 sedan sport vuosimallia 2005, jolla ajettu 146000 km. Kuuluu nyt pelkästään hyvää, mutta matkan varrella on toki ollut pienoisia ongelmia, mutta ne on voitettu. Autan mielelläni, jos on ongelmia vastaavan kulkineen omistajilla.
 

Liitteet

  • 407.jpg
    407.jpg
    8,6 KB · Katsottu: 466

ConD

Yleisvalvoja
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
13 540
Ensimmäinen tunnustautunut pösöisti... :)

Oletko Peugeot Planetia käyttänyt? Tuli lankomiehen 307 HDI:tä varten moinen hankittua ja se tuossa hyllyssä odottelee seuraavaa käyttökertaa. Logiika VAG-konsernin autoihin tarkoitettuun VCDS järjestelmään verrattuna on hyvinkin erilainen, mutta monet asiat tuolla tekee ja aivan uskomattomista paikoista vikoja löytyy.

Itse tuosta 307:sta (miksei myös vastaavasta 407:sta) löysin mm. Eolys-järjestelmän vikaavikaa, vaikka alunperin luultiin ettei 2002 vuosimallin autossa mitään FAPfapfappeja ole. Oli siellä silti... Iso bensakone on toki eri peli.

Onko tukivarsien kanssa ollut jumppaa etupäässä?
 

JPL

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 054
Olkoon 1. Peugeot tällä foorumilla, keskityn pääosin 407:aan, vaikka autona ei ole ollutkaan arvostuksessa nro 1.  ;)

Planetin käyttö ok ja onnistuu. 407 alusta on speciaali ns. alapallo-grip nivelen osalta (ts. laakeri ruostuu), jossa varsinkin alkusarjan autoissa oli ongelmia. Rakenne on sama C5 ja C6 Citroenissa. Oheistan kuvan myöhemmin.
Jos haluaa syvällistä tietoa kurkistella/luntata toiselta foorumilta, niin Peugeot Foorumi on yksi parhaimmista, jonne on dokumentoitu myös niveleen tehdyt parannukset. Muita ongelmia etuakselistossa ei suuremmin ole, eli kysymääsi tukivarsiongelmia ei ole ilmennyt.
 

Seba_N

Uudenkarhea
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
76
Muistaakseni toi 407/C5:n etuakseli on aiheuttanut lukuisia hylkyjä katsastuksissa "väljän" alapallon takia. Maahantuoja teki asiasta ohjeistuksen Trafille joten asian pitäisi olla nykyään kunnossa, kunhan vain kaikki pienemmätkin konttorit lukevat tuon lipareen.
 
T

TeBsu

Vieras
Tuntuu taas siltä, että voisi kokeilla vectran jälkeen jotain uutta.. Kun tuo rakkaus suhde saa aina ryppyjä enemmän ja vähemmän.. Löysinkin yhden mielenkiintoisen peugeotin tilalle, mutta vinkkejä kaipailis Penguin osaa varmaan kertoilla 407 pösöjen heikkoudet? http://www.nettiauto.com/peugeot/407/6809202
 

Marty McFly

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
2 429
Aiheesta on aloitettukin jo toinen ketju http://www.autostadium.fi/index.php?topic=165.0, modet voi varmasti yhdistää.

Aiheeseen sen verran, että alustan nivelet ovat kulutustavaraa ja silloinkin kun ne ovat täysin kunnossa niin katsastusmies saattaa silti olla täysin aiheettomasti eri mieltä, joka poiki pari vuotta sitten enemmänkin polemiikkia: http://www.tuulilasi.fi/uutiset/peugeotin-ja-citroenin-etuakselistolle-uudet-katsastusohjeet. Ohjeesta huolimatta täysin ehjiä autoja hylätään edelleenkin katsastuksessa, josta syystä auton katsastustilastot ovat osin murheellista luettavaa.

