https://tummennuskalvot.fi/

2017 Kia Stinger GT

tuRboman sanoi:
Puhutaanko tässä uudella vaiko vanhalla mittaustavalla suoritetuista mittauksista?
Jos Kia tarkoitat tuolla 244g päästöllä, niin vanhalla tuo on. Hinnaston mukaan veroa yli 30k€ :eek:
Ehkä Rönkkö oli oikeassa, että alle 50k€ lähtee...
                                                       
                                                                                  Arvioitu autovero        Kokonaishinta
3,3 T-GDI AWD GT A/T AT8 (272/370) 244g 44 852,28€    30 137,72€                74 990,00

http://www.kia.com/fi/uutiset/kia/uusimmat/kian-uusi-lippulaivamalli-stinger-sai-hinnat/
 
Tuo tuplaturbo kutoskone automaattinelari on muuten erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto! Heräsi jopa oma mielenkiinto pitkästä aikaa jostain autosta.
 
RoccoScientist sanoi:
Kohtalaisen yllätyksetön arvio Stinger GT:stä. Kia on onnnistunut tekemään hauskan nopean sedanin, mutta saksalaisten urheilullisempia malleja ei tällä suoranaisesti haasteta - ainakaan radalla. Mallimerkinnän GT on siis varsin osuva valinta.

Tuli itsekin katsottua tuo. Liian painava ja liian pehmeä jousitus ratakäyttöön nopeiden aikojen hakemiseksi, mutta muuten paljon ajamisen iloa tarjoava peli. Jotenkin mulla tulee tuosta mieleen Audi A7.
 
pokkus sanoi:
Jotenkin mulla tulee tuosta mieleen Audi A7.

Ei varmaan yllättävää, kun kyseessä entinen Audin muotoilija. Ja onhan KIA harpannut muotoilussa Peter Schreyerin designaamana aivan toiselle tasolle.
 
Onhan noi hienoja värejä molemmat, mutta en ole ihan varma sopiiko tuo keltainen tuohon... sininen olisi ehkä oma valinta tai sitten se usein kuvissa oleva punainen.


Sisusta näyttää todella laadukkaalta, mutta tuo "irtonäyttö" pitäisi nähdä livenä. Eniten omaan silmään negatiivisesti pomppaa tuo takavalojen sivuviiru kyljissä. Tummassa autossa ei näytä niin pahalta.
 
Hienon näköinen mutta äänet oli aika pettymys, tuo sininen videossa oli kuitenkin käsittääkseni v6 malli.
 
Kaveri sanoi tuossa videossa että vapaalla kierrokset rajoitettu, joten aivan ei saa käsitystä äänistä.
 
Tässä vielä dieselversion koeajo (hollanniksi, mutta tuossa on englanninkieliset tekstitykset tarjolla):


Tuossa nousi esiin sama kuin yhdessä australialaisessa koeajossa eli vaihteisto jättää toivomisen varaa, jos tarkoitus on ajaa pyrkivästi. Vaihteisto saattaa vaihtaa kesken mutkan ylöspäin ja joutuu sitten ulostulossa taas miettimään minkä vaihteen ottaa. Dieselkone taas ei äänellään ja olemuksellaan kannusta urheilulliseen ajoon, vaikka voimaa periaatteessa löytyykin ihan ok:sti. Tämä nyt ei varmaankaan ketään kuitenkaan yllätä.
 
Eilen niitä tuli SE mäkisen kyydissä 4 kpl satamasta(?) kehä ykkösellä leppavaaran kohdalla matkalla itään... liekkö minne menossa?
 
Dodiin. Koeajettu on ja pistin tilaukseen, tosin vaan 2.0 litrasen bensavehkeen. Kerran täällä eletään. Vaihtossa Ceed GT vm. 2016.
 
STINGER sanoi:
Dodiin. Koeajettu on ja pistin tilaukseen, tosin vaan 2.0 litrasen bensavehkeen. Kerran täällä eletään. Vaihtossa Ceed GT vm. 2016.
Onnittelut! Hieno auto tulossa.
 
pokkus sanoi:
Onnittelut! Hieno auto tulossa.

Kiitos. Ei edes pahempaa ostokrapulaa vielä tullut. Olin kuulemma (Päijät)Hämeen eka :). Auton arvioitu toimitus tosin  vasta toukokuussa, mikä tosin sopii.
 
Onnittelut! On kyllä todella hieno auto. Tuota pitää kyllä melkein käydä katsomossa vaikka onkin heittämällä oman budjettini ulkopuolella. Toimitusaika on kyllä pitkä, en vastaava muista Kian kohdalla aikaisemmin tapahtuneen.
 
Onko joku löytänyt kuvaa miltä tuo "hinnat alkaen" malli näyttää? Hinnaston mukaan GT/GT-Line malleissa on erilaiset puskurit ja 2 x 2 pakoputkea vain bensamalleissa.. eli kuvaa CRDi Business Premiumista?
 
Antero sanoi:
Onnittelut! On kyllä todella hieno auto. Tuota pitää kyllä melkein käydä katsomossa vaikka onkin heittämällä oman budjettini ulkopuolella. Toimitusaika on kyllä pitkä, en vastaava muista Kian kohdalla aikaisemmin tapahtuneen.

Joo Koreasta ulostavat tämän ja ei ole kuulemma valmiina jonoksi asti. Oli ceed gt:ssäkin 4 kk muistaakseni toimitus. Varmaan tahallaankin hieman voivat venyttää. Oli siinä tutulle mukavalle myyjälläkin pikkasen selvästi koulutuksessa kerottu, että täytyy sanoa tämän olevan nyt spesiaalikamaa only for juu tyyliin. Itse myyntipöydässä lähinnä mietin työasioita ja välillä tingin hieman nyk. auton hintaa vaidossa ylöspäin.
 
Kiitos kiitos. Ei ollut koeajettavana kuin diesel eli sikaa säkissä taas ostetaan. Uskovat varmaan sitä menevän eniten kaupaksi. En ole koeajoissa koskaan päässyt oikein muutenkaan vielä sinuiksi autojen kanssa, joten parempi etten kommentoi mitään syvällistä. Tossakin oli niitä kaikkia härpäkkeita jo melkein likaa. Niitä eri ajomoodejakin oli joku 4 -5. Kuulemma ne pystyy tarvittaessa kikkailemaan kaikki vittuun/kaikki "estot" pois, mutta vaatii jotain hokkuspokkusjuttua. Pitää muistaa kysyä ennen kuin ajaa auton pihalle.
 
Onnitelut hienon auton tilauksesta!

Kia on kyllä parantanut menoaan kuin se kuuluisa sika juoksuaan. Kauas ollaan tultu ekojen eurooppaan tulleiden Kiojen tasosta. Alkavat oikeasti olemaan erittäin hienoja vaihtoehtoja monelle perinteisemmälle automerkille. Ja ainakin omaan silmään esim. Toyotan useimpiin malleihin verrattuna selvästi kauniimpia.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
Eilen salilla käydessä bongasin eka kertaa siinä parkkipaikalla metallipunaisen Kia Stingerin. Pakko myöntää että olipa linjakkaan näköinen kulkine. En ensin edes tunnistanut autoa että mikä se on. Katsoin ensin että joku Jaguar kai [emoji846]