https://tummennuskalvot.fi/

2014 Volvon ilmastointilaitteen äänet ja flektit

mushinico

Vakiokalustoa
Liittynyt
12.9.2016
Näin Volvonoviisina kysyn, että mitenkäs noiden sähköisten flektien toiminta on näissä uusissa. Onko ne tosiaan noin innokkaita käymään kovalla? Kelit on kuitenkin 10 asteen paikkeilla ja silti pyörivät ajoittain vimmatusti. Jopa tyhjäkäynnillä näyttää välillä vetävän imurina ja välillä hiljasempaa.

Huomasin myös, että kun kone on kylmä, niin ilmastoinnin päällä ollessa koneesta kuuluu sellaista omanlaista ääntelyä, joka huomaa parhaiten hiljaa kiihdyttäen 1000-1800rpm kierrosalueilla. Kun AC on pois, niin samaa ei kuulu. Ajossa myös hankala kuulla.
 
Jos ilmastointi on toiminnassa niin nuo flektit pyörii koska kennon läpi on virratava ilmaa. Minun 2014 V60:sesta ainakin kuuluu noilla kierroksilla pienemmästä turbosta johtuva lievä ujellus.
 
VolvoV90AWD sanoi:
Jos ilmastointi on toiminnassa niin nuo flektit pyörii koska kennon läpi on virratava ilmaa. Minun 2014 V60:sesta ainakin kuuluu noilla kierroksilla pienemmästä turbosta johtuva lievä ujellus.
Niin, montakos turboa tässä olikaan? Siis D5 koneessa?
 
Muistaakseni vanhemmissa 185 hepoisissa d5:ssa yksi turbo ja uudemmissa 205hp lähtien kaksi turboa.
Kyllä tuo flekti usein hurisee myös -10 mallisessa d5:ssa, jos vähänkin on lämpöä ilmassa.
 
skt1 sanoi:
Muistaakseni vanhemmissa 185 hepoisissa d5:ssa yksi turbo ja uudemmissa 205hp lähtien kaksi turboa.
Kyllä tuo flekti usein hurisee myös -10 mallisessa d5:ssa, jos vähänkin on lämpöä ilmassa.
Kuvittelin niitä olevan 1kpl. Uudessa D4 koneessa on yksi mekaaninen ja yksi turbo. JOS tässä D5 (215hp) on kaksi ahdinta, niin ovat ilmeisesti turbiiniahtimia?
 
mushinico sanoi:
Kuvittelin niitä olevan 1kpl. Uudessa D4 koneessa on yksi mekaaninen ja yksi turbo. JOS tässä D5 (215hp) on kaksi ahdinta, niin ovat ilmeisesti turbiiniahtimia?

Kyllä siinä D4:ssakin on kaksi turboa, ei mekaanista ahdinta. Samoin D5, kaksi turboa.