Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos tuo hodari on siellä istutettuna samalla tavalla kun se on 406:ssa, kuten arvelen olevan, niin erittäin vaikeaa on turboa saada pois paikoiltaan ilman että konetta irroittaa ja nostaa vähän pois tieltä. 406:sta lähti kyllä pois, kun otti ensin alakautta pakoputken irti ja ainakin katti kannattaa ottaa pois tieltä kokonaan. Sitten yläpuolelta imusarja irti, muuten ei mikään mahdu mihinkään. Imusarjaan tulee myös EGR, joka hodarin versiosta riippuen voi olla melkoinen viritys ja todennäköisesti on myös kovin tukossa. Ainakin 380 tkm ajetussa riitti mustaa pa*kaa putkissa. Sitten piti muistaakseni ottaa pakosarja irti, jonka jälkeen pakosarja ja turbo ovat irrallaan, mutta eivät mahdu pois koneen ja tulipellin välistä mitään kautta. Ne pitää siis irrottaa toisistaan. Pakosarja tulee välistä pois helposti ja turbokin lopulta mahtui tulemaan, kun sitä aikansa asetteli sopivaan asentoon. Näin siis 406:ssa ja 307:n tuulilasi tulee pidemmälle eteen eli voi olla ihan mahdoton paikka, ilman koneen irrottamista ja nostamista ja kääntämistä. No siinähän sitä hommaa sitten onkin.
Ainakin meidän 406 HDI 110:n turbossa oli hukkaportti samaa kokonaisuutta niin, että sitä paljon korjailla. Tee se itse miehet tietty korjaa ihan mitä vaan, mutta osia ei oikein ole saatavilla.Vähän kyllä ihmettelen hukkaportin hajoamista, vai onko