Lämmityslaitteen säätölapan akseli menee kaikista yksilöistä enemmin tai myöhemmin ja korjaus maksaa 600-800€ paikasta riippuen. Ko. osaan on tullut päivitys jonka pitäisi kestää paremmin, ts. autoa hankittaessa kannattaa varmistua, että korjaus on tehty, tai että korjausbudjettiin varaa tuon verran ylimääräistä. Pösö-foorumilla asiasta hyvinkin kattavasti korjausohjeineen: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=31115.0

Automaattilaatikoista sekä vanhempi 4-vaihteinen AL-4 että uudempi ja 6-vaihteinen AM-6 vaativat säännöllisen öljynvaihdon toimiakseen hyvin. Jos autolla ajettu reilusti ilman öljynvaihtoa niin ongelmia tulee melko suurella todennäköisyydellä. Tehdas tosin on sitä mieltä, että öljyjä ei tarvitsisi vaihtaa, mikä on hyvä asia huolto- ja jälkimarkkinointipuolelle, asiakkaalle sitten ei niinkään. Pösö-foorumilla aiheesta tarkemmin: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=39123.0 & http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=27930

Nuo kolme asiaa tulee itselle mieleen ko. autosta. Muutenhan tuo on mielestäni maineettaan parempi ja hiljainen auto jos vain ulkonäkö miellyttää ja ulkomittoihin nähden hieman pienet taka- ja tavaratila riittävät.

EDIT: korjattu linkki
 

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
22 401
Susi lampaan vaatteissa, eikä tule ihan joka päivä vastaan samalla koneella, enkä nyt tarkoita mitenkään negatiivisessa mielessä. Auton käyttöönottopäivä on 1.9.2005, mutta ensirekisteröintipäivä Trafin tietojen mukaan on 5.5.2006. Ilmoituksessa oli mainittu 9/2005.

Tuo on Serviceboxin mukaan6 vaihteisella AM6 eli Aisinin AWTF-80 SC automaattilaatikolla. Muuten laatikosta kommentit kuten jo edellä kirjoitettu.

Alustasta on nannaa ja kyllä sieltä katsastusohjeista tuo olemattoman alapallon sallittu pystyvälyskin löytyy, jos katsurin mielestä ei kelpaa, niin ei pidä hyväksyä hylkyä. Tuossa kolme litraisessa on sähkösäätöiset muuttuvatehoiset iskunvaimentimet. Kannattaa tarkistaa ovatko ne edelleen siellä vai onko korvattu (halvemmilla) tarvikeiskareilla.

Takakonttihan tuossa on pieni, mallia terveiset mahtuvat juuri ja juuri sinne, mutta tuliaiset eivät. Tuo Bosalin kiinteä koukku on kyllä aika hirveä viritys, irrotettava sen olla pitäisi. Etuylitys on sitten hulppea ja etuhelma on todella helppo raapaista johonkin, vaikka kuinka olisi varovinaan.

Kaikki mausteet, joopa joo. Navia ei ainakaan ole ja aika usein vastaan tullut kysymys miten tuohon saa AUX-liitännän tai bluetoothin. Käytännössä usein on päädytty vaihtamaan koko soitin, joko parempaan orkkissoittimeen navilla tai ilman tai sitten tarvikesoitin. --- Tarkistus Serviceboxista näyttäisi että tuossa yksilössä pitäisi olla jo AUX, USB ja Bluetooth. Jotenkin vähän tuota USB:tä epäilen tuon ikäisessä, mutta kannattaa tarkistaa, jos luulee että tarvitsee sellaista. JPL osannee kertoa enemmän, kun taitaa tuollaisen omistaa.
 

JPL

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 054
TeBsu sanoi:
...osaa varmaan kertoilla 407 pösöjen heikkoudet? http://www.nettiauto.com/peugeot/407/6809202

Tuo myynnissä ollut V6 oli varustettu harvinaisella takaovien sivuturvatyynyillä. Myyjän ilmoittaman "Business" mallin sijaan tuo on Sport-varusteltu, jonka erottaa muista versioista kolmipuolaisesta ratista. Xenonit puuttuivat.  Vain 146 tkm ajettuna tuohon hintaan saa autoa yllin kyllin, jos suostuu vierailemaan bensa-asemalla melko usein. Keskikulutus 12l/100 km. Kaasujärjestelmällä jälkivarusteltua versiota kannattaisi haeskella, koska moottorin voima riittää automaatin kera ripeään liikkumiseen. Erittäin tärkeinä ostohetkellä tarkastaa vikakoodit moottorista, varsinkin P1335, P0011 ja P0021 kielivät jakopään ajoitusongelmasta. Hihnan vaihto 6 v/160 tkm. Myös moottorissa olevat VTT-aktuaattorit kannattaa tarkastaa, etteivät vuoda öljyä  ;). Alustapuolella iskarit voi vaihtaa Koneihin, niin ominaisuudet paranee, makuasia tietty.
 

JPL

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 054
407 sai Parrot Asteroid Tabletin kojelaudan koristeeksi ja kauko-ohjaimen ratin kylkeen  ;). Laitteessa hipaisulla toimiva näyttö ja kaukosäädin, Spotify, Tomtom, Torgue ja kahden puhelimen bluetooth. Kiinnostuneille vinkkejä asennukseen ja Helsingin alueella pääsee testaamaankin. 

http://www.mytrendyphone.fi/shop/parrot-asteroid-tablet-101700p.html


 

Liitteet

  • Parrot ja Spotify.jpg
    Parrot ja Spotify.jpg
    152,6 KB · Katsottu: 1 618
  • Parrot ja Torgue.jpg
    Parrot ja Torgue.jpg
    63,4 KB · Katsottu: 533
  • Parrotin kaukosäädin ratin kyljessä.jpg
    Parrotin kaukosäädin ratin kyljessä.jpg
    181,2 KB · Katsottu: 573
P

P.Alikka

Vieras
^Hienon näköinen asennus! Äkkinäisen silmään näyttää kuin olisi tehtaalta noin tullut.
 

JPL

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 054
160000 km etappi ohitettu. Ei ongelmia. 407 saa pian allensa Conti.eContact silent renkaat. Pitäisi olla kuiskaavan hiljaiset ja kevyesti vierivät...Ai niin. Erään tutun 407 piippaili lamppuvikaa. Takavalojen liittimessä tummentuma, eli ylimenovastusta. Lamppu kiinni kahdella mutterilla. Lisämaadoitusohjeet tulossa.
 

JPL

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 054
Kesälomareissu ajeltu ja Contit tuntuu olevan ihan ok. Mittarissa nyt 165300 km. Tällä menolla 2020 menee 200000 km rikki. Pari kaveria ostanut myös V6:set ja pidetään miitti. Yhdessä kattoluukku ja erikoisemmat valkeat nahkaistuimet. Tuninkina on tehty omaan takavalojen lisämaadoitus, lämpölaitteet ilmansekoitusläppien katkeamisen estävät rajoitusvastukset säätömoottoreille. Muuten vain hanaa ja Spotify seka TomTom rokkaa hienosti aiemmin kuvatussa Parrot Tabletissa.
 

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
22 401
Nyt vasta tuon tabletin tuolta aiemmasta kirjoituksesta huomasin ja tuohan on tosiaan kuin tehtaalta tullut, jos sitä vertaa monien merkkien nykyisin harrastamiin tablet-virityksiin. Itseasiassa tuo on jopa siistimmän näköinen kuin moni niistä.
 

Karvis

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
30 615
JPL sanoi:
407 sai Parrot Asteroid Tabletin kojelaudan koristeeksi ja kauko-ohjaimen ratin kylkeen  ;). Laitteessa hipaisulla toimiva näyttö ja kaukosäädin, Spotify, Tomtom, Torgue ja kahden puhelimen bluetooth. Kiinnostuneille vinkkejä asennukseen ja Helsingin alueella pääsee testaamaankin. 

http://www.mytrendyphone.fi/shop/parrot-asteroid-tablet-101700p.html

Minkälaisella telineellä tuo tablet on kiinnitetty, entä miten tuossa toimii navigointi?
 

JPL

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 054
Karvis sanoi:
Minkälaisella telineellä tuo tablet on kiinnitetty, entä miten tuossa toimii navigointi?

Liimasin originaalin telineen epoxyllä upottamalla sen paneelin tasoon. Vaati sahausta ja fiilausta.

TomTomin navi toimii ok, mitä se nyt 5 tuuman näytössä edustaa. Simppeli perusnavi. Kameratolpat saa ladattua erikseen. Pärjää hyvin tien nopeusnäytölläkin, paitsi 80 tai 100 km rajoituksissa oltava valppaana. ParrotMarketista ladattu itse navi ja muut lisäherkut saa hieman mutkikkaamin netistä TomTomin sivuilta. Poit on kattavasti vakiona, täsmää melko hyvin, eli reitin varrelta voi poimia bensa-asemia, ravintoloita, hotelleja tms. Opasteiden nuolinäyttö selkeä, kuten myös kokonaisreitin esitys ruudulla. Välietappien lisäys onnistuu ketterästi. Opastusääntä ei tarvitse navilla seikkaillessa  ;).
 

JPL

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 054
Aiheen kohtaan mahdolliset ongelmat. Ongelma vai ominaisuus, sillä virtalukko heiluu avaimesta heilutellen eestaas noin 5 mm ohjausputkessa. Tätä ei toinen lukko tee. Varaosa on hyllyssä, eli kokonainen ohjaus-akseli. Kysymys kuuluu, että miten lukkopesän saa irti? Tarkoitus vaihtaa koko systeemi (ja vaihtaa lukkopesä), mutta avaimien vaihtoon ei ole kiinnostusta.
 

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
22 401
Koko virtalukko irti pohjineen ohjauspylväästä ja sen jälkeen saat avainpesän irti siitä erikseen ja voit vaihtaa toiseen pohjaan. Tutki nyt kuitenkin ensin miksi se heiluu ennen suurempaa purkuoperaatiota.
 

gloter

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
27.12.2013
Viestejä
4 622
Mielenkiintoinen topikki, muutakin juttua kuin viikottaiset pesukuvaukset koko päivän sessioineen.
 

JPL

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 054
Kuulumiset vai ongelma  ;). Kuuluu käyvän viidellä sylinterillä. Sytytyspuolat V6-moottorin pieni ongelma. 47 euron arvoinen osa vaihtoon. Vaatii imusarjan irroittamisen, sillä takimmaiset lämpimänä käyvät 2,4,tai 6 sylinterin puolat menevät yleensä rikki. Viisas ecu osaa katkaista polttoaineen syötön pimeästä pytystä, joten viidellä ajaminen täristäen onnistuu ilman kattien kuumumista, eikä jää matkan varrelle. Bemuissa ollut myös samaa vaivaa, ainakin tuttavan 325:ssa.
 

JPL

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 054
Kuulumisia. 188888 km mittarissa. Ongelmia ei ole ilmennyt, vaan huoltoa.
Jakopään remmi ja akustinen tuulilasi kera Michelin Cross Climate kumien. Auton arvo nousi kolmanneksella  ;).
 

JPL

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 054
193400 km, katsastettu. Meni yhden päivän ylitse sen, että olisi saanut katsastaa. Leima voimassa nyt 17 kk ja sen jälkeen aika muuttuu siten, että on vuoden voimassa edellisestä.
Monihan ei ehdi edes katsastaa, kun auto vaihtuu tiuhaan tahtiin. K1 Konalassa asiallinen konttori myös vanhemmalle kiesille, suosittelen. Diagnon testeri Koni FSD:lle ok.
Ongelmia ei ole ollut, toisin kuin monella 407 omistajalla, moottoritilan sulakeboxit porsivat ja siitähän aiheutuu totaalinen stoppi. Siemensin tekemä boxi ja Pözö-parka kärsii  ;)
 

Liitteet

  • Etuiskarit 2018.jpg
    Etuiskarit 2018.jpg
    32,5 KB · Katsottu: 283
  • Takaiskarit 2018.jpg
    Takaiskarit 2018.jpg
    33,8 KB · Katsottu: 251
  • 407 BSM-boxi L02-00 (Small).jpg
    407 BSM-boxi L02-00 (Small).jpg
    37,4 KB · Katsottu: 522

JPL

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 054
JPL sanoi:
Ajossa aiheen mukainen 3.0 V6 sedan sport vuosimallia 2005, jolla ajettu 146000 km. Kuuluu nyt pelkästään hyvää, mutta matkan varrella on toki ollut pienoisia ongelmia, mutta ne on voitettu.

Ongelma sanan voisi muuttaa aiheesta onnistumisia muotoon. Mittarissa 223 000 km ja matka jatkuu ilman suurempaa autokuumetta, mutta jokin päivä jokin